https://www.facebook.com/groups/119694538227826/247241052139840/?notif_t=group_comment_reply
Валери Цветанов
12 часа
В обявите ще ви обещават благоденствие, много от подробностите ще премълчат, а когато започнете да задавате въпроси или да казват какво не ви харесва, същността на кандидат-чорбаджията ви лъсва. Тук на вниманието ви копирам едно към едно кратката си кореспонденция с един хубавец, а вие сами преценете дали съм го предизвикал с нещо, или съм се държал съвсем прилично за да предизвикам подобна реакция. Подчертавам, че публикуваното е без никаква редакция!
ХаресвамХаресвам · · Споделяне
16 души харесват това.
Валери Цветанов ОБЯВАТА:
Транспортна фирма търси да назначи водачи с категория C+E за постоянна работа в чужбина:
Условията на работа,които предлагаме са следните:
работа извън граница за период от 2 или 3 месеца
много добро заплащане
трудов договор и осигуровки
GPS- за следене на местоположението и разхода на гориво
служебен телефон
личен спедитор
Изисквания към кандидата:
Минимум 2 години опит като международен шофьор(категория С+Е)
Опит с товарене и разтоварване на камиони
Свидетелство за съдимост
Удостоверение за медицинска годност
Валидно удостоверение за психологическа годност
Карта за професионална компетентност
Позитивно и отговорно отношение към работата
Лоялност,желание за работа
С предимство се разглежда:
Водач,който се е движел по релациите Испания,Франция,Англия
Владеене на чужд език
тел.0878-65-66-35 Генади Петков
преди 12 часа · Харесвам
Валери Цветанов КОРЕСПОНДЕНЦИЯТА:
(В отговор на мейла изпратен от мен до посредника)
Генади: Здравейте,заплатата ви е твърда не е обвързана с км в размер на 1500 евро,работи се поне 2 месеца пълни и след това може да си починете вкъщи около 2-3 седмици и отново по същият начин.Изпращаме един камион да работи във Сертранс-Барселона и прави релации главно във Франция и Англия.Камиона е работил вече там и сега е за преглед и сервиз в България.Модела е VOLVO FH 2004 г.Автопарка ни разполага с достатъчно камиони,но те работят главно в България и не се отнасят за конкретният случай.Заплащането е редовно всеки месец,не се осигуряват квартири или хотели,освен в краен случай поради изискването на Испанците да сме изцяло на тяхно разположение
Поздрави,Генади Петковтел.0878-65-66-35
преди 12 часа · Харесвам
Валери Цветанов Аз: Здравейте!
Благодаря за отговора. Познавам добре фирма СЕРТРАНС и за съжаление тя не се ползва с добра репутация сред колегите. Освен това камионът с който сте работили досега и възнамерявате да работите и в бъдеще е прекалено стар. Отделно от това, както споменах, живея във Валенсия и не виждам възможност да се виждам със семейството си предвид това, че спедитора ви оперира предимно от и за Каталуня.
Все пак, ако някога, нещо се промени в условията ви, моля да имате предвид кандидатурата ми.
Поздрави!
В.Цветанов
Валенсия/Испания
преди 12 часа · Харесвам
Валери Цветанов Генади: То вие и колегите ви много ги разбирате нещата и за това сте емигранти ,имаме и нови камиони движещи се навсякъде и сертранс може само за вас шофьорите (някой от вас) да е с такава репутация,ние собствениците знаем какво правим и с каква машина го правим,така че се научете да работите,а не да емигранствате и умувате вкъщи
Поздрави,Генади Петков
преди 12 часа · Харесвам
Валери Цветанов Аз: Господине!
Недоумявам с какво предизвиках невъзпитаната Ви реакция? Посочих Ви коректно какво МЕН в условията ви не ме устройва, без да се опитвам да обобщавам мнението си за работодателите в бранша, примерно. Не, че нямам мнение. А освен ''да умувам в къщи'' съм смогнал за над 25г. в межд. транспорт и да се понауча да работя, както и да поназнайвам туй-онуй в професията.
