Има ли същественна разлика в разхода на петрол от тегленето на щора -тристранна и фриго?
Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 31 Май, 2015, 13:48:37
Има ли същественна разлика в разхода на петрол от тегленето на щора -тристранна и фриго?
Чак съществена не бих казал, но принципно фригото е по-тежко, от което неминуемо разходът на гориво ще бъде по-голям.
Сега ми хрумна обаче един въпрос и той е свързан със състоянието на щората. Дали е възможно повредена щора да окаже въздействие върху разхода? Под повреден имам предвид щора, който позволява в ремаркето да влиза голямо количество въздух при движение и това да оказва съпротивление при движението?
Ок фригото тежко,но и не повредена щора вади по-калпаво съпротивление.
Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 31 Май, 2015, 13:58:39
Ок фригото тежко,но и не повредена щора вади по-калпаво съпротивление.
Да, пропуснах да го напиша. Определено фригото има по-обтекаема форма, но си трябват специалисти за тези изчисления.
Според мене единствено теглото е фактор , другото си е почто същото или поне площта на страните.
Последните разработки в UK
http://www.donbur.co.uk/eng/products/aerodynamic_teardrop_trailers_rigids.php
много подобни вече в UK, но не много популярни в ЕС
И в US
http://www.atdynamics.com/resources/aerodynamics-101/
още не съм видял подобно нещо на живо.
Аз съм виждал на соло камионче ДАф от тези най-новите в София .