1 октомври 1883, - Карл Бенц основава компанията «Бенц и Ко. Райнише Газмоторен-Фабрик, Манхейм» заедно с бизнесмена Макс Каспар Розе и търговеца Фридрих Вилхелм Еслингер.
16 декември и 23 декември 1883, - Готлиб Даймлер защищтава свой «Газов двигател със запалване в горивна камера» с патент ,,DRP No. 28022". Също получава патент ,,DRP No. 28243" за системата «Регулиране на скороста на двигателя с помощта на изпускателен клапан». Тези два патента — са основата за първият бързооборотен двигател с вътрешно горене.
29 август 1885, - Даймлер регистрира ,,Reitwagen" за «газов или бензинов двигател» като патент ,,DRP No. 36423".
29 януари 1886, - За своята триколесна моторна каляска Карл Бенц получава патент ,,DRP No. 37435" — «свидетелство за раждане» на автомобила.
1886 - Карета с двигател на Даймлер.
1888, - Берта Бенц и двамата и синове Евгений и Ричард тръгват в най-дългото пътешествие в дотогавашната автомобилна история. Тя използва патентованият автомобил на Бенц и пътува от Манхайм до Форзхайм.
29 септември 1888, - След като, Даймлер лицензира пакет за САЩ, Уилям Стейнвей основава ,,Даймлер Мотър Къмпани " (Daimler Motor Company) на Лонг Айлънд, Ню Йорк.
1889 - Готлиб Даймлер представлява новия двуцилиндров V-образен двигател, с 1,5 конски сили , при 600 оборота в минута
1889 - Автомобил ,,Даймлер" с метални колела.
Следствие на разработката която реализират Даймлер и Майбах поставят метални колела и двуцилиндров V-образен двигател.
1890, Вилхелм Майбах построява първият 4-ри цилиндров двигател. Двигателя е с тегло 153 кг, поставлява 5 к.с. при 620 об.мин.
28 ноември 1890, - Нотариален сертификат от Щутгарт, ,,Даймлер-Моторен-Геселшафт",, (Daimler-Motoren-Gesellschaft) е официално регистрирана.
1892, - Вилхгелм Майбах и Готлиб Даймлер разработват образец на двигател «Феникс» (Phoenix), който ще започне да бъде поставян в автомобили, камиони, кораби и самолети .
26 май 1893, - Британският бизнесмен Фредерик Ричард Симс открива ,,Даймлер Мотър Синдикейт АД" (Daimler Motor Syndicate Ltd.) в Лондон. Създаването му ознаменува зората на Британската автомобилна промишленост, въпреки че в началото компанията не произвежда автомобили. Карл Бенц получава патент ,,DRP No. 73515" за двойниата кормилна кутия и започва да произвежда автомобилите ,,Виктория". Вилхелм Майбах разработва нова система за подаване на гориво - предшественик на днешният карбуратор.
1894 - Бенц патентова ,,Вело-Моторваген" (Velo-Motorwagen), първият автомобил в света.
22 юли 1894, - Преход на автомобили между Париж и Руан става първото автомобилно състезание. 21 участници стартират, 15 финишират, вкл. девет с лицензираният двигател на ,,Даймлер-Панхард-Левасьор" (Daimler Panhard-Levassor).
18 март 1895, - ,,Даймлер-Моторен-Геселшафт" доставя в Кронщтад първия в света камион с двуцилиндров двигател, и мощност 4 к.с.
1897, - ,,Даймлер-Моторен-Геселшафт" представлява «Феникс». Първият автомобил с предно разположен двигател.
16 юни 1897, - Първото моторизиранно такси,,, Даймлер-Виктория" с табела «такси», тръгва в Щутгарт. Фридрих Гринер основава първата компания за таксиметрови превози с автомобили.
,,Бенц & Ко." разработва първия двигателен цилиндър, който Бенц нарича «contra engine» където цилиндрите са разположени един срещу друг.
1 октомври 1898, -,,Даймлер-Моторен-Геселшафт" поставя първия 4-цилиндров двигател в автомобил ,,Даймлер Феникс"
Много интересна информация. ;)
Някъде преди много време, намерих подобна на твоята информация но със снимки.Ще ги по търся и ако все още ги има ще ги споделя.
