Първо здравейте,Колеги.Нов съм във форума ,а може да се каже и в транспортния бранш.
Прочетох внимателно "Камион втора употреба на лизинг" , но там става въпрос първо- за скъпи камиони и второ - за каране в Европа.
Прочетох и темата за разход на гориво защото и това ме интересува - ще си бъда сам началник и шофъор.
Малко разяснения - ще тегля гондола с товари от 30-35 тона в България на разстояния от 50 до 200 км.
И бюджета за влекач няма да е повече от 20-25 000 лв.
В момента ползвам един МАН на един приятел , 19.403 - здрава и непретенциозна машина , но малко слабичък идва и разхода ми идва малко висок с 30 тона 40/100 ,а някои колеги ми споделят че с 30-33 тона правят разход 33-35 на 100км.
За гондола .... три варианта най-балансирани според мен.
Scania V8 - по възможност "големия осмак" , но той е по-скъп и най-вече по трудно се намира.
Втори вариант - Volvo FH16 ( словом - шестнадесет = 16 литра 520 коня) - камион еталон в много отношения. Доскоро гледах в Испания, Португалия и Италия, варианти с цени в диапазон 5-8Е. Без пари..... Между другото и в Гърция има не малко интересни такива... ;) .
Трети вариант - екзотика, но мой любимец - Ивеко ТурбоТех 190.48 , код на мотора 8280.42 , обем 17,2 литра, битурбо 480 коня , степен на сгъстяване почти без аналог - 15:1 ( !!! ) . Страхотен камион, стига да е в ПОНЕ нормално състояние. Буквално е състезателен камион като поведение. Цената му , ако го намериш въобще някъде, е относително ниска. ;)
Поздрави и гледай внимателно. Стари машини са, винаги има "нещо" в този ценови диапазон !
Цитатче с 30-33 тона правят разход 33-35 на 100км.
Малии, мали, това да не са рибари или ловджии.
Иначе Актрос на редуктор е твоят камион според мен.
Аз предлагам МАН 18.480. Не че и 430 няма да ти върши работа, макар че аз сега дърпам гондолата с такъв МАН 2006, ръчка, с мотор Д20. Разхода по старозагорско до бургаско и обратно го заковах на 32л/100 с 38т зърно в едната посока. Празен стигнах до 22л100, според бордовия комп. Реално е с по 2 л повече. Нафта само от ОМВ.
Според мен една скандинавка 164 480.За тези пари можеш да намериш читава :) Супер камион със нисък разход ;D 2 милиона ще си ги кара без проблем ама все пак на гондолите е тежка работата ;)
Благодаря, Колеги за изчерпателните отговори ,само не разбрах Колегата Rammbon с кой точно камион е постигнал този разход.
С МАН 430 коня но ти препоръчва 480 коня....Както написах по-горе гледай за СКАНИЯ а МАН е като вариант 2
Цитат на: Chefo(SCANIA) - Четвъртък, 21 Август, 2014, 00:12:21
Според мен една скандинавка 164 480 ... Супер камион със нисък разход ...
Потвърждавам. Карах такъв и бях доволен от разхода.
Сканията е слаба,капризна,особено за тежки изпълнения,Ивеко,или Волво,е камиона!
Цитат на: ivopifeca - Събота, 13 Септември, 2014, 20:52:08
Сканията е слаба,капризна,особено за тежки изпълнения,Ивеко,или Волво,е камиона!
Иво за теб и лайно да е щом е италианско е Шанел. Мани ще ме умориш от смях, Два месеца имах нещастието да се мъча с един Стралис....
Цитат на: loshdancho - Събота, 13 Септември, 2014, 21:09:12
Иво за теб и лайно да е щом е италианско е Шанел. Мани ще ме умориш от смях, Два месеца имах нещастието да се мъча с един Стралис....
А аз - цяла година! При това чисто нов, не втора употреба. Абонат на сервизите по цяла Европа ме бяха научили. Чупеха се дори не от самото каране, а се саморазрушаваха, например - сенника над предното стъкло се чупи от вибрациите. Но това е малката беля. Ако почна да изброявам за какво ли не съм бил в сервиза ще стане досадно. Но е евтин и затова го купуват доста.
Цитат на: loshdancho - Събота, 13 Септември, 2014, 21:09:12
Иво за теб и лайно да е щом е италианско е Шанел. Мани ще ме умориш от смях, Два месеца имах нещастието да се мъча с един Стралис....
Може и Стралиса да се е мъчил.....много се радвам на предварително предразположени хора,къде са чули ,че еди кой си не могъл да прави автомобили...
Цитат на: driver1 - Събота, 13 Септември, 2014, 21:24:17
А аз - цяла година! При това чисто нов, не втора употреба. Абонат на сервизите по цяла Европа ме бяха научили. Чупеха се дори не от самото каране, а се саморазрушаваха, например - сенника над предното стъкло се чупи от вибрациите. Но това е малката беля. Ако почна да изброявам за какво ли не съм бил в сервиза ще стане досадно. Но е евтин и затова го купуват доста.
Да...казвал си го,за сенниците,за други декоративни елементи много пъти,съгласен съм,че не са вложили много пари в разработката на определени незначителни елементи,от които не се влияе иначе железната механика.Затова и цената е по ниска ,като цяло.
Колеги , мога вече да напиша,че имам уговорка за един МАН 18.430 2005 г., който в четвъртък трябва да платя и да го взема . сумата е 20000 лв ,които ще дам с малко изчакване от страна на колегата и ще му платя вече монтираната хидравлика 2000 лв.Като взема камиона ще ви сложа и снимки и ,ако срещна някой от тези, които ми помагаха със съвети мога и да почерпя :)
Със здраве да си го караш, и много парички да ти носи.
Цитат на: grandmaks - Неделя, 19 Октомври, 2014, 22:53:58
Колеги , мога вече да напиша,че имам уговорка за един МАН 18.430 2005 г., който в четвъртък трябва да платя и да го взема . сумата е 20000 лв ,които ще дам с малко изчакване от страна на колегата и ще му платя вече монтираната хидравлика 2000 лв.Като взема камиона ще ви сложа и снимки и ,ако срещна някой от тези, които ми помагаха със съвети мога и да почерпя :)
За бъдещи настойки и ремонти, всички ги могат , но най-добри са в сервиза в Пловдив в гаража на транспортна фирма Н и Н, намира се по стария път от Чирпан на входа града. И един съвет. Не ходи в сервиза на Скания/Ман в Пловдив, май беше Агрия. От Сканиа разбират от Ман , сега се учат. Усетих от личен опит и съжалявам.