Искам малко да се оплача,предполагам много новобранци са като мене.Как един човек които е млад и мераклия за става шофьор,може да си намери работа,защото маи съм некадърник невменяем и т.н..По думите на шефове на фирми на които сам звънял за работа излиза така,като нямам опит и няма кои да ми покаже не мога никога да карам .Изнервен съм от факта че имам С-кат.и не мога да си намеря работа в транспортната сфера,като се обадя на някоя обява и като спомена че нямам опит ми затварят телефона на момента,ако някои не го затвори ми обяснява натрупай малко стаж и ми се обади пак.Как да натрупам стаж (Някои има ли за продаване? :) ) И затова се чудя даваш 2000лв. за курсове и не можеш да работиш каквото имаш желание.Новобранците некадърни ли сме нали всеки е почнал от някъде дори и на лекия автомобил.Някои може ли да помогне с нещо,някакво имфо за някоя фирма с соло камиони,независимо дали в България или Европа,да натрупам малко опит и после да карам Е-кат.
Баце думата некадърен трябва да се докаже чрез проверка на уменията или с други думи,когато работодател те вземе на работа и след известен период на работа може да каже какъв си,макар че и тогава може да не се съобразиш с неговото мнение по ред причини.
П.П.Няма рецепта как новобранец да започне работа има варианти много ,но точен няма не само в този бранш ,но и във всички останали
Спокойно,и да не си новобранец пак е горе долу същото...нямаш ли познати,истински приятели в тази сфера е много трудно...но щом имаш желание,ще намериш.Лошото е, че не се знае кога,късмет от мене.
Цитат на: Бриги Бичкията - Събота, 16 Ноември, 2013, 15:23:24
Баце думата некадърен трябва да се докаже чрез проверка на уменията или с други думи,когато работодател те вземе на работа и след известен период на работа може да каже какъв си,макар че и тогава може да не се съобразиш с неговото мнение по ред причини.
П.П.Няма рецепта как новобранец да започне работа има варианти много ,но точен няма не само в този бранш ,но и във всички останали
Това е проблема че нете взимат за да покажеш какво можеш или не можеш.Знам че и на тях им е по лесно с някои по опитен но е добре да се даде път и на другите.
При мен стана така: Изкарах Е категория обадих се на фирма ПИМК взеха ме веднага (без стаж),направих три курса в европа за по 20дни и смених фирмата.Сега съм в друга фирма която като разбра,че съм работил в ПИМК ме взеха също веднага!Така че има шансове не се отчайвай.
То май и аз така ще направя ама исках малко да посвикна на соло и после ремарке.Благодаря ти за информацията. ;)
Солото много прилича на лека кола и нема нищо общо с ремаркето,колкото и да е голямо солото,не добивай грешни представи,байка ;)
Васко, малко се оплакваш,,,, ама и много да се оплакваш все тая братле,,,, сам можеш да си отговориш на въпроса де си го боднал ако се замислиш малко,,,,, та почвай с мисленето,,,, купуваш си един камион,,, не говорим за другите разходи за създаването на транспортна фирма, та седи ти камиона пред вас и ти си викаш " Абе това желязо трябва да си връща инвестицията ,,, и са сам си отговори ще качиш ли някой без опит ако е твой камиона,,,, ако ти е трудно да си представиш, че имаш камион си спомни дали си давал велосипеда си на някой дето ти го е искал зад блока да направи едно кръгче и ти не го познаваш,,,,,,,,,,,,,,,,,
Цитат на: rider777 - Събота, 16 Ноември, 2013, 21:11:57
Васко, малко се оплакваш,,,, ама и много да се оплакваш все тая братле,,,, сам можеш да си отговориш на въпроса де си го боднал ако се замислиш малко,,,,, та почвай с мисленето,,,, купуваш си един камион,,, не говорим за другите разходи за създаването на транспортна фирма, та седи ти камиона пред вас и ти си викаш " Абе това желязо трябва да си връща инвестицията ,,, и са сам си отговори ще качиш ли някой без опит ако е твой камиона,,,, ако ти е трудно да си представиш, че имаш камион си спомни дали си давал велосипеда си на някой дето ти го е искал зад блока да направи едно кръгче и ти не го познаваш,,,,,,,,,,,,,,,,,
Тоя където ще дава камиона,мислим че си е чист късмет на кого-какво ще попадне,а и понякога тези къде са карали по малко,могат да ти донесат и леко повече,ако усърдието им е на първо четене,а и колелото некога не го давахме...имахме късмет,ако не ни го взимаха ;)
Васко те чорбаджиите искат на готово всичко,търси приятели познати препоръка няма да се отчайваш.Почни каквато и да е работа като шофьор натрупай малко опит и напред,категории и документи камион не карат,опита си идва с карането,търси фирми които търсят втори шофьор-ще загубиш малко време и нерви,ама той занаята си е такъв иска жертви.Това от мен,успех колега.
