Колеги след Спринтера сега си купих Форд Транзит пътни4ески 2007г. от новите, 131к.с и е предна предавка..; като за начало всичко е ок прави удуволствие по време на каране, като малка кола въри и е икономичен ;D доволен съм за сега ;)
Интересува ме някой от вас има ли практика с такъв кои им са слабите места?
Аз моя съм го купил от Форд (Германия) на реални 170.000 хил. КМ е буса :)
Изхождайки от факта, че това си е напълно турска сглобка ( с дори и доста материали чисто турско производство), няма как да очакваш качествен продукт.
Бих казал, че имам опит с доста купени, карани ( малко или много) и препродадени бусове от тези класове ( до 3,5/+/ тона). Транзит с предно предаване е за определени условия. Общо взето задното предаване си е абсолютно доказаната класика. Отделно предното редовно чупи полуоски ( ако го караш агресивно).
Други проблеми - не казваш с кои мотор е - 2,0, 2,2 , 2.4??? Като цяло имат лоша електроника, до евро 4 дебитомера е консуматив ( не е евтин). Евро 5 вече "уж" го оправиха. Кутиите ( скоростните) са може би единствените кутии на бус, който се чупят поголовно (апропо, сега като се сетя, тя и старите Транзити от 90-те, колкото и велики "катъри" да бяха, имаха също отделни проблеми с кутиите - лагерите на първичният вал, след спускане на инерция и включване на скорост се трошаха.....бяха хит по моргите, но както и да е). Това важи в особенна степен за предно предаване 2,0 и 2,2. Навремето купих 20 такива от Свиленград ( крадени от влаковете) и ги препродадох в Белгия......ако знаеш как ми се радваха хората ;D :D ( такива кутии в западните морги практически няма, понеже се чупят много и се търсят).
Най-правилният избор е мотора 2,4 и ЗАДНО предаване. Колкото по-стар и запазен, толкова по-добре. Двойна гума - задължително, въпреки, че дифовете не винаги държат на здраво "каране" ;D. Има някой сполучливи от тях. Но най-важното си остава как е каран и поддържан буса. Ако е от някоя куриерска фирма, или от т.н. "експреси" ( поляците са царе там) ....... айде да не се изказвам какво те чака ::).
Съществува един мАтор ( ;D) 3.2, "петак", 200 коня и почти 500 нютона момент. Е, той вече е друга работа, но също е с "рязан" ( ;D) произход. Гонейки се с един такъв стигнах 200км/ч почти неусетно по двойката преди години. Карал съм такава модификация в Холандия, супер е като държание и качества. Говорил съм с хора в Германия и Италия който карат такива.... общо взето , нищо общо с "малките" 4 цилиндрови мотори на Форд. Не случайно сега го налагат като основен мотор за САЩ. Както и да е, едва ли те интересува това.
Общо взето, моето мнение базирано на дългогодишен опит, най-различни бусове е, че точно Транзит е обикновен средностатистически боклук, пълен с електроника и НАПРАВЕН ЗА ДА СЕ ЧУПИ, за да може след това ДА СИ КУПИШ части, произведени от определените производители и да влезеш в определените сервизи и да платиш дадени пари, за да можеш да го ползваш. Факт. То не, че конкуренцията е различна де.
Ако преди си карал Спринтер ( първо поколение например), това е друг филм - определено качествена и здрава машина. НИКОЙ ОТ ИЗБРОЕНИТЕ МОДЕЛИ ОБАЧЕ НЕМОЖЕ ДА СЕ СРАВНЯВА С .....ИВЕКО ДЕИЛИ. Факт!!! Но това вече е друга тема. ;)
Както винаги,колегата Hino се изразява точно.Ако е фордче,задължително да е със задно,ако е от по новите машини,само Ивеко!То и от старите Фиата си беше железен,ама айде,че тука много хора има,където не са го и помирисвали,и казват че не трябва да се докосва.
Колега транзита 2007година евро четири с2.2 тдци мотор..то тука става ясно че не ги познавас добре..защото 2.0 или 2.4 130 коня такив транзит още няма..и транзит 130 коня задна предавка няма ;D А знаеш ли че полуоската му струва 100 евро в Турция ;D няма си играя с кардан с деферинциал.. за задна предавка транзит знаеш ли кво викат..-транзит и циганин през зимата не работят ;D
Моят е немска сглобка но и да е турска нее проблем те новите коли почти всички почнаха да ги сглобят в Азия, (Китай).
