Форум на българските шофьори

Начало => Новини => Темата е започната от: Nikoloff77 - Сряда, 11 Юни, 2014, 16:07:16

Заглавие: Красавецът DAF XF Euro 6
Публикувано от: Nikoloff77 - Сряда, 11 Юни, 2014, 16:07:16
Новото Euro 6 на DAF XF приковава погледи с портокаловия си цвят. Ето и техническите данни на този красавец! (http://avtoshop.bg/avtoshop-novini/avtomobili/679-holandskiyat-daf-xf-s-euro-6)
Заглавие: Re:Красавецът DAF XF Euro 6
Публикувано от: naum4o - Сряда, 11 Юни, 2014, 16:49:24
Интересна е интеграцията на горивните помпи директно в цилиндровия блок. 510 кончета, страхотна машина. И пробег 1.6млн км. Екстра е.
Заглавие: Re:Re: Красавецът DAF XF Euro 6
Публикувано от: Boroman21 - Четвъртък, 12 Юни, 2014, 11:24:54
Че кое му е новото у фейса,  само позакръглен тук там.
Заглавие: Re:Красавецът DAF XF Euro 6
Публикувано от: ivopifeca - Четвъртък, 12 Юни, 2014, 20:52:24
Mного хубав камион,и на живо като го видях ми хареса много повече.Това е кабината!
Заглавие: Re:Красавецът DAF XF Euro 6
Публикувано от: emilpopoff - Четвъртък, 12 Юни, 2014, 21:18:40
Цитат на: naum4o - Сряда, 11 Юни, 2014, 16:49:24
Интересна е интеграцията на горивните помпи директно в цилиндровия блок. 510 кончета, страхотна машина. И пробег 1.6млн км. Екстра е.
Колега, без да се заяждам, но това си е доста стара технология, Дафовете са т.н ,,щек помпи" сa още от моторите Пакар Евро 3(в момента карам такъв) . А иначе тази горивна с-тема е още от 50-60 год. на 20 в. и се вграждала първоначално в двг-тата на дизеловите локомотиви- американските мотори на Детройт дизел, както и на европейските мотори на Мерцедес, имаше още една немска марка, но сега ми излезе от главата. Мой близък роднина е дизелов машинист и като дете минах(возих  :) ) през повечето локомотиви, които са на експлоатация в българските железници, а като тинейджър изчетох учебниците свързани с дизелови локомотиви и двг на този мой близък  :) ;D ;D , но не станах машинист  ;D ;D ;D . А иначе американските мотори на Мак са с тази технология някъде до към началото на 2000 г, даже има такива Рено Магнум(Мак мотори), с този тип горивна с-тема. А относно новия Даф Евро 6, до колкото прочетох е  вече с горивна с-тема комънрел.
Заглавие: Re:Красавецът DAF XF Euro 6
Публикувано от: JoseCuervo - Четвъртък, 12 Юни, 2014, 21:44:57
"Щек помпата" не е ли на принципа на "Помпа-Дюза"?
Заглавие: Re:Красавецът DAF XF Euro 6
Публикувано от: naum4o - Четвъртък, 12 Юни, 2014, 21:47:42
Цитат на: emilpopoff - Четвъртък, 12 Юни, 2014, 21:18:40
Колега, без да се заяждам, но това си е доста стара технология, Дафовете са т.н ,,щек помпи" сa още от моторите Пакар Евро 3(в момента карам такъв) . А иначе тази горивна с-тема е още от 50-60 год. на 20 в. и се вграждала първоначално в двг-тата на дизеловите локомотиви- американските мотори на Детройт дизел, както и на европейските мотори на Мерцедес, имаше още една немска марка, но сега ми излезе от главата. Мой близък роднина е дизелов машинист и като дете минах(возих  :) ) през повечето локомотиви, които са на експлоатация в българските железници, а като тинейджър изчетох учебниците свързани с дизелови локомотиви и двг на този мой близък  :) ;D ;D , но не станах машинист  ;D ;D ;D . А иначе американските мотори на Мак са с тази технология някъде до към началото на 2000 г, даже има такива Рено Магнум(Мак мотори), с този тип горивна с-тема. А относно новия Даф Евро 6, до колкото прочетох е  вече с горивна с-тема комънрел.
Веднага се съгласих с теб.