Тук има също снимки http://www4.mercedes-benz.com/truck/tyct09/index.htm (http://www4.mercedes-benz.com/truck/tyct09/index.htm)
Видео :
Може би най-успешния модел на фирмата
И може би най-добрия двигател
Няколко страхотни снимки ;) :
(http://www.picvalley.net/u/2974/208097842511886171661305382752mCYHkHjpIiKAxkAXtdsn.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2974/208097842511886171661305382752mCYHkHjpIiKAxkAXtdsn.JPG)
(http://www.picvalley.net/u/2592/194854033219123265621305382764gvGuG2mwo05UvYUClFfF.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2592/194854033219123265621305382764gvGuG2mwo05UvYUClFfF.JPG)
(http://www.picvalley.net/u/2324/19741454089854061951305382775QF2QWTmtk09OViYjsg1a.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2324/19741454089854061951305382775QF2QWTmtk09OViYjsg1a.JPG)
(http://www.picvalley.net/u/2371/4468491611260554311305382776sVb52Dbv3pE9reJlMvAU.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2371/4468491611260554311305382776sVb52Dbv3pE9reJlMvAU.JPG)
Няколко снимки ,които намерих специално за най-големият фен на Актросите - Тракториста ! ;)
Хайде и от мен, поздрав за Тракториста, с една прясна новина за новия Актрос
колегите от МВ да почерпят ;)
Причина за редакция: Коригиран линк!
Благодарско от мое име на Тракер бой и Ина трогнат съм от жестта,много мерси.
Корекция:
А девойките си ги криете а?
ахаха, Трактористе, ти на МВ ли си фен или на девойките?
да знам с какво да те поздравя следващия път ;)
Една малка загадка към феновете на марката и по-специално Бригадира.
Това photoshop ли е ? :)
(http://www.picvalley.net/u/2462/78755426314518477821325517615NJqBkmtnIMAZTbXnilc0.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2462/78755426314518477821325517615NJqBkmtnIMAZTbXnilc0.JPG)
Щом е спешъл фор ми да мъцна.Аз Фотошопа не го чувам като наука,но това определено не е фотонатъкмена снимка ако се има впредвид муцунката на Тракторсчето,поради факта,че степенката (най -долната) е захваната за нея.
Тва според мен,но се чудим ако наистина не е фотошоп ,тоя симпатяга за чий му е таз муцунка,едва ли е за фарчетата,сигур кревата или склада му е там.
Според мен не е Фотошоп, а си е такъв модела. Виждал ли си по пристанищата едни влекачи, които се карат наобратно? И за тях можеш да предположиш, че са правени с Фотошоп, ако ги гледаш на снимки.
Правилно , ето още снимки :
(http://www.picvalley.net/u/2958/65810237010452484341325519297D8LLFb3lSdI8qOGgL1KT.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2958/65810237010452484341325519297D8LLFb3lSdI8qOGgL1KT.JPG)
(http://www.picvalley.net/u/2721/888981456145884851325519301haT52mnfbVL0krERqerO.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2721/888981456145884851325519301haT52mnfbVL0krERqerO.JPG)
(http://www.picvalley.net/u/2647/1898964953196420989013255193055sx0Gmgl6L6Qa4U8509b.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2647/1898964953196420989013255193055sx0Gmgl6L6Qa4U8509b.JPG)
От музея на Мерцедес ...
Мерцедес и всички останали ха ха ха ;D
Цитат на: Rammbon - Понеделник, 02 Януари, 2012, 18:13:49
От музея на Мерцедес ...
Страхотни снимки , къде е този музей ?
Цитат на: Trucker_Boy - Понеделник, 02 Януари, 2012, 18:51:32
Цитат на: Rammbon - Понеделник, 02 Януари, 2012, 18:13:49
От музея на Мерцедес ...
Страхотни снимки , къде е този музей ?
В Щутгарт е музея. Ето тук има информация. На аутобан А8 в Германия съм виждал табела към музея.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Museum
Ето тук е :
Mercedesstraße 100
70372 Stuttgart, Deutschland
0711 1730-000
Автомобилният музей на Mercedes-Benz се намира в Щутгарт, Германия.
