Здравейте, наскоро дочувам разговори от приятели че инвестицията в камион се избивала бързо (година и половина) стига да няма големи ремонти. В тази връзка бих искал да ви задам няколко въпроса. (Аз нямам C+E и не разбирам от камиони)
Относно камионите
1. Мислите ли че с капитал от 20-30000 Евро (+оборотни от 6-7000 евро) може да се закупи камион (влекач за ремарке 22-24 тона), който ще бъде надежден и икономичен. Доколкото гледам по сайтовете това значи пробег 600-900 хил. На по прост език след тези 900 хил. още колко живот му остава?
2. Доколкото съм чувал Сканиите се славят като най-добрите, но за първи камион (втора употреба) бихте ли избрали нещо друго?
3. С какво ремарке бихте го комбинирали?
4. Какъв е средният разход на FLC натоварен камион? (доколкото чета около 37-42л./ 100)
Относно шофьорите
5. Ясно ми е че ми трябва шофьор C+E, но какво би било адекватното заплащане? На курс ли се плаща, на километър ли, твърдо на месец ли? Вие като шофьори какво предпочитате?
6. Какви са командировъчните на ден? (В ЕС, извън ЕС, в БГ)
7. При един курс в ЕС шофьорите къде спят? (В камионите или в Мотели, тъп въпрос, но не съм запознат)
8. Колко курса на месец са нормални и не твърде много за един шофьор? (може и в хил. км.)
Относно дейността
9. Мислите ли че с един камион, стига да се намират поръчки, може да се изкарват поне 1000 Евро чисто? (след подваждане на всички раходи, гориво, ремонти, консумативи, запалта на шофиор).
10. Какви са месечните разходи по подръжката, консумативи, ремонти, ако един камион минава по 7-8 хил. км. на месец? (колко често се сменят гуми консумативи и т.н.?)
11. От къде би могло да се намират поръчки? Кои са най-оборотните спедитори в България и ЕС които биха работили с фирма с един камион? Надеждни ли са сайтове за поръчки като cargoagent.net?
12. Какви такси и лицензи трябва да вземе една фирма за да може да регистрира камион готов за работа в ЕС? (сума на година)
Вашето мнение
13. Мислите ли че подобна стартираща фирма би могла да се справя и да взима поръчки така че да се избие инвестицията?
-Кои направления мислите че биха били подходящи за такава фирма? (БГ–ЕС–БГ, вътрешни в БГ, вътрешни в ЕС, извън ЕС?)
- Какъв тип транспорт считате че има потенциал? Автовоз, Хладилен, платформа за транспорт на техника, контейнер или стандартно ремарке?
Благодаря предварително и се извинявам за дългия пост ;)
За 35-36 000 евро можеш да вземеш много хубава композиция,и да СКАНИЯ е най-доброто!За прави курсове(БГ-ЕУ-БГ) нормална заплата за шофьoр е около 2000-2200лв. но има и които работят за по-малко и за повече.Ако имаш работа можеш да изкарваш и тройно повече от един камион.За разхода е относително....зависи как се кара камиона,с колко товар и къде,но най-икономични са СКАНИЯ и ДАФ.Шофьора спи в камиона.Като имаш товари и не се чака камиона може да изминава около 10хил. км и повече.Най-много пари се изкарват на вътрешно в ЕС със твой камион и ремарке ;) ;) ;) :) :)
Цитат на: Chefo(SCANIA) - Вторник, 04 Ноември, 2014, 18:30:16
За 35-36 000 евро можеш да вземеш много хубава композиция,и да СКАНИЯ е най-доброто!За прави курсове(БГ-ЕУ-БГ) нормална заплата за шофьoр е около 2000-2200лв. но има и които работят за по-малко и за повече.Ако имаш работа можеш да изкарваш и тройно повече от един камион.За разхода е относително....зависи как се кара камиона,с колко товар и къде,но най-икономични са СКАНИЯ и ДАФ.Шофьора спи в камиона.Като имаш товари и не се чака камиона може да изминава около 10хил. км и повече.Най-много пари се изкарват на вътрешно в ЕС със твой камион и ремарке ;) ;) ;) :) :)
Човече, (извинявай, не знам как да се обърна към теб - разбрах, че не сме колеги), като гледам на каква фаза е теоретичната и практическата ти подготовка, хич не мога да те насърча в начинанието!