Както и да е, карайте си таралясниците и намирайте комбайнери за от ден до пладне да ви ги карат.
Поздрави!
В.Цветанов
преди 12 часа · Харесвам · 1
Валери Цветанов Генади: реакцията е такава,защото явно вие сте прекалено културен и вярвате на комбайнерите там,вместо да поработите-а може би и всички сте културни и запознати и лесно слагате на този и онзи етикет,обедете се преди да говорите за този или онзи.аз имам автопарк за 2 милиона лева и от сертранс пък съм изкарал милиони със каквито и машини да им закарам,просто вие комбайнерите си повервахте като напуснахте селата си и като взехте по 1000-2000 евро заплата,но не вярвам на испанец да го напишеш или кажеш това така директно защото ше треа да идеш като бял роб в италия после..
Поздрави,Генади Петков
преди 12 часа · Харесвам
Валери Цветанов Аз: Глей ся, Генчо!
Ше го напиша така, че да е по-разбираемо с оглед възпитанието и манталитета ти.
Първо: Никога не се фукай с тези два милиона, че будиш само насмешка в аудиторията. За сравнение - две от колите на последния ми шеф в България струваха повече.
Второ: Използвай част от въображаемите милиони, които си изкарал от СЕРТРАНС до момента, за да пообновиш малко парка си, че се излагаш с тези гробници по на 10 години и на милион километри.
Трето: Запази съветите си за себе си - все пак съм в межд. транспорт вероятно от времето, когато ти си си играл на бу-бу.
Четвърто: Роден и отрасъл съм в центъра на София, на метри от дипломатическия (някога) гараж и Операта. Няма да влизам в детайли обаче - и без това без GPS няма да се оправиш. За мен този факт е без значение, но очевидно, че за комплексарите е, затова ти го съобщавам,
Пето: За 1000 - 2000евро в чужбина никога не съм работил и както виждаш, казвам директно нещата и си абсолютно безсилен за да ме заробиш по някакъв начин. Тоя ти номер може да мине при кухарите с каквито е пълно наоколо, но побързай, защото и те намаляват, а междувременно бараката ти ще се разпадне. (2004г.? - смех!)
Шесто: Гледам на работата и на професията си като на хоби и удоволствие, мога да си го позволя, а не като на задължение. Така, че аз роб някому никога няма да стана, още по-малко някой-никой може да ме принуди да постъпя, както не искам. Така, че - сбъркал си адреса - търси роби сред съселяните си. Пък аз междувременно ще се погрижа да доведа до знанието на читавите си колеги да внимават да не попаднат при такива нафукани, без грам покритие кандидат-робовладелци. А'пропо - грамотността ти е под всякаква критика...Чао!
Без уважение!
В.Цветанов
Валенсия/Испания
преди 12 часа · Променено · Харесвам · 11
Валери Цветанов Това е. Коментара оставям на вас. Но внимавайте с офертите, които ви дават!
преди 12 часа · Харесвам · 6
Здравейте колеги! Гледам описаното "общуване" между кандидат за работа и работодател, и доста неща ми правят впечатление.
Най-вече включването на Сертранс в темата.
Бих искал да съм полезен за незапознатите.
Работя в Сертранс почти 2 години.
Нагледал съм се и наслушал на много истини и глупости.
Заплащането не е високо, но съм се съгласил с него.
Плаща се твърдо и редовно.
Където те пратят и за каквото те пратят.
Имат си ред и правила, които се спазват.
Регламент 561 се спазва 1 към 1.
Грешките се плащат със съответна отдръжка.
Търси се отговорност за товар, камион, гориво.
Норма за гориво няма, но зареденото гориво трябва да мине през двигателя / признава се единствено "утечката" за печката /.
Влекачите са автоматици до 3 годишна възраст.
Не виждам нищо нередно или нелогично, за да имам претенции. Работя си и смятам да продължа.
Лек ден и спокойствие, колеги!
