Анкета
Въпрос:
Какъв микробус да си купя. До 3,5 т. , ниската винетка
Опция 1: Мерцедес
гласа: 13
Опция 2: Ивеко
гласа: 6
Опция 3: Фолксваген
гласа: 4
Опция 4: Форд
гласа: 1
Здравейте колеги, нов съм във форума. Имам сериозна дилема относно закупуването на микробус с двойна гума задължително. Бусът върви по дестинацията Русе- Пловдив (през шипка)основно и рядко Русе - София. Винаги претоварваме и носим стока между 2т и 3,5 т затова и искаме да е с двойна гума. Шофьорите са кротки и не си правим гонки т.е. не ни трябва скорост кой знае каква. Трябва да е с ниската винетка и да се кара с Б категория.
Какво мислите по въпроса. Благодаря предварително на включилите се :)
При общо тегло 3.5 т. няма как да не си претоварен с тегло на товара над 2 тона.
Дърт Транзит,ако има опция да се кара с B+E мое и Спринтер с единична гума плюс ремарке(туристическо) минетката па че е от тънките ;)
Успех из Шипка,навремето с Мадарките пъплихме кат вас
Нямаме проблем с това че претоварваме. В момента караме Форд транзит с двойна гума и си го къткаме с по 3 тона всеки път. обаче му дойде времето за смяна...
Мен повече ме интересува като поддръжка как са нещата при тези марки бусове , вариантите с двойна гума?
Поредни публикации и началното изречение започва с главна буква!!!
...
Цитат на: rockford - Вторник, 29 Октомври, 2013, 21:20:08
мен повече ме интересува като поддръжка как са нещата при тези марки бусове , вариантите с двойна гума ?
Транзит бре баце,измисли си некой чарк и оди питай кач пара е за сите изброени марки и че видиш ,че буса е Транзит и един съвет не сменяй старият боец ми му вземете един шпек салам и си го подкарвайте
абе той нашия транзит си е пушка. Всичко върви много добре и двигател и всичко си му е префектно ... но изгни целия . Отдолу цялото шаси стана на макарони, даже с отверката мога да го пробия, започнаха да гният калници и какво ли не. Майсторите казаха максимум година да изкара и после край. А и както претоварваме направо като го видях отдолу ми настръхнаха космите....
Сега започнах да сондирам мнение и всеки ми казва че Ивекото държи много на товари. Мислиш ли че е така ?
:D :D :D левио или деснио торсон държи на Ивекото на тонаж,че не мое се сетим?
За претоварване без да желаеш и търсиш друго освен да стане курса безпроблемно ,марката е една дърт Транзит,нищо друго не дяни на претоварване ако шеш ми вервай
абе аз ти вярвам обаче трудно бих взел дърт транзит при положение че имахме стара акула 87 набор с двойна гума и вече е на трупчета и сега сравнително новият транзит 2000 г изгни тотално ... как да взема пак дърт транзит....
Аз не разбрах в какъв асортимент от бусове да търсим варианти. Какъв ценови клас, за нови автомобили ли става въпрос и какви са конкретните модели? Какви са финансите, с които може да се разполага.
мисля да е след 2002 година, максимум до 15000 лева .
това примерно http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=3&act=4&adv=31382439219595315&f1=details&slink=4mqeqg
Баце кат си решил да си купваш Ивеко ти се чудим кво ни губиш времето,няма бус който да държи на твоя тонаж и път ,прави квото знаеш скивам искаш бая пара да затриеш ,тъй че успех в начинанието
Мое лично мнение, че освен Мерцедес всичко друго е компромис в класа.
а мислиш ли че Спринтерите имат проблем с гниенето ?
има Ивеко с двойна гума но с малката винетка дълга база или с единична гума бус и му закачате ремарке
LT 35 и му закачате ремарке
Ивеко с двойна гума с евтината винетка и отзаде едно ремарке ,продават ги в Пловдив,3тона на буса и 1тон на ремаркето и си пушка
Поредна публикация!!!
Поредна, поредна публикация!!!
Цитат на: rockford - Сряда, 30 Октомври, 2013, 17:54:56
а мислиш ли че Спринтерите имат проблем с гниенето ?
