В една голяма фирма, с много камиони и други МПС-та има влекачи без отопление / без печки /. Някои почват , карат 1 седмица и се разболяват, други карат до 2 седмици и бягат, трети ...
Приятел беше така, кара 4 дни и се разболя. Казали му /шефовете на фирмата /, защо не си вземеш една газова печка и да се отопляваш нощно време. Други му дали акъл с инвертора си да се топли с електрическо одеало. Шефовете му се карали, че палел двигателя на камиона да се топли, горил им нафтата. А да сложат печка не давали 1500лв.
Бихте ли работели в такава ситуация?
Студ или работа?
По принцип НЕ. Изчезвам щом разбера че нямат печки/климатици , но винаги има едно НО . За мен лично ако заплатата си заслужава започвам веднага и си намирам начин да се отоплявам без да им харча скъпоценната нафтичка. Друг е въпроса че само за моята заплата след 1 месец цената на топ версията на вебасто ще им се струва като разход за бонбонки за децата ;D Отделно седи и въпроса с инспекцията за труда/ако тя все пак си вършеше работата/ глобата ще е малка но все пак ще я има.
Без извинение и притеснение от наказание от администрацията на форума ще кажа :
Тва ако е работа,бем ти и работата
Този, който предлага отоплението в кабината да е чрез газова печка, заслужава да бъде ударен с нея по главата, с възможна концентрация на най-много сила и точност.
Това е изключително опасно, не само че изгаря наличния кислород, но при спирането на пламъка, поради произволна външна причина, може да настъпи задушаване.
Факт е, че има такиви фирми и такиви работодатели, а щом още се срещат значи има и хора, които им се връзват.
пп. По темата не бих работил в такиви условия, но винаги има едно "НО" и то е - зависи от заплащането. При добри пари ще си намеря колая. ;)
Не очаквай добри пари от човек, който те няма за човек.
Цитат на: Pando85 - Четвъртък, 12 Декември, 2013, 21:48:28Факт е, че има такиви фирми и такиви работодатели, а щом още се срещат значи има и хора, които им се връзват.
пп. По темата не бих работил в такиви условия, но винаги има едно "НО" и то е - зависи от заплащането. При добри пари ще си намеря колая. ;)
Има и не са никак малко. Както работодатели, така и шофьори. Някои шофьори дори практикуват ремонти на пътя при силно отрицателни температури.
Оп аз се опарих днес с една такава фирма. Всичко беше цвете докато не ми показаха камиона. Добре бил и си личеше, най-много да е на 7-8 години, но нямал климатик за лятото и печка за сега-зимата. Предложиха ми 15 ст на километър, като 2ст щели да са осигуровките ми и още 20% за нещо си докато се съберат 1200лв. А аз си мислих , че съм ударил кюравото, работа още на втората посетена фирма. А и фирмата е Формула 2.
Цитат на: loshdancho - Петък, 13 Декември, 2013, 07:31:43
Не очаквай добри пари от човек, който те няма за човек.
Лошио умре тая ,вече сите са те продали за некой лев,въпроса е за 5 лв. или за 20 ,иначе си прав .
Тъпня е момци да се надате на пари от ефендита дет им през онуй у каква среда ше ръбите,ма Вие си знаете шом пачките ще Ви сгреят,дерзайте
Цитат на: velizar - Петък, 13 Декември, 2013, 11:38:32
А и фирмата е Формула 2.
Ма тва за фирма ли го броите бре ?
А молим си имаме уваженията фирма е място дето нормално и почтенно си изкарваш насъщният Формула 2 не е такова място ми се струва
В нашата фирма имаме 13 камиона, от които само 3 с печки, а другите не се гасят вечер и парното е на 6. Кофти е да се спи като ти бръмчи камиона, но поне е топло. Шефа е готин и не прави проблеми за нафтата ;)
Цитат на: valentino_88 - Петък, 13 Декември, 2013, 20:20:04
В нашата фирма имаме 13 камиона, от които само 3 с печки, а другите не се гасят вечер и парното е на 6. Кофти е да се спи като ти бръмчи камиона, но поне е топло. Шефа е готин и не прави проблеми за нафтата ;)
Щом така му излиза по-евтино, значи си е направил сметката.