Ами ,ако съм карал само София и страната,и перфектно владея прицепо ти на секви маневри...да ама нема стаж в Европа...е кел файда тогава а?Значи бате не е само да повериш скъпоценния си камион на някой който може да ти го вкара и в задния двор нали?Май не изискваш само каране в случая,или бъркам?
Благодаря за съветите всеки си има свое мнение за нещата,ама че имаш опит не те прави безгрешен,се пак човек се учи докато е жив.Ще карам Е-кат и пак ще се пробвам някъде. ;)
Горчивата истина е,че нямаш ли връзки и корабни въжета си е въпрос на чист късмет да почнеш някъде!
Цитат на: vasko_iq - Събота, 16 Ноември, 2013, 14:52:43
Искам малко да се оплача,предполагам много новобранци са като мене.Как един човек които е млад и мераклия за става шофьор,може да си намери работа,защото маи съм некадърник невменяем и т.н..По думите на шефове на фирми на които сам звънял за работа излиза така,като нямам опит и няма кои да ми покаже не мога никога да карам .Изнервен съм от факта че имам С-кат.и не мога да си намеря работа в транспортната сфера,като се обадя на някоя обява и като спомена че нямам опит ми затварят телефона на момента,ако някои не го затвори ми обяснява натрупай малко стаж и ми се обади пак.Как да натрупам стаж (Някои има ли за продаване? :) ) И затова се чудя даваш 2000лв. за курсове и не можеш да работиш каквото имаш желание.Новобранците некадърни ли сме нали всеки е почнал от някъде дори и на лекия автомобил.Някои може ли да помогне с нещо,някакво имфо за някоя фирма с соло камиони,независимо дали в България или Европа,да натрупам малко опит и после да карам Е-кат.
Виж сега пич, аз съм като теб. Преди по-малко от година изкарах C категорията. Един приятел ме "уреди" в една фирма карах плодове и зеленчуци, камиона хубав 12 тонен МАН , фриго .. но имаше тънкост. Не му работеше фригото , тахографа и той , а и да не говорим за елементарни неща като оборотомер, скоростомер и лампи по таблото... един прекрасен ден ме спряха на околовръстното и добре че пича от ДАИ приемаше извинения и повече от 50 кинта нямах. Дадох му и се разкарах. Изкарах точно 2 седмици. Отделно и карането по 19 часа ГРАДСКО не ми се ядваше много много.
Сега работя като шофьор за един ресторант като снабдител, бръмча с една баничарка , мисля да поседя година,две и да се махам.
Масово работодателите искат опит за градско каране. Извън града всеки може да кара... пенсионира се левия крак и връткаш геврека.
