В момента в България се внася какво ли не , а остана ли нещо за изнасяне освен ресурси? Не произвеждаме почти нищо , какво ни очаква в близкото бъдеще един Господ знае.
Цитат на: ra4ekra4e - Петък, 03 Юни, 2011, 01:53:13
В момента в България се внася какво ли не , а остана ли нещо за изнасяне освен ресурси? Не произвеждаме почти нищо , какво ни очаква в близкото бъдеще един Господ знае.
Много добра тема, но във форума участниците сме шофьори /с малки изключения/. За развитието на въпроса е необходимо мнението на анализатори, икономисти, финансисти, политици, хора които едва ли биха писали тук.
Отговорите биха били от рода "да си лафим на сандъка". Това не е лошо, но след това темата ще придобие политическа украса, ще започнат спорове и нападки, както към сбъркания ни политически модел,
така и един към друг, заради различията ни в политическия мироглед. Това не е желателно.
Във форума няма забрана за този вид писания /дори Admina веднъж имаше намерение да открие такава тема/, затова моето предложение е:
Въздържание по темата.
Все пак форума е създаден с тематична насоченост. А по тази тема няма да можем да си помогнем с нищо. Достатъчно е напрегнато ежедневието ни за да се зареждаме допълнително с отрицателна енергия.
Това е мнението ми по въпроса.
ЛЕКИ ПЪТИщА !
Аз все още си мисля дали не е удачно да направя един раздел "Политика" и да се преместят всички теми, които имат такъв нюанс в него. А пък който иска, ще си чете новия раздел и ще участва в дискусиите. Който не иска, просто ще го "сгъне" и няма да го разглежда. Какво мислите по този въпрос?
Момци или аз не съм прочел правилно,но мислим икономиката си е малко от малко по-далеч от политