Историята на производството на камионите LIAZ започва в компанията Шкода в град Пилснер. През Първата Световна Война автомобилният отдел се превръща във фирмата Шкода, където се произвеждат бронирани и специални превозни средства за армията.
След сливането през 1925г. с производителя на автомобили в град Млада Болеслав производството се насочва към добре изпитани камиони, които се произвеждат едновременно в гр. Пилснер и гр. Млада Болеслав Стремежа е към повишаване на товарният капацитет, като на модела 606 DT и автобуса модел 656. За първи път моделите 706 N, 806 T и DT се появяват. Също така серия от специални камиони е произведена..., като свалящи се фургони, пожарни камиони о др. През Втората Световна Война се разработват моделите Шкода 706 R и автобусът Шкода 706 RO.
След Втората Световна Война производството на напълно завършени камиони и автобуси е спряно. Производствената програма на камионите Шкода 706 R включителни и автобусите RO се прехвърля на фирма Avia в Прага.
По време на националното преместване на индутрията на държавата през юни 1951 е решено автомобилната индустрия да се върне в Северно Бохемския район, и по-точно производството на камионите Шкода 706, които се произвеждат от държавно предприятие AVIA Прага по това време. Държавното предприятие AVIA в началто и по-късно Млада Болеслав са определени като приемник за въвеждане на производството на камиони.
Независимо държавно предприятие се основава на 1-ви април 1953г. под името "Либерек автомобилни заводи (LIAZ)" базирани в Jablonecn/Nisou. Първият автобус 706 RO е тържествено представен на 2-ри април 1952 и 831 броя са произведени до края на годината. Производството е увеличено и почти 3.000 броя са произведени през следващите дво години.
Интересна снимка :
(http://www.picvalley.net/u/2777/15817291092140926436130487058806tuEw5XavfQRhruWMmU.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2777/15817291092140926436130487058806tuEw5XavfQRhruWMmU.JPG)
Официален сайт и форум :
(http://www.picvalley.net/u/2996/157297859110436794871304870597JFE8dKIDLsNmoALpxrKd.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2996/157297859110436794871304870597JFE8dKIDLsNmoALpxrKd.JPG)
Все още не е историческа.За един от най-добрите влекачи на свойте времена едно клипче :'(
Какво ви е мнението за Skoda Xena ?
Е как да имаме мнение за това съоръжение като само на кртинка сме го жиждали бе баце?
Виж за старите модели романи можем да напишем.
Цитат на: DeDo Vi - Неделя, 04 Декември, 2011, 00:33:20
Е как да имаме мнение за това съоръжение като само на кртинка сме го жиждали бе баце?
Виж за старите модели романи можем да напишем.
Как ти се струва на външен вид тогава ?
В годините на създаването им са били сигурно голяма новост, както е сега новият Мерцедес Актрос.
Тракерчо да не стана фен на Тракторс бре не мой,че те плюят кат мене.
Относно Шкодето ,когато излезна тоз моделец беха невероятни,тогава Мецанките беха оше ,,каски,, за другите нема да мъцам къв им бил фейслифто.
Мислим обаче техниката отдолу си е от старио чешит ;) бе не тръгна тва животно и то не тръгна оти не го сковаха по Шуменско.
Има и Хамерикански матори Детройт дизел серия 60 с 470 магарета а също и с МАN 400 420 и 460 отделно Чешкия LIAZ от 320 до 450к.с.Кутийте са чешки 9 10 12 14 степенни ZF16 и EATON FULLER.Но все пак Чехите нещо ги недолюбват баш баш.Може би и заради цената от 85/90 000 евро до колкото имам информация.
http://www.liaznavzdy.cz/xenatech.php
http://www.liaznavzdy.cz/xenatech.php
http://www.liaznavzdy.cz/400.php
Цитат на: dino412 - Понеделник, 02 Януари, 2012, 22:51:02
Има и Хамерикански матори Детройт дизел серия 60 с 470 магарета а също и с МАN 400 420 и 460 отделно Чешкия LIAZ от 320 до 450к.с.Кутийте са чешки 9 10 12 14 степенни ZF16 и EATON FULLER.Но все пак Чехите нещо ги недолюбват баш баш.Може би и заради цената от 85/90 000 евро до колкото имам информация.
http://www.liaznavzdy.cz/xenatech.php
http://www.liaznavzdy.cz/xenatech.php
http://www.liaznavzdy.cz/400.php
Пускам малко снимки от интериора на този интересен камион : (http://www.picvalley.net/u/2960/8316202927331203713255386085dfKZM5r6F6DYWNqNvkl.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2960/8316202927331203713255386085dfKZM5r6F6DYWNqNvkl.JPG)
(http://www.picvalley.net/u/1575/35782376214971655001325538612CfbVng9xunWtISLp15QD.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1575/35782376214971655001325538612CfbVng9xunWtISLp15QD.JPG)
(http://www.picvalley.net/u/2711/15501353428443145391325538615QnpjfixcKBIu7jB8L5nP.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2711/15501353428443145391325538615QnpjfixcKBIu7jB8L5nP.JPG)
(http://www.picvalley.net/u/2604/127326448420282830561325538618o8DUV9BJIcWhDSPb603S.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2604/127326448420282830561325538618o8DUV9BJIcWhDSPb603S.JPG)
(http://www.picvalley.net/u/2746/64671710520668840201325538621mZhdrENNTe9MhNpuNZto.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2746/64671710520668840201325538621mZhdrENNTe9MhNpuNZto.JPG)
Бе добре изглежда(като за шкода).
Цитат на: kaloyan Mladenov - Понеделник, 02 Януари, 2012, 23:58:36
Бе добре изглежда(като за шкода).
За онези години сигурно е било нещо уникално както е за нас сега новият Актрос. ;D
В момента произвеждат ли нови модели че като гледам тоя от вътре и от вън ми се струва че модела е поне на 10-15 години.
Цитат на: Trucker_Boy - Вторник, 03 Януари, 2012, 00:00:09
Цитат на: kaloyan Mladenov - Понеделник, 02 Януари, 2012, 23:58:36
Бе добре изглежда(като за шкода).
За онези години сигурно е било нещо уникално както е за нас сега новият Актрос. ;D
Да правилно ,аз го гледам с днешното оченце ,и пак не изглежда зле...а за тогава...
Цитат на: georgi87 - Вторник, 03 Януари, 2012, 00:01:22
В момента произвеждат ли нови модели че като гледам тоя от вътре и от вън ми се струва че модела е поне на 10-15 години.
И на мен това ми е много интересно, но в нета не намирам много информация.
Дано Dino пише нещо по въпроса.
http://www.flickriver.com/groups/1280466@N20/pool/interesting/
http://musiques-afrique.com/czech.html
Шкода се произвежда до 2001година.
Волво е краля на пътя и уважава само единствената дама Скания.....вече бих добавила и Шкода :)
Цитат на: FH16 - Вторник, 03 Януари, 2012, 21:14:29
Волво е краля на пътя и уважава само единствената дама Скания.....вече бих добавила и Шкода :)
Пълни глупости на търкалета.
;D ;D ;D минал покрай краля ;D ;D ;D
От доста време търся снимки на автовлак с мадарка отпред но за съжаление в нета няма нищо по темата . Ако някой има снимки може да сложи да се знае ,че и бг е имало автовлакове.
Не знам дали това е автовлак, но предполагам че е, заради табелата http://picturepush.com/public/4882703
Само,че му липсва 8-тонноторемарке отзад, иначе е това в намален размер.
Цитат на: georgi87 - Вторник, 03 Януари, 2012, 00:01:22
В момента произвеждат ли нови модели че като гледам тоя от вътре и от вън ми се струва че модела е поне на 10-15 години.
Последния произведен LIAZ на 01.09.2003 е бил асистиращия камион на тима на Мартин Мачик за Париж-Дакар. След това фирмата бива закупена от предпиятието Тедом съкратено от тепло домова което е от групата на Ямот или Яблонецки мотори заедно с цялата документация за пройзводството на ЛИАЗ.Така легендата Шкода ЛИАЗ вече се произвежда под името ТЕДОМ.
(http://img186.imageshack.us/img186/7866/130420101551.jpg)
http://www.liaz.cz/tedom_prestavby_galerie.php
А ето и един рекламен плакат с Шкода автовлак от архивите.
(http://media.snimka.bg/7999/022252798-big.jpg?r=0) (http://dino412.snimka.bg/automobiles/liaz.544394.22252798)
Жалко че навремето нямаше телефони с камери и тия цифрови апарати та нямам снимки на мойта от краткия период когато теглеше двете ремаркета преди да ни забранят.
Причина за редакция: Коригиран линк!
Дино баце много мерси за снимката може би е уникална.
Браво+1
Снимката е униклна. А не е лошо да си кажеш по колко си я товарил и с отговора да ги удариш в земята всички "международни"шофьори , който над 20 т. не товарят.
Цитат на: loshdancho - Вторник, 03 Януари, 2012, 23:38:33
Браво+1
Снимката е униклна. А не е лошо да си кажеш по колко си я товарил и с отговора да ги удариш в земята всички "международни"шофьори , който над 20 т. не товарят.
Не знам по колко са ги товарили, но съм виждал като дете още Шкода Мадара с две ремаркета и надпис "Автовлак 22 метра" по пътя от Симитли за Банско. По Предела имаше отбивки с надписи "Спри! Пропусни колоната!". Няма да забравя и че почти всички камиони имаха по една лейка отпред на решетката, направена от вътрешна гума. И редовно спираха да доливат вода в радиаторите. О, времена, о, нрави. :D
Без претоварване Мадарката товареше по 30тона 10 в камиона 12 тона в 1-то ремарке и 8 тона в последното. а ако я претовариш сига до 35-37 тона без проблем и това с двигател 220 кс.
Цитат на: loshdancho - Вторник, 03 Януари, 2012, 23:38:33
Браво+1
Снимката е униклна. А не е лошо да си кажеш по колко си я товарил и с отговора да ги удариш в земята всички "международни"шофьори , който над 20 т. не товарят.
27/28 тона чист товар сега с 8тонното ремарке на черен път около 10/15км и после асфалт имам и кантарни бележки ако някой невярва.С двете минаваше 30тона доста.
(http://storage4.album.bg/903/imgp5390_1bd3e_28961335.jpg) (http://www.album.bg/dino412/images/28961335/177785/)
А това носеше товара
(http://media.snimka.bg/9339/024933670-big.jpg?r=0) (http://dino412.snimka.bg/automobiles/liaz.619441.24933670)
моля да не се приема като реклама и самойстъкване под каквато и да е форма .Просто задоволявам любопитството на аудиторията.Не съм с нищо повече или по-малко от всеки един колега на пътя и извън пътя.
Море извън пътя баце си важиш поече от мен я обикновено извън пътя сорвам и дирим тракторе,багере ,фадромки и сие да ми подържат целта на занятието,а именно движение.
Там и е силата.И за на пъто баце стаам стига да нема много байри и претоварване.Еле коги съм празен с тия ограничители де сте немоа ма стигнете стига се не налага да спирам че тогаа товарнио влак.....
Накарай всички международни шофьори да качат тоя товар и гледай реване: Аз толкова няма да кача та камо ли да го карам.
Даже Годжи дано не се обиди ;) цитирам "когато съм тежък 20 тона" и ме напуши смях.
Товарът на всяко едно от тези две Волва е над 50 т.
Кой ти говори за извънгабаритно ... Мадарката на може би 30год. и е на 4-оси с 220 кс.мотор и ще те натовари заедно с товара от 20-тона. А на тея само гумите не мога да ги преброя.
Реното вляво е нормално - 430к.с. с един заден мост. Но Мадарките за които говориш изминават няколко километра с този товар - от нивата до ТКЗС-то, а по-дълго разстояние си е цяло приключение. Камионите на снимката, която постнах изминават стотици километри на ден и преодоляват наклони над 15%.
За да не заформяме глупав спор ще ти кажа -няма база за сравнение . Ако си карал такава техника знаеш защо.
Цитат на: driver1 - Четвъртък, 05 Януари, 2012, 23:16:08Реното вляво е нормално - 430к.с. с един заден мост. Но Мадарките за които говориш изминават няколко километра с този товар - от нивата до ТКЗС-то, а по-дълго разстояние си е цяло приключение. Камионите на снимката, която постнах изминават стотици километри на ден и преодоляват наклони над 15%.
Цитат на: driver1 - Четвъртък, 05 Януари, 2012, 22:52:58Товарът на всяко едно от тези две Волва е над 50 т.
Мани батковото не сравнявай 20 годишен атлет със 75 годишен дядка астматик.Казах не правя реклама не величая Шкодата и себе си.Аз също съм фен на скандинавската техника.Това което се подбъзнахме с колегите ТИР-аджий е майтап да е весело не го взимай вътрашно.Колеги със зърновози редовно товарат по 35-40-45+ тона карал съм тонажи и знам как е.Най-добре у нормата и сичко е у ред.Иначе право си го казал "а по-дълго растояние си е цяло приключение".Имал съм и тия приключения на времето шест до осем месеца в годината подред с тия тонажи по 6000-6500км на месец в България добре че още нямаше тахографи и Джедайте още ги нямаше а чичко мицко го интересуваха само светлини гуми и накоя петарка за у джеба.Не питай как се качва и пуска Шипка с тая техника само кой е карал може ти каже.Ама си я обичам щото никъде не ме е оставила и в най-голямата жега и в най-големите виелици винаги ме е прибирала в къщи колко и повреди да е имало по нея.
