Начи вчера спирам на Правец да си свалим колегата и загасих шведската технология от Сьодертале,колегата слезна и след като запалих да си продължа таблото се осветка като коледна елха,показва неработещ ABS,EBS на ремаркето съответно не вдига бугето и зачезна десния ел. джам на шофера и километража даде фира,тва всичкото в един и същи момент,некви идеи къде да чукам с чука или да мотам телта?
Ни чука ни телта ще те спасят,,,,,,,, за тази работа си трябва електрожен ;-)
Цитат на: rider777 - Събота, 26 Октомври, 2013, 10:59:42
Ни чука ни телта ще те спасят,,,,,,,, за тази работа си трябва електрожен ;-)
Май,май по-скоро оксижен и за Надин
Ти можеш да опрасиш всичко- дори танк.
Цитат на: loshdancho - Събота, 26 Октомври, 2013, 11:25:59
Ти можеш да опрасиш всичко- дори танк.
Мерси за признанието от коги чекам некой ме признае за майсторче на спорта мани.
Къде е джама, къде ABS. Хване ли да меши разни работи немащи връзка, значи некое мозъчно полукълбе се объркало. А там чукане и ръчкане не върши работа. ще требва нова кутийка.
Цитат на: комбайнер - Събота, 26 Октомври, 2013, 13:26:51
Къде е джама, къде ABS. Хване ли да меши разни работи немащи връзка, значи некое мозъчно полукълбе се объркало. А там чукане и ръчкане не върши работа. ще требва нова кутийка.
Все си мислех, че страничните стъкла не се управляват от компютър, ама на, изостанал съм. При мен обикновено беше от предпазител...
Цитат на: driver1 - Събота, 26 Октомври, 2013, 14:15:05
Все си мислех, че страничните стъкла не се управляват от компютър, ама на, изостанал съм. При мен обикновено беше от предпазител...
На моята КИА страничните прозорци минават през някакво реле, което или се управлява от компютър, или е просто реле за време. Идеята е да осигури напрежение за моторчетата в интервала от връщане на "контакт" до отваряне на врата. Ако случайно някой прозорец е останал свален, да можеш да го вдигнеш, без да даваш на "контакт".
При други коли обаче явно си е наистина от компютър, защото след заключване случайно забравените прозорци се вдигат автоматично.
Цитат на: admin - Събота, 26 Октомври, 2013, 14:40:37
На моята КИА страничните прозорци минават през някакво реле, което или се управлява от компютър, или е просто реле за време. Идеята е да осигури напрежение за моторчетата в интервала от връщане на "контакт" до отваряне на врата. Ако случайно някой прозорец е останал свален, да можеш да го вдигнеш, без да даваш на "контакт".
При други коли обаче явно си е наистина от компютър, защото след заключване случайно забравените прозорци се вдигат автоматично.
Да, така е, мога да изброя и още куп екстри, но те се вграждат в коли. Нека някой ми каже в кой камион се вграждат описаните функции?
Цитат на: driver1 - Събота, 26 Октомври, 2013, 14:44:24
Да, така е, мога да изброя и още куп екстри, но те се вграждат в коли. Нека някой ми каже в кой камион се вграждат описаните функции?
Аааааааааа Драйвер отвори си тема,тука я си пиПам
Може да сте прави,но при спирането и гасенето на мотора в интерес на истината съм пипал само десният джам да го сваля(дали от него е започнал проблема е малко вероятно,но не и невъзможно)
Иначе бушоните са ток,откачах и клеми уж да се смисли ма дедов Калдъръмка не се смисли.
Проблема също така не е и от каруцата щото я разкачих и нищо не се промени
Бригадиреееееее мани тая коконааааа земи някои ВОЛ ;D коконата я пращай в надин ;D
Цитат на: admin - Събота, 26 Октомври, 2013, 14:40:37
На моята КИА страничните прозорци минават през някакво реле, което или се управлява от компютър, или е просто реле за време. Идеята е да осигури напрежение за моторчетата в интервала от връщане на "контакт" до отваряне на врата. Ако случайно някой прозорец е останал свален, да можеш да го вдигнеш, без да даваш на "контакт".
При други коли обаче явно си е наистина от компютър, защото след заключване случайно забравените прозорци се вдигат автоматично.
Цитат на: driver1 - Събота, 26 Октомври, 2013, 14:44:24
Да, така е, мога да изброя и още куп екстри, но те се вграждат в коли. Нека някой ми каже в кой камион се вграждат описаните функции?
