Здравеите :) купих си преди 1 седмица Man 480 евро 5 (края на 2008гд). Камиона ще се кара в испания и в момента си чакам лиценза, та когато ходих на оглед запали малко трудно,реших че е от акумулаторите и не обърнах внимание.Пробвах го, перфектен,запазен всичко 6. Утидох да го вземам и теи като са го карали до кат за регистрация и напред назад... беше останало малко нафта,и му сложихме 20литра колкото да стигна до бензиностанция... тръгнах да го паля ...въртя доста.. реших че е от малкото количество нафта което е останало в резервоара и също не обърнах внимание. Прибрах се, на следващия ден при паленето въртя МНОГО и замалко не утидоха акумулаторите.Притесних се, утидох и му сипах 100 литра нафта ... на следващия ден същатата работа ..запали МНОГО МНОГО трудно. Вчера ходих и му направих обслужване масла+оригинални филтри от МАН. Закачих го на диагностиката момчето от сервиза каза че единствено е имало грешка за ниско налягане и я изчисти(заради смяната на филтъра наи вероятно). Днес запали с доста по малко въртене ама по таблото почнаха да излизат грешки от типа malfunction engine ctrl unit ... аз си мисля че връща гориво в резервоара или засмуква въздух от някъде,ама незнам какво да правя.. в ман в софия ли да го карам .. нещо някакви идеи да предложите... ??? :'( :(
Ако вече си го взел го карай в сервиза.Ако не си се пазари да го оправят и тогава го взимай.
Колега причини много,прочети какво има писано в раздела по този проблем.Може дюзи,може клапан за налягането в системата може помпа за високо налягане,а може и да е нещо много по елементарно примерно уплътнение на филтър.
Цитат на: kron - Четвъртък, 04 Септември, 2014, 22:59:26
Колега причини много,прочети какво има писано в раздела по този проблем.Може дюзи,може клапан за налягането в системата може помпа за високо налягане,а може и да е нещо много по елементарно примерно уплътнение на филтър.
Хм, аз кола не бих си купил без да я прекарам през диагностика в сервиз преди да платя, камо ли камион! Та това е машина изминала стотици хиляди километри, управлявана от безброй шофьори, които са гледали на нея като на мотика. Е, как да платя една шапка пари без поне да опитам да си изясня какво купувам? И по какви критерии избирам тогава? По цвета на кабината ли?
Както и да е - стореното - сторено! Щом камиона ще пътува и работи в Испания ти препоръчвам колега, предварително да си го диагностицираш и оправиш в България, че в Испания със сигурност ще ти го оправят, но сменят цели възли и агрегати и излиза солено, меко казано. В България може и да попаднеш на монтьор-ентусиаст, който да си поиграе, да поразглоби, да попрочисти и да ти реши проблема, ако не е прекалено тежък.
Цитат на: driver1 - Четвъртък, 04 Септември, 2014, 23:25:33
Хм, аз кола не бих си купил без да я прекарам през диагностика в сервиз преди да платя, камо ли камион! Та това е машина изминала стотици хиляди километри, управлявана от безброй шофьори, които са гледали на нея като на мотика. Е, как да платя една шапка пари без поне да опитам да си изясня какво купувам? И по какви критерии избирам тогава? По цвета на кабината ли?
Както и да е - стореното - сторено! Щом камиона ще пътува и работи в Испания ти препоръчвам колега, предварително да си го диагностицираш и оправиш в България, че в Испания със сигурност ще ти го оправят, но сменят цели възли и агрегати и излиза солено, меко казано. В България може и да попаднеш на монтьор-ентусиаст, който да си поиграе, да поразглоби, да попрочисти и да ти реши проблема, ако не е прекалено тежък.
