Здравейте колеги, нов съм и в сайта и в бранша имам Скания Р470 преди седмица пътувах към Бургас и в един баир ми светна лампата за маслото. Цялото екранче светна червено точно за 5 секунди и след това угасна не обърнах внимание защото угасна и си казах, че няма проблеми. Обаче онзи ден пак същото, няколко пъти и го прави само в баир, като налягането на маслото в момента на светването е 2.5 бара. Маслото е на 10000км ОМВ 10.40 възможно ли е да е тънко маслото или си е за лагери камиона е на 930000км?
Редактирано заглавие, използвай и главни букви!
Цитат на: денислав михайлов - Сряда, 17 Септември, 2014, 08:32:23
Здравейте колеги, нов съм и в сайта и в бранша имам Скания Р470 преди седмица пътувах към Бургас и в един баир ми светна лампата за маслото. Цялото екранче светна червено точно за 5 секунди и след това угасна не обърнах внимание защото угасна и си казах, че няма проблеми. Обаче онзи ден пак същото, няколко пъти и го прави само в баир, като налягането на маслото в момента на светването е 2.5 бара. Маслото е на 10000км ОМВ 10.40 възможно ли е да е тънко маслото или си е за лагери камиона е на 930000км?
Редактирано заглавие, използвай и главни букви!
Причините могат да бъдат няколко, но най-вероятните са:
1. Ниско ниво на маслото в картера.
2. Неподходящо масло, което при прекомерно загряване става твърде рядко.
3. Частично замърсяване на маслен датчик.
Благодаря колега мисля да почна от смяна на маслото с 15.40 на тексако
Цитат на: денислав михайлов - Сряда, 17 Септември, 2014, 13:11:18
Благодаря колега мисля да почна от смяна на маслото с 15.40 на тексако
А в момента с какво е? Ако си с 10w40, а предполагам, че камиона не е в първа младост, това масло е твърде тънко за лятото. От там е и проблема. През зимата вероятно ще е добре и ще е по-лесно развъртането на двигателя, но през лятото очевидно маслената помпа не се справя, особено когато го назориш и маслото се разреди още повече. Затова - през лятото - 15w40, а през зимата, ако не създава същия проблем може и 10w40.
Но като начало ти препоръчвам да започнеш не със смяната на маслото, а с проверка на нивото му. Показанията за налягане са ненормално ниски...
нивото е на максимум а маслото е 10.40 с колега го обсъждахме тои кара неговите скании само с 15,40
Цитат на: денислав михайлов - Сряда, 17 Септември, 2014, 14:07:10
нивото е на максимум а маслото е 10.40 с колега го обсъждахме тои кара неговите скании само с 15,40
Колега, както и колегата driver1 ти е казал налягането на маслото ти поне за мен е ненормално ниско.
А относно вида на моторното масло според мен наистина трябва да 15w40. По принцип при работна темп 15W 40 и 10W 40 са с един и същи маслен филм т.е и двете масла са с еднаква гъстота(вискозитет)
По принцип смятам знаеш какво означава означението на маслото:
10/15 - този индекс са нарича гранична температура на изпомпване на маслото от маслената помпа при на най- ниска темп на ,,10" мисля че беше някъде на -20 гр Целзий, а на ,,15" е някъде -15 гр. Целзий., мерната единица на този индекс е сантисток- мм на квадрат в секунда т.е каква единаца площ за единица време покрива(смазва) маслото колкото е по-малък индекса ,,10", ,,5" , ,,0" толкова по-голяма площ покрава за единица време маслото т.е толкова по малък е "студения старт"
Индекса ,,W" означава, че маслото е всесезонно, т.е не е моносезонно каto m10d/e, m15d/e .
Индекса ,,40"(може да е 30,40, 50, 60) в случая е кинематичен вискозитет при работна температура взема се за усреднена темп- 90 гр. по Целзий. т.е 15w40, 10w40 и примерно 5w40 при работна температура са с еднакакъв вискозитет т.е еднакво "гъсти" .
Според мен има някакъв проблем с налягането на маслото, който е механичен, не за изключване и че маслото вече си загубило оптималните мазителни качества т.е е за смяна на така ми се случи с един CF, маслото беше MOBIL Delvac 15w40 , явно беше ментак защото звяра го гореше като за световно и налягането беше малко ниско при високи натоварвания а маслото беше на има няма 10 000 км. а машината беше тогава на едва 220 000 км. пробег. Чел съм и чувал че този мотор 124 470 на Скания е карпизен и усложнен заради с-темата са принудително пълнене turbocompound. Най- точно диагноза според мен в този форум за Скания може да даде Данчо(loshdancho) .
Много правилно се е досетил емилпопофф - много е възможно това да идва от турбокомпаунд-а. По точно от втората "псевдо" турбина и системата й. Там точно може да се губи налягането. Но нека да си погледне човека и тривиалните неща - датчик, помпа и т.н.
И един въпрос. На байр какво значи - катериш, натоварването е голямо и САМО тогава го прави, или когато пак има натварване максимално, но НЕ е на байр? Защото има значение. Ако не си пробвал - ПРОБВАЙ да го натовариш максимално на относително равен терен и виж ще се появи ли пак проблема.
И последно - налягането на маслото САМО в този момент ли е 2,5 или ? Колко е при други условия?
значи онзи ден мина по същата дестинация по същия баир и лампа не светна на другия ден му смених маслото с 15.40 на сканиа ще го покарам да видя дали ще светне някъде иначе на место държи 1.4 или 1.5 бара налягане на маслото с температура на водата 70 75 градуса имам и друг проблем смених гумите бяха на 60 високи сега съм сложил 70 и ограничитела които спираше на 90км вече не спира на 90 а на 100 кои може да го оправи това
Kолега на тези по стари Сканий фабрично им дават 15W40 взимай си маслото и горивния флтър от Скания . Маслото е на много добра цена - 5 лв . литър .
А и колега майстори на Скания са ми казвали че е добре да се сменят профилактично лагерите на около 1 300 000 .
Проблема е от датчика или от кабела към датчика. При старите модели евро2 датчиците са два- един за уреда и един за налягането, при по-новите евро3 е комбиниран.
Лампата трябва да светне на налягане по-малко от 0.5bar , което обаче се разминава с показанията от уреда на таблото.
Налягането на маслото ти е добро... за стар камион. Ако падне , когато е на средни обороти в баир под 1-1.5bar има сериозни поводи за тревога. При нормален пробег мотор в средна хубост на Скания не трябва да пада под 2bar а на обороти да държи 3.5bar и повече. Показател 0.5bar на празен ход при топъл мотор е признак за старо масло или мотор за ремонт.
Камиона е евро 3 р470 2005 година смених маслото в Сканиа не е 5лв а 8лв 15.40 както и да е дано не светва пустата лампа повече днес на място ми държеше 1.6 бара с температура на водата 70/75 градуса.
Понеже сега е с ново масло ще покаже какво му е състоянието. Напъни го на баир да сгрее добре, горе спри и го остави на празен ход ако падне на 1bar или по малко, е изпял песента. А лампата свети от проблем с датчика.