Форум на българските шофьори

Разни => Празни приказки => Темата е започната от: Hristo Lishev - Петък, 10 Юли, 2015, 14:38:35

Заглавие: Първопрохождане, или защо като буташ наляво, върви надясно
Публикувано от: Hristo Lishev - Петък, 10 Юли, 2015, 14:38:35
Скромната ми особа вече изкара три учебни часа кормуване, в които най-добре се получиха... първите четири маневри под диктовката на инструктора. ;D Теоретично нещата вървят повече от бързо, вече имам документ за квалификация товари, идния понеделник съм на листовка пред ДАИ, неделя почвам АДР-а. Но кормуването... ех, ех. Като в стария виц - ти елен виждал ли си, е нищо общо няма. Накарах сина ми да инсталира симулатор, има кормило с педали на лаптопа и се сцепих да правя гаражите, ама на живо е маалко по-инак. Вече си набих в чутурата, че като искаш ремаркето да ти върви наляво, буташ надясно, но като "заметна" и отиде тя. Хайде сега старите кучета с усмивка да си припомнят кой как е бил в първопрохождането си.
Заглавие: Re:Първопрохождане, или защо като буташ наляво, върви надясно
Публикувано от: LightOff - Петък, 10 Юли, 2015, 15:24:24
.... аз минах наскоро по този път и чакам книжката да взема от КАТ само. Той курса е.... една приказка, която не е за разказване! Както и да е!  Приказката е след това....
Христо, да се похвалиш като вземеш книжката! Пък после ще берем ядове с бъдещите си шефове! Дано ги има.... нали имаше една приказка: Ела зло, че без тебе по - голямо зло!

Много ми се иска от "раз" да попадна на коректна фирма и шеф, който да не е типичен представител на Пернишкия или Плевенския край!


  Успех Христо!
Заглавие: Re:Първопрохождане, или защо като буташ наляво, върви надясно
Публикувано от: Hristo Lishev - Петък, 10 Юли, 2015, 16:24:30
Значи правилно съм чул за милите ми съграждани, работодатели от Плевен...  :( Поживем, увидим, както казват жителите на матушка Русь. То е написано в дебелата книга, пуснал съм въдички насам-натам, ще си покаже. В момента проблемът ми е лявото, другото ляво и "замятането" на геврека. ;D
Заглавие: Re:Първопрохождане, или защо като буташ наляво, върви надясно
Публикувано от: 3df - Петък, 10 Юли, 2015, 16:38:20
Инструктора вика:

Искаш ремаркето ма дясно - върти на ляво и обратно.

Промени си мисленето.
Ръцете в долната част на волана разделени на един юмрук разстояние примерно.

Искаш ремаркето да свие на дясно.
Буташ с дясната ръка НАПРЕД волана другата се плъзга свободно по него. И си повтаряш -на дясно и контролираш само дясната ръка, която бута волана напред (извиваш на ляво) ама си повтаряш - дясно и контрол на дясната ръка и гледаш ремаркето , кокло се мести.

Трябва ремаркето на ляво . Пак в долно положение на ръцете повтаряш на ляво и с лява ръка буташ волана на пред. Дясната се плъзга свободно....

Искаш го на дясно - дясна ръка напред. На ляво с лява ръка напред.

Иначе трябва да мислиш много.