Трябва да изминеш толкова дълъг път по институции, фирми, гаражи, автокъщи...да се срещнеш с десетки хора, да спориш с тях, да се съобразиш с основателни и неоснователни претенции, да чуеш взаимно изключващи се препоръки и изисквания, че човек да се чуди как да ти помогне - то трябва учебник да напише, а се знае, че в практиката нещата рядко стават по учебник.
В този смисъл - моята препоръка е да тръгнеш сам по пътя, консултирайки се по отделните проблеми със съвсем близки до теб хора, на които имаш доверие, а тук, ако искаш, можеш да споделяш до къде си стигнал и кави са възникналите проблеми. И тогава измежду многото спам и глупости, които ще прочетеш, може и да отсееш полезни мнения и съвети, които да са ти от полза. Защото парите са си твои все пак, а хората не раздават нищо друго по-охотно от съветите си...
Предаторззз, можеш и да игнорираш съвета ми, но мисля, че като за начало можеш да се качиш с някой твой познат, който кара камион. Поне 1 месец, за да погледнеш нещата от другата страна. Мисля, че ще си отговориш поне на половината въпроси сам.
Аз ще ти кажа нещо положително. Покрай всичките ядове, които ще береш в този бизнес, има един добър сценарий. Познавам спедитор, който работи само с един шофьор. Непрекъснато го товари за Англия, Ирландия, Холандия, Германия, Полша. Вече доста години работят заедно, имат си доверие и изкарват наистина добри пари заедно в екип. Наистина добри пари! Така че, за някои неща в този бизнес, си трябва и малко късмет. Оборотни спедитори има, товарите са повече от камионите! Работа има, стига дупе да има за тази работа. Желая ти успех, на по-напреднал етап мога да ти дам 1-2 жокера, от които да взимаш товари.
13. - Не !
13. - Не! Закъснял си има няма с около десетина години в начинанието. Помисли върху някакъв друг бизнес, където да вложиш парите си, ако ги имаш въобще, разбира се. Ако пък си решил да стартираш с кредити, просто забрави за варианти с камиони и ремаркета. Вярно е, че транспортния бизнес е като женското сърце - винаги има място за още един, но ми се струва, че няма да успееш.
Цитат на: Chefo(SCANIA) - Вторник, 04 Ноември, 2014, 18:30:16
За 35-36 000 евро можеш да вземеш много хубава композиция,и да СКАНИЯ е най-доброто!За прави курсове(БГ-ЕУ-БГ) нормална заплата за шофьoр е около 2000-2200лв. но има и които работят за по-малко и за повече.Ако имаш работа можеш да изкарваш и тройно повече от един камион.За разхода е относително....зависи как се кара камиона,с колко товар и къде,но най-икономични са СКАНИЯ и ДАФ.Шофьора спи в камиона.Като имаш товари и не се чака камиона може да изминава около 10хил. км и повече.Най-много пари се изкарват на вътрешно в ЕС със твой камион и ремарке ;) ;) ;) :) :)
Аман от търговци. Predatorzzzz от тук полезна информация няма да получиш.
Цитат на: Chefo(SCANIA) - Вторник, 04 Ноември, 2014, 18:30:16
и да СКАНИЯ е най-доброто!
Рече и отсече!
Като кварталните разбирачи дето люпят семки по цял ден пред блока...
Аман от пишман-разбирачи ей...
Цитат на: monterei - Вторник, 04 Ноември, 2014, 23:03:49
Predatorzzzz от тук полезна информация няма да получиш.
Съгласен.
Цитат на: monterei - Вторник, 04 Ноември, 2014, 23:03:49
... от тук полезна информация няма да получиш.
Цитат на: drago_pavlov - Четвъртък, 06 Ноември, 2014, 23:22:27
Съгласен.