Абе хора или аз спирам по други паркинги или не съм в час от доста години не забелязвам камион да стои и да не му работи печката значи правя изключение за малките камиончета.Или се говорят пълни глупости да си чешем езиците или аз съм объркал паркингите,е случва се на някой да му откаже печката но това за ден два до като стигне до първия сервиз където да му е оправят.За топленето с котлон историята познава доста колеги задушили се по този начин така че игра не трябва да си играе човек.За колегата който сподели за Формула2 та толкова ли е обеднял Красимир че да пуска камионите без печки не вярвам и не забелязвам поне тези които пътуват международно.За колегата който работи в фирмата с 13 камиона тя много арна тая фирма де е киро на кирия да тропа тоя камион на място голям пич е вашия шеф ;D
Цитат на: Pando85 - Четвъртък, 12 Декември, 2013, 21:48:28
Факт е, че има такиви фирми и такиви работодатели, а щом още се срещат значи има и хора, които им се връзват.
пп. По темата не бих работил в такиви условия, но винаги има едно "НО" и то е - зависи от заплащането. При добри пари ще си намеря колая. ;)
При 1000-1500лв чисти на месец би ли работил/карал камион без печка зимата? Зимата дори и нощно време да караш и през деня да спиш на слънце, пак ще ти трябва някакво отопление , ако се наложи да чакаш по пристанища по 1-2-3 дни, става сложно. Ами ако температурите паднат под -10 градуса или -17 както очакват януари месец ? Вариянта с работене на двигателя е временен, защото първо разхода е 2-3 л на час , а спал ли си на бръмчащ двигател и на сутринта да си бодър и свеж, за нови подвизи от 500км?
Аз мисля че не е коректно да се дава за управление МПС без печка за зимата, особено ако камиона не се завръща в гаража по 10-30дни в месеца. Има и друга пречка камиона да няма печка. Царя дава, а пазача не дава или собственика дава, но неговите управители не дават.
Колага, дай идея как би могло да се изкарва нощта без печка. Вариянта с инвертор и електрическо одеало / инвестиция от 100лв общо /, дали ще спаси човек от замръзване и бяла смърт?
Не работи ли печката,камиона не се гаси!Това е ;)
Ел. одеало или ел. възглавница съм пробвал в камиона с инвертор 300вата. Проблема е, че като стане много студно, под 4-5 градуса под нулата и почти не се усеща топлината. Стъклата замръзват от вътрешна страна а и всичко в кабината. Преди път е още по гадно, защото ставаш от топлото легло и си все едно отвън само дето не те духа вятъра . С газовата бутилка е временно, докато заспиш, защото е възможен пожар или задушаване- 100% смърт.
А за Красимир от Формула 2, да е здрав ... На вън е пуснал чисто нови камиони и едва ли са без нужните човешки екстри, но за вътрешното , аз попаднах на камион без печка и не се качих да го карам. Да си го кара.
Експерименти с живота си вече неправя !
Цитат на: Rammbon - Неделя, 15 Декември, 2013, 20:03:59
При 1000-1500лв чисти на месец би ли работил/карал камион без печка зимата? Зимата дори и нощно време да караш и през деня да спиш на слънце, пак ще ти трябва някакво отопление , ако се наложи да чакаш по пристанища по 1-2-3 дни, става сложно. Ами ако температурите паднат под -10 градуса или -17 както очакват януари месец ? Вариянта с работене на двигателя е временен, защото първо разхода е 2-3 л на час , а спал ли си на бръмчащ двигател и на сутринта да си бодър и свеж, за нови подвизи от 500км?
Аз мисля че не е коректно да се дава за управление МПС без печка за зимата, особено ако камиона не се завръща в гаража по 10-30дни в месеца. Има и друга пречка камиона да няма печка. Царя дава, а пазача не дава или собственика дава, но неговите управители не дават.
Колага, дай идея как би могло да се изкарва нощта без печка. Вариянта с инвертор и електрическо одеало / инвестиция от 100лв общо /, дали ще спаси човек от замръзване и бяла смърт?
Не го гаси,колега,преди да легнеш той си работи-ти свикваш с бръмченето,и после си нанкаш.По добре е отколкото на студ,аз за тая есен имам поне 5 нощи без да съм гасил,бех във фирма като сменник-на кой камион му ради печката на кой не...