Цитат на: dino412 - Петък, 06 Януари, 2012, 01:51:59
Ама си я обичам щото никъде не ме е оставила и в най-голямата жега и в най-големите виелици винаги ме е прибирала в къщи колко и повреди да е имало по нея.
Самата истина.
Драйвър кви сравнения ми правиш бацин ,че нешо немоем да уденем ,турнал си Волва некаквиз по иляди коньеве и биеш камбанарията ,айде молим те стегни се малкочка.
Апропо баба ,,Мадарка,, ако им метне едно ласо,че ги сеца и двете и не по Бренеро ,а из Шипка сещаваш ли се ко ти мъцам.
Само ти мъцнем и друго те таз техника построи България верно у други времена,а са с тез твойте оше я режат и немоят я откарат за претопяване.
Ако имаш нещо против баба,,Мадарка,, мъцни ко е-право куме в очи,а не вади снимки на техники у други категории и от други времена.Барлем да беше цъцнал едно F89 да го догодим на епохи.
Айде със здраве и греота да плюеш нещо,което май май си пропуснал да опиташ у живота.
Цитат на: FH16 - Вторник, 03 Януари, 2012, 21:14:29
Волво е краля на пътя и уважава само единствената дама Скания.....вече бих добавила и Шкода :)
Ех моме, няма как да знаеш че шкодата беше товарният кон на наща държава по времето на социализъма, май не си била родена тогава.
Специално за driver1 едни снимчици от една операция по изтеглянето на един аварирал MAN на един колега.Само ще вметна че композицията MAN и ремарке се мереше на 60тонен кантар по отделно защото контара я не лови.
(http://storage4.album.bg/394/dsc02197_1678d_28946726.jpg) (http://www.album.bg/dino412/images/28946726/177785/)
(http://storage4.album.bg/71f/dsc02195_bbc70_28946724.jpg) (http://www.album.bg/dino412/images/28946724/177785/)
Естествено беше евакуирано поотделно но масата на камиона се оказа 36+тона.
Много по-лесно е да теглиш тонаж отколкото да го носиш.
(http://storage4.album.bg/041/dsc02198_68496_28946727.jpg) (http://www.album.bg/dino412/images/28946727/177785/)
Евалата на бабата .
Малко снимки от спортната страна на марката:
(http://storage4.album.bg/a6a/race34_f39eb_28977359.jpg) (http://www.album.bg/dino412/images/28977359/)
(http://storage4.album.bg/b2b/race36_e59b2_28977362.jpg) (http://www.album.bg/dino412/images/28977362/)
(http://storage4.album.bg/616/race28_2b42f_28977356.jpg) (http://www.album.bg/dino412/images/28977356/)
(http://storage4.album.bg/731/race24_3ee56_28977351.jpg) (http://www.album.bg/dino412/images/28977351/)
(http://storage4.album.bg/dcc/getimage.php7_0dc73_28977313.jpg) (http://www.album.bg/dino412/images/28977313/)
(http://storage4.album.bg/647/d_2006_14_3b8f0_28977267.jpg) (http://www.album.bg/dino412/images/28977267/)
Кога Liaz е участвал последно на рали Дакар ?
http://www.dakar.com/dakar/2012/us/rider/551.html (http://www.dakar.com/dakar/2012/us/rider/551.html)Участва и сега
Отговора е някъде тук http://www.kmracing.cz/cz/aktuality.php 2012г
П.П. С колегата сме писали заедно.
За съжаление е отпаднал отбора на LIAZ...
http://www.dakar.com/dakar/2012/us/stage-7/rankings/overall-trucks.html (http://www.dakar.com/dakar/2012/us/stage-7/rankings/overall-trucks.html)
Малко инфо Шкода от Русия
http://trucks.autoreview.ru/archive/2007/03/tedom/
150к.с. 5 предавки незнайно какви спирачки и минимум 30т само товара.Бихте ли работили с тая композиция.