Колега,нямам идея какво те тревожи в общуването,но след като отвори дума за таз фирма да поясня нещо и аз със скромния опит де имам по думите на глобалисти или никакъв.Лично аз на твой колега съм му давал ядене и цигари на N2 във Франция от ,липсата на пари,,и удръжки за скари изкривени и по висок разход на гориво,а колегата си идваше от отпуск в Бг-Враца!Нямам идея какво ви плащат,но и преди когато имаше офиси в Русе беше същата простотия с удръжки и всекакви други простотии.Но диалога е 1:1 и същия тоз хубавец всъщност няма пари да си плати таксата за друг фирмен сайт.Изобщо не ме брига тая тъпа фирма,просто исках да предупредя хората за какво иде приказка.Винаги е имало и ще има мазохисти.Потребител: Г.Петков
Име: Генади Младенов Петков
Телефон: 092/ 663858
Мобилен телефон: 0878/65-66-35
Електронна поща: transport.faustina@abv.bg
Изпрати вътрешна поща: Г.Петков@''Фаустина груп'' ООД
[17:49:16] Никола Радев: Фирма: ''Фаустина груп'' ООД
ДДС/Идент. номер: BG106622177
Управител / Лице за контакти: Красимир Дренчев
Категория: Превозвач
Адрес: пощ.код: 3000, гр. Враца, бул. Демокрация 15, вх. А, ап. 3
Описание: Фирмата се занимава с производство на слънчогледово олио и търговия със селскостопанска продукция
Телефон: 092/ 663838
Мобилен телефон: 0884705562
Електронна поща: faustina@abv.bg
Изпрати вътрeшна поща: ''Фаустина груп'' ООД
Регистрирани потребители: Г.Петков Х.Дамянова
В системата: Фирмата не е активна от 3 месеца,До Админа,това е явна информация нема за ко да се притесниш
Здравей колега!
Трудно разбирам от твоето писано кой кой е и се опитах само зарад тебе да вляза във фейсбооока и хвана началото, ама не ще. А не съм им почитател и не влизам по-дълбоко.
Хубаво е да сме по-ясни заради колегите, които се интересуват от фирми за работа.
Сертранс е испанска фирма. Там работят като шофьори 4 основни групи-испанци, българи, румънци и украинци. Естествено заплащанията са различни. Освен това от там получават работа и много бг транспортни фирми с по един или няколко камиона. При тях е ясно, че също заплащането е различно.
Срещнал си някой без пари, цигари или.... Възможно е - навсякъде може да се видят изпатили и препатили..
Но това, че като сгрешиш си плащаш, не е простотия.
Това е отговорност. И на мен не ми е приятно да липсват компромиси.
Стават и грешки при санкциите, но са поправими.
Със здраве!
Дано си прав,дано не подвеждаш колегите търсещи работа.Единствено и само заради това го поствам,мен тази фирма и други такива не ме интересуват,дано да си взимате парите другото всичко е преливане от пусто в празно
Здравейте ,аз съм на мнение че ако ще ме клати някой работодател по-добре да е български,стига сме пълнили гушите на испанците ......................
Колеги, моля да ми дадете дефиниция на "сгрешил" по повод на това, че един или двама от колегите защитават Сертранс.
Искам да Ви питам, вие запознати ли сте с кодекса на труда и до каква степен един работодател има право да прави удръжки на работника си и при какви условия.
Също така чули ли сте думичката "Автокаско"? Обзалагам се, че да.
Е, ако сте я чули как я разбирате?
Значи грешки и сгрешил може да се случи на абсолютно всеки, имам колеги с по 25 години стаж, дето правят новобрански грешки понякога, вследствие на преумора, стрес или каквото се сетите. Та мисълта ми е, хрумвало ли Ви е някога, че тия неща са част от професията и не е редно да се правят удръжки. И ако се правят, тогава кой е будалата?
На мен са ми правили удръжки и понеже не е било за кой знае какви пари просто съм си тръгвал в първия удобен момент. И как само българските фирми, предимно тия на милионерите, ако ми разбирате шегата, правят удръжки. Как па не ми удържаха нищо никъде на запад, че ми се е случвало да сгреша??
