Форум на българските шофьори

Товарни автомобили => DAF => Темата е започната от: nikolay_bg - Неделя, 27 Април, 2014, 07:06:23

Заглавие: Даф 95-480 проблем скор. кутия
Публикувано от: nikolay_bg - Неделя, 27 Април, 2014, 07:06:23
Здравейте колеги имаме проблем с един даф
Преди седмича сменихме на абс датчика и от когава не иска да вкучи автоматичните скорости (той е автомат) тръгва на ръчните и кам 8- 9 може да минеш на автомат и няма проблем на диагмостика го карахме казаха че взима сигнал от абв дачика за оборотите за кутията
Заглавие: Re:Даф 95-480 проблем скор. кутия
Публикувано от: American - Неделя, 27 Април, 2014, 17:32:54
От датчика е, при по ниски обороти сигналите които дава са недостатъчно силни, или трябва да се регулира, доближи до "гърбиците", или сложи нов.

Имал съм подобен проблем с дачиците на ангренажа, запаля го със стартинг флуид и на високи обороти работи но на празен ход тресе и гасне, след като смених датчика се оправи.
Заглавие: Re:Даф 95-480 проблем скор. кутия
Публикувано от: IvanovIvan - Понеделник, 28 Април, 2014, 15:14:35
Аз не смятам , че ABS има нещо общо със скоростната кутия . Предназначението на ABS е съвсем различно от това да ръководи скоростната кутия . 80 % от по старите камиони са с не работещ ABS само при Сканиата  ABS е проблем защтото като не ти работи ти спира и моторната спирачка но до тук знам аз за ABS .
Заглавие: Re:Даф 95-480 проблем скор. кутия
Публикувано от: loshdancho - Понеделник, 28 Април, 2014, 23:30:09
Цитат на: IvanovIvan - Понеделник, 28 Април, 2014, 15:14:35
Аз не смятам , че ABS има нещо общо със скоростната кутия . Предназначението на ABS е съвсем различно от това да ръководи скоростната кутия . 80 % от по старите камиони са с не работещ ABS само при Сканиата  ABS е проблем защтото като не ти работи ти спира и моторната спирачка но до тук знам аз за ABS .
Не смятай, а говори с факти. Защото ABS датчика по същество представлява скоростен датчик.
Работи на принципа на магнитната индукция и брои импулси.
В модерните камиони има едно нещо: Нарича се CAN (кан шина) и свързва всички датчици и компютри. През кан шината те си говорят. Тоест ретардер, скорости, двигател и т.н. са зависими едно от друго и ако откаже едно системата влиза в авариен режим.
Специално за проблема-  не се знае до като не се тества и на място не се пробва с различни варианти, или по- добрият вариант е диагностика с тестер.