Благодаря на теб и на колегите отгоре, че така бързо отговорихте и се опитвате да помогнете . Грешката е моя че не направих диагностиката първо а после да го купя.. обаче вчера когато го закачихме ..момчето в сервиза каза че състоянието на двигателя е доста добро а и останах с впечатления че разбира защото обесняваше доста добре .. а и плюс това имаше само 3 грешки.. смених му филтрите с оригинални на ман така че както казва по горе колегата kron че може да е уплътнение на филтър... наи вероятно не е .. ако има проблем с дюзите предполагам ще прекъсва или няма да може да върви .. пък камиона си върви перфекно(преди да се наема да си правя фирма и лиценз и да си купувам камион .. карах същия ман самоче не беше ХХЛ такаче знам горе долу как върви и как работи ).Незнам...... ще го карам в софия.. наи вероятно :'(
Като за начало малко несериозно звучи това преди да го купиш да мине диагностика поради факта че примерно купуваш камион от Пловдив а сервиз има в София ама както и да е.Сега отново към проблема колега по всяка вероятност не е нещо сериозно като дюзи или помпа,защото ако са дюзи пада горивото и до като не обезвъздушиш не пали това от опит го знам.Имахме случай точно от уплътнение на първичния филтър на горивото(чашата утайник)който не всички манове имат до резервоара,отгоре има едно болче с уплътнителна дифтунга е светеше някаква грешка и така палеше трудно.А какъв е номера на грешката просто от любопитство питам,относно специалистите от Ман не са от най големите специалисти но са се научили къде са слабите места на отделните системи в камиона.
Цитат на: kron - Петък, 05 Септември, 2014, 08:06:55
Като за начало малко несериозно звучи това преди да го купиш да мине диагностика поради факта че примерно купуваш камион от Пловдив а сервиз има в София ама както и да е.Сега отново към проблема колега по всяка вероятност не е нещо сериозно като дюзи или помпа,защото ако са дюзи пада горивото и до като не обезвъздушиш не пали това от опит го знам.Имахме случай точно от уплътнение на първичния филтър на горивото(чашата утайник)който не всички манове имат до резервоара,отгоре има едно болче с уплътнителна дифтунга е светеше някаква грешка и така палеше трудно.А какъв е номера на грешката просто от любопитство питам,относно специалистите от Ман не са от най големите специалисти но са се научили къде са слабите места на отделните системи в камиона.
ами грешките които са ми излизали са malfunction engine control unit (нещо от този род...предполагам излиза защото върти доста..) и SPN 94 FMI 2 която я видяхме на диагностиката. днес запали по добре.....или защото е имало малко гориво и системата се е разбазикала и като му сложих 100литра почва да се оправя или е някои датчик/сензор или засмуква отнякъде.... но все още търся проблема... и когато го намеря, веднага ще кажа ;) :) :)
В нашия парк имаме един ТГХ 440 и един 480. И двата са автоматици и имат проблеми с адблу системата. Губят мощност в някой моменти. Имахме с единия проблем с паленето. Доста трудно палеше понякога, докато в един момент изобщо не иска да запали. Беше в едно село до Кърджали и тръгнахме да го дърпаме до сервиз в кърджали. Смъкнахме кардана и пак пробвахме. Камиона си запали. Закачихме кардана и на ход стигна до сервиз. Проблема се оказа че ключа за скоростите дава грешка и оставал на скорост, от там се включвала защита и двигателя не палел.
Мисля че оправих проблема. Вдигнах кабината.. по прегледах всички маркучи, около филтрите и тези на помпата и имаше няколко които не си бяха точно на мястото. Хубаво стегнах, и наместих всичко което мислех че ми прави проблем и на следващия ден .. :D ::) запали нормално. Явно всичко си е оказало влияние.. малкото нафта..засмукването на въздух..старите филтри ..разхлабените маркучи ии наи вероятно многото стоене без да бъде пален на паркинга преди да бъде купен. Искам да благодаря на всички колеги нагоре които се опитаха да ми помогнат :) ;)
същият проблем и при мен сутрин като е студен лампата светва и като се постопли камиона угасва -влязох във ман витория и ми казаха филтър горивен
За колегите които управляват МАН ТГХ,разберете съобщението Multi funkcion endgine kontrol НЕ Е СЪЩЕСТВЕНАТА ГРЕШКА,влезте в менюто диагноза прочетете какви грешки има записани и тогава бихме коментирали какъв е проблема,при проблем с горивната система свети грешка с означение EDC.........,при проблем с Адблу системата GDK/PDF.......,и така нататък да не изпадаме в излишни подробности.
Чукча гадател, не следовател...