П.С. Хвани волана от долната страна с дланите нагоре. Като свиеш пръстите да си видиш ноктите върху волана.
Заглавие: Re:Първопрохождане, или защо като буташ наляво, върви надясно
Публикувано от: Hristo Lishev - Петък, 10 Юли, 2015, 17:02:36
Благодаря за съвета, колега. Ще го изпробвам следващия път. Това е най-големият проблем - как след почти 30 години шофиране да си смениш лявото с дясно при маневриране и все едно трябва да управляваш "черав". :)
Заглавие: Re:Първопрохождане, или защо като буташ наляво, върви надясно
Публикувано от: динко - Петък, 10 Юли, 2015, 21:07:25
Тая без каране и опити не става,без да ви притеснява не получилата се маневра от раз.Много внимателно подхождайте към изходна позиция тоест наместването на ремаркето за започване на маневрата за да избегнете много въртене и в началото малко повече место ако има е нужно за да може да свикнеш с габаритите.След няколко успешни маневри ще разберете,че дявола не е толкова черен и постепенно ще се успокоите което е много важно да извършваш тази маневра.Успех колеги ще се научите а ръцете на кой как му е удобно,някой ако има наблизо помолете го да ви помогне при маневрата не е срамно,по кофри е да забършИш нещо в близост.УСПЕХ.
Заглавие: Re:Първопрохождане, или защо като буташ наляво, върви надясно
Публикувано от: ivopifeca - Петък, 10 Юли, 2015, 21:19:26
Ще свикнеш,спокойно.Като искаш да отиде наляво,завърти десен,гледай на огледалото гумите на полуремаркето,в същото време,гледай в дясното огледало,като почнат да се виждат маркучите,почвай да изправяш-видиш ли ги опънати,закъснял си...абе на теория е лесно,както ти викам...каране му е майката,и както Динко ти казва,много е важно как ще го насочиш,преди да почнеш да го връщаш.
Заглавие: Re:Първопрохождане, или защо като буташ наляво, върви надясно
Публикувано от: SEMPER - Петък, 10 Юли, 2015, 21:43:11
 Както каза Динко - важно е с позицията за маневра най вече да си наясно. Другото се свиква. Не си изграждай навици от сега, а мисли. Курса ще мине, и после ако те качат на хенгер с завиваща ос - какво правиш с навиците. ;) Не му мисли много - като почнеш да караш ще видиш колко много овчари въртят геврека.  :D
Заглавие: Re:Първопрохождане, или защо като буташ наляво, върви надясно
Публикувано от: динко - Петък, 10 Юли, 2015, 22:36:43
Ремарке със завиваща предна ос,не е къто полуремаркето то си е майсторлък аз тук съм зле знам как става побутвам го но липсата на опит си казва думата що Ифата де карах навремето нямаше хидравлика и си беше зор а после минах на прицеп,не се срамувайте питайте помолете някой приятел да ви даде да пробвате ще се оправите то иначе транспорта туй му е зора да можеш да я докараш до товарене и разтоварване е и други ядове, ама кураж никой не е роден научен при някои колеги по бързо при други по-бавно,когато  ми се наложи да се кача за пръв път на прицеп беше ЗИЛ и напред добре ама назад не става а тогава ни форум ни интернет,добре че не стана курса после с приятел обсъждахме особенностите и станаха нещата естествено не от първи път.Пожелавам ви много късмет в тоя занаят няма се плашите ще успеете.
Заглавие: Re:Първопрохождане, или защо като буташ наляво, върви надясно
Публикувано от: Hristo Lishev - Петък, 10 Юли, 2015, 23:33:33
Карам курса на едноосно ремарке, а не на прицеп, така че не мога да видя никакви маркучи, уви. То е ясно, че не трябва човек да се отчайва. Габаритите не са ми проблем, а това, че гледам да не изпусна радиуса и влизам малко като румънец, дето се вика, с близък десен край на левия гараж. Благодаря на всички ви за подкрепата, ще му свикна, не може с магическа пръчка.

ПП: Имаме и жена в курса, днес пусна съединителя, без да изключи от скорост и на спирачка, инструкторът е възрастен спокоен човек принципно, но направо полудя.
Заглавие: Re:Първопрохождане, или защо като буташ наляво, върви надясно
Публикувано от: 3df - Събота, 11 Юли, 2015, 08:09:10
Христо, румънците никак не са зле, като водачи. Не, че няма и зле. 90 те години международните Романи се теглеха из цяла България да пестят нафта и да я продават.

Та за карането. Инструктора трябва да ти каже, какво да гледаш по ремаркето при маневрата за да ти е по лесно.
Не се плаши. Аз карах само 2 часа на полигон . Понеделник, вторник и в сряда на изпит.
Инструктора трябва да ти каже , какво да гледаш . какво да правиш , когато видиш предната колона на ремаркето и когато ремаркето е успоредно на осевата линия.

Но изпита не е само ляво дясно. Зависи , как ще ти се случи.

