Преди една седмица видях на един TGX от тези с новата кабина един климатик (тип охладител ) който се самозарежда и не е окачен отгоре на кабината , а е поставен в долапа от лявата страна . Човка каза че прави 10 градуса по ниска от външната температура за 7-8 часа без да работи двигател . Някой полвзвал ли е такова нещо и дали се продава някакде защото това което за видях беше оригинално .
По южната дъга на София, последният светофар преди детелината за Пловдив има един сервиз за отоплители и охладители на камиони. Там ремонтираха такъв на DAF CF 85. Бил е монтиран в Холандия. Провери там. Зарежда се с вода, за 24 ч му трябват 18л чиста вода.
Въпросния охладител се предлага от мерцедес от доста време,и ман го имат и при по старите модели Тга но е поръчково,при новите модели забелязах че и Волво предлагат такава екстра.Не съм ползвал но принципа е когато караш и работи климатика на камиона охлажда нещо в допълнителния климатик и после без да работи камиона ти е хладно при мерцедес колеги споделиха че 4 часа след като спреш духа хладно при ман и волво не знам как е.
Това е някаква смешка за една торба пари,,,, гоУема далавера е да смъква с 10 градуса околната температура ,, навън като е 40 градуса в будката да ти е 30 ;D ;D ;D ;D ;D Трябва си климатик с фреон ама като гледам тукашните фирми за какви баснословни суми говорят ще си спим на пернишки климатик,,, двата джама отворени и капандурата на тавана и тя и ,,,,,,,,,,,,,,,
Истинският климатик който се монтира на кабината струва около 2 500 лева ,което е доста вискока цена . Преди време търсех такава техника защото нямах и обикновен климатик . Rider не съм савсем сигурен ,че това е боклук защото като спреш вечер на 26-27 градуса 10 надолу си е много и пак се спи а пък не ти иска нито хляб нито вода както някой други охладители ;D , но както разбирам и това струва 1 шапка пари ;D ;D .
(http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/bwy1397198777b.jpg)
Във фирмата в която работих преди известно време, получих камион с таванен климатик. Спойлера му бе монтиран по-късно и се вижда. Преди спиране, охлаждах кабината на около 16°С от климатика на двигателя. След около час включвах таванния на 20°С. При външна температура 35°С той работеше около 6-7 часа и се самоизключваше. При 9 часова почивка това е достатъчно. За по-продължителен период, стартирах двигателя, зареждах батериите и охлаждах кабината за 45 минути.
Има дистанционно, 5 степени на вентилатора + автоматичен режим, 2 компресора навярно с фреон. При спане използвах 1-ва степен, понеже е най-тиха.
Цената на климатика в DAF-servise HERENTALS Belgia е 2000 €.
Неудобството е при лошо време, когато направиш кафе - получава се конденз по стъклата, поради липса на люк.
Но въпреки това "неудобство" е по-приятно да спиш с него.
ЛЕКИ ПЪТИЩА !