В Кодекса на труда изрично са уредени случаите, в които е допустимо да се правят удръжки от трудовото ми възнаграждение без мое съгласие, а именно за:
получени аванси – трудовото ми възнаграждение се изплаща авансово или окончателно всеки месец на два пъти доколкото не е уговорено друго. Когато получавам аванс, при окончателно изплащане на заплатата ми за месеца, от общата сума ми се удържа авансово изплатената част за същия календарен месец;
надвзети суми в следствие на технически грешки – технически са грешките в пресмятането, в записването, в размера (величината) на сумата на трудовото възнаграждение; случаите, когато погрешка се подписвам в графата на ведомствата срещу името на мой колега и други подобни грешки;
ВАЖНО: Техническите грешки трябва да се различават от грешките в правното основание за получаване на трудово възнаграждение. При липса на правно основание за плащането е недопустимо работодателят да ми прави удръжки под предлог за техническа грешка. В Кодекса на труда изрично е предвидено, че не дължа връщане на сумите за трудово възнаграждение, които съм получил добросъвестно, макар и без правно основание. Лицата, които носят отговорност в случая, са длъжностните лица, наредили и допуснали неоснователното изплащане на сумата. Но при истинска техническа грешка удръжката е допустима дори и да не съм знаел за нея.
удръжки и вноски за осигуряване, които са за моя сметка – това са осигурителни вноски за социални рискове и здравноосигурителни вноски, които дължа за своя сметка според разпоредбите на българското законодателство (виж "Източници" по-долу);
данъци, които по специални закони могат да се удържат от трудовото ми възнаграждение – това е данъкът за облагане доходите на физическите лица. Други видове данъци като данък сгради или данък наследство не могат да се удържат от трудовото ми възнаграждение, освен ако върху заплатата ми по надлежен ред е наложен запор за неплатено данъчно задължение, което е разгледано в следващия случай;
сумите, произтичащи от запори, наложени по специален ред – запорът е мярка, която се налага от съдебния изпълнител при принудително изпълнение на установеното по законен път задължение. Така, когато срещу моето трудово възнаграждение е насочено принудително изпълнение, работодателят ми е длъжен да изпълни запорното съобщение и да удържи посочената в него сума;
в процедурата по реализиране на ограничена имуществена отговорност – ако в 1-месечен срок от връчването на заповедта за осъществяване на ограничената имуществена отговорност не съм оспорил нейното основание или размер.
ВАЖНО: Извън посочените случаи на допустими удръжки, работодателят ми няма право без мое съгласие да удържа суми от трудовото ми възнаграждение. Той не може да предвижда каквито и да било други парични санкции, глоби или удръжки нито в колективен, нито в индивидуален трудов договор, нито в Правилника за вътрешния трудов ред или в други вътрешни правила на предприятието.
Имуществени санкции при нарушаване на вътрешните правила на
работодателя
Често пред работодателите се поставя проблемът как ефективно да
санкционират свои работници и служители за неспазване на вътрешните
правила, в това число на различни корпоративни правила и процедури и
същевременно да налагат санкции с реален превантивен ефект. В тази
връзка възниква въпросът допуска ли изобщо българското
законодателство налагането на глоби, например при нарушаване на
корпоративните правила за ползване на служебни автомобили или на
друго имущество, предоставено за изпълнение на служебните задължения,
или при нарушаването на други вътрешни актове на работодателя.
Съответно, ако работодателят наложи такава санкция, какъв е рискът от
евентуално оспорване на санкцията и степента на защитимост на
санкцията пред съда.
