Форум на българските шофьори

Разни => Споделено => Темата е започната от: Hino - Петък, 03 Януари, 2014, 22:23:20

Заглавие: За кого сте на Дакар 2014?!
Публикувано от: Hino - Петък, 03 Януари, 2014, 22:23:20

Едва след няколко часа палят машините и започва филма наречен Дакар. Хрумна ми да направя тема за тазгодишното представяне. Общо взето нека всеки си каже предпочитанията, мисля, че ще е интересно.

Фаворитите тази година са следните, основно заводски екипажи. Чагин както всички знаем се отказа още миналата година, но продължава да помага с невероятният си опит на наследниците си.

КамАЗ - Едуард Николаев, Айрат Мардеев, Андрей Каргинов. Това са само пилотите от всеки троен екипаж. Това е официалният т.н. заводски отбор, тоест - ТЕЖКАТА АРТИЛЕРИЯ на братята от Небережний Челни. С КамАЗ ще се пуснат още и екипажи с пилоти - Антон Шибалов, Дмитрий Сотников.

ТАТРА - чехите с традиционно уникалната ТАТРА (дори и в базова обикновенна версия), въпреки финансовите проблеми на компанията ще стартират с пълен екипаж. Имат дори и частници. Основно отбора е от - легендарният чех Алекс Лопраис, както и от Мартин Коломи, Томас Вратни, Ян Томанек, ..... частниците - поляка Ян Роберт Зустковски ( или нещо такова), холандският екипаж начело с Пиер Блом, казако-чешки смесен екипаж с пилот Артур Ардавициус ( много доказано име), словака Роберт Касак който ще кара само с един навигатор ( позволява се в по-ниският клас) - австриеца Крис Ватман (ама не на тролей  ;D).

IVECO - станало вече традиционно от няколко години, първи пилот и екипаж ще е така известният холандски евреин Де Рой ( син). В официалният отбор влизат още и известният - Ханс Стеиси, Пеп Рока Вила, а подкрепяни заводски, но с други лицензи ( ако добре съм разбрал, което не е гаранция де) са - Джо Адуа (Франция) и екипа му. Като цяло тази година Ивековците са много малко - едва 4 екипажа!!!

MAN - Заводският отбор са - Питър Верслуис ( Холандия) , Марсел Ван Влийт ( да, същите са като спедицията), Рене Куйперс ( с испански и белгийски навигатори) , ...... + 12 други екипажа (последният от който само кара с един навигатор, всички други с двама).

GINAF - Кръгло 10 екипажа. На 100% холандски. Мисля че половината от който са и собственици на спедиции. ГИНАФ е специализирана фирма за нестандартни и/или специални машини ( основно 5/6 мостови самосвали) базирани почти 100% на ДАФ. Естествено 100% Холандска. Между другото, машините им се подготвят в базата им в Едервийн ( влизко до централата им във Венеендаал) , а на 50 метра от там е може би бензиностанцията с най-ниските цени на горива, и особенно на червена нафта в Холандия  ;D!

MERCEDES - 9 екипажа. На 100% БЕЗ официален отбор пратен и подкрепян от Шутгарт. За мен това е СРАМ ВЕЛИК за тази марка, но както и да е. Особенно на фона на съседите им от Машиненфабрик Аугсбург-Нюрнберг, който за поредна година пращат техен си заводски отбор + частници директно подкрепяни на местно ниво. Една част около 1/3 от екипажите с Мерцедес са аматьори, при това с един навигатор.

Дафинка Спасова  ;D - 8 екипажа. Малко спорен въпрос е колко са точно заводски. Официално си има 3 ( ако добре съм разбрал ) заводски екипажа. Последно имаха някакви проблеми с финансирането ( според всички - поредните оправдания, предварително наложени, реално нямало нищо такова), но продължават да са заплаха. Най-малко заради опита които имат. Всички екипажи ( или поне на 95%) са холандски. Също има и частници и аматьори. Има и представители на спедиции.

  ЛИАЗ - чехите не се отказват. Освен ТАТРА, атакуват и с ЛИАЗ. Само като се замисля, че Чехия е колкото България, и какво имат и как в тези времена участват за пореден път в Дакар...... простооо... А не е като да нямаме доказано добри шофьори (принципно), който да могат да участват достойно на едно такова предизвикателство. Отплеснах се . Участници - Ярослав Валтр, ВластимиЛ Вилдман. Скромно, но от сърце......

МАЗ - Белорусите отново са на линия тази година на Дакар. Шапка им свалям за което - АлексанДР Василевски, Сиархей Вязович (така ли се изписва.......?) , АлексанДР Палишчук.

RENAULT - три екипажа, 100% частници.

  HINO - мойте хора. Участват от много години като заводски подкрепян екипаж в ниският клас до 10.000 куб. Спокойно може да се каже, че това е най-заслужаващият да му се обърне внимание тим, след КамАЗ. Представени са с два екипажа - баща и син. Интересен е бащата - Юшимаса СУГАВАРА. Той е на 72 ( словом - седемдесет и две ) ГОДИНИ!!! Първият му Дакар е през 1983. 1980 чете за Дакар и след 3 години участва за първи път. Оттогава, САМО ПРЕЗ 2008 година ( поради лекарска забрана) пропуска. Започва с мотор ( КТМ мисля) и първите му 3 участия са само отпадания. След това кара кола десетина години само с едно отпадане!!!. Оттогава е на камион. Има много 2-ри и 3-ри места ( предимно втори, както и доста класирания в топ 6). Досега първи не е бил. С камион има ЕДНО ЕДИНСТВЕНО ОТПАДАНЕза всичките тези години - 2010 година. Ако не ме лъже паметта, кара почти винаги само и единствено ХИНО!!! Просто ПОКЛОН за този човек.....толкова години, такива резултати и завършвания.... Тази година, пак за втори екипаж е сина му. И двата екипажа карат само с по един навигатор!!!

И така това е което си спомням и пиша на прима виста. За мен е изключително интересен факт, как доказани във всяко отношение марки като ВОЛВО, СКАНИЯ неискат и да помиришат Дакар. Или не им трябва имидж, или неискат да влизат в схемите на французите, след нееднократните скандали около организаторите, свързани с комерсиализацията и двойният стандарт, години наред. Друго - Мерецедес за разлика от МАН участват само, че без особенна, да не кажа почти никаква заводска подкрепа. Нещо ги е страх явно, а това е смешно на фона на това какъв концерн е Бенц. Те са ДЛЪЖНИ да покажат технологичната си сила и цялостната мощ на концерна си ТОЧНО на място като Дакар.
Големи, дори огромни почитания на фирми като ХИНО (особенно), МАЗ, ТАТРА, ЛИАЗ, дори и ГИНАФ. Малки (относително, на фона на голямата седморка) компании, който не се отказват и участват. Какво ще са резултатите няма значение. НИКАКВО, Факта е, че са ТАМ и се БОРЯТ. За ПОРЕДНА година. Евала.
Други участници - откъм Азия, освен титана Хино ( но представен с малката си серия 500), нито един друг Японски концерн не участва. Което е жалко. А не , че немогат - ISUZU, UD Diesel ( Nissan Trucks, въпреки че вече са Волво) FUSO ОСОБЕННО ( Mitsubishi - мега концерн, гигант в сравнение с 3/4 от всички изброени до момента)....... Китайците очаквам съвсем скоро да направят това което направиха с Греат Уол при колите. Концерни като FAW, Howo и още 3425  :D знайни и незнайни фирми от "Пийпъл Републик оф Чаина"  е въпрос на време да се включат. Ако не друго, поне ще е интересно. А какво да кажем за "великите" хАмериканци? Кръгла нула, пък нали са най-великата нация?!?!



И така, пак стана дълго. Та нека всеки да си каже, за кого е на тазгодишният Дакар. Надявам се скромната ми презентация да е била поне малко интересна....  ;)

P.S. - националността изписана на отделните състезатели съответства на ЛИЦЕНЗА с който се състезават. В отделни случай той може да е с друга националност. В смисъл състезаваш се за италиански отбор, а си българин = лиценза ако е италиански и ти ставаш италианец, нищо, че си с българска фамилия  ;).
P.S. 2 - възможни са неограничен брй грешки в писаното нас един час от мен мнение. НЕ гарантирам за абсолютна точност  :D.
Заглавие: Re:За кого сте на Дакар 2014?!
Публикувано от: loshdancho - Петък, 03 Януари, 2014, 22:48:08
Винаги Татра ми е била слабост, особено сега с новият Феникс..Но откакто Камаз участват без окачване на кабината няма кой да ги стигне.




Гледай само с какъв екип са се запътили.

Заглавие: Re:За кого сте на Дакар 2014?!
Публикувано от: ivopifeca - Събота, 04 Януари, 2014, 00:03:25
Аз съм за Ивеко...
Заглавие: Re:За кого сте на Дакар 2014?!
Публикувано от: SEMPER - Събота, 04 Януари, 2014, 01:43:19
И аз смятам, че тази година Де Рой ще е сред големите фаворити.

Татрите изобщо не са за подценяване, с нов двигател са, и много балансирани машини.

Хегемонията на КАМАЗ се очертава да приключи тази година. От тази година има доста сериозни ЕКО изисквания. Старите Ямзки двигатели естествено не отговарят, и не са успели да ги преработят задоволително и ще  карат с двигатели на Либхер. Всъщност не знам точно, дали всичките са с Либхерите, или ще има и машини с преработените двигатели.

Пилотите им са само новобранци, и единственото предимство им остава отборният дух,които Чагин ще опита да задържи и тази година.



П.С.  Порових се малко и се оказа, че само два Камаза ще са с либхерите. Наистина не им се очертава много розово представяне.

http://www.off-road.bg/kamaz-master-zalaga-na-dvigateli-liebherr-za-rali-dakar-2014/ (http://www.off-road.bg/kamaz-master-zalaga-na-dvigateli-liebherr-za-rali-dakar-2014/)


Каквото и да говорим обаче, тройката ще е между ИВЕКО, ТАТРА и КАМАЗ.

Останалите участници са просто пълнеж, и ще имат шанс само ако всички машини от горните три марки отпаднат.

Какво да се прави - комерс, отдавна състезанието не е за мъжество и издръжливост.


Между другото, и тази година има (пра)българско ;D участие.

Миналогодишното ни БМВ X3 е претърпяло козметични промени, изрязали са му маската с бъбреците,присадили са нова решетка и нови фарове и  тази година ще е на чертата като FIAT Freemont.

Да им стискаме палци да завършат.
Заглавие: Re:За кого сте на Дакар 2014?!
Публикувано от: sush1978 - Събота, 04 Януари, 2014, 03:16:10
Камаза кърти.Руска сила.
Заглавие: Re:За кого сте на Дакар 2014?!
Публикувано от: Hino - Събота, 04 Януари, 2014, 20:06:47

Малко от мен за мойте хора от HINO. Дядо Сугавара и на 72 пак е на линия...... просто без коментар!!!

Заглавие: Re:За кого сте на Дакар 2014?!
Публикувано от: RFF - Събота, 04 Януари, 2014, 20:43:51
Едно интересно видео!



При автомобилите, фаворит ми е Роби Гордън!
И Българският екипаж Орлин Алексиев и Пламен Николов!
При камионите Камаз и Хино.

Това е линк към предаването по Канал 1
http://sport.bnt.bg/index.php/drugi/rali-dakar/rali-dakar-dnevnik-epizod-1

Тик дават подиумът директно от Росарио - http://www.tvpublica.com.ar/vivo/
Заглавие: Re:За кого сте на Дакар 2014?!
Публикувано от: admin - Неделя, 05 Януари, 2014, 11:15:33
http://www.dnevnik.bg/sport/2014/01/05/2213675_zapochna_nai-dulgoto_predizvikatelstvo_v_istoriiata_na/
Заглавие: Re:За кого сте на Дакар 2014?!
Публикувано от: Hino - Вторник, 07 Януари, 2014, 01:22:59

И така преди малко завършиха вторият ден. Изненадите - първите 3 екипажа на КамАЗ със средно представяне досега. Един от тримата топ пилоти на КамАЗ Айрат Мардеев малко по-рано днес е имал много сериозен проблем. Обърнал е камиона. Де Рой е спрял да му помага да излязат от кабината и след това да обърнат камиона по гуми. Това е коствало на Рой около 15 минути. Припомням, че вчера същите спукаха гума и горе долу само това е причината да не бяха първи за вчерашният ден.

Днес ако не беше и това време загубено в тази помощ ( евала за което) със сигурност щяха да са първи с Ивекото си. Мардеев пък едва се опитва да се добере до сервиза ( още не го е направил до момента в който пиша този пост). Според мненията, вероятността да успеят да оправят машината са минимални.....имали здраво нагънат ролбар.....
 
В КамАЗ изненадата е силното представяне на т.н. " втори пилоти". И двата им екипажа ( те са със старите мотори, а не с Либхер-а) са абсолютно еквивалентни на колегите си, като днес Шибалов взима победата в етапа, което се счита за изненада!!! Останалите от КамАЗ са не малко назад, на 6-то, 7-мо и 8-мо място (Николаев, Каргинов, Сотников) на около 13 минути за етапа от Шибалов, което дори и за Дакар не е никак малко време за един етап.

Другите интересни неща - много добро представяне за втори пореден етап за белорусина Вязович с МАЗ. Днес до първото ЧК е ВОДИЛ на Шибалов с над 3 минути и е бил на 1-во място в генералното :o!!! Втората част от етапа е била пълна "месомелачка" и на финала Вязович е 9-ти с цели 18 минути изоставане от руснака. Интересна подробност е, че вече трети ден, от пресцентъра на Дакар, упорито пишат навсякъде, че Вязович е БЪЛГАРИН, а не от Беларус  ;D!!! От екипа им били бесни на това  ;D.

ТАТРИТЕ имат проблеми също. И вчера и днес. Днес Лопраис е давал отлични времена до втората част на етапа, когато губи 32 минути!!! Това е много време, но незнам какво е станало. Вторият заводски екипаж, този на Коломи дава 5-то време в днешният етап, което е перфектно постижение. Най-малкото понеже е точно пред носа на три КамАЗ-а ....

ИВЕКО - за Де Рой казах, вече втори етап , реално той би трябвало да е първи, но не е поради обективни причини. Съотборника му Ханс Стеиси  днес на финала е на смешните 11 секунди след Де Рой. Тези две Ивеко-та са 3-ти и 4-ти.

МАН - много добре се представя и вчера и особенно днес Ван Влийт. Днес е втори на почти 2 минути зад КамАз-а на Шибалов, но това е идеално време на фона на това какво става СЛЕД ТЯХ. Всички след тях са на от около 10 до над 30 минути изоставане.... А като цяло другите МАН-ове са ......на "майната си" в класирането :-)).

Все още не са завършили всички, така че може да има отклонения от класирането. Макар, че е малко вероятно, понеже остават само аматьорите.

ХИНО - Сугавара младши финишира на 13-то място в генералното за етапа днес, точно пред ТАТРА-та на Алекс Лопраис. Мисля, ако не бъркам, това е 2-ро време в класа ( до 10.000 куб.) , което е супер постижение. Сугавара старши обаче, още не ги виждам дали и къде са завършили......


Между другото, говори се, че на супер известният и с огромна история на Дакар, мотоциклетист Улевалсетер....са му ОТКРАДНАЛИ МОТОРА  :o !!!
Заглавие: Re:За кого сте на Дакар 2014?!
Публикувано от: RFF - Вторник, 07 Януари, 2014, 19:54:07
Заглавие: Re:За кого сте на Дакар 2014?!
Публикувано от: Hino - Вторник, 07 Януари, 2014, 21:01:24

Абе да ги махаш тези евреиски ГМО-та  ;D ;). Между другото заслушай се какво обясняват в коментара и какво показаха. Това хюмне журналиста обясни, че имали "проблем с навигацията", ОБАЧЕ в кадрите ясно се чу къде е проблема --> навигатора продиктува: "5 ОТВАРЯ", а после каза: "съжалявам, това трябва да е 3 затваря".......  разликата е огромна, дори и при камионите......
Заглавие: Re:За кого сте на Дакар 2014?!
Публикувано от: bochopz - Петък, 10 Януари, 2014, 14:51:08


Обръщането на камаза.


Редактирана Ютуб връзка!
Заглавие: Re:За кого сте на Дакар 2014?!
Публикувано от: SEMPER - Петък, 10 Януари, 2014, 22:54:52
Нашият екипаж леееекинко отпадна. >:( >:(

С много добре подготвен автомобил ... (Great wall  се представят много добре с почти еднакви на нашата машини)

В един много тежък етап, където доста сериозни пилоти  отпаднаха или получиха тежки наказания за навигационни грешки, нашия отбор отпадна заради менте нафта,заредена незнайно къде непосредствено след слизането от кораба.

Гъбата в резервоара,която се слага против плацикането на гориво, се е разяла от хубавата нафта и постепенно е задънила цялата горивна система.

Хубава работа, ма българска- някои много се дразнят на тази прказка, но ...

За мен е цяло чудо, че успяват да намират спонсори при убийствено некадърния мениджмънт на отбора.

Всичко това изглежда безумно при обещанието на FIAT Италия при успешно завършване - догодина да поемат цялостната издръжка за Дакар, и при някакво прилично представяне след две години да са един скромен, но заводски отбор.


За сега прогнозата ми за де Рой още издържа.  :)
Заглавие: Re:За кого сте на Дакар 2014?!
Публикувано от: RFF - Петък, 10 Януари, 2014, 23:59:06
Дакар и тази година взе жертва!

Рали Дакар за съжаление не успя да избяга от славата си на състезание, което всяка година взима тежък кръвен данък. И тази година, за огромно съжаление на всички, състезател намери смъртта си на трасето в Южна Америка. За пореден път, животът си изгуби мотоциклетист – белгиецът Ерик Палант (стартов номер 122, Honda).

Тази сутрин около 8:30 часа местно време, камионът-метла е пристигнал на позицията на тракера, според която се е намирал Палант, на 143-ия километър от етап 5 на рали Дакар 2014 и е открил пилота мъртъв. Все още не са ясни обстоятелствата около смъртта на състезателя, чието тяло е предадено за аутопсия на лекари от местната болница в Катамарча. Палант не е изпратил сигнал за бедствие или повреда до организаторите, а следобед е бил зареден с вода от екипите по трасето, така че версията за обезводняване за момента се отхвърля.

Петдесет и една годишния Ерик Палант застана на старта на своето 11-то рали Дакар и се надяваше да победи при аматьорите. Той познава състезанието много добре и с годините се е превърнал в един от символите на аматьорската страна на надпреварата. През 2007 година, белгиецът оцелява след жестока травма при падане в една от отсечките на провеждащото се тогава в Африка състезание. След инцидента, Ерик заявява, че вече е разбрал рали Дакар и успешно завършва три от латиноамериканските му издания.

Днес стана ясно и, че вчера на трасето са загинали и двама аржентински журналисти, отразяващи рали Дакар 2014, след като автомобилът им паднал в дълбока пропаст. За съжаление, тазгодишното издание на надпреварата не успя да се превърне в първото без жертви, за което силно се надяваха организаторите, и за което бяха взети сериозни мерки.

Препечатано от тук - http://www.off-road.bg/sastezatel-zagina-na-rali-dakar-2014/

Ето и неспортсменско поведение от Шибалов с Камаз!