Новата сграда на музея е проектирана от UN Studio и е открита на 19 май 2006 г. В уникалната архитектурна конструкция са изложени над 160 превозни средства, които представят забележителната история на автомобилната индустрия - от първия автомобил на Карл Бенц до най-новите модели на марката. Освен това музеят разполага с малък магазин и кафене, в което може да отдъхнете, преди да продължите с невероятната си разходка.
Mercedes-Benz Museum е отворен всеки ден от вторник до неделя и е просто задължителна дестинация за всеки, решил да посети Щутгарт.
Един въпрос, за какво служи тази техника, която е пуснал тръкер бой?
И на мен ми е интересно за какво служи този жълтия камион с издадената предна част ???
А това ми е любим модел. Бенц с 2 врати.
Е и това не е лошо
Триста змии и гущери,що за чудо е туй?
(http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRtHkx0k7pvfXi_kPEKP88YarmLZ7jwm55lVhyWTQb7KI_CIr8T)
Цитат на: Бригадира - Петък, 13 Януари, 2012, 10:26:25
Триста змии и гущери,що за чудо е туй?
(http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRtHkx0k7pvfXi_kPEKP88YarmLZ7jwm55lVhyWTQb7KI_CIr8T)
Предполагам говориш за модела на Мерца?. Ако е така модела е Mercedes Benz Econic
Мерси баце,че по ширините де съм бил биват само
(http://www.benzgraph.com/images/mercedes-benz-econic-15-150x150.jpg)
но изглежда имало и влекачи,бравос.
Не знам дали тук трябва да пиша,но имам въпрос.Има ли Актрос с мегаспейс кабина който е със скоростен лост?Питам защото тия дето съм карал и виждал все бяха с джоистик и съединител аз им викам EPS.При по малката кабина има със скоростен лост но в мегаспейс още не съм виждал.
Цитат на: MagnuM - Понеделник, 02 Януари, 2012, 20:25:14
Един въпрос, за какво служи тази техника, която е пуснал тръкер бой?
Цитат на: Rammbon - Понеделник, 02 Януари, 2012, 21:40:25
И на мен ми е интересно за какво служи този жълтия камион с издадената предна част ???
А това ми е любим модел. Бенц с 2 врати.
Според мен измерва разстояния или нещо от сорта,съда по малките колелца.
Възможно е да се използва и за комбинирано движение по пътната и железопътна мрежа.
Малко история :
(http://www.picvalley.net/u/2499/6107121471334127067133432150460NTZpoJv6JcLD9YYL4f.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2499/6107121471334127067133432150460NTZpoJv6JcLD9YYL4f.JPG)
Mercedes Benz truck in Arabia.
Photo from Media-Daimler.com.
(http://farm8.staticflickr.com/7197/7042510247_1d13f48a0b_c.jpg)
Надам се да е тунингован,че с толкоз емблемки нещо не ме кефи.
Арно ,че е с екстри на покриво.
Историята на Mercedes
http://zamunda.net/details.php?id=66606 (http://zamunda.net/details.php?id=66606)
Цитат на: loshdancho - Неделя, 20 Май, 2012, 16:43:36
Историята на Mercedes
http://zamunda.net/details.php?id=66606 (http://zamunda.net/details.php?id=66606)
Много интересен филм.
Жалко, че няма субтитри.
Я скивайте това!
Причина за редакция: Вмъкната снимка!
1933г.Първите влекачи ;)
Ето и от моя MERCEDES.
Приятел даваѝ леко към ГСМа,че аха си угаснал за нафта! :)
Цитат на: Mr.Balkanski - Вторник, 26 Юни, 2012, 22:54:42
Я скивайте това!
Причина за редакция: Вмъкната снимка!
Това прилича малко на ония ТРАСФОРМАРИТЕ дето ги гледат децата ;D
Цитат на: valers - Неделя, 24 Февруари, 2013, 15:00:18
Ето и от моя MERCEDES.
От към разход и скорост е супер като гледам компа... ;D ;D ;D.
Евала за темата.Напълно съм съгласен с вас,колеги,че има само една марка и всички останали :P :P :P
Колега, освен Мерцедес в Мата на друго качвал ли си се?