Когато е магеросвано нещо по купето задължително още първата зима избива ръждата и започва ферментация на ламарината.
Спринтер 412 с регистрация до 3,5тона е твоя бус.Караш камионче а поддържаш бус.Търкалях такова животно 6 години и общо взето не съм имал сериозни проблеми.На даяджиите им пожелавах лек ден няма лиценз,шайби и тн...Иначе трябваше да ме арестуват за претоварването и часовете. ;D Не са идеални но с грамотно каране и добра поддръжка карат много.Поевтиняха доста все пак модела остаря за около 12 бона това е избора.Буса беше дълга база бордови с брезент и честно казано до 1-1,5т. товар не ги усещаше, и 2,5-3т. съм му товарил редовно проблеми няма единствено докато набере е малко по тромав иначе на равно си поддържа спокойно 90км.ч.изпреварва си с този товар и не грее по баирите.Разход 11,5-15,5 средно 12,5л. според маршрута и стила на каране не толкова от товара, а моя беше "платноход" с обща височена 3,5м. духнеше ли по силенен вятър и ставаше леле майко.... може да хванеш морска болест. ;D
Слаби места шарнири и накрайници с това хамалско товарене и "хубави" пътища няма как.Възможен проблем при по дълак пробек и редовно претоварване с демферния маховик на съедитителя лекува се но със 700лв.оригинален LUK.Висящите лагери на кардана също дават фера.Електрониката и горивната система подчти не създават проблем турбината също.Двигателя е здрав има плавен ход и е добре балансиран все пак е петак,има сравнително широк диапазон на въртящия момент от 2000об.мин. нагоре, но с 122кс. не блести с кой знае какво плюс е че е на верига.Да купиш дърт "комън рейл" първо поколение не е инвестиция ако ще и да е Мерцедес. Ивеко и Форд са бюджетни изпълнения всичко е въпрос на предпочитания избора е твои ! ;)
колега, много благодаря за изчерпателният отговор. Точно за този пост се регистрирах във форума, много благодаря :)
Поразпитах доста хора и твоето мнение съвпада доста с всички останали. ЗА съжаление в момента в България има изключително малък избор . На практика по сайтовете за продажби има два спринтера с двойна гума, които са за Б категория ...
единствения който съм гледал е този http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=3&act=4&adv=31383207596530406&f1=details&slink=4nv7i4
Само че той е 413 а не 412, както ти спомена по-горе :) Като гледам офертата ми изглежда доста скъпичко все пак 17 хилки за бус който ще изгние тука при нас за няколко години ... ми е малко стряскащо :)
Поразпитай в "Технотест"- София как стои въпроса със смяна на товароносимоста и категорията на микробуси с регистрация над 3,5т.Мисля че от известно време се предлага подобна опция там което ще разшири чувствително избора ти.Не знам колоко обемен е товара който возиш но за предпочитане е стандартен микробус макар и удължен като този от линка.Бордовите с брезент предлагат повече удобство за товарене и голям обем но разхода при тях е по висок и се набиваш на очи.Височината също е проблем на някой места.CDI от първо поколение е доста проблемно особенно този мотор 4 цилиндъра 2150 куб.см.Затова и не държат цена в повечето случаи.Основно проблема е с електрониката и дюзите скъпи са за ремонт.Турбото е с променлива геометрия и е скъпо за ремонт и поддръжка. Често кривят и пукат глава при най малкото прегряване понеже са с 4 клапана на цилиндър и главата е доста "изпилена" образно казано.За предпочитане е по голямия 5 цилиндров мотор 2,7 произведен след 2003г където повечето проблеми са отстранени.
Щом искаш двойна гума поинтересувай се и за Фолксваген "LT 46" по същество това е Спринтер но с двигател на Audi.Говоря за 5 цилиндровия 2,5 мотор.Голями "катъри" са макар и по слаби на коне от 2,9 спринтера.
Така за малко по-непросветените като мен ... искаш да кажеш че това мерцедесче , което постнах е с кофти двигател и трябва да се вземе от следващата генерация. Или греша ?
Относно Лт-то има едно за продажба ама е с друг мотор като го гледам http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=3&act=4&adv=31375736047117818&f1=details&slink=4o7g2m
и като цена долу горе са еднакви ...
има и още едно ама е бордови http://busove.cars.bg/c110623
А товарите не са много обемни, обаче са тежки а бордовите не стават защото буса понякога го ползваме и за склад.
Има две в Германско :) http://suchen.mobile.de/auto-inserat/vw-lt-46-tdi-2dd292-w60-onesti/185716356.html?lang=en&pageNumber=6&__lp=8&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=20&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2001-01-01&maxFirstRegistrationDate=2008-12-31&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT
И още едно
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/vw-lt-46-2-5-tdi-80-kw-abs-asr-hoch-lang-euro-3-bad-bentheim/184834754.html?lang=en&pageNumber=3&__lp=8&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=20&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2001-01-01&maxFirstRegistrationDate=2008-12-31&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT
Май второто е точно това за което ти говориш ЛТ 46, 2,5 TDI
Причина за редакцията: Две поредни публикации - ОТНОВО!!! И НАЧАЛНИТЕ ИЗРЕЧЕНИЯ ЗАПОЧВАТ С ГЛАВНА БУКВА - ОТНОВО!!!
МОЛЯ, ПРОЧЕТИ В ЧЕРВЕНОТО!!! И да не се налага да се повтаря!!!
Това ЛТ е с двойна гума и ще е с тахограф,ние взехме ЛТ35 дълга база с единична гума и му закачихме ремарке на буса 2тона и на ремаркето 1 тон и си караме и нямаме никакви проблеми с даяджии
Цитат на: kiril_lz - Неделя, 03 Ноември, 2013, 09:52:22
Това ЛТ е с двойна гума и ще е с тахограф,ние взехме ЛТ35 дълга база с единична гума и му закачихме ремарке на буса 2тона и на ремаркето 1 тон и си караме и нямаме никакви проблеми с даяджии
Двойната гума няма никъкво значение въпроса е как е регистрирана машината по талон.Ако е до 3500кг. дори и да има тахограф никой не те задължава да го ползваш.Аз имам от доста години VW LT35 и моя е с тахограф при това за двама водачи.Наличието му не значи че трябва да се ползва задължително поне в БГ и някой близки страни е така за сега.Това с ремаркето според мен е рискова операция дори и да е до 750кг. ако общия полезен товар на композицията надвишава 1500кг.пак ще ти искат лиценз стига да не возиш собствена стока което трябва да докажеш с докменти при евентуална проверка.
Към колегата пуснал темата тъй като пътувате до Пловдив защо не минете през Карлово и Сопот там е пълно с автокъщи предлагащи микробуси най вече спринтери. Мисля че избора е доста голям макар че повечето машини са бая "понапудрени".Мой приятел си взе преди няколко години бус от там и е доволен.
Карлово е следващата дестинация, която мислех да посетя. Като за начало огледах всичко из София, но изборът е много малък.
Спринтер с двойна гума и регистрация на 3,5т. Дали е 519 (3-литров мотор), 513 (2,2-литров) или нещо подобно. 4 тонната версия с двойни гуми се различава по товароносимостта на задния мост - там обикновено е малко по-малка от 5-тонната версия. Ако трябва да се пререгистрира от 5т (примерно) на 3,5т, питаш ДЕКРА или ТЮВ дали е въможно за конкретното шаси и действаш. Ивекото е с по-скъпа поддръжка и не си струва при тези години.
Успех.
От Ивеко май напълно се отказвам, само лоши работи за него и страшна скъпотия. Ще гледам само спринтери и ЛТ-та :)
Чета и се чудя, как ги правите тези регистрации до колкото тона си решите. Аз искам да ми регистрирате едно мъничко триосно самосвалче като мотопед. Обещавам да го карам винаги с каска, за да не будя подозрение.
Сега сериозно по темата, едва ли има някой в форума който се е занимавал повече от мен с претоварвания, усилвания и всякакви други операции разказващи играта на лекотоварната пътнотранспортна техника.