Има и други неща. Погледни тази тема и прочети внимателно, какво съм написал:

http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=5224.0.
Заглавие: Re:Първопрохождане, или защо като буташ наляво, върви надясно
Публикувано от: Hristo Lishev - Събота, 11 Юли, 2015, 08:51:46
За плашене дума да не става, то ако беше така, да не съм се хващал въобще. Човек все пак трябва да усеща някак си вътрешно дали би му се удало или не. Просто се дразня, че уж всеки път правя както трябва, но не винаги се получава. Да не говорим, че белите линии на полигона са напълно заличени, "конусите" са правени от калибровано желязо, но това е положението. А за румънците, така съм чул лафа, не съм го измислил. ;D
Заглавие: Re:Първопрохождане, или защо като буташ наляво, върви надясно
Публикувано от: цецодебел - Събота, 11 Юли, 2015, 11:41:29
Само спокойно колега всички са били така.Моя инструктор казваше волана се върти малко но бързо .И----- практика ако се учеше от книгите професорите да са като Шумахер
Заглавие: Re:Първопрохождане, или защо като буташ наляво, върви надясно
Публикувано от: ivopifeca - Събота, 11 Юли, 2015, 14:32:27
Тая композиция с оси по средата изглежда като прицепа,но има мноого разлики...Напред е по лесно,назад по трудно от прицепа....Завиващото ремарке пък е коренно различно...Според мене,курсовете не трябва да са на "люлка",а на масовото полуремарке ;)
Заглавие: Re:Първопрохождане, или защо като буташ наляво, върви надясно
Публикувано от: 3df - Събота, 11 Юли, 2015, 20:01:27
Умря циганката дето ме хвалеше, но се опитвам да тренирам за това:
http://gfx.nrk.no//VhJHAq5EWDry6kYMmgCdoQjIRLdbOEDF8iGuizhHcu7A

червения и синия вариант.
За сега сухи тренировки.

Заглавие: Re:Първопрохождане, или защо като буташ наляво, върви надясно
Публикувано от: Hristo Lishev - Събота, 11 Юли, 2015, 20:36:20
Въйй, както викат по ямболско. :o Такива добитъци съм виждал само по Дискавъри, предаването за австралийските шофьори на композиции.
Заглавие: Re:Първопрохождане, или защо като буташ наляво, върви надясно
Публикувано от: Hristo Lishev - Четвъртък, 16 Юли, 2015, 13:30:47
Теоретичната част от нещата приключи. В понеделник листовката с 0, преди малко АДР - основен и цистерни, 0 на 0, остава кормуването и чакането на драгите ни институции после...
Заглавие: Re:Първопрохождане, или защо като буташ наляво, върви надясно
Публикувано от: Hristo Lishev - Четвъртък, 13 Август, 2015, 15:18:40
Изпитът по кормуване вече е в историята, вече съм правоспособен водач кат. СЕ. Сега започва сагата с подаване на документи и чакане, чакане, чакане...
Заглавие: Re:Първопрохождане, или защо като буташ наляво, върви надясно
Публикувано от: neroniro - Петък, 04 Септември, 2015, 18:34:34
Цитат на: Hristo Lishev - Четвъртък, 13 Август, 2015, 15:18:40
Изпитът по кормуване вече е в историята, вече съм правоспособен водач кат. СЕ. Сега започва сагата с подаване на документи и чакане, чакане, чакане...

За някои е в историята,а за други като мен са тепърво прохождащи нещата.В понеделник 7 септември съм на листовки.Още не съм се качвал на композицията и дори не съм я виждал всъщност,понеже искат да вземеш листовките и след това на кормуване.Теоретично си представям как би трябвало да станат работите с маневрите назад,но и аз като всеки прохождащ в тази сфера имам известни притеснения.Много ми помогна мнението на 3df поне в теоретичната част и така както си ги представям нещата,но наистина докато не се кача и инструктора не ми каже къде да гледам,как и колко ..... ще се чувствам несигурен до известна степен.Така или иначе желанието го имам и няма нещо което може да ме спре в развитието ми в тази сфера.Успехи и безавариен път на всички.
От един млад(на години не толкова млад) "бъдещ" колега.
Заглавие: Re:Първопрохождане, или защо като буташ наляво, върви надясно
Публикувано от: sek.1 - Сряда, 23 Септември, 2015, 19:43:45
Върнахте ме в спомените бая години назад . 1991 година закачих ремарке без да имам категория Е. Така 2 години докато накрая една сутрин един премръзнал катаджия на Ребърково видя че я нямам и ми написа акт за несъответствие на категориите . Курса го изкарах където сега е автобитака на Горубляне . Бяха две европи с ремаркета едната зелена и една оранжева . Инструктора беше един възрастен колега забравил съм му името помня само че беше от Йорданкино . Още първия ден отидох с моята европа полуремарке цистерна 24 000 литра и човека като ме видя бая се зачуди защо съм там . Обясних му ситуацията и се разбрахме да се чуем няколко дни преди градското да завъртя с учебната някой километър щото европа с европа еднакви няма . На градското пред КАТ (тогава бяха катаджии) карах от мелничния при Сточна гара до пазара в Хаджи Димитър . Ремаркето въобще не го мисли ще му свикнеш много бързо . Аз даже и не разбрах кога свикнах . Пунктовете  от където събирахме млякото по селата бяха правени най много газка или ЗиЛ да влиза а аз с тоя туч да го навра там бая зор виждах особено зимата . 
Заглавие: Re:Първопрохождане, или защо като буташ наляво, върви надясно
Публикувано от: ivan*borisov - Сряда, 23 Септември, 2015, 20:19:46
Цитат на: sek.1 - Сряда, 23 Септември, 2015, 19:43:45
Върнахте ме в спомените бая години назад . 1991 година .