Съвета ми към теб е.. нищо че си C категория , хвани се на неква работа , дори и да е подходяща за B категория. Явно тия които са с B категория явно ги виждат като по-низши същества от тези които са със C , а машината може да се кара и двата типа шофьори. Натрупай опит, важното е на CV-то да пише че си се ошлайфал като шофьор. Демек имаш тъпията да возиш товар. Докато бях с B категорията се опитвах да ги лъжа , ама като не си пише на CV-то ... (опитах се да отбия номера че карах без договор към измислени фирми)
(Баща ми е с над 15 години стаж B категория , активен шофьор , претърпял е 3 леки ПТП не по негова вина, кандидатствахме и двамата в една фирма за разнос на алкохолни и безалкохолни напитки с бус до 3.5 тона. Мен ме викнаха на интервю , на него даже и не му се обадиха че не е одобрен.)
Ако все още си търсиш работа и си някъде от София (северо-западния край) мога да ти предложа къде да идеш. Има един пичага от Нови Искър, произвежда фуражи за животни и ги разнася по адреси Нови Искър > Елин Пелин и селата. По принцип търси кадри , на мен не ми се занимава защото работата реално ми е на 3 спирки с автобуса. Дет му се вика шефа може да ти дойде сабале да пиете кафе за добро утро. ;D Има един самосвал до 7.5 и два буса фургон (МБ Варио 5-6 тона , яка машина много ме изкефи) и бордовак (МБ Спринтер) с брезент.
Дава 30 кинта на ден , 20 кинта първите два-три дни. Работи се понеделник до събота от 8:30 до към 18:00 . Имай предвид че там се искат и мускули че тия 50-70 кг. чували... че ти се отели вола.
Цитат на: vasko_iq - Неделя, 17 Ноември, 2013, 12:27:31
Благодаря за съветите всеки си има свое мнение за нещата,ама че имаш опит не те прави безгрешен,се пак човек се учи докато е жив.Ще карам Е-кат и пак ще се пробвам някъде. ;)
В нашата мила родина с ,,С" ще си и общ работник, и шофьор, и монтьор. Ако трябваш на някой, той ще е некоректен гарантирано. Все ще си виновен за нещо, и все ще има основание да не ти плати.
Цитат на: vasko_iq - Събота, 16 Ноември, 2013, 14:52:43
Искам малко да се оплача,предполагам много новобранци са като мене.Как един човек които е млад и мераклия за става шофьор,може да си намери работа,защото маи съм некадърник невменяем и т.н..По думите на шефове на фирми на които сам звънял за работа излиза така,като нямам опит и няма кои да ми покаже не мога никога да карам .Изнервен съм от факта че имам С-кат.и не мога да си намеря работа в транспортната сфера,като се обадя на някоя обява и като спомена че нямам опит ми затварят телефона на момента,ако някои не го затвори ми обяснява натрупай малко стаж и ми се обади пак.Как да натрупам стаж (Някои има ли за продаване? :) ) И затова се чудя даваш 2000лв. за курсове и не можеш да работиш каквото имаш желание.Новобранците некадърни ли сме нали всеки е почнал от някъде дори и на лекия автомобил.Някои може ли да помогне с нещо,някакво имфо за някоя фирма с соло камиони,независимо дали в България или Европа,да натрупам малко опит и после да карам Е-кат.
Какво разбираш под транспортна сфера? Директно да се качиш на камиона в някоя фирма и газ за Белгия? На много места можеш да потърсиш работа за С-то. Във всяка по-голяма фирма има логистичен отдел. Не е задължително да е транспортна фирма. Има много сладки позиции в хотелиерския и ресторантьорския бизнес, например. От опит го знам. Курсове с оборудване на голяма стойност. Хем трупаш официален стаж, хем се обиграваш в професията. Никой не е казал, че е лесно, но много хора се отказват от занаята и си хвърлят парите и времето на вятъра, защото не проверяват всички възможни варианти. Преди години, 18 месеца търкалях една разбита газка с пясък(която ме състари с 10 години), но още съм жив :D
Е, rider777 какво тогава, да започнат да се раждат с опит ли?