Може да получи, може да не получи! Къде ли се получава такава информация, да го препратим човекът?!?!?! Тези "съгласните", за тях не разбирам какво получават тук, та чак "настървено" коментират! Да...! Нещо по-ценно от информация?! Какво ли е то?
Предаторзззз ,,, ако си от София към средата на Декември ми се обади да пием по бира,,,, иначе скайп ,,,,, ivaylo7771 ,,,, доста повече полезно инфо от това което ще се изпише тук.
Предполагам ще му кажеш, че българските спедитори и превозвачи са тотални цигани, че се цакат курвенската за 20 евро, че албанецът си цени труда и вози по-скъпо от българина, че по-евтин и прост от българина няма, че се чакат фактури по 60 дни, че и да не си простак, зорлем ще станеш и пр. красиви работи.
Кажи му го.
И това ще му кажа ;)
Цитат на: naum4o - Петък, 07 Ноември, 2014, 10:36:16
Предполагам ще му кажеш, че българските спедитори и превозвачи са тотални цигани, че се цакат курвенската за 20 евро, че албанецът си цени труда и вози по-скъпо от българина, че по-евтин и прост от българина няма, че се чакат фактури по 60 дни, че и да не си простак, зорлем ще станеш и пр. красиви работи.
Кажи му го.
Чувам че румънците карали на по-ниски цени от нас.
За спедициите не знам, но отскоро имам нов колега румънец, младо момче международен шофьор е бил последно в Румъния.
7 цента на километър, и 12 на двойка, това май ви звучи познато. ;)
Осигуровката е върху нещо друго, не разбрах точно, но не е върху това което се взима реално - пак е познато, нали. ;D
Знае перфектно на всеки камион къде се слага магнита ;D и номерата с бележките.
В самата Румъния регламент е мръсна дума, и карането 30 дена в месеца се среща често.
Като пари - 1500 евра му се е случвало някога да ги види на края на месеца, но такава цифра е била много рядко изключение.
Приликите с нас май са повече от разликите.
Разликите са, че там камионите са добре поддържани.
Парите с много редки изключения се взимат редовно.
Удръжките от фирмата са по скоро екзотика, отколкото редовна практика.
При тези обстоятелства ми се струва най нормално спедициите им да возят и те на нашенски цени.
Рискувай,нищо лесно няма.Работа за камиони дал Бог-пари малко,дано по-паднеш на камион и шофьор иначе си за мустака.
Точно не мога да цитирам 561, но нямаше ли член, който забранявя да се дава възнаграждение на шофьора дори и под формата на бонуси за пропътувани км?
Цитат на: динко - Събота, 08 Ноември, 2014, 18:00:18
Рискувай,нищо лесно няма.Работа за камиони дал Бог-пари малко,дано по-паднеш на камион и шофьор иначе си за мустака.
Динко, рискувай и ми дай двадесетина - тридесет хиляди евро назаем? ;D С 50% лихва! Нищо, че не ме познаваш. Рискувай! Може и да ги нямаш? Нищо, вземи от приятели, лихвата, която ти обещавам е добра, нали? Ще спечелиш! Може, би...
Да ви имах съветите глупави...
В момента да създаваш транспортна фирма и да купуваш камиони, е като да си купиш фабрика на 9-ти септември. Не поемай излишни рискове без сериозни консултации с хора, на които можеш да се довериш. Това е моето мнение по въпроса.
Валери аз нямам късмет в залозите.Човека пита аз изказах моето мнение може и да е глупаво,транспорт ще има и нови транспортни фирми също.Как ще си организира нещата не е от моята компетентност,много фалираха и се насочиха към друга дейност, трети станаха още по-големи нима те не са рискували.
Цитат на: динко - Неделя, 09 Ноември, 2014, 11:17:20
Валери аз нямам късмет в залозите.Човека пита аз изказах моето мнение може и да е глупаво,транспорт ще има и нови транспортни фирми също.Как ще си организира нещата не е от моята компетентност,много фалираха и се насочиха към друга дейност, трети станаха още по-големи нима те не са рискували.
Динко, правилно казваш, че много фирми фалираха, а други се разраснаха. Има и такива, които кретат едва-едва.