Курса го изкарах където сега е автобитака на Горубляне .  Още първия ден отидох с моята европа полуремарке цистерна 24 000 литра и човека като ме видя бая се зачуди защо съм там . Обясних му ситуацията и се разбрахме да се чуем няколко дни преди градското да завъртя с учебната някой километър ....
И аз там съм карал Е-то , само че по рано.... това преди беше пуца на автокомбинат София (в територията на дап-7)
И за двете категории ,Е ,и доста по късно Д (1995та) , първо сме имали И теоритичен изпит (листовки)....
Заглавие: Re:Първопрохождане, или защо като буташ наляво, върви надясно
Публикувано от: sek.1 - Сряда, 23 Септември, 2015, 20:47:21
 Тогава теорията (листовките) нямаше нищо общо с кормуването . Курса по спомени се водеше 45 дневен а изпита по теория беше някъде на втората седмица . Беше още старата система една листовка 30 въпроса за 5 грешки . Тогава категориите Д и Е вървяха заедно пак по старата система Е се водеше най високата . Аз Д въобще не я исках ама казаха че не можело без нея сигурно за да ни вземат повече пари . Имахме някакви часове на Чавдар 11 М 3 на които аз така и не отидох . Спомням си че искаха за Д и Е 3 години стаж на камион с товароносимост над 3.5 тона .
Заглавие: Re:Първопрохождане, или защо като буташ наляво, върви надясно
Публикувано от: ivan*borisov - Сряда, 23 Септември, 2015, 22:00:34
Цитат на: sek.1 - Сряда, 23 Септември, 2015, 20:47:21
Тогава теорията (листовките) нямаше нищо общо с кормуването . Курса по спомени се водеше 45 дневен а изпита по теория беше някъде на втората седмица . Беше още старата система една листовка 30 въпроса за 5 грешки . Тогава категориите Д и Е вървяха заедно пак по старата система Е се водеше най високата . Аз Д въобще не я исках ама казаха че не можело без нея сигурно за да ни вземат повече пари . Имахме някакви часове на Чавдар 11 М 3 на които аз така и не отидох . Спомням си че искаха за Д и Е 3 години стаж на камион с товароносимост над 3.5 тона .
Че кой твърди че за теория и кормуване е отговаряло едно лице ?....от поста ти се остава с впечатление че за Е не си минавал изпит по теория ?
Лекторите си водеха теорията а инстуктори по управление - кормуването. Когато взимах Е , 1986та не беше задължително да се взима и Д... изобщо по него време рейсаджийската се избягваше , защото прощаха на 3месечни принудителни командировки по линиите....А градския транспорт си имаха отделен пуц....аз Д я карах последна - там където сега е Дай - на Витиня ,теория(листовки) и изпит по кормуване на една умрела Чавдарка РТ... ;D

п.с. по спомен струваше равностойноста на ок. 200 марки... :D
Заглавие: Re:Първопрохождане, или защо като буташ наляво, върви надясно
Публикувано от: Hristo Lishev - Сряда, 23 Септември, 2015, 22:58:03
Цитат на: neroniro - Петък, 04 Септември, 2015, 18:34:34
За някои е в историята,а за други като мен са тепърво прохождащи нещата.В понеделник 7 септември съм на листовки.Още не съм се качвал на композицията и дори не съм я виждал всъщност,понеже искат да вземеш листовките и след това на кормуване.Теоретично си представям как би трябвало да станат работите с маневрите назад,но и аз като всеки прохождащ в тази сфера имам известни притеснения.Много ми помогна мнението на 3df поне в теоретичната част и така както си ги представям нещата,но наистина докато не се кача и инструктора не ми каже къде да гледам,как и колко ..... ще се чувствам несигурен до известна степен.Така или иначе желанието го имам и няма нещо което може да ме спре в развитието ми в тази сфера.Успехи и безавариен път на всички.
От един млад(на години не толкова млад) "бъдещ" колега.