Цитат на: venco - Събота, 16 Ноември, 2013, 16:01:23
При мен стана така: Изкарах Е категория обадих се на фирма ПИМК взеха ме веднага (без стаж),направих три курса в европа за по 20дни и смених фирмата.Сега съм в друга фирма която като разбра,че съм работил в ПИМК ме взеха също веднага!Така че има шансове не се отчайвай.
Просто класика като по учебник, евала! Не бях чел този пост, когато публикувах моя. Някой наскоро питаше как отличавам мислещите хора... Ами много лесно, дори без да питам на коя ПП симпатизира!!!
Цитат на: naum4o - Понеделник, 13 Януари, 2014, 14:52:47Преди години, 18 месеца търкалях една разбита газка с пясък(която ме състари с 10 години), но още съм жив :D
Аз пък Авия Преслав. Строителни материали и отпадъци. Ехххх прекрасни времена бяха. Преди морето взимам аванс да ида - връщам се и събота и неделя съм даже на +. Имало е и приключения разбира се. Не и смогвах на авансатори, докато не заварих последния който ми строши блока. Литна като птичка! Купувача остана ням. Искаше да му я закарам в Родопите, че беше зле с документите. Дадох му мойто БМВ да кара след мен, аз се върнах. Вика карам със 110 и ми бягаш. Спряхме да заредим нафта. Разход под 10/100. Човеко щеше да си посегне.
По темата - "Как". Ами както всички нас. Постоянство, акъл, предприемчивост, търпение, време и малко късмет. Моята история няма да я разказвам, защото при всеки е индивидуално, но имаше от всичко изброено по горе. При положение, че има фирми, за които се знае че набират от кол и въже, при положение, че има фирми, които в обявите си посочват, че опит НЕ е необходим, направо ми е тегаво да пиша в такава тема. Що не бях на 25 и сега да прохождам в занаята...
П.П. Ако в заглавието "работа" се дефинира с "редовно заплащане до 10-то число, не по-малко от 1800 евро, без нарушения и 45-иците ако може да съм си дома", тогава вече удряме греда...
Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Понеделник, 13 Януари, 2014, 20:33:16
При положение, че има фирми, за които се знае че набират от кол и въже, при положение, че има фирми, които в обявите си посочват, че опит НЕ е необходим, направо ми е тегаво да пиша в такава тема. Що не бях на 25 и сега да прохождам в занаята...
Това е важно - затова е този форум и това е една от ползите от него - да се питаме и да си помагаме. Когато не знаеш каква е хавата в определена фирма, питаш. Все някой тук ще знае.
Цитат на: naum4o - Понеделник, 13 Януари, 2014, 22:50:33
Това е важно - затова е този форум и това е една от ползите от него - да се питаме и да си помагаме. Когато не знаеш каква е хавата в определена фирма, питаш. Все някой тук ще знае.
Изглежда си ме разбрал погрешно, но от това което съм написал, може и такъв извод да се извади. Причината е, че се опитах да бъда по-снизходителен, но пък и питащите няма за какво да бъдат укорявани, освен когато очевидно се оплакват, реват, тръшкат се и т.н.
Нямало къде да натрупаш стаж... моляааааааааа!?!?!? Преди 10-15г - да, ма не и днес!
Това че на кадрите без стаж им е трудно с намирането на що годе добра работа е нормално според мене ??? В другите занаяти му викат чиракуване, т.е. бачкаш за по малко пари докато схванеш занаята....
Според мен за един новобранец е най-добре като начало да отдели седмица или две и да се повози с някой познат, за да придобие представа за нещата. Личното ми мнение се базира върху наблюдения на прохождащи в занаята приятели и познати, проблемите им по пътищата и понякога случаи на инциденти.
И пак се връщаме на въпроса - Кокошката или яйцето...
Ма при кой да се кача, кой ще ме вземе, всички това, всички онова...
Сякаш верно десетките хиляди колеги са се родили в ТИР...
Все някой познат или приятел ще се съгласи да го вземе за един курс до Германия например. Да види от близък план как изглеждат нещата. Иначе ми се струва много рисковано да тръгне сам на път в неизвестното. Обикновено такива експерименти водят до малки или големи проблеми.