Принципно положение на българското трудово законодателство е, че
удържане на суми от посоченото в трудовия договор възнаграждение на
работника (служителя) (т.е. налагането на финансови санкции, глоби)
може да бъде извършено само в изрично посочените в чл. 272 от Кодекса
на труда (КТ) случаи. Според тази разпоредба ,,удръжки" от заплати могат
да се правят само със съгласие на служителя, а без неговото съгласие само
в случаи на запори, причиняване на реални вреди на имуществото на
работодателя и при други хипотези, сред които обаче не попада
нарушаването на трудовата дисциплина (каквото безспорно е
нарушаването на вътрешните правила на работодателя). В духа и смисъла
на принципните положения на трудовото право понятието ,,удръжки"
включва всякакви суми, които реално намаляват полученото от служителя
възнаграждение, включително и глоби. Единствените правно допустими
санкции за нарушаване на трудовата дисциплина независимо от вида и
характера на нарушението, са изрично предвидените в КТ дисциплинарни
наказания, а именно: забележка, предупреждение за уволнение и
уволнение. Константната съдебна практика също отстоява тази позиция; в
този смисъл са и редицауказания на Министерството на труда и
социалната политика.
Още: http://bulgarien.ahk.de/fileadmin/ahk_bulgarien/Dokumente2010/NL_R_St_Penkov_BG_16.pdf
Ето колегата ви е обяснил абсолютно точно и става ясно, че сгрешил не трябва да означава разделил се с едни пари. Такива глоби от типа на 50 евро, щото си закъснял или кой знае какво друго, също са недопустими.
Ма вие ако си се радвате да ви глобяват, аз тогава да не се бъркам...
Още нещо което аз знам, а Наумчо не го е написал, че за повреда на материална собственост може да се удържи еднократно някакъв процент от заплатата, но след като не го прочетох може да е стара информация и да не е валидно.
Има различни начини шефовете да си компенсират загубите, но нито един не включва глоби и удръжки от шофьора.
Работодателят може да ти удържа от заплатата пари само при дисциплинарно уволнение! Трудовият кодекс предвижда само дисциплинарно уволнение, при което работникът или служителят дължи на работодателя обезщетение в размер на брутното си трудово възнаграждение за срока на предизвестието - при безсрочно трудово правоотношение, и в размер на действителните вреди - при срочно трудово правоотношение.
Срокове за налагане на дисциплинарни наказания:
Дисциплинарните наказания се налагат не по-късно от 2 месеца от откриване на нарушението и не по-късно от 1 година от извършването му. Това означава, че ако нарушението е открито (т.е. работодателят е узнал за него) след повече от два месеца от извършването му, дисциплинарно наказание не може да бъде наложено, дори да не е минала 1 година от извършването му.
За да бъде наложено дисциплинарно наказание, работникът трябва да е направил:
1. три закъснения или преждевременни напускания на работа в един календарен месец, всяко от които не по-малко от 1 час;
2. неявяване на работа в течение на два последователни работни дни;
3. системни нарушения на трудовата дисциплина; (в практиката се приема, че е налице системност при 3 или повече нарушения)
4. злоупотреба с доверието на работодателя или разпространяване на поверителни за него сведения;
5. ощетяване на гражданите от работници или служители в търговията и услугите чрез измама в цената, теглото, качеството на стоката или услугата;
6. участие в хазартни игри чрез телекомуникационни средства на предприятието и се възстановяват направените разходи в пълен размер;
7. други тежки нарушения на трудовата дисциплина, (по преценка на работодателя).
Колеги, никой не може да ви налага удръжки и парични санкции, извън дисциплинарното уволнение и извън съдебно решение, че умишлено сте причинили имуществени вреди на работодателя! Тоест, за да ви удържи пари, той предварително трябва дисциплинарно да ви е уволнил!
Много важно да се отбележи е, че процедурата по налагане на наказание ,,Дисциплинарно уволнение" е строго определена. В случай на спор, неспазването на най-малкия детайл от процедурата/ непоискване на обяснения, респ. липсата на покана за изслушване/ би било достатъчно основание за Съда да отхвърли иска без дори да го разгледа и съответно да отмени наложеното дисциплинарно наказание.
Прекрасно обяснено! Ако някой не е разбрал... не знам, трябва да му се нарисува.
Продължавайте да си давате парите за удръжки
Е, лично аз съм наясно, че понякога се примиряваме с неприятните изцепки на шефовете. Все пак работим в един български цирк и са ни ясни номерата на баровците. В такива случаи, всеки си намира начина как да излезе 0 на 0.
