Не повече от 10 стотинки на километър ще е таксата за преминаване по магистрали на леките коли при наличието на тол такси.
Това показват първоначалните разчети на министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова.
Тя коментира темата с уговорката, че анализът на трафика тепърва предстои,
като отказа да влезе в конкретика относно цените.
Павлова бе категорична в предаването ,,Здравей, България" на Нова ТВ, че въвеждането на тол такса за леките автомобили не е на дневен ред през следващите две – три години.
,,Около 1 млрд. лв. приходи годишно са нужни, за да се поддържат пътищата както другаде в Европа",
каза Павлова.
Тол системата ще се въведе поетапно, като първо ще обхване тировете и тежките камиони, които трябва да бъдат спрени да използват малките пътища, непригодни за тежкия трафик. След това ще се въведе електронната винетка за леките коли, а тол таксата за тях ще стане факт след построяването на магистралния пръстен, обясни регионалният министър.
Тя изтъкна, че тол системата е много по-справедлива като таксуване за ползването на пътищата, тъй като се плаща за изминато разстояние, а не за време, както е при винетките.
,,Ако искаме да имаме хубави пътища, трябва да имаме добри приходи", категорична бе тя.
Павлова разясни и графика за пускането на новите магистрални участъци през настоящата година – отсечката от магистрала ,,Струма" между Дупница и Благоевград ще е готова през октомври, а между Сандански и Кулата – през август. Паралено до септември изцяло ще бъде пусната и магистрала ,,Марица".
Източници: Нова ТВ, vesti.bg
Още по темата. (http://offnews.bg/news/%D0%90%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%B7%D0%B8_289/%D0%9A%D0%BE%D0%B3%D0%B0-%D1%82%D0%BE%D1%87%D0%BD%D0%BE-%D0%93%D0%95%D0%A0%D0%91-%D0%BE%D0%B1%D0%B5%D1%89%D0%B0-%D1%87%D0%B5-%D1%89%D0%B5-%D0%BD%D0%B8-%D0%B2%D0%B4%D0%B8%D0%B3%D0%BD%D0%B5-%D0%BF%D1%8A%D1%82%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D1%8A%D0%BA-%D1%81-67-%D0%BB%D0%B5%D0%B2%D0%B0-%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%81%D1%82%D1%8A%D1%80-%D0%9F%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B0_462104.html)
По груби сметки таксата е почти 3 пъти повече от съседна Турция, за магистралата Одрин- Истанбул. Сигурно знаете какви паркинги има по нея и как се поддържа.
Под благовидни предлози и че било европейско само се чудят как да ни скубят. Тия нормални ли са? За разбитите пътища какво да плащам? За участъка от 68км до Пловдив по Тракия на мен трябва да ми плащат, че минавам от там, а не аз да им плащам. Отново лекуваме симптомите, а не болестта. Оправяш пътищата и тогава искаш пари за услугата някой да се вози по хубавия ти път. Не да ти хрумне, че можеш да събираш пари, ама дайте първо парите, пък тогава евентуално ще ви направим и хубав път.....Всичко в тази държава е пълен т...к, начело с онази свинкя от министерството на кривоустройството.
Някои хора може да се обидят, обаче в София синята зона е същата работа. Дайте едни пари, да си имаме за харчене.
Няма спор, удобно е да отидеш някъде, винаги има места за паркиране- това съм го чувал много пъти. Удобно е за приходящи. За тези, които живеят там е проблем. Някаква безумна процедура за глупавата винетка. И всичко това от обикновенна алчност.
Тол такси за колите ще се събират след 2020 година
Тол такси за леките автомобили ще се събират след 2020 година. До тогава се предвижда въвеждане на електронни винетки и плавно преминаване към новата система за пътни такси. Две години по-рано тол системата ще влезе в сила за тежкотоварните автомобили над 3,5 тона. Те ще плащат в зависимост от изминатите километри.
Цената на изминат километър все още не ясно каква ще бъде и тя ще зависи от това дали пътят е изграден чрез публично-частно партньорство. В тези случаи сумата може да бъде и 10 стотинки за километър.
Умуват за тол такси за ТИР-овете от 2018-а, Павлова вижда цена от 10 ст./км
Колко ще струва изминаването на един километър по републиканската пътна мрежа ще зависи от самия път, обясни регионалният министър Лиляна Павлова. Тя уточни, че сумата може да бъде и 10 стотинки на километър за леките автомобили, когато се отнася за пътища, изградени чрез публично-частно партньорство. В тази цена ще се включват парите за строежа и управлението на конкретния участък. Когато обаче става въпрос за цялата пътна мрежа в страната, таксата ще бъде по-ниска, обясни Павлова.
,,Когато въведем тол такса за цялата мрежа от магистрали и първокласни пътища, то тогава ние говорим за цялостна пътна мрежа и тогава цената ще е много по-ниска и от 10 стотинки на километър, ако я ползват автомобилите. Трябва да направим разграничение - заплащането, когато е на определен участък, изграден от инвеститор, в която цена вече ще влиза и строителството, или когато говорим за електронна система за плащане използването на пътища, когато цената ще бъде много под дали ще са 10 стотинки, дали ще е 1 стотинка, но може да бъде много по-малко", каза министърът.
Електронни табла ще има и по родните аутобани
Павлова направи първа копка на Северната скоростна тангента на столицата. Правителството си постави срок 17-километровият път да бъде завършен до края на годината. Обектът е на стойност 180 милиона лева. Проектът е важен за София и страната, тъй като там се пресичат автомагистралите "Тракия" и "Хемус", първокласните пътища Калотина-София и София-Бургас, както и второкласни и третокласни пътища от републиканската пътна мрежа. Чрез северната скоростна тангента ще се се облекчи трафикът в столицата и по софийския околовръстен път.
Източник: dariknews.bg
От тая тема разбрах,че ще си припомните,,старите" пътища или по европейски казано,национали
Не,че толкова ви се иска,а щото онбашиите ви ще ви накарат.
Ако не ми вервате,питайте Райдъро
Райдер от де,че шпориш из БГ-то,като прибираш Рене за прекамуфлажиране,по аутобано или по насионало?
Апропо подбалканският е супер,ма сигур и он,че е платен наСионал
Из нивите Баце на полето винетки няма, поне за теб не е страшно. :D
Ама требва да туриш по едно гребло да ни проправиш да жънем и ние там.
Споки ще ти рециклирам един КРАЗимир и ще си жънеш,къде ти е кеф
Ния имаме едни от най-простите политици. Справка Германия като ги отмени декември в България ги въведоха януари-не помня коя гадина.
Цитат на: Haydutyn - Сряда, 04 Март, 2015, 13:55:52
Ния имаме едни от най-простите политици. Справка Германия като ги отмени декември в България ги въведоха януари-не помня коя гадина.
Е, защо да са тъпи? Германците въведоха и минимална ставка от 8.50евро/час, па нашенци се дърпат... ;) ;D