Но не отбелязваш как се разраснаха тези, които станаха големи? Имаш ли понятие въобще? Много лесно раздаваме съветите си май, когато парите са чужди. Много е лесно да кажеш -"Бе опитай, пък ако не се получи, карай..." и да гледаш сеир. Съвсем друго е да вникнеш в конкретния казус и базирайки се на собствения си опит да кажеш нещо. Защото човека казва, че няма понятие от този бизнес, има само едни пари. И ти го съветваш да ги похарчи, пък каквото стане?
В това отношение полезен наистина може да бъде самохвалкото Иво(Rider-cinema), тъкмо да се направи на голям пред някого...
Но, ако оставим шегата настрана, съвети може да дава само човек, който се занимава с тази дейност и има собствен поглед. Ние сме само карачи и гледаме отстрани.
Първосигнално реагиране Валери,новите закони които рано или късно ще станат реалност ще поставят много от нелоялните фирми там където им е мястото.С един камион за кого по-напред,а и цена под 1 евро на километър...иска си здрави гащи.
Самохвалкото е бил полезен на много хора ама вече ще престане да помага на непознати ,,,,,,,,,,,,,,,,,
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Петък, 07 Ноември, 2014, 00:11:18
Може да получи, може да не получи! Къде ли се получава такава информация, да го препратим човекът?!?!?! Тези "съгласните", за тях не разбирам какво получават тук, та чак "настървено" коментират! Да...! Нещо по-ценно от информация?! Какво ли е то?
Спамер, пак ли се изказваш неподготвен... Много думи, никакъв смисъл, както обикновено... Аман от дървени философи...
Тук ще получи точно на дядо ми цурвулите...
Ти освен да му кажеш как да попълва CMR-та друго можеш ли да споделиш за дейността на една транспортна фирма?
Цитат на: driver1 - Неделя, 09 Ноември, 2014, 11:52:55
Но, ако оставим шегата настрана, съвети може да дава само човек, който се занимава с тази дейност и има собствен поглед. Ние сме само карачи и гледаме отстрани.
Кажи го това на проф. Илчев...
Цитат на: drago_pavlov - Понеделник, 10 Ноември, 2014, 11:02:16
Спамер, пак ли се изказваш неподготвен... Много думи, никакъв смисъл, както обикновено... Аман от дървени философи...
Тук ще получи точно на дядо ми цурвулите...
Аман от компютърни вируси и бандитски програми като теб! Поне удовлетворяваш някаква потребност тук! Никой, ти какво правиш тук като нищо не научаваш? Смучеш енергия ли?!
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Понеделник, 10 Ноември, 2014, 11:13:41
Аман от компютърни вируси и бандитски програми като теб! Поне удовлетворяваш някаква потребност тук! Никой, ти какво правиш тук като нищо не научаваш? Смучеш енергия ли?!
Спамер, "компютърния вирус" е купувал камиони, за разлика от теб.
А какво правя тук, не е твоя работа ;)
А конкретно в тази тема, 100% от мненията ти нямат нищо общо с темата.
Цитат на: drago_pavlov - Сряда, 12 Ноември, 2014, 10:26:22
Спамер, "компютърния вирус" е купувал камиони, за разлика от теб.
А какво правя тук, не е твоя работа ;)
А конкретно в тази тема, 100% от мненията ти нямат нищо общо с темата.
Значи, този този който може да си даде мнението не го дава, за да може да каже: - Тук нищо няма да научиш! С Райдърът, ако стане приказката къде е прочел за него? Вероятно в другият форум дето обичаш да посещаваш на "Майките"! Когато беше млад ми приличаше на интелигентен и умен. Тогава бих те попитал къде си дадох мнението в тази тема? Освен да ти отговарям на просташките ти изказвания (като на не малко чорбаджии). Но сега явно си остарял и като се има предвид какви глупости пишеш, вероятно имаш близки срещи с Алцхаймер! Надежда да ми отговориш на конкретните въпроси, нямам. И какво правиш тук, ясно е, смучеш енергия като вампирите!!! Не случайно жена ти изпрати такива пожелания (Ралица)! Последен въпрос, инж. енергиен вампир или само енергиен вампир си?!?!?!