Доколкото разбрах, новият двигател PACCAR MX-13, Евро-6, Common Rail (работи при 2500 бара налягане на впръскване), на практика е надградена версия на американския силов агрегат, покриващ отвъдокеанските еконорми EPA 10( цитат от списание Камиони).
Понеже си запознат с технологията, можеш ли да кажеш какви са предимствата на този двигател, пред по-старите? Благодаря предварително.
Заглавие: Re:Красавецът DAF XF Euro 6
Публикувано от: emilpopoff - Четвъртък, 12 Юни, 2014, 22:52:30
Цитат на: naum4o - Четвъртък, 12 Юни, 2014, 21:47:42
Веднага се съгласих с теб.
Доколкото разбрах, новият двигател PACCAR MX-13, Евро-6, Common Rail (работи при 2500 бара налягане на впръскване), на практика е надградена версия на американския силов агрегат, покриващ отвъдокеанските еконорми EPA 10( цитат от списание Камиони).
Понеже си запознат с технологията, можеш ли да кажеш какви са предимствата на този двигател, пред по-старите? Благодаря предварително.
Цитат на: JoseCuervo - Четвъртък, 12 Юни, 2014, 21:44:57
"Щек помпата" не е ли на принципа на "Помпа-Дюза"?
1-во  Към колегата JoseCuervo - т.н ,,щек помпи" са предшественика на,, помпа- дюзата" - при щек помпите- гориво нагнетателната помпа и дюзата не са едно цяло м/у тях има горивопровод за високо налягане т.е "тръбичка" с-темата е от типа ,,помпа-тръба-дюза" и още от поне 50-те години на 20 в, а може и по рано да е(защото част от локомотивите в БГ. са по лиценз на немски образци от края на втората световна война, разбира се тези модели са леко модернизирани, представете си къде са били немците още тогава  ;) ) .
А към колегата naum4o - идеята на тази горивна с-тема е била най-тривиалната за онова време( а не като сега  >:( ), а именно НАДЕЖДНОСТ, ЕФИКАСНОСТ И БЕЗ ОТКАЗНОСТ- защото за жп транспорта това винаги е било на 1-во място. Защото нека си представим една нормална товарна влакова композиция с 1200-1500 тона тотал(да не кажа,че това направо малка композиция на бившия СССР или САЩ ) и изведнъж ти откаже ГНП-то(ако е редова или роторна помпа) какво правим влака спира преди някоя голяма крива с денивилация и после ще трябват поне още два локомотива за да го издърпат композицията от кривата, а да не говорим, че ще затвори определената линия за неопределено време и примерно пътническия Експрес който се движи 10 мин. след него няма да може да го заобиколи,( а след Експреса примерно има още два товарни и един пътнически влак, вече колега сигурно си представи за каква какафония става въпрос  ;D ) . А при щек помпата тази неприятна възможност да се случи е 1 към 12, 1 към 16 или 1 към 18- защото това е броя на цилиндрите на двг и съответно и броя на нагнетателните помпи( т. 12, 16 или 18 броя помпи) е почти немъжно да дефектират всичките или дори половината нагнетателни  помпи. Това накратко е идеята на тази горивна с-тема, макар че в днешния си  вид щек-помпите имат соленоиди и елекстрически активатори( при камионите и това пак си предпоставка за електрически дефект по нагнетателните помпи и при съвременните щек помпи работа с 1 цилиндър по-малкко е направо невъзможна, двг-то влиза в авариен режим и трудно ще(да не каже, че е не възможно) достигнеш крайната си точка натоварен, направо си приключение  ;D  ) и работят вече на налягане близко до това на комънрел с-темите.
Заглавие: Re:Красавецът DAF XF Euro 6
Публикувано от: naum4o - Петък, 13 Юни, 2014, 07:42:20
Накратко, по-сигурна е, но появят ли се проблеми, камионът спира (руснаците споделят, че буквално спира на място, или не може да вдигне 2000об.) и само със специализиран стенд за ГНП и софтуер и хардуер за управлението по кан шина, може да се диагностицира проблема. А причините за проблем в помпата/помпите се появяват не само в електронния блок, а често са чисто механични, като най-често срещаната повреда, е изгаряне на крайното стъпало, управляващо соленоидния клапан за количеството гориво. Правилно ли съм разбрал?