Имам много роднини в Турция всички казват че са доволни от служебните фордове дето само сменат масла и филтри и са поне на 400хил. км ;D и върят като за последно..освен в Турция карат ги много и в Чехия Унгария казват че са иситински катъри ;D
Ти ми приказваш за спринтер че е здрав ;D кое му е здравото на стария 312..и бояджиите тенекиджиите не искат да ги видят тези изгнили спринтери дайе и по новите 313 ;D на 2.9 мотора отвориш ли го веднъж не става почва всеки сезон ремонт..и де останаха вече те 20 годишен изгнил спринтер какво здраво мойе да има по него ни парно отзад като хората нито климатик..кой пътник ще иска да се качи в него и да пътува с мен до Германия ;D ;D ;D ;D
Ивекото е директно камион ИФА знам че е здрав но за дилго пътуване не става ни возия ни нищо друго ;D ;D
На спринтер 313 турбото му се скапва на почти всеки 200 хил. км да не говорим за дузите дето струват по вече от 800лв....., аз за тези пари на форда ше му купя 4 нови дузи и то дензо стендирани готови за работа..но не от БГ а от ТР
Спринтера го хвалите..щото най якото у него е емблемата отпред ;D компутърът му заминели казват че струвала над 1000лв
Хахахха, сегааа....виж какво. Явно нещо си се обидил от констатацията ми за РЯЗАНИЯТ произход на подобието ти на бус. Само да ти обясня нещо. Слушай ВНИ-МА-ТЕЛ-НО ( ако разбираш български добре, нещо което очевидно правописа ти не е така).
Все още не се е родил човек които ще успее да ме опонира относно техническа спецификация и данни на коли, бусове и камиони ( с много малки изключения). Ти пък НАЙ-МАЛКО би могъл да го направиш.
Сега да те светна нещо мамин сладък. 2,4 мотора , точно 2007 година е H9FB, който пък от своя страна е известен с версиите си СПОРЕД ПАЗАРА ( чети добре - ПАЗАРА и МОДИФИКАЦИЯТА за ЕКОЛОГИЯ) с мощностен ред 131, 136 и 140 коня. Панимаиш? Двулитровият мотор е тип - FIFA и се произвежда до 2006 с базова мощност 125 коня, но и с версии 116 и 131 в зависимост от ПАЗАРА за който е предназначен. Като е абсолютно възможно да е сглобен 2006, а да е с първа регистрация до 2 ( а понякога и ТРИ) години СЛЕД това, съобразно това къде и кога е ПРОДАДЕН. Така, че с това "уникално" обобщение "карам Транзит 2007-ма 131 коня".......можеш да "вървиш" на селският мегдан, но не и тук.
2.2 пък е QWFA с версии 125, 131 и 136 и QVFA 110 и 116к.с !!!
Въобще много внимание ти отделих. Нито имаш опита, нито познанията да коментираш, камо ли да спориш с мен по тези теми. Още повече да сравняваш Спринтер 1-во поколение с Транзит е като да сравняваш българин с турчин...... СМЯХ. Разликата е от небето до земята, както и Спринтер 1-во поколение и Спринтер 2-ро поколение ( споменатият от теб 313), ....делят ги планети по всички параграфи ( стария е КЛАСИ над новия във всяко едно отношение - това е ФАКТ).
А пък коментара ти за Ивеко ( ти колко Ивекота си карал, че ми е много интересно? или по-скоро са те правили "крив макарон" и на вървене и на тонаж и на здравина) е толкова "компететен", че ми е под достоинството да го коментирам дори. А за сравнение на Транзит предно и задно предаване..........коментара ти "цепи мрака" направо, господин опитен , смешник :-)))))).
Въобще, такива смешници по пътищата и по Европа съм срещал изключително много. Толкова сте компетентни и такъв имидж удряте на БЪЛГАРИЯ, че заради такива индивиди като вас, навън като чуят българин и бягат далеч. Да не говорим, че ни мислят за черни , а черни сте ВИЕ -> турците.
Имал роднини нашия в Турция. Браво, евала.......ТИ СИ ТУРЧИН, а НЕ БЪЛГАРИН и това си личи от километри. Затова точно ТУК, айде малко по-леко и се осъзнай. Че такива като теб колко съм ги "лекувал" навън и как сте ми любима тема..........бедна ти е фантазията. Ясно ли се изразих - "компетентен"?!
Цитат на: Hino - Вторник, 31 Декември, 2013, 17:31:51
Като е абсолютно възможно да е сглобен 2006, а да е с първа регистрация до 2 ( а понякога и ТРИ) години СЛЕД това, съобразно това къде и кога е ПРОДАДЕН.
;D ;D ;D Сега се сетих преди години как един приятел изгуби бас и беше разочарован от покупката на новата си кола (втора ръка) - наляво и надясно се хвалеше (като за доказателство размахваше големия талон) че е купил изгодно кола 94 година, а по стъклата и други елементи от нея излизаше съвсем друго ;D ;D
Голям си бай Хино ;D ;D за голяма работа ли се мислиш ве философ? Май като си бил ученик по история си имал само слаб 2 ;D де ше ми сравниш турчин и българин ;D) А аз съм син империя a ти кой си ве?
Знам ги и аз тези модификации дето си ги изброил..моят например е FT-WF0SXX/BDFS6R..
И друго най важно-всеки си позволява автомобилът който е като за негов бюджет или подходящ за неговота работа..тъка правят поне немците.. и бай-хино недей подценява човека пред теб който пита нещо но е писал малко, не си мисли че познаваш някой от няколко форума ;D ;)
Причина за редакция: Премахнати обидни думи!!!
Първо да отбележим, че ако не е намесата на админа в оправянето на поста ти, той беше много трудно четим. Да не говорим, че премахна някой неща. Особенно това, че си бил наследник на "империя" ли беше, какво беше :-))). То си личи да ти кажа на какво си наследник. Отдавна не бях виждал някой да пише 8 буквенна дума с 5 грешки. А това пунктоация и правопис са ти изконни ценности който спазваш. Очевидно е. Админа трябва да му се плаща за да редактира такива писаници.
Иначе ти се моли някъде да не те срещна по пътищата, барабар с 8-те ти "пътника" ( най-вероятно помаци от делиормана). Тогава нагледно ще ти обясня разликата между БЪЛГАРИН и турчин ;D. Админе, добрееее, спирам. МИР ;). Обещах.
И последно, шаран ли си, сом ли си, таранка ли си ......мисли малко преди да пишеш нещо. Ти зададе въпрос относно Форд Транзит. Беше ти отговорено КОНКРЕТНО. Всеки си има мнение. Някой базирано на дългогодишен РЕАЛЕН опит. Ти какво искаш немога да разбера? Това, че ти не си съгласен с това мнение си е изцяло твой проблем......
Въобще, отиде ми толерантният имидж в този форум заради такива като тебе ;D.
Моето мнение за Форд Транзит евро 4, 2.2 комънрейл(така наречените тип "PUMA" МОТОРИ-вграждат се и в Джъмпер/Боксер и Дукато(само в малката версия 100 к.с, даже в новото Е5 Дукато въобще го няма вече този "хубав' мотор) е доста смесено и може би преобладаващо към негативното. Всичките вариации на мотора 2.2 се различават само по софтуера който управлява двг-то и маховика( 120-125 кс е двумасов(т.е демпферен, честито на победителите) това е за варианта с предно предаване, на по слабите версии 100-105 кс и т.н е с "твърд" маховик поне едно добро нещо.
Ако горивната с-тема е DELPHI нищо добро не ви чака-проблемни "пикаещи" дюзи и в следствие на това много често някое бутало е с отвор с диаметър колкото монета от "20 ст." , проблемни регулатори на помпата за високо налягане и регулатора на рейла(най-често и двата се сменят едновременно, пак честито на победителите).
ЕГР(EGR) клапан, ако е марка DELPHI пак нищо добро на хоризонта- м/у 80 000-100 000 км евентуално сваляне и почистване(за ваша сметка) и след около "+ -" 10 000 км смяна, цена около 500 лв(отново за ваша сметка)
Иначе този мотор върви много добре докато е с "добрите" .