Първо - регистрация с по нисък тонаж от реалния в момента е невъзможна. Единствения вариант е да се трансформира и да се мине Технотест, но операцията по трансформирането е доооста скъпа, и обезмисля начинанието. Варианта да се направи от кварталния майстор с ъглошлайф и оксижен няма как да мине. Трябват си фирми,сертификати, изпитвания ...
Варианта да си изфабрикуваш документите и с някой вътрешен човек да се регистрира умря окончателно поне преди 7-8 години.
Може да се пренабие рамата с WIN , отговарящ на някой по лек бус, но това е пълна глупост, да не кажа направо сериозно престъпление.
Може да се купи вече регистриран преди време по този начин бус, но си има риск всеки малко по ококорен пътен полицай да навлече много тежки неприятности. Недай си боже пък да стане някое ПТП с тази машина, застрахователите отдавна също не пасат трева.
Отделно че течническото му състояние най вероятно вече ще е грамофон свири,майка плаче.
А дали ще се намерят хора, назначени на една заплата да карат такова шменти капели - не знам, но като чета форума - като че ли да. ::)
Варианта с ремаркето е най безпроблемен, но на практика май е неприемлив защото води до тахограф, тежки бумаги, регламенти, почивки, джедаи, все неща които няма как да се харесат на питащия.
На практика най лекия варянт е да се купи бус до 3,5 тона и да се претоварва. Практически няма орган, който трябва да контролира, Това е в правомощията само на пътна полиция, но у нас те не разполагат с уреди за такъв контрол, така че .... газ и свиркане. ;D
Най неприятният момент за автора на темата идва сега
Последните бусове, които търпяха добро претоварване за последно се произвеждаха миналия век. Да ме прощава Бригито, но всичко произведено тогава може да се претоварва почти двойно. Единственото, което не даваше да го товарят като катър беше малкото Рено, Трафик се казваше май.
Всицки нови бусове са тотално изрязани от към възможност за претоварване.Усилването също не помага - ако се качат ресорите, поцват да поддават ушите на корпуса, ако те се усилят, почват да се усукват и цепят каросериите, или ако е шаси - да се гъне и къса шасито. Освен това диференцяли, спирачки и други агрегати също не издържат. Явно производителите ги хвана кризата и икономисват от всичко, или пък ги е яд на тарикатите като нас.
В момента карам чисто нов бус, на който ламарината имам чуство че е по тънка от страниците на някое по луксозно списание. Освен това, въпреки 125 коня на най малките баирчета почва да пъшка, дори да е натоварено наполвина.
Така че варянтите за претоварването са някъде в миналото, там трябва да се търсят
Виждал съм доста опити да се побългарят по нови машини, всички са неуспешни, а някои с плачевен резултат.
И нещо полезно по заглавието на темата
Мерцедес с двойна гума до 3,5 тона никога не се е произвеждал. Цитираните 412 и 413 са с почти 5 тона общо тегло.
Транзит и ЛТ с двойна гума до 3,5 тона се произвеждаха преди време, но от доста години варянтите са единствено с единична гума. Мързи ме да проверявам точно откога са спрени тези модификации.
Единствено Ивеко от по актуалните в момента модели се произвежда с двойна гума до 3,5 тона.
Че това от мен по темата, съжалявам ако някой е чул не това. на което се е надявал.
Защо ремаркето да води до лицензи, почивки и т.н., нали влекача е под 3500кг?
Цитат на: Mandor - Петък, 15 Ноември, 2013, 22:04:51
Защо ремаркето да води до лицензи, почивки и т.н., нали влекача е под 3500кг?
Защото резето е хлопнало на 4 декември 2011 година.