Цитат на: loshdancho - Неделя, 24 Февруари, 2013, 18:14:11
Колега, освен Мерцедес в Мата на друго качвал ли си се?
На всичко,почти,и ако трябва да съм откровен-нема голема разлика...всичко е модерна техника,а тия каде ги кефят шкодите да си седат на село ;)
Да колега за съжаление ми се е налагало.Качвал съм се на Волйво,Ренде и Даффф.А в сегашната ми фирма и на Манчо,но за мен си остава само една и тя е.....МЕРЦЕДЕС-БЕ
НЦ!!!!
А щях да забравя,че и при "селския велможа"-Алексиев(Биоминет)се качих и на онова нещо май се викаше Сканиа.
Лека работа на всички.
Бях карал само от по старите Мерцедеси-каските и първия Актрос,наскоро карах от тия по новите и честно да си кажа доста ми хареса,по отношение на пътно поведение и удобство,за разлика от външния вид :)
Колега,нямам представа кой какво е карал и колко.Знам само,че 20г. като му погалех емблемата на Мерцедеса и ме откарваше там за където съм тръгнал.А от това повече незнам какво ми тябва :) ;) :)
Новото си е ново. Пък дали е Ман,Скания,Волво,Мерцедес няма значение /поне за мен/. Лек и безавариен път.
Цитат на: kanchev59 - Понеделник, 25 Февруари, 2013, 14:03:02
Колега,нямам представа кой какво е карал и колко.Знам само,че 20г. като му погалех емблемата на Мерцедеса и ме откарваше там за където съм тръгнал.А от това повече незнам какво ми тябва :) ;) :)
Олеле, дръжте се!
Колега да поговорим малко за поддръжката в Мата и ако друга фирма има такава?!?!
Колко от вас са сменявали масло или гресирали?
Так обаче е лесно, хвърляш го и да се оправят в сервиза, бил съм свидетел на обслужване и знам ....как ви доливат течност за чистачки, и как не можете да набиете на накрайника едни скъсани къдрави маркучи.
Та е много лесно така да го хвалиш, Аз поне съм карал мерцедеси при частници и знам колко е здрав и сигурен.
Единственият плюс му е , че има презапасяване от към здравина на трансмисията( след скоростите).
за самият EPS мога да те попитам колко му е живота, също колко е живота на амбреажният лагер на MP1, колко е живота на втулките по ходовата част.
Какъв е разхода на масло?
Какви са икономичните обороти в равно и в баир, съотнесени към температурата на двигателя?
Абе че са здрави...поне секи къде е работил с Мерцедес го потвърждава.
Цитат на: loshdancho - Понеделник, 25 Февруари, 2013, 14:59:48
Олеле, дръжте се!
Колега да поговорим малко за поддръжката в Мата и ако друга фирма има такава?!?!
Колко от вас са сменявали масло или гресирали?
Так обаче е лесно, хвърляш го и да се оправят в сервиза, бил съм свидетел на обслужване и знам ....как ви доливат течност за чистачки, и как не можете да набиете на накрайника едни скъсани къдрави маркучи.
Та е много лесно така да го хвалиш, Аз поне съм карал мерцедеси при частници и знам колко е здрав и сигурен.
Единственият плюс му е , че има презапасяване от към здравина на трансмисията( след скоростите).
за самият EPS мога да те попитам колко му е живота, също колко е живота на амбреажният лагер на MP1, колко е живота на втулките по ходовата част.
Какъв е разхода на масло?
Какви са икономичните обороти в равно и в баир, съотнесени към температурата на двигателя?
Браво моето момче.Радвам се за тебе и за другите,които са успели да видят нещо хубаво в живота си поне и за малко.Да така е:сервизна база като в СОМАТ няма да видиме скоро при някой друг.
Относно ремонтите мога да ти кажа само едно: Аз съм шофьор,а не монтьор!За икономичното каране също имам чувството,че може би съм по-добър от тебе,независимо от годините ми,но моля винаги давам път на младите.
Имам само едно пожелание за Вас колеги,дано по-скоро и на Вас да ви подържат автомобилите както на мен в СОМАТ.И последно за който ме разбере:Недейте да "се навеждате" на чорбаджиите,като им ремонтирате таралясниците в свободното си време.За това си има сервизи.
