Имам DAF XF 105.410. Колеги проблема ми е следния:
Налягането на маслото в двигателя е ниско със стойности 1.3 - 1.5. При ниски обороти светва лампата за маслото на таблото, при загрят двигател. След повишаване на оборотите на двигателя - угасва. Маслото е ново. Сменени са масления и центрубежния филтър. Как и кой може да помогне да отстраним проблема.
Не съм голям специалист по холандските машини но това не е добър признак,но не се плаши има няколко варианти като за начало не знам къде се намира на Даф клапана за налягане на маслото той е с една пружинка и в процеса на работа тази пружинка се износва и въпросния клапан не поддържа нужното налягане имали сме подобен проблем с Волво.Ако там всичко е наред трябва да провериш маслената помпа,и ако не е там проблема отиваме на варианта с лагери,не знам дали може да е грешка от датчика за налягането.
Какъв е пробега колега ?
Интересувал ли си се колко ще излезе основен ремонт с нови цилиндри, бутала, лагери на колянов вал ?
Колега,кво значи ново масло,има нови масла ставащи и неставащи.
За да ти го опростя,ще те питам със старото масло лампата светеше ли?
Крон,Баце кво ще кажеш за тази последователност
1 Мамка му,какво масло му ръгнах
2 Бе стегнах ли го тоя филтър и въобще къв филтър му ръгнах
3 Бе да взема да отвия тоя датчик и да видя с манометър кво ще покаже
4 Да взема да видя аз тая маслена помпа къв и е случая
5 Еми в края на краищата на всяко нещо му идва края,ше му врътнем един ремонт и газ
4
Здравейте отново. Сменихме помпатга а и няма промяна. На въпросите по горе- маслото е Репсол 10W40. Пробега е около 500 хил. Може ли според вас проблема да идва от самото масло? Загледах по чужди форуми хората карат с Еxol. Какво препоръчва производителя. Вариантите са или да ходя в официален сервиз или???? Дали според вас е уместно да пробвам с 15В40?
Благодаря предварително
Трябва според мен да се провери нивото на маслото и филтрите, Ако трябва пробвай с друго масло. Чувал съм за подобни проблеми на ДАФ, но с по- големия двигател и така са решени. Но първо прави най-евтиния вариянт, след което диагностика в сервиза и там вече няма как да не разрешат проблема.
Не казваш дали преди смяната е били пак така ниско налягането.
И кога въобще се появи проблема.
Странно ако наистина е ниско налягането трябва да се е окозил вече.
Вижте датчика, и кабелите(маси) и пробвайте с външен манометър.
Здравейте отново,
след смяна на маслото с 15В40 лампата изгасна. Но при закачане на диагностика програмата отново отчита ниско налягане. След смяната са минати около 20 хил км. Дригият проблем е неработеща моторна спирачка. Включва и изключва веднага. Има ли връзка между работата и и маслото. Дайте идея тези помпи подлежат ли на ремонт. Втората помпа беше втора ръка. Двигателя не яде масло. Препоръчйте сервиз или някой зблъсквал ли се е е с подобен проблем, че така неможе да се кара.
Поздрави
Здравейте отново, проблема с моторната спирачка се оказа елементарен. Беше разкачен маркуча който задейства буталцето за клапата на моторната спирачка. В движение при опит за задействане на спирачката се чуваше изпускане на въздух. След разговор с колега, който е имал проблем с това буталце преди време се загледах и видяхме каде се е разкачило маркучето. Точно зад гредата. Просто се бяха развили болтовете.
За другия проблем с ниското налягане..... не свети лампа за предупреждение. Уж само при закачане на диагностика специалиста каза че е ниско. Дайте съвет , да го закачам ли пак или що ли? Други грешки няма.
Благодаря предварително и дано съм бил полезен на някого.
По-горе три пъти ти беше споменато да отвиеш датчика за маслото и да завиеш манометър, и да видиш реално ли ти показва датчика.
Направи ли го ?
Да това е следващото което, ще направя. Какви стойности са нормални, защото срещам такива в доста голям диапазон. От два до някъде 4 бара?
Ами на 1000 rpm, поне 50 psi
Цитат на: American - Събота, 04 Юли, 2015, 16:36:20
Ами на 1000 rpm, поне 50 psi
1 pound per square inch (паунд, либра - 454 грама, на квадратен инч)=0.0689475729 bar
Или при 1 000 завъртания за минута, към 3,4 бара.
http://www.centauro-owners.com/articles/psibar.html (http://www.centauro-owners.com/articles/psibar.html)
Не само на ДАФ,а на всеки камион след определен пробег трябва да се смени маслена помпа и лагери колянов вал за да няма ядове с мотора.Тоя километраж е нищо за тая машина ако е обслужвана грамотно.За маслото питаш в оторизиран сервиз и не си правиш опити,карал съм три дафини от по старите и се е случвало като е загрял да присветва лампа но като се нормализира температурата си изгасва, но те бяха на неизвестни километри.
Цитат на: динко - Неделя, 05 Юли, 2015, 09:54:14
Не само на ДАФ,а на всеки камион след определен пробег трябва да се смени маслена помпа и лагери колянов вал за да няма ядове с мотора.Тоя километраж е нищо за тая машина ако е обслужвана грамотно.За маслото питаш в оторизиран сервиз и не си правиш опити,карал съм три дафини от по старите и се е случвало като е загрял да присветва лампа но като се нормализира температурата си изгасва, но те бяха на неизвестни километри.
Вола е на 1.200.000 време ли му е за смяна ;D ;D ;D
Да ако смяташ да си го караш,поне разкарай старата маслена помпа.Профилактична смяна препоръчано от производитела и изпатили.Във фирмата в която съм го правят и добичетата си вършат работата.
Цитат на: динко - Вторник, 07 Юли, 2015, 00:03:17
Да ако смяташ да си го караш,поне разкарай старата маслена помпа.Профилактична смяна препоръчано от производитела и изпатили.Във фирмата в която съм го правят и добичетата си вършат работата.
Едва ли с нещо китайско или турско ще върви повече от колкото с оригиналните ;D ;D ;D 1.200.000 и иска само нафта не му трябва ремонт само газззззззз ;D
Да тоз де го продал му взел душата,ние газ му пускаме.Тук във форума има колеги работещи с Волво,могат да ви помогнат за сервиза,аз само казах как постъпват по чужденеция не всеки може да си позволи нова машина,стари и обслужени си вършат работата.
Имах подобен случай... 105.460 2007 при 1700rpm в баира даваше ниско налягане а като набия спирачки да спра пише високо налягане. диагностика нова маслена помпа нови лагери на вала масло и тнт и пак същото. не пуши камина и не гори масло. така го карат вече 2 години. явно неква грешка с кабелите...
Здравей колега, това високо налягане след като набиеш спирачки да не е за въздуха а ти да си мислиш че е маслото?