Колега, как е, успя ли да си одругоячиш мисленето за маневрите? Както вече бе споменато в един от горните постове, нещата се случват някак си изведнъж с маневрирането. Важното е да не се отчайваш и да си имаш вродения усет. Познавам хора, по-големи и от мен, които никога не са имали СУМПС и никога няма да имат. И по-добре, самите те явно осъзнават, че ще са опасни на пътя и не стават за това начинание. Аз още чакам трите карти, все едно от платина ги правят, да им... Подразбрах, че дигиталите чак в Австрия ги правели, затова толкова се мотаят. Както и да е, когато - тогава. Днес си подадох документите за пенсия, бърза работа общо взето нямам. Поздрави на всички и безаварийни километри, както и здрави гуми.
Заглавие: Re:Първопрохождане, или защо като буташ наляво, върви надясно
Публикувано от: sek.1 - Четвъртък, 24 Септември, 2015, 06:57:13
Цитат на: ivan*borisov - Сряда, 23 Септември, 2015, 22:00:34
Че кой твърди че за теория и кормуване е отговаряло едно лице ?....от поста ти се остава с впечатление че за Е не си минавал изпит по теория ?
Лекторите си водеха теорията а инстуктори по управление - кормуването. Когато взимах Е , 1986та не беше задължително да се взима и Д... изобщо по него време рейсаджийската се избягваше , защото прощаха на 3месечни принудителни командировки по линиите....А градския транспорт си имаха отделен пуц....аз Д я карах последна - там където сега е Дай - на Витиня ,теория(листовки) и изпит по кормуване на една умрела Чавдарка РТ... ;D

п.с. по спомен струваше равностойноста на ок. 200 марки... :D
Двете категории вървяха заедно с една теория и един изпит по кормуване . Аз Д въобще не я исках щото до ден днешен автобусите не ги обичам . Аз и тогава не ги обичах щото малко много ми идва отговорността за 50 човешки живота . Имах една случка с автобус Чавдар 11 М 4 на стария път над Правец известния на по старите шофьори баир в месността Дръвница . Там рядко минаваше седмица без някой румънец да влезе в бетоновия възел . Возих една студентска екскурзия за 8 декември . Там на спускането рейса ми се завъртя върху леда първо на ляво изправи се после на дясно и как стигнах долу не помня . Помня гробната тишина в автобуса и че двигателя беше изгаснал а аз не мога да натисна съединителя крака ми трепери върху педала . Някак си стигнах до София хвърлих ключовете и се зарекох повече на волана на автобус в тоя живот да не сядам . После сменях за няколко нощни курса един колега на симеоновската 67 линия на рязан Икарус щото той си имаше една работа с една девойка ама това не го броим  ;D С камиона нещо и да стане гледаш ти да оцелееш другото е железария а с автобуса не ми се мисли .  Та за това не я исках кат Д като я нямаш не се качваш иначе може да се изкушиш я за пари а за нещо друго .
Заглавие: Re:Първопрохождане, или защо като буташ наляво, върви надясно
Публикувано от: vasil - Неделя, 27 Септември, 2015, 10:57:20
преди  години карах с ремарке / не прицеп/  та голем проблем ми беше  да маневрирам  назад   после една измислих   , откачаш  ремаркето   закачаш го отпред и готово......абе    голема  радост  беше
Заглавие: Re:Първопрохождане, или защо като буташ наляво, върви надясно
Публикувано от: Monster - Неделя, 27 Септември, 2015, 14:22:41
Цитат на: vasil - Неделя, 27 Септември, 2015, 10:57:20
преди  години карах с ремарке / не прицеп/  та голем проблем ми беше  да маневрирам  назад   после една измислих   , откачаш  ремаркето   закачаш го отпред и готово......абе    голема  радост  беше
Това са стари трикове, но ако си с хенгер или ценрални оси или нисак теглич е неприложимо.
Заглавие: Re:Първопрохождане, или защо като буташ наляво, върви надясно
Публикувано от: ivopifeca - Неделя, 27 Септември, 2015, 16:22:19
глупости,че го закачаш с предницата на камиона...като не можеш да го караш назад,напускай,и се качвай на прицеп...