Лек път на всички.
Коригиран цитат!
Аз карах по едно време един "бабин убавец" МР1,България-Германия-България му доливах около 8л масло,но лично мое мнение че чорбаджиите ги купуват защото поддръжката е много по-евтина отколкото на другите марки камиони!!!
Примерно аз докато карах четириосният МАН на два пъти ми се налага да сменям гарнитури на главите,на манчо един комплект струваше 108 лева а мерцедесовите бяха 53 лева като разликата с мановия комплект бяха само гарнитурите за колекторите които си купувах отделно за 8 лева на глава и пак сметката ми излизаше 61 лева на глава а не 108,също така имаше и голяма разлика в цената на болтовете за главите ама сега не мога да се сетя за тях колко пари струваха но пак мерцедесовите бяха по-евтини!!!
Ами аз искам да те попитам нещо колега? Ами ако не работеше във въпросната фирма в която си сега,ами в друга. В каквито ние работим. Кой ще ти подържа машината? Вярно шефа ще вземе части и не винаги ще я вкара в сервиза. И те извика, да помагаш за ремонта.Какво ще правиш тогава? А забравих ще кажеш че си ШОФЬОР а не МОНТЬОР.
Честно казано и аз съм против това че шофьора трябва да си поддържа камиона,но като зависи хляба ти от това камиона да ти е здрав вече нямаш голям избор, аз манчо си го ремонтирах защото си беше мой иначе.....!!!
Браво!Браво!Радвам се,че поне един ме е разбрал,за какво става въпрос.
За съжаление ,заради курсовете за Афганистан,бях принуден да напусна СОМАТ(Вили Бец) след 20г.работа.
За твоя информация наистина проверих доста фирмички с "велики" шефове.Не можахме да се разберем,защото абсолютно си прав,че още при пазарлъка им обяснявах най-сериозно,че монтьорски услуги не извършвам.
Ако те интересуват мога да ти ги изредя,но мисля че е безмислено.Но който търси намира и ето вече от година и половина си имам свестна работа.
Но стига толкова,че админчо ще каже това не е по темата.Ето от мене нещо последно по темата и лека и приятна вечер.
Аз също съм доволен от Мерцедеса,друг камион не съм карал и не мога да направя сравнение,но за 12г. само един път ме е оставял развали се (кран дехидратора).Всичките са с EPS и съм нямал проблем със скоростите,харчи 5л масло на 15 000х.км. не знам много ли малко ли е.В момента този влекач където карам го взех на 600 000х.км. и беше с масло 5W40 до 700 000х.км. харчеше 5л. на 10-12х.км.,след това почна по 5л. на 5 000х.км..Сменихме го с 10W40 и сега е 5л на 15 000х.км.
Цитат на: kanchev59 - Понеделник, 25 Февруари, 2013, 17:13:03
Браво!Браво!Радвам се,че поне един ме е разбрал,за какво става въпрос.
За съжаление ,заради курсовете за Афганистан,бях принуден да напусна СОМАТ(Вили Бец) след 20г.работа.
За твоя информация наистина проверих доста фирмички с "велики" шефове.Не можахме да се разберем,защото абсолютно си прав,че още при пазарлъка им обяснявах най-сериозно,че монтьорски услуги не извършвам.
Ако те интересуват мога да ти ги изредя,но мисля че е безмислено.Но който търси намира и ето вече от година и половина си имам свестна работа.
Еми какво да ти кажа освен едно БРАВО за това. Но пък съгласи се че не всички шефчета са еднакви. Смятам знаеш ПРИКАЗКАТА на повечето шефове каква е.
Щом не искаш такива като теб много ти решаваш..Почти95% го казват.
Досега не съм закъсвал с Мерцедес,ма съм карал предимно каски ;)
Цитат на: kanchev59 - Понеделник, 25 Февруари, 2013, 16:21:45
Браво моето момче.Радвам се за тебе и за другите,които са успели да видят нещо хубаво в живота си поне и за малко.Да така е:сервизна база като в СОМАТ няма да видиме скоро при някой друг.
Относно ремонтите мога да ти кажа само едно: Аз съм шофьор,а не монтьор!За икономичното каране също имам чувството,че може би съм по-добър от тебе,независимо от годините ми,но моля винаги давам път на младите.