Заглавие: Re:За кого сте на Дакар 2014?!
Публикувано от: abator - Събота, 11 Януари, 2014, 00:00:16
Цитат на: SEMPER - Петък, 10 Януари, 2014, 22:54:52
... убийствено некадърния мениджмънт ...
е проблем на цялата ни държава.  >:(
Заглавие: Re:За кого сте на Дакар 2014?!
Публикувано от: Hino - Събота, 11 Януари, 2014, 01:47:19

Ако въобще успея да си публикувам това мнение, моят коментар е следният:

Отзад напред за коментарите. За "неспортсменската" проява на Шибалов?!! Понеже имам известен опит, точно с тази състезателна деиност нека да си кажа мнението. Този индивид там , който е застанал по този начин - МЯСТОТО МУ НЕ Е ТАМ въобще. На никого неможе да се сърди. Той самият е огромен проблем. Това от клипчето НЕ са дюни. Това е път, които той е запречил. Не ми е ясно , каква маневра трябва да направиш, че така да застанеш на път с два ската отстрани  :o ???.
Рали спорта ( защото и Дакар е РАЛИ, макар и малко по-различно), НЕ Е художествена гимнастика, или шахмат примерно. И точно руснаците го демонстрират най-добре. Те са там ЗА ДА ПОБЕДЯТ. Всеки един етап, всеки един ден, всяко едно изпитание. Такива индивиди , като тези, дето са им се изпречили (по най-малоумният начин)....... просто... НЕ ВЪРВЯТ, сори!!! Да споменавам ли как легендата Чагин, с камиона си има 5-6 ( дали не бяха и повече) смъртни случая?!!? Имам предвид причинени ОТ Чагин и компания? В два от тях, май дори и не бяха разбрали какво са направили!!!
А и не са само те, ОСОБЕННО когато си с камион. Особенно!!! Същото е както и на пътя.....и в живота...... пази се от по-големия, защото него не го вълнуваш никак ти. Да припомням ли как другата легенда Петерханзел ( основно мотоциклетна легенда) , миналата година СГАЗИ мотоциклетист, аматьор, пак французин при това. А е легенда абсолютна.......
Това е Дакар, не се ли пазиш сам, не мислиш ли с главата си, нямаш ли нужният ОПИТ.......--> пред компютъра вкъши , на климатик.... Това е.


Относно "спортсменската" проява на евреиското хюмне Де Рой. НИКЪДЕ, повтарям НИ-КЪ-ДЕ няма документирано, как помага 22 минути на Айрат Мардеев. Гонят се постоянно до този момент, Мардеев дори на няколко пасажа, казано на жаргон "влиза на война", скача, лети, вдига на две гуми камиона постоянно......БОРИ СЕ , въобще не се дава на холандеца. За съжаление се "изпука" като последният аматьор на задушница  ::) !!! Толкова малоумно, че неискам и да го коментирам. Голям скандал е имало в КамАЗ Мастер и лично от Чагин за което, но това сега няма значение.
Де Рой спира, ДА. Помага на един от НАВИГАТОРИТЕ на Мардеев да излезе, ДА, факт. При това НЕ Де Рой, а един от неговите навигатори. При спирането намества камиона 3-4 минути и ЗАСЯДА. Повтарям - ЗА-СЯ-ДА!!! Руснаците вадят "ластиците" и закачат на Ивекото. Следващите десетина минути са пълен клинч. ЗАСЕДНАЛОТО Ивеко се окопава, защото неможе да изкара КамАЗ-а. Махат въжетата много бързо и цялото останало време се опитват да ИЗЛЯЗАТ от ситуацията "дъч гаи"-овците. ТОВА Е ИСТИНАТА. Помощ, помощ ама друг път. Всички медии се развикаха : "каква джентълменска постъпка на Де Рой". Да, ама не ( П.Бучаров). ФАКТ, посвтарям ФАКТ е, че КамАЗ-а НЕ Е МРЪДНАЛ и сантиметър. Изкарват го от мястото асистенцията след последната кола, а НЕ някой от участниците. Това е истината за "джентълмените" Де Рой. Както и да е.


