Може ли да се сложи ретардер на камион няма????
Цитат на: terorero - Сряда, 24 Юни, 2015, 22:19:15
Може ли да се сложи ретардер на камион няма????
По принцип може, но е неоправдано скъпо. В Турция слагат нови ретардери TELMA, но да даваш 10000-15000 лв няма смисъл. Който има пари си купува камион с ретардер. :)
Цитат на: hgv_driver - Четвъртък, 25 Юни, 2015, 20:23:21
По принцип може, но е неоправдано скъпо. В Турция слагат нови ретардери TELMA, но да даваш 10000-15000 лв няма смисъл. Който има пари си купува камион с ретардер. :)
Това е само марка Телма или е електромагнитен забавител? Както и Феродо ли е или триещата част от накладки, Ксерокс или фотокопирна машина.
Наистина 10-15 хиляди лева са много пари, чувал съм 5 000 € за нов камион. Слагането едва ли е трудно, той е в задната част на скоростната кутия. Ама управление ел. инсталация е вероятно по-трудната част.
По принцип ти трябват скоростите с интардера, евентоално ако има разлика в кардана и във водната помпа ,компютър на интардера , разбиращ майстор и касмет . Ако съм пропуснал нещо нека някой да добави :) :) :) :) .
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Четвъртък, 25 Юни, 2015, 20:50:55
Това е само марка Телма или е електромагнитен забавител? Както и Феродо ли е или накладки, Ксерокс или фотокопирна машина.
Не си чувал за ретардери Telma ли? От 1946 г. фирмата Telma е световен лидер в производството на спирачни системи работещи на физичния принцип на електромагнитната индукция.
Цитат на: hgv_driver - Четвъртък, 25 Юни, 2015, 21:02:58
Не си чувал за ретардери Telma ли? От 1946 г. фирмата Telma е световен лидер в производството на спирачни системи работещи на физичния принцип на електромагнитната индукция.
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Четвъртък, 25 Юни, 2015, 20:50:55
Това е само марка Телма или е електромагнитен забавител?
Много високо подскочи! Нали това питам с електромагнитен забавител ли е или масло? Сметнах (и все още), че въпросът в темата е именно за такъв ретардер с масло. Преди много години предимно на автобусите се монтираха и разговорно се казваха Телма, ама едва ли всички са били марка Телма. Както и не всяка фотокопирна машина е Ксерокс!
Данчо е писал доста подробно на подобно питане в раздела : Скания. На който му е интересно нека го прочете с две думи в резюме МИСИЯ НЕВЪЗМОЖНА(Т.Е възможна но много скъпа, тази дафина трябва да е на 100 000 км и човек да я взел за 20 бона, че да си струва гимнастиката :) ;)) . Само за протокола на дафината ZF-а не е ли интардер?
TELMA произвеждат електромагнитни ретардери. VOITH правят ретардери на хидродинамичен принцип, с масло.
На камион на който няма ретардер, мисля, че е много по-лесно да се сложи електромагнитен. Слага се между скоростите и кардана, Но както казах е неоправдано скъпо.
Цитат на: emilpopoff - Четвъртък, 25 Юни, 2015, 21:14:21
... Само за протокола на дафината ZF-а не е ли интардер?
Ако и скоростната кутия е за смяна, може да се "вържат" нещата.
Цитат на: hgv_driver - Четвъртък, 25 Юни, 2015, 21:25:31
TELMA произвеждат електромагнитни ретардери.
Има ли в момента нови камиони с електромагнитен забавител, независимо дали е марка Телма?
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Четвъртък, 25 Юни, 2015, 21:28:09
Има ли в момента нови камиони с електромагнитен забавител, независимо дали е марка Телма?
Някои DAF XF105 се произвеждат с Telma електромагнитен ретардер. Също и при другите марки... Iveco, MAN, MB... който купува нов камион си го поръчва както си иска предполагам. Ретардера е опция.
Телмата не се монтира от много отдавна, не отговаря на АДР . Иначе ретардер на съвременен автомобил произведен без ретардер... е невъзможно- тоест за това се казва интардер...вграден е вътре . И има разлики в самите скорости.
Telma отговарят на ADR. За тази цел ги правят със специален топлинен щит. Друг е въпроса, че производителите на влекачи предпочитат интардери, може би с масовото навлизане на автоматичните скоростни кутии е по-удобно, не знам. Но в темата тук... питането е за преоборудване на камион, който няма ретардер.
В сайта на Telma (http://www.telma.com/applications/constructeurs/id/26) пише какво предлагат за всяка марка. Например за Ивеко предлагат фабрично ретардери като опция за моделите Daily и Eurocargo, а за Stralis имат модел ретардер за преоборудване (retrofit). Т.е на Стралис произведен без ретардер, могат да го преоборудват в последствие и съм чувал че в Турция ги правят допълнително, но е скъпо.
Ето какво пише за Телма и АДР:
Telma applications also include A.D.R Legislation (Dangerous Goods Transportation): In order to insulate flammable goods from the heat produced by the retarder, it is protected by a heat shield.
За Швейцарския пазар Telma-та си е направо стандартна.
Който каквото иска да говори за телмата тя си е отживелица , най новият камион който съм виждал с телма е Магнум 1996 . А колко камиони изгоряха благодарение на тая телма ама това е друг въпрос .
Цитат на: IvanovIvan - Вторник, 30 Юни, 2015, 10:40:05
Който каквото иска да говори за телмата тя си е отживелица , най новият камион който съм виждал с телма е Магнум 1996 . А колко камиони изгоряха благодарение на тая телма ама това е друг въпрос .
То и много камиони има изгорели от запалване на спирачки или съединител, но това не значи, че конструкцията на спирачките или съединителя е лоша. Смятам се сещаш кои са причините.
Иначе ОК... да кажем че скорости с вграден интардер е по-добрия вариант.