Заглавие: Re:Красавецът DAF XF Euro 6
Публикувано от: emilpopoff - Петък, 13 Юни, 2014, 22:26:22
Цитат на: naum4o - Петък, 13 Юни, 2014, 07:42:20
Накратко, по-сигурна е, но появят ли се проблеми, камионът спира (руснаците споделят, че буквално спира на място, или не може да вдигне 2000об.) и само със специализиран стенд за ГНП и софтуер и хардуер за управлението по кан шина, може да се диагностицира проблема. А причините за проблем в помпата/помпите се появяват не само в електронния блок, а често са чисто механични, като най-често срещаната повреда, е изгаряне на крайното стъпало, управляващо соленоидния клапан за количеството гориво. Правилно ли съм разбрал?

Ами колега, правилно си разбрал  :) , затова и по-горе написах, че си е приключение да ти се случи проблем с горивната с-тема , особено пък и да си натоварен. На мен лично не ми е спирала машината на място, но няколко пъти е влизала в авариен режим(имаше проблем с окабеляването на помпата на 4-ти цилиндър), както казах по-горе идеята за надеждност вече се изродила в нещо доста неприятно, не помня този мой близък за вече 33 години да е закъсвал заради проблем с една или 2,3 от нагнетателните помпи. А относно комуникацията на машината която карам не знам дали е ,,Кан", може и да е ,,Ван-Бус" , но без диагностичен софтуер и подходящия интерфейс, наистина не можеш да разбереш къде точно е проблема по-горивната с-тема, а настина си трябва и специален стенд, макар че ако е опитен диагностик ще може да се ориентира по показанията на корекциите на помпите( това го пиша по аналогия, на помпа-дюзата и комънрел с-темите при леките автомобили) и може и да отстрани проблема без стенд. А Дафовете с мотори Евро 5, даже имат и активатори и на дюзите, освен на нагнетателните помпи, не знам там в какъв филм ще попаднеш ако "грейне чека" за проблем по горивната с-тема.
Заглавие: Re:Красавецът DAF XF Euro 6
Публикувано от: naum4o - Неделя, 15 Юни, 2014, 14:53:53
Значи да разбирам, че според теб от Даф са се престарали със сложността главно на електронния блок и са усложнили неимоверно работата и отстраняването на неизправностите по горивната система, въпреки, че интеграцията директно в блока, е по-ефикасна и по-сигурна  от предшестващите я системи? Тоест, че са опорочили донякъде една отлично работеща система и в момента плюсовете и минусите на този двигател са на кантар.
Заглавие: Re:Красавецът DAF XF Euro 6
Публикувано от: emilpopoff - Неделя, 15 Юни, 2014, 18:32:52
Цитат на: naum4o - Неделя, 15 Юни, 2014, 14:53:53
Значи да разбирам, че според теб от Даф са се престарали със сложността главно на електронния блок и са усложнили неимоверно работата и отстраняването на неизправностите по горивната система, въпреки, че интеграцията директно в блока, е по-ефикасна и по-сигурна  от предшестващите я системи? Тоест, че са опорочили донякъде една отлично работеща система и в момента плюсовете и минусите на този двигател са на кантар.
Ами дали горивната с-тема ще е интегрирана директно в блока или в цилиндровата глава на мотора(помпа-дюза) горивната система е надеждна защото захранването с гориво на всеки цилиндър е автономно, усложняването идва тогава, когато започват да се вграждат соленоидните активатори,ЕКУ и т.н, но това за съжаление е необходимото зло на техническия прогрес- започват сериозни изисквания за еко норми(EURO, EPA и т.н, забравих как се наричат японските еко норми). Пък според мен всичко по горивната с-тема умишлено е усложнено и направено за да може да се установи с диагностичен уред в сервиз (а да не може да се установят нещата от бордовия компютър, нищо не пречи да има автономен компютър само за тази цел за пълна само диагностика, при положение ,че в един камион има поне 7-8 компютъра), друг е въпроса, че умислено са направени и самите електронни компоненти са направени с идеята да не са "много вечни", за леките автомобили мога да го твърдя това с 100% сигурност.
 Колега ако не си прегледал темите в Даф раздела ето ти един линк http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=2359.15   от форума, някакъв лольо  :D :D :D е писал миналата година на Евро 6 мотора ПАКАР на Даф .
Заглавие: Re:Красавецът DAF XF Euro 6
Публикувано от: naum4o - Неделя, 15 Юни, 2014, 20:48:10
Благодаря ти за информацията.
Вече доста неща изчетох и в рускоeзичните, и в англоезичните форуми.

P. S. Викаш някакъв льольо е писал по темата  :D Лека.