По принцип може би преди започнем да спорим трябва да си изясним колко компа има една кола(един камион, пак ще напиша че по камионите не съм толкова вещ но много от нещата по електрониката на съвременните камиони има предвид след 2004-5 се препокрива със съвременните леки автомобили). По принцип една съвременна кола след 2004-5 има поне 3-4,5 компютъра(ECU - обикновено това е компа, който управлява двг-то и другите функции свързани с мотора, BSI и BSM това са абрeвиатури на френски(има и английски търговски наименования), това са компове, на пръв поглед това са блокове, в които са наредени предпазители и релета, но не се заблуждавайте тези блокове имат "мозък" т.е са компютри, те могат да се конфигурират със лицензирания диагностичен уред за съответната марка(пробвал съм с универсални лицензирани програми не могат да конфигурират БСМ-ми и БСИ-та, единствено "джамбазките" освен програмите на съответната марка могат да конфигурират и "одественяват" т.е да се прехвърли един употребяван комп от една кола за която е кодиран да тръгне на друга(т.е да се прекодира) и да си изпълнява всичките функции) . И така тези блокове с предпазители БСИ и БСМ управляват ел.стъклата, ел огледлата( на кола която например едното огледало и е ел.( т.е дясното/пасажерското) ако и се сложи и ляво ел. огледало и се "каже"(с диагностичния уред, в повечето автомобили комповете са стандартни и тези базови функции се поддържат, макар и да ги няма вградени в автомобила) на компа(блока с релета и предпазители) ,че колата "заводски" е с 2 ел. огледала тя(колата) го "разбира" и си става с 2 ел.огледала) . Дори на тези компове с малки подобрения ако се налага, може да се активира "круиз контрол", бордови компютър(ако няма такъв серийно) и т.н. Другия комп е на ABS, ако има и ESP, компа е още по сложен, ако има и автоматична или роботизирана(пилотиранана) трансмисия, комповете стават с още един повече. Всичките изброени 4-5 компа на колата(вероятно и на съвременния камион) са в постоянна връзка по между си, затова, че при съвременните автомобили дори елементарни функции като ел.стъклата и фарове се командват от компютър.
Цитат на: R560 - Събота, 26 Октомври, 2013, 21:04:00
Бригадиреееееее мани тая коконааааа земи някои ВОЛ ;D коконата я пращай в надин ;D
Бе надушил съм един FH тлуелв доказан боец де ега ме огрее.
Бацета ако шете вервайте всичко изброено кат дефект от мен иде от едно единственно реле е не е ли тъпня тва на инженерите от Сьодертале да вържат всичко там,баси кухарите.
Бриги, казах ли че е кутишка?
Питай патило!
ЦитатБацета ако шете вервайте всичко изброено кат дефект от мен иде от едно единственно реле е не е ли тъпня тва на инженерите от Сьодертале да вържат всичко там,баси кухарите.
Я снимай го релето да го видиме кой прави тия мизериий!
Цитат на: Тариката - Неделя, 27 Октомври, 2013, 22:19:25
Я снимай го релето да го видиме кой прави тия мизериий!
Не моем,както казах огледал съм се у Вол с Калдъръмката приключих,но ако нейде ми изпадне възможност веднагически инак е от най-обикновенните релета нищо особенно
Смени релето над реда бушони на нещата който си описал и ще се оправи, би трябвало да е първото реле от към страната на шофьора.
И колега малко логика трябваше преди да оплюеш, трябваше да помислиш кое е общото и това е. Успех
Поредни публикации!!! Имаш бутон "Промени" активен 1 час!
Цитат на: Georgi R420 - Вторник, 29 Октомври, 2013, 07:23:33
И колега малко логика трябваше преди да оплюеш, трябваше да помислиш кое е общото и това е. Успех
Баце я съм лишен от логика бре брат,мойто бръмбар се шашардисва от решенията на главното ел.инженер от Сьодертале да навърже триста щуротий на едно реле,че ме запростиш ,ма у тоците моем само да врачувам посредством метане на грах,боб или леща и да ти каем и они не можаа да ми подскажат истината у живота.
Сори ако съм ,Ви засегнал блянуваната марка дръгел,със здраве си ги съскайте,но за прост човек кат мен е видно,че не е сътворено туй чудо на технологията наречено Scania
Aпропо ако некой ден навържат газ и спирачка на един педал,свиркайте увреме да ми се несмеат ората
Баце, мен ми звучи логично всичко да е на реле. Защото иначе това ще е на ключа, и ще гори ключа, а не това реле. По-лесно и доста по-евтино за смяна. Абе шведска му работа.
Цитат на: Mandor - Сряда, 06 Ноември, 2013, 19:36:17
Баце, мен ми звучи логично всичко да е на реле. Защото иначе това ще е на ключа, и ще гори ключа, а не това реле. По-лесно и доста по-евтино за смяна. Абе шведска му работа.
Така де,всеки инженер така прави,но не всеки инженер го е хванала кризата и е толкова пестелив откъм релета