Имам само едно пожелание за Вас колеги,дано по-скоро и на Вас да ви подържат автомобилите както на мен в СОМАТ.И последно за който ме разбере:Недейте да "се навеждате" на чорбаджиите,като им ремонтирате таралясниците в свободното си време.За това си има сервизи.
Лек път на всички
Колега, попитах те конкретни неща касаещи здравината,дълговечността и експлоатационните качества на марката, определящи съвкупно крайното впечатление за камиона. Не видях отговор обаче, който да подкрепи мнението ти....
Да те попитам тогава за печките на Мерцедеса, стойката на шофьора, мудността в баир, Страничните джобове на каската и МП1, вратата и мястото за обувките, леглото на МП1, моментният разход като показание на таблото, парното на празен ход.
Поне за това се сещам в момента, ако искаш още чети тукhttp://www.driver-bg.eu/index.php?topic=1850.0 (http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=1850.0)
Колега тези въпроси трябва да ги зададеш на компетентните хора.За съжаление аз стигнах само до техникума В.Пик и немога да ти отговоря като специалист.Единственото,което мога и правя,когато видя закъсал колега е да му помогна с това което съм научил от практиката и от по-старите и патили хора.Другото е ако се видиме на някой паркинг,и можеш да изслушваш и други освен себе си,може да изпиеме по шише ракия и ще ти разкажа на дълго и широко всичко което знам и мога и нито грам повече
Но тук ми е доста трудно,защото от годините ми личи,че не съм се родил с клавиатура в ръцете и за да напиша нещо ми отнема доста време.
Лек път на всички.
Цитат на: loshdancho - Понеделник, 25 Февруари, 2013, 14:59:48
Олеле, дръжте се!
Колега да поговорим малко за поддръжката в Мата и ако друга фирма има такава?!?!
Колко от вас са сменявали масло или гресирали?
Так обаче е лесно, хвърляш го и да се оправят в сервиза, бил съм свидетел на обслужване и знам ....как ви доливат течност за чистачки, и как не можете да набиете на накрайника едни скъсани къдрави маркучи.
Та е много лесно така да го хвалиш, Аз поне съм карал мерцедеси при частници и знам колко е здрав и сигурен.
Единственият плюс му е , че има презапасяване от към здравина на трансмисията( след скоростите).
за самият EPS мога да те попитам колко му е живота, също колко е живота на амбреажният лагер на MP1, колко е живота на втулките по ходовата част.
Какъв е разхода на масло?
Какви са икономичните обороти в равно и в баир, съотнесени към температурата на двигателя?
MP1 e революция в камионите за времето си бе човек. Не е надежден, а основната причина е в скапаните връзки на ел. частите и тези между тях. За сравнение с МР2 виж колко по-малко кабели има там. ЕПС-а е с най-бавното превключване, но е пък за '96 не ми е известно някой да има алтернатива. Може да има нещо по-интересно само в Скания тогава. Разход на масло в МР1 нямам никаква представа, но пък имам наблюдения при МР2 и МР3, които на 100000км може и да не долееш нищо. Не разбирам кого интересуват икономичните обороти в равно и в баир и температурата на мотора, но ако търсиш прегрял Актрос, постни, моля.
А пожелавам на всички шофьори да имат поддръжката от Мата. Чорбаджиите го разбират, ама по-бавничко.
(http://www.handelsblatt.com/images/fahrversuch-mit-gigaliner/6014172/3-format20.jpg)(http://www.handelsblatt.com/images/hugo-bildid-6923598mit-einem-gewicht-von-bis-zu-60-tonnen-setzt-der-giga-liner-neue-massstaebe-auf-deutschen-strassen-in-einem-pilotprojekt-darf-de/6014154/4-format20.jpg)(http://www.handelsblatt.com/images/139555/6014230/4-format20.jpg)
Баце,първо прочети историята на МАН и тогава говори за тоя тапициран трактор-Мерцедес!
Цитат на: dnovki - Четвъртък, 12 Септември, 2013, 23:41:56
Баце,първо прочети историята на МАН и тогава говори за тоя тапициран трактор-Мерцедес!
Тихо, тихо, тихо.