Другите - Манчето (холандците с Ван Влийт) хвърлило водите...... "родило ТГЛ-чета" насред пустинята  ;D ;D ;D , после "уж" се объркали с навигацията ( според организаторите нямало такова нещо). Стейси с нормалното ( имам предвид нормална кабина, а не с "предница" :D) Ивеко е горе долу постоянен. ТАТРА - Лопраис младши дава газ момчето, но досега имаха много проблеми със зверски закъсвания и оттам силна загуба на време. Темпо обаче имат. При това много добро, а това е супер важно в едно рали. Другите Татри са много добре също, при това и от двата модела ( подобно на Ивеко и Татра са с два модела и две кабини). Проблем им е закъсването и навигацията, а не темпото.
КамАЗ - оказа се, че всички който са с Либхерите де факто не се представят особенно добре. Никой неможе да си обясни тактика ли е, или просто толкова си може, но звездата на отбора, "наследника на Чагин", "протежето на Чагин" - Николаев, досега е по-скоро посредствен. Всичко ще стане ясно от втората половина на състезанието. Ако е тактика добре, ако не .....     Супер интересен факт е, че т.н. "водоноски" , който са с руските мотори от Ярослав се представят мнооого стабилно. Ама много. Реално те са силните два екипажа на КамАЗ. Включително и с етапни победи. Евала от мен на точно ТЕЗИ момчета. Абе като цяло ще е мноого интересно до края.

Мойте хора - ХИНО. Бащата Сугавара обърна камиона и чакаше някой да го закачи час и половина ( никой не спрял). После спукали две гуми ( от едната страна и двете) и докато ги сменят ( все пак са екипаж само от двама души, а не от трима), ...пак сума ти и време. Затова е 26-ти в генералното. Сина обаче "цепи мрака" и "дави рибата"  ;D. 13-ти  :o!!!! Пак в ГЕНЕРАЛНОТО. Само едно уточнение - засега са към 55 камиона ( ориентировъчно)  в състезанието!!! А в техният си клас, то реално само там трябва да се гледа, са естествено 1-ви и 2-ри!!!

Друго - "нашите" хора. Ами какво да кажа. На мутрите ( без значение бивши или не) мисленето и въобще организацията никога не им е била силната страна. Ама никога. Сега направо са избили рибата. Мисля, мисля и немога да си го обясня..... колко грама мозък трябва да имаш, за да РИСКУВАШ ЦЯЛОТО СЪСТЕЗАНИЯ.....при това не ......Планинско Ливуново, а ДАКАР.....с това да заредиш колата ( че и камиона май) с "някаква нафта", на първото място където ти попадне. Че имат и "мениджърски" екип.  ::) ::) ::) . Просто без коментар. И само с един резервоар ли се тръгва на състезание като Дакар? И гъбите не са ли наясно, че за да спират "разходката" на горивото вътре в резервоара ( защото това им е функцията)  те и АБСОРБИРАТ. Каквото и да е горивото, след каквато и да е промивка, ПАК ще има проблем каквото и да налеят после. Затова трябва да се махнат ВЕДНАГА при констатирането на такъв проблем....успоредно с промивка на цялата система до дюзите чак. А пък и ако е вярно това , че са се разяли и станали на парчета.....немога да си представя каква ще е тази нафта дето са я наляли, че за първи път чувам гъба такава да се .....разяде!!!! Това са супер специални гъби, а самите резервоари струват над 2-3 хиляди евро ( реално са към 5 за джип)........   За състезания си има специално гориво, най-различно, хомологирано и не хомологирано. Да, струва пари, но сега тези спестени пари излизат през..... Абе не ми се говори. То мениджмънт, то чудо. Отделно вътре в колата било 60 градуса. Ами нормално....за тази работа си има едни малки климатици - точно ралиджииски, тежат към 3-4 килограма , много малки, но ефективни. НЕ са забранени. Струват към 2Е, да, не правят от 60 - 15 градуса, но си вършат работата. Друг е въпроса дали от този отбор въобще знаят за съществуването им........ Съвет - да отидат в Италия...примерно на Рали Сардиния и да видят на 30км отсечка какво става в колата и какво е решението......