Закон за автомобилните превози
(3) (Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 92 от 2005 г., в сила от 18.11.2005 г.) Лиценз и удостоверение за регистрация не се изискват за:
1. (изм. - ДВ, бр. 85 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., в сила до 04.12.2011 г.) превоз на товари с моторни превозни средства или състав от пътни превозни средства с товароносимост до 3,5 тона или максимално допустима маса до 6 тона, с изключение на превозите, за които по силата на международни договори, по които Република България е страна, се изисква разрешително;
2. (нова - ДВ, бр. 17 от 2011 г., в сила от 04.12.2011 г.) превоз на товари с моторни превозни средства или състав от пътни превозни средства с максимално допустима маса до 3,5 тона, с изключение на превозите, за които по силата на международни договори, по които Република България е страна, се изисква разрешително;
По принцип колега, знаеш че има малък компромисен вариант бус до 3.5 тона с усилено спирачно усилие, което записано с спецификацията му(големия рег. талон) който може да дърпа ремарке с маса до 750 кг. т.е общо 4250 кг общо без тахо, лиценци и нормално винетки. Такива бусове има на доста марки -Форд , Пежо Боксер, Ситроен Джъмпер, Фиат Дукато карал съм последните 3 марки и съм регистрирал доста такива в ,,типовите им одобрения"(това е документа от завода производител от който се вземат данните за регистрацията на едно мпс, става въпрос за фабрично нови автомобили) това е записано, че са с такава спецификация. Фиата, Пежото и Ситроена се отличават от по малките им модели по по-големите джанти 16 цола(стандартно 15, за по-слабите модификации), под които има и по големи спирачни апарати и дискове, усилени и по големи главини и лагер и т.н
Цитат на: admin - Събота, 16 Ноември, 2013, 00:43:04
Защото резето е хлопнало на 4 декември 2011 година.
Закон за автомобилните превози
(3) (Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 92 от 2005 г., в сила от 18.11.2005 г.) Лиценз и удостоверение за регистрация не се изискват за:
1. (изм. - ДВ, бр. 85 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., в сила до 04.12.2011 г.) превоз на товари с моторни превозни средства или състав от пътни превозни средства с товароносимост до 3,5 тона или максимално допустима маса до 6 тона, с изключение на превозите, за които по силата на международни договори, по които Република България е страна, се изисква разрешително;
2. (нова - ДВ, бр. 17 от 2011 г., в сила от 04.12.2011 г.) превоз на товари с моторни превозни средства или състав от пътни превозни средства с максимално допустима маса до 3,5 тона, с изключение на превозите, за които по силата на международни договори, по които Република България е страна, се изисква разрешително;
Цитат на: juli76 - Събота, 02 Ноември, 2013, 08:38:17
Поразпитай в "Технотест"- София как стои въпроса със смяна на товароносимоста и категорията на микробуси с регистрация над 3,5т.Мисля че от известно време се предлага подобна опция там което ще разшири чувствително избора ти.Не знам колоко обемен е товара който возиш но за предпочитане е стандартен микробус макар и удължен като този от линка.Бордовите с брезент предлагат повече удобство за товарене и голям обем но разхода при тях е по висок и се набиваш на очи.Височината също е проблем на някой места.CDI от първо поколение е доста проблемно особенно този мотор 4 цилиндъра 2150 куб.см.Затова и не държат цена в повечето случаи.Основно проблема е с електрониката и дюзите скъпи са за ремонт.Турбото е с променлива геометрия и е скъпо за ремонт и поддръжка. Често кривят и пукат глава при най малкото прегряване понеже са с 4 клапана на цилиндър и главата е доста "изпилена" образно казано.За предпочитане е по голямия 5 цилиндров мотор 2,7 произведен след 2003г където повечето проблеми са отстранени.
Щом искаш двойна гума поинтересувай се и за Фолксваген "LT 46" по същество това е Спринтер но с двигател на Audi.Говоря за 5 цилиндровия 2,5 мотор.Голями "катъри" са макар и по слаби на коне от 2,9 спринтера.
Колега, от близо една година и половина "Технотест" не сертифицира (лицензира) автомобили, тази функция се изпълнява от DEKRA, а не не знам как и с колко($ ;) ) ще убеждаваш "фрицовете". Много силно фирми в трансформациите бяха се поспрели малко трансформирането точно заради тази промяна, и доста фабрично нови автомобили с определени модификации бяха им замразени определени трансформации.
А относно броя на клапаните не смятам, че е водещ за топлообмена на дадена цилиндрова глава, примери колко щеш няма да споменавам ,че има и двг с по 5 клапана на цилиндър. Между другото 2.7 също е с 4 клапана на цилиндър.
Цитат на: Mandor - Петък, 15 Ноември, 2013, 22:04:51
Защо ремаркето да води до лицензи, почивки и т.н., нали влекача е под 3500кг?
Защото като си синхронизираме законодателството се правим на по големи католици от папата.
В Германия с автомобил под 3,5 тона може да се дърпа ремарке с малсимално разрешената товароносимост БЕЗ ТАХОГРАФ в радиус до 80 или 90 километра от мястото му на регистрация. Това е направено, за да няма спънки и усложнения за малките фирми, които действат в малък периметър от седалището си. Отделно, че германеца ако трябва да пренесе една лопата, и закача ремаркето.
Естествено я има и другата крайност. Аз съм карал Нисан Навара с 2 тона ремарке с дигитален тахограф и съм правил паузите ;D
Иначе за малкото ремарке, до 750 кг, знам че може да се дърпа без С, само с ВЕ, за тахограф обаче не знам как стоят нещата.
Обаче ремаркето може доста лесно и просто да се усили, и ако е неподвластно на джадаите, товари колкото душа има буса ;D ;D ;D
Четеш ли какво пише - превоз на товари с моторни превозни средства или състав от пътни превозни средства с максимално допустима маса до 3,5 тона?
Според мен състав включва и ремаркето.
Да, много добре прочетох колега, освен с шофьорлък и, и с това си вадя хляба, но ако не вярвате на мен, колегата Минко Илчев го е описал, подробно в темата "ТЕГЛЕНЕ НА РЕМАРКЕ", прилагам линк от темата: http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=3914.0 . Този вид бусове се предлагат за България от поне 7 години, друг е въпроса, че от около 1 година го вписват в "големия" рег. талон. Карал съм и ремонтирал доста такива бусове и стоя зад думите си, че спирачките, главини и т.н са усилени спрямо другите модификации на марките, за които говоря.
А ако и отново не ми повярвате, другата седмица ще гледам да намеря копие на едно ,,типово одобрение", където е описано "черно на бяло" това за което говорим, става въпрос за документ от завода производител, не за сертификат издаден от дадена българска фирма за трансформации, макар че дори и документа да от фирма специализирана в трансформациите на мпс, това не омаловажава стойността на документа.
Ивеко,или Мерцедес,а и Транзита е корав.
Цитат на: emilpopoff - Събота, 16 Ноември, 2013, 18:39:57
Да, много добре прочетох колега, освен с шофьорлък и, и с това си вадя хляба, но ако не вярвате на мен, колегата Минко Илчев го е описал, подробно в темата "ТЕГЛЕНЕ НА РЕМАРКЕ", прилагам линк от темата: http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=3914.0 . Този вид бусове се предлагат за България от поне 7 години, друг е въпроса, че от около 1 година го вписват в "големия" рег. талон. Карал съм и ремонтирал доста такива бусове и стоя зад думите си, че спирачките, главини и т.н са усилени спрямо другите модификации на марките, за които говоря.
А ако и отново не ми повярвате, другата седмица ще гледам да намеря копие на едно ,,типово одобрение", където е описано "черно на бяло" това за което говорим, става въпрос за документ от завода производител, не за сертификат издаден от дадена българска фирма за трансформации, макар че дори и документа да от фирма специализирана в трансформациите на мпс, това не омаловажава стойността на документа.
Извинявай, обаче аз нищо не разбрах. Кое точно вписват в талона? И каква връзка има това с изискването съставът да е до 3.5 тона?
Цитат на: admin - Събота, 16 Ноември, 2013, 20:26:14
Извинявай, обаче аз нищо не разбрах. Кое точно вписват в талона? И каква връзка има това с изискването съставът да е до 3.5 тона?
Колега в талона се вписва с графа F3 4250 КГ маса на състава, това важи за автомобилите управлявани с В-категория, които се водят с усилено спирачно усилие, т.е при тях няма тахо, винетката е К3, няма лицензи и т.н.
За да не бъда голословен ще цитирам и ЧЛЕН 150а от ЗАКОНА ЗА ДВИЖЕНИЕ ПО ПЪТИЩАТА :
Глава четвърта
ПРАВОСПОСОБНОСТ НА ВОДАЧИТЕ НА ПЪТНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА
Чл. 150а. (Нов - ДВ, бр. 43 от 2002 г.) (1) За да управлява моторно превозно средство, водачът трябва да притежава свидетелство за управление, валидно за категорията, към която спада управляваното от него превозно средство.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г., в сила от 19.01.2013 г.) За определяне правоспособността на водачите моторните превозни средства се делят на следните категории, различни от тези по чл. 149, обозначени с латински букви:
1. категория АМ - мотопеди - двуколесни или триколесни превозни средства с конструктивна максимална скорост не по-висока от 45 km/h, както са определени в чл. 149, ал. 1, т. 1, букви "б" и "г" (категория L1е и категория L2е), с изключение на тези с конструктивна максимална скорост, по-малка или равна на 25 km/h, и леки четириколесни превозни средства, както са определени в чл. 149, ал. 1, т. 1, буква "л" (категория L6e);
2. категория А1:
а) мотоциклети с работен обем на двигателя не повече от 125 cm³, с максимална мощност не повече от 11 kW и с отношение мощност/тегло, което не превишава 0,1 kW/kg;
б) триколесни моторни превозни средства с мощност, която не превишава 15 kW;
3. категория А2 - мотоциклети с мощност, която не превишава 35 kW, и с отношение мощност/тегло, което не превишава 0,2 kW/kg, като удвоената реална мощност не е по-голяма от нетната мощност на двигателя;
4. категория А - мотоциклети и триколесни моторни превозни средства с мощност над 15 kW:
а) мотоциклети - двуколесни превозни средства без кош (категория L3e) или с кош (категория L4e), с двигател с работен обем над 50 cm³, ако е с вътрешно горене, и/или с конструктивна максимална скорост, по-висока от 45 km/h, както са определени съответно в чл. 149, ал. 1, т. 1, букви "е" и "з";
б) триколесни моторни средства - превозни средства с три симетрично разположени колела (категория L5e), с двигател с работен обем на цилиндъра над 50 cm³, ако е с вътрешно горене, и/или с конструктивна максимална скорост, по-висока от 45 km/h, както са определени в чл. 149, ал. 1, т. 1, буква "к";
5. категория В1 - четириколесни превозни средства (без тези от категория L6e) с маса без товар не повече от 400 kg (категория L7e) (550 kg за превозните средства, предназначени за превоз на товари), в която маса не се включва масата на акумулаторните батерии на електрическите превозни средства и които имат максимална нетна мощност на двигателя не повече от 15 kW, както са определени в чл. 149, ал. 1, т. 1, буква "м"; тези превозни средства трябва да отговарят на техническите изисквания, които се прилагат към триколесни моторни средства от категория L5e, освен ако в нормативен акт са предвидени отделни технически изисквания за тях;
6. категория В - моторни превозни средства с допустима максимална маса, която не надвишава 3500 kg, проектирани и конструирани за превоз на не повече от 8 пътници плюс водача; моторните превозни средства от тази категория могат да образуват състав с ремарке с допустима максимална маса, която не надвишава 750 kg; без да се нарушават разпоредбите на правилата за одобряване на типа за съответните превозни средства, моторни превозни средства от тази категория могат да образуват състав с ремарке с допустима максимална маса, надвишаваща 750 kg, при условие че допустимата максимална маса на състава не надвишава 4250 kg;
Благодаря ти за полезните разяснения. Обаче продължавам да си мисля, че в момента посочваш разпоредбите на закона във връзка с правоспособността на водачите и конкретно категория В.
Цитат на: admin - Събота, 16 Ноември, 2013, 22:19:18
Благодаря ти за полезните разясне3ния. Обаче продължавам да си мисля, че в момента посочваш разпоредбите на закона във връзка с правоспособността на водачите и конкретно категория В.
Автомобилите регистрирани по този начин се водят(вписват в рег. талон, а това се "преписва" от ,,типовото одобрение"-сертификата от завода производител, в този сертификат се описва всичко от нивото на вредни емисии и размера на използваните гуми, до прословутото натоварване ) товарни мпс категория N1(която по закон се води с технически допустима максимална маса до 3,5 тона), т.е не са задължени да бъдат оборудвани с тахограф и у-во за ограничение на скоростта и са с винетка К3.