Няколко снимки специално за Dino. :)
(http://www.picvalley.net/u/2051/199258511481584801334135942GPZkWRuMMK3f1f47uHKw.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2051/199258511481584801334135942GPZkWRuMMK3f1f47uHKw.JPG)
(http://www.picvalley.net/u/2605/29194003819178126061334136000JpEj2RM6DpjhpUoWrqI4.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2605/29194003819178126061334136000JpEj2RM6DpjhpUoWrqI4.JPG)
(http://www.picvalley.net/u/2971/76852443518659032191334136004ZcLVD3Gm2joEFKfHvtNv.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2971/76852443518659032191334136004ZcLVD3Gm2joEFKfHvtNv.JPG)
(http://www.picvalley.net/u/2485/61130707012052351541334136011MsHd1ltLQK8eC5GxhQKm.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2485/61130707012052351541334136011MsHd1ltLQK8eC5GxhQKm.JPG)
(http://www.picvalley.net/u/1736/50342117013079458941334136014KxCXBJQdfqXxIi5RYw0V.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1736/50342117013079458941334136014KxCXBJQdfqXxIi5RYw0V.JPG)
(http://www.picvalley.net/u/2296/1766332424116817951334136018GJc54nxvPqtKXZUdoFGD.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2296/1766332424116817951334136018GJc54nxvPqtKXZUdoFGD.JPG)
Гоооолемо благодаря за снимките.Последната особено е страхотна и кефи.Едно хубаво + от Мен.
Ей големи кошари са тия мадарки.Мотора го няма никакъв,предните спирачки ги изолирваш още на първата година.Ако е с българите мостове винаги им текът бордовете(с рабовите няма такъв проблем),моторна няма,термостатите ги изхвърляш още докато е нова,но който е карал такава машина винаги има какво да разкаже. :P
Цитат на: palko - Сряда, 06 Юни, 2012, 22:54:53
Ей големи кошари са тия мадарки.Мотора го няма никакъв,предните спирачки ги изолирваш още на първата година.Ако е с българите мостове винаги им текът бордовете(с рабовите няма такъв проблем),моторна няма,термостатите ги изхвърляш още докато е нова,но който е карал такава машина винаги има какво да разкаже. :P
Че що така си мислиш????Тая от аватара само при Мен ще чукне вече милиона пък нямам такива спомени.Карам с термостат и антифриз масло от редукторите не капе а за 30г камион с 210к.с. върви доста прилично и не отстъпва и на някой по-мощни дръгели.За спиране да Ти кажа че Новаченския байр го спускам с 25т на трета и половина или четвърта с 40-45км/ч и нямам проблем със спирането.Верно нема компютри и АБС и не е евро 6 ма имаш ли тел и пирон винаги ще те прибере в къщи и зимата никога нема да мръзнеш по пътя с нея колко и лют студ да е.А що се отнася за разкази може да се разказва за всяка марка.
;D ;D
Ето и от мен няколко снимки ;)
Има (нов модел)-Europa-Фейслифт c кабина като Man F2000 през 90те години c двигатели ... Detroit disel и скорости Hendrics ,ocи Man F2000.
Цитат на: dino412 - Сряда, 13 Юни, 2012, 23:24:00
Че що така си мислиш????Тая от аватара само при Мен ще чукне вече милиона пък нямам такива спомени.Карам с термостат и антифриз масло от редукторите не капе а за 30г камион с 210к.с. върви доста прилично и не отстъпва и на някой по-мощни дръгели.За спиране да Ти кажа че Новаченския байр го спускам с 25т на трета и половина или четвърта с 40-45км/ч и нямам проблем със спирането.Верно нема компютри и АБС и не е евро 6 ма имаш ли тел и пирон винаги ще те прибере в къщи и зимата никога нема да мръзнеш по пътя с нея колко и лют студ да е.А що се отнася за разкази може да се разказва за всяка марка.
Много си прав за тези машини. Найстина са доста здрави и дуракоустойчиви. Баща ми няколко години караше такава лична мадарка самосвал. Не е имал много проблеми. Един курс му се скъсаха маркучите на скоростите, но с малко тел закърпи положението и се прибрахме. А за мостовете, още първата работа беше да се направят хубави гарнитури и не помня да е имала течове. Парното беше супер през зимата. А за паленето с една факличка и си запалваше без проблеми. Само че времената станаха други, много документи се иска покрай тези камиони и се отказахме да се занимаваме с тях.
Те едно филмче как си перка Мадарка кога е само с 22 тона на убав път:
И празна оффроад:
Поздравления за усилията които полагаш за да поддържаш камиона. Иначе шкодичката е много читав камион стига да му се обръща достатъчно внимание. И да се счупи нещо по пътя с този камион пак ще се прибереш, стига да разбираш малко. По-големи са ядовете със закона от колкото по подръжката. И сега както чувам че се налага от догодина всички автомобили над 3,5т да бъдат оборудвани с дигитални тахографи, ще са големи разходи за голяма част от превозвачите. Един познат каза че шефа му вече е преоборудвал няколко от камионите и печалбата за годината заминала в тахографите.
Един клип, на който попаднах!
:)
`LIAZ с Детройт дизел серия 60:
;D ;D ;D
Евала ,колега :)
Бързини яростни серията у северозапада.
;)