Анкета
Въпрос:
Избор на Scania
Опция 1: R400?
гласа: 3
Опция 2: R420?
гласа: 21
Колеги, ще си копувам Скания и искам да ме посъветвате.
Спрял съм се на 2 автоматика евро 5-ци - R400 декември 2008г. около 550 000км и R420 януари 2008г. около 750 000км. Курсовете са до западна Германия около 4200 - 4500км с товар 20 - 22 тона.
Посъветвайте ме с кой ще имам по-малко проблеми , по-добър разход и по-лесна експлоатация.
Благодаря предварително.
При такъв товар ти трябва 460-480 кончета за по малък разход.
Цитат на: Mystang - Четвъртък, 13 Февруари, 2014, 10:32:04
При такъв товар ти трябва 460-480 кончета за по малък разход.
Как го реши това?
А към колегата, който пита- Не може да се каже така наизуст при камиони втора употреба.
Трябва си гледане на място, или си плащаш и им правиш диагностика в някой сервиз на SCANIA.
Отделно си имай в предвид, че показанията на тахографа нищо не означават.
Насока може да ти даде тоталният разход(горивото минало през дюзите от както е произведен камиона). Ако знаеш как и можеш да видиш този показател. Налагаш го на изминалите километри, това би ти дало насока колко са верни показанията от тахото. Даже съвета ми е да вземеш тази, която е похарчила по-малко гориво от както е произведена.
Те са еднакви 400/420/440 к.с.-12740cm³, купуваш тази на по-малко километри кото гледаш да отговаря на на фактическото състояние. Ако говориш за другия мотор той е по-слаб и за по-леки товари 380/420/460 к.с.-11705cm³.
Колеги благодаря за мненията,
Влекачите са от сервиз на Скания и са на реални километри - R400 е с двигател 12740 см3 а R420 е с 11705см3
има един R440 2009г. на 660 000км , но цената му е по-висока
Вземи тази на по малко километри,а и 400 коня не са малко,кво като товарите са над 20 тона-нема да караш старата Игуменица...
Цитат на: ivopifeca - Четвъртък, 13 Февруари, 2014, 18:04:09
Вземи тази на по малко километри,а и 400 коня не са малко,кво като товарите са над 20 тона-нема да караш старата Игуменица...
За това мнение те признавам, прав си абсолютно.
Крарал съм 112,113-ки само Гърция,какво като бяха по 320-360 коня,вървяха си прилично на всякъде.И сега като се сетя,колко по истински бяха...то кабина,то звук на мотор-истински Скании.
Цитат на: loshdancho - Четвъртък, 13 Февруари, 2014, 11:14:48
Как го реши това?
А към колегата, който пита- Не може да се каже така наизуст при камиони втора употреба.
Трябва си гледане на място, или си плащаш и им правиш диагностика в някой сервиз на SCANIA.
Отделно си имай в предвид, че показанията на тахографа нищо не означават.
Насока може да ти даде тоталният разход(горивото минало през дюзите от както е произведен камиона). Ако знаеш как и можеш да видиш този показател. Налагаш го на изминалите километри, това би ти дало насока колко са верни показанията от тахото. Даже съвета ми е да вземеш тази, която е похарчила по-малко гориво от както е произведена.
Как ли?Общо известно е че повечето коне харчат по малко.Аз дори съм го изпитал лично.За мен 480 кончето е най-добрия мотор относно коне и харчлък.
Цитат на: Mystang - Четвъртък, 13 Февруари, 2014, 19:57:14
Как ли?Общо известно е че повечето коне харчат по малко.Аз дори съм го изпитал лично.За мен 480 кончето е най-добрия мотор относно коне и харчлък.
За Скандинавия-Скания,420-ка е най-добре коне харчлък ;)
Цитат на: Mystang - Четвъртък, 13 Февруари, 2014, 19:57:14
Общо известно е че повечето коне харчат по малко.Аз дори съм го изпитал лично.
Това е само според теб. Науката говори друго.
Има оптимално съотношение според цена, време разход и релеф= 100кг/HP.
Останалото е ЕШК.
420 е най-икономичен на Сканията,като цяло.
Предния курс ходих до Гърция, голямата круша я качих на 10-та с 24 тона бира
Малката круша също на 10-та... карам R420 при това евро3, на милион и отгоре. Даже с едни колеги по станциите си говорихме, а те викат "Вашия само осмаци ви купува, знам аз", пък имаме 3 само къде не са осмаци и аз карам едната.
Бих избрал 420 но ако ставаше въпрос за нов камион, в случая зависи състоянието на камиона, но като марка на камиона си се ориентирал ;D
Колкото и да звучи банално при избора на употребяван камион всичко е късмет и низ от компромиси поне според мен.
Аз лично бих избрал R400 защото е по-нов като поколение мотор и с по-голям обем от 420(12.7 л с/у 11.7 л) , по-ново поколение комънрейл (работи на по-голямо налягане), турбо с променлива геометрия, и на по-малко километри от 420-ката, но само при условие, че и в по-добро състояние. Пък 20-кс по-малко в днешно време срещу скромна сума(спря му цената на камиона) могат да бъдат преодолени т.е "чип тунинг" ;) .
Малко извън темата за съжаление никога не съм карал Скания, но съм голям фен на марката и преди години имах оферта да изоставя леките автомобили и да започна работа за тази марка, но ме хвана шубето и си останах на сигурното, макар че понякога ..... :)
420,малко проблеми,малък разход на гориво,малък разход за сервизиране,върви по добре от 164/480
Цитат на: dancho_jd - Събота, 14 Юни, 2014, 23:00:21
420,малко проблеми,малък разход на гориво,малък разход за сервизиране,върви по добре от 164/480
Абсолютно вярно.
Цитат на: dancho_jd - Събота, 14 Юни, 2014, 23:00:21
420....върви по добре от 164/480
хехе... сигурно искаш да кажеш, че по малко друса.. иначе не те разбирам, поне аз.. ;D
Аз го разбирам,понеже съм ги карал и двете в една и съща фирма.....
и?
айде стига вече, че ни четат хората
Цитат на: Красимир Тодоров - Неделя, 15 Юни, 2014, 00:49:38
и?
айде стига вече, че ни четат хората
Не само четат,смеят се ;D
Мани, мани, вица е жесток.
Не жесток,ами направо реален ;)
На сандъка всички сме велики...знаем и можем всичко.....как па един не се сети да каже,че тва са коренно различни двигатели,че единия е SGR,a другия е EGR...... че са с различни диаметър и ход на буталото,което дава разликата.Че единия е без Ad-blue,а другия със.Че единия връща изгорелите газове обратно и това отнема мощността на двигателя,и съответно повишава разхода....Как па един не попита дали е дву- или три- педален оптикруза....Щото това е 0.4-0.8 литра/100 км разлика.Как па един не попита тоя мотор с една или две турбини е.....Абе верно филма е жесток...
няма да споря с колегите които мислят че е виц.400 е без ад блу с променлива геометрия-много ядове.420 с ад блу перфектен камион.
Цитат на: HORNET - Вторник, 17 Юни, 2014, 21:05:55
На сандъка всички сме велики...знаем и можем всичко.....как па един не се сети да каже,че тва са коренно различни двигатели,че единия е SGR,a другия е EGR...... че са с различни диаметър и ход на буталото,което дава разликата.Че единия е без Ad-blue,а другия със.Че единия връща изгорелите газове обратно и това отнема мощността на двигателя,и съответно повишава разхода....Как па един не попита дали е дву- или три- педален оптикруза....Щото това е 0.4-0.8 литра/100 км разлика.Как па един не попита тоя мотор с една или две турбини е.....Абе верно филма е жесток...
Леко брадчед, ще ти потече кръв от носа как си се напънал.. де недей така с лошото де... как не сме се сетили. На такъв въпрос - такъв отговор.. Ма ти ако искаш поупражнявай се в писане, е тука едни твърдят някакви неша, може да се пробваш да им докажеш ;D
После, тоя дет пита отдавна се е отказал да купува камион, ти може да си пишеш до утре, сигурно вече е в друг форум и се интересува от яхти.
И аз да попитам нещо за Скания R440 2009 г. без адблу,някъде бях чел,че моторите без адблу не били толкова сполучливи,така ли е или не,и ако някой е карал от този модел гореспоменатия моля да сподели.