  И така, интересно е, весело е , аз стискам палци на моите хора от Хино да завършат, защото засега особенно младия се представя страхотно. Влезе ли в десятката на финала ще е просто феномен....

И последно, имаше една статистика, как от последните 20 екипажа, 16 били .... холандци  ;D. Великата тираджииска нация  ;D . Все си мисля ако имаше не 30, ами поне 5 БЪЛГАРСКИ екипажа в камионите .....какво щеше да стане.....ех мечти....  ;) !
Заглавие: Re:За кого сте на Дакар 2014?!
Публикувано от: RFF - Събота, 11 Януари, 2014, 13:52:13
Колега Hino, да това е рали, но и в този спорт си има неписани правила и човешко отношение!
Аз също съм участвал в състезания, дори и на най-добрият може да му поднесе автомобила и да застане като този участник, никой не е застрахован(вчера "Чалеко" си разби мотора и отпадна, а той беше един от фаворитите)! Ако се засече времето за което Камаза обиколи с риск да се обърне върху бъгито и времето за което другият камион го издърпа може да няма разлика във времената! Относно постъпката на Педерханзел (точно така съм си го кръстил заради тази постъпка) доста от феновете му го оплюха.

Благодаря ти за хубавите и изчерпателни постове!
Лек път и безаварийни километри на всички колеги!

Една красива снимка от вчерашният етап!

(http://off-road.bg/wp-content/uploads/2014/01/rali_dakar_2014_s6-A-24.jpg)

Още малко снимки:

(http://off-road.bg/wp-content/uploads/2014/01/rali_dakar_2014_s5_A-20.jpg)

(http://off-road.bg/wp-content/uploads/2014/01/rali_dakar_2014_s5_A-21.jpg)

(http://off-road.bg/wp-content/uploads/2014/01/rali_dakar_2014_s5_A-19.jpg)

Едно видео, как се прави камион за Дакар!
Поздрав за колегата Hino!

Заглавие: Re:За кого сте на Дакар 2014?!
Публикувано от: RFF - Събота, 11 Януари, 2014, 23:01:32
Видео от Камаз мастер:

Заглавие: Re:За кого сте на Дакар 2014?!
Публикувано от: Максимус - Неделя, 12 Януари, 2014, 14:08:40
Цитат на: SEMPER - Събота, 04 Януари, 2014, 01:43:19



Между другото, и тази година има (пра)българско ;D участие.

Миналогодишното ни БМВ X3 е претърпяло козметични промени, изрязали са му маската с бъбреците,присадили са нова решетка и нови фарове и  тази година ще е на чертата като FIAT Freemont.

Да им стискаме палци да завършат.


Така е SEMPER (винаги?), BMW  е най-българският автомобил !!! Който се чуди що говоря така, да чете истинската история и ще разбере истината.

-----------

Хино, направо къртиш братле.  8)  Удоволствие е да те чете човек. :)

-----------
На мен Камаз ми е на сърце и ми се ще, те да са победители. Но нека победи най-достойният!

8)
Заглавие: Re:За кого сте на Дакар 2014?!
Публикувано от: admin - Събота, 22 Февруари, 2014, 08:09:53
Интересни новини...

http://www.webcafe.bg/id_764632717_Razsledvat_BG_pilot_ot_rali_,,Dakar"_za_narkotitsi?
Заглавие: Re:За кого сте на Дакар 2014?!
Публикувано от: RFF - Сряда, 26 Февруари, 2014, 00:23:36
Цитат на: admin - Събота, 22 Февруари, 2014, 08:09:53
Интересни новини...

http://www.webcafe.bg/id_764632717_Razsledvat_BG_pilot_ot_rali_,,Dakar"_za_narkotitsi?

"Съвместна операция на няколко държави е заловила 1400 килограма кокаин на кораб, превозващ състезателните коли на българския отбор, участвали в рали ,,Дакар"

Това е цитат от статията!
Нашият отбор бил много богат бре, цял кораб им вози колите!
За това не им чета простотиите които пишат!
Скоро и телевизия ще спра да гледам май!