Но побеснявам, когато някой се опитва да ме клати през панталонките. Или да клати урболешката колеги, считайки ги за беззащитни, тихи и безропотни. Един работник, който си знае правата и задълженията, може и трябва да си търси правата, които са му определени със закон! Крепостните и мутренските времена минаха. Какво като слиза от джипа и ми бучи и ме заплашва? Какво като има много пари? Аз ли ще съм човекът, който ще му работя един месец без заплата? Не, няма да стане. Не съм най-отвореният на света, но ако съм работил съвестно и ме ореже с пари, ще го гоня до дупка. Може стотинка да не взема, но ще му докарам един тон глоби на главата! Циганите даже имат дума за това - да гониш гарес.
Съответно и той е в пълното си право да ме гони до дупка, ако съм некоректен. Но докато и двете страни станем коректни, афроамериканците ще пробият в бобслея и ски слалома.
По тази причина тази година и аз се спасявам от България. Прекалено ми натежаха помпозните и красиви думи на ,,интелигентните" БГ работодатели.
Здравей те колеги,чета много за сертранс и имам чувството че хубавите работи за тази фирма се пишат от човек близък до Данка,Стефан,Христина и още много на клона които са се закачили.В тази фирма от държат пари и не казват защо.Лично на мен ми задържат 196 евро питам Стефан защо ,отговора беше питай испанците е мен испанци не са ме назначава ли на работа.Ето такава фирма е сертранс-измамна и фалшива
Здравейте, колеги!
Понякога преувеличаваме и преиграваме.
Да си търсим правата. Хубаво.
Зарезал съм щендерите /барите/ на рампата и след месец ми ги отдържат. От кой да вземат парите? От собственика - испанеца?
Срезал съм гума на ремаркето - пак парите са от мен. Нали испанеца вече е броил пари за тях, не е редно втори път да брои за същото. Прецапал съм по магистрала, която не влиза в утвърден предварително маршрут-отдържат. Нормално. Какви права да търся? И защо?
За мен хората са си читави и просто трябва да се работи. Факт.
Допускат се и грешки от същите тия читави хора и тогава си струва да се писка.
В момента тече някаква ВЪРХОВНА ГЛУПОСТ, заради която доколкото чувам доста хора напускат.
Отдържат се пари, ако зареденото гориво по помпа, не съвпада с показанията на компютъра.
Имаше допуск 1% сега чувам за 3%.
За сега не влизам с Премиума в тях, но ще поживеем и ще видим.
Може да се прибираш със среден разход 25 л/км и пак да плащаш.
Тук разхода няма отношение. Счита се че при разлика .....над процентите, ти липсва нафта и крадеш. И по 2 евро /литър.
А с мен Данка не могла да работи и преди месец искаше да ме изгони. Те тогава щеше да е вариация за търсене права. Иначе другото е "текущо".
А горната история с нафтата е временна и не вярвам да продължи. Имам и уверение, че отдържаните пари ще се възстановяват.
Най-вероятно ще е така и жалко ,че доста опитни колеги са напуснали. Аз съм оптимист.
Със здраве!
Колега Комбайнер,
Имаш ли наблюдения и можеш ли да посочиш поне една испанска фирма (в която работят само испанци), в която се практикува това, което разказваш?
Здравей, колега!
Моята камбанария не е толкова висока, та нямам наблюдения.
Но казвам, че тече някакъв процес, който за съжаление е следствие на друг процес - кражба на нафта.
Испанците са установили този факт и продължават да вземат мерки.
Само, че не могат да установят границата и се придвижват тромаво.
Наистина това е временно и не може да продължи.
А иначе нормално е те да са правоимащите. БГ фирмата е "на работа" при тях като им доставя работна ръка. А "работната ръка" е на работа в бг фирмата.
Ясно е.
Има и поговорка тип "българска" -"каквото си постелеш на това ще легнеш".
За съжаление един постила, после друг му сърба попарата.