Наскоро преррегистрирах камиона си мерцедес 709 от товарен в спецялен-пътна помощ та питането ми е следното.Четох някъде в нета че спецялните товани автомобили са облекчени от използването на тахограф,Наистина ли е вярно?
е) Специализираното ремонтно превозно средство трябва да бъде конструирано или
приспособено по такъв начин, че да бъде в състояние да извършва репатриране на
аварирало(и) превозно(и) средство(о) (решение на Съда на Европейския съюз). Трябва
да бъде установена оперативната база на превозното средство, за да се провери
условието за дейност в радиус от 100 km за прилагане на изключението.
Следва да се има предвид, че в рамките на радиус от 100 km превозното средство може
да се използва за дейности, които не са свързани с репатриране за ремонт след авария,
напр. ремонтно превозно средство, което е оборудвано с плъзгаща се платформа за
репатриране на автомобил за ремонт, може да се занимава с превоз на стоки, различни
от повредени превозни средства, в радиус от 100 km от базата на превозното средство,
и то да е изключено от обхвата на регламента.
Този вид превозни средства може да са оборудвани с тахографи, но съгласно условията
на това изключение няма задължение за тяхното използване.
Пътуване в радиус над 100 km при ,,репатриране― ще изисква монтажа и използването на
тахограф.
Обобщение
Посочените в член 3 превозни средства са изключени и не се проверяват
съгласно Регламент (ЕО) № 561/2006. Това обаче не ги освобождава от други
форми на проверка. Изразените претенции за изключения следва да се
проверяват от служителите на контролните органи и, когато тези претенции се
окажат неоснователни, следва да се направи пълна проверка съгласно обхвата на
Регламент (ЕО) № 561/2006.
Препоръчва се управление, което спада към изключенията, да се отбележи на
определен етап като ,,извън обхвата", за да се укаже, че този период на
управление следва да се счита за ,,друга работа", когато е смесено с попадащи в
обхвата дейности.
Колега мерси много за отговора.