То и няма кой да го пусне сам...
По горе беше дадено перфектното помагало от първо лице!
Ако го бях написал аз като идея, веднага 15 мана щяха да ми се нахвърлят с думите - Да, бе - да! То така на компютъра много лесно, умничето ми...
Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Понеделник, 13 Януари, 2014, 23:26:11
Изглежда си ме разбрал погрешно, но от това което съм написал, може и такъв извод да се извади. Причината е, че се опитах да бъда по-снизходителен, но пък и питащите няма за какво да бъдат укорявани, освен когато очевидно се оплакват, реват, тръшкат се и т.н.
Нямало къде да натрупаш стаж... моляааааааааа!?!?!? Преди 10-15г - да, ма не и днес!
И аз съм човек и аз допускам грешки. Сори, ако нещо.
Исках да кажа на колегата, подхванал темата, че специално за фирмите, тук във форума, има много информация.
Даже повече, отколкото може да понесе. ;D
Никой не се е родил в камион, но стаж си трябва,,,, преди (след 3 месеца ще станат ) 24 години изкарах Е категория и директно се впуснах да си търся работа в чужбина, викат ме в Атина и ми дават един влекач Волво и ми дават адреса на ремаркето ,,, с 300 зора намерих адреса,, закачам ремаркето и тръгвам да товаря из Атина,,,, започнах да съжалявам, че съм избрал този занаят, че това ремарке ми се виждаше толкова голямо и дълго, че ми настръхваше косата по завоите,,, ама така се притеснявах няколко дена и изведнъж тоя камион започна сам да си върви без да го мисля,,,,, та всеки може да се научи да кара камион за няколко дена ама тая професия макар и тъпа не е за тъпаци,,,,, разказвал съм за индивиди дето са ми разправяли, че не могат да намерят в Италия ни Рим ни Неапол ни Флоренция ни,,,,,,,,,,,,,,,, та трябва си да имаш все пак нещо в кратуната за да тръгнеш да го бачкаш тва извън България,,,, тук лесно,,, питаш тоя оня и си на адреса. А за мераклиите да почват им се чудя защо не отиват направо в ПИМК, стига да попаднат на читав колега от който да попият знания и опит и после да си почват сами,,,,,,, иначе трябва да се внимава и със самото шофиране щото се случват и такива неприятни моменти ,,,
Обермайер Агрархандел и Транспорт Гангкофер, кoлега. Туй е фирмата без опит, дето ще те вземат. Карат се гондоли в Германия и Австрия.
... позната тема!
Ни най-малко, аз ще съм човека който ще дава съвети, но сега границите са отворени! Лично аз, ако знех що годе добре, поне англиския, да съм забравил за България. Мисля, че чепати шефове много и навсякъде, но може би не толкова алчни и злобни като нашите. Книга мога да напиша за това какво ми е минало през главата от шефове.
В училищата учат децата, че ако се стараят възможно най - много и се отдаваш напълно на това което правиш.... ня-я-я-якой ден ще получиш признание, повишение на заплатата и ще направиш кариера. Да, така е! И ако някой от тези дечурлига чете тези редове, нека знае, че в България това не важи... може би само за дупелизци(без извинение), подмазвачи, нагаждачи и шуробаджанаци!
... малко извън темата! Вчера(13.01.2014г) казаха по новините, че до няколко години, някъде 2040-2050 българите ще са малцинство. Умните и квалифицираните все повече ще емигрират.
Успех на всички!
Цитат на: Roshko - Понеделник, 13 Януари, 2014, 20:33:16Просто класика като по учебник, евала! Не бях чел този пост, когато публикувах моя. Някой наскоро питаше как отличавам мислещите хора... Ами много лесно, дори без да питам на коя ПП симпатизира!!!
Нещо не те разбрах ???
Редактиран цитат! Как мислиш ще ти отговори?