И на мен ми е малко хикс
Колега, от ясно по ясно е, че щом има одобрение и е вписано като 3,5т - от тахограф няма нужда.
Също е ясно, че може да се закачй ремарке до 750 кг и тази композиция може да се кара с ВЕ категория и не е необходимо С
Обаче къде пише, че съставената по този начин композиция може да се управлява без тахограф.
Даже напротив съвсем ясно се казва, че на всичко над 3,5 t трябва да има тахограф
Пак повтарям, карал съм Нисан Навара с тахограф и изрично ме предупредиха да спазвам всичко.
Не вярвам някой да си закачи тахо на джипката само от любов към тежкотоварните превози.
Цитат на: SEMPER - Неделя, 17 Ноември, 2013, 01:47:56
И на мен ми е малко хикс
Колега, от ясно по ясно е, че щом има одобрение и е вписано като 3,5т - от тахограф няма нужда.
Също е ясно, че може да се закачй ремарке до 750 кг и тази композиция може да се кара с ВЕ категория и не е необходимо С
Обаче къде пише, че съставената по този начин композиция може да се управлява без тахограф.
Даже напротив съвсем ясно се казва, че на всичко над 3,5 t трябва да има тахограф
Нали и аз това обяснявам на Емил. Регистрацията на превозни средства и тяхната категоризация няма нищо общо с извършването на превози. Както и закачането на ремарке за лични нужди не попада в нашият казус. Става дума за превоз на товари срещу заплащане и липсата на изискване на лиценз в Закона за автомобилните превози при превози с МПС или състав от ППС с общо тегло над 3.5 тона. И както е видно от предходната алинея, до 2011 е било допустимо общо тегло 6 тона.
Цитат на: SEMPER - Неделя, 17 Ноември, 2013, 01:47:56
И на мен ми е малко хикс
Колега, от ясно по ясно е, че щом има одобрение и е вписано като 3,5т - от тахограф няма нужда.
Също е ясно, че може да се закачй ремарке до 750 кг и тази композиция може да се кара с ВЕ категория и не е необходимо С
Обаче къде пише, че съставената по този начин композиция може да се управлява без тахограф.
Даже напротив съвсем ясно се казва, че на всичко над 3,5 t трябва да има тахограф
Пак повтарям, карал съм Нисан Навара с тахограф и изрично ме предупредиха да спазвам всичко.
Не вярвам някой да си закачи тахо на джипката само от любов към тежкотоварните превози.
Колега смятам, че изяснихме, че управлението за такъв състав не само, че не се изисква С категория, ами дори не се изисква В+Е категория, а се изисква само В категория ЧЛЕН 150а от ЗАКОНА ЗА ДВИЖЕНИЕ ПО ПЪТИЩАТА- цитирал съм го в по-горния си пост.
Колегата пуснал темата я е задал по следния начин ,,Какъв микробус до 3.5 т. , евтината винетка? "
Аз съм отговорил на първата част на въпроса ,,Какъв микробус до 3.5 т ? " , а на втората част от въпроса ,,евтината винетка" смятам, че също съм отговорил бус N1 категория , т.е ,,евтината винетка" т.е винетка К3.
Аз пък съм карал три различни марки такъв тип бусове и с ремарке до 750 кг, без тахо и ограничител на скоростта, разбира се преди промяната в чл.150а, т.е не само с В категория, проблем не съм имал никога. Това разбира се не е неоспорим довод, а просто пример с обратен знак на твоя за Наварата с тахо.
За да не бъда отново голословен през седмицата ще "по разозная" как стоят с нещата с "задължителното" тахо за този тип бусове.
Цитат на: SEMPER - Петък, 15 Ноември, 2013, 20:24:37
Мерцедес с двойна гума до 3,5 тона никога не се е произвеждал. Цитираните 412 и 413 са с почти 5 тона общо тегло.
Грешиш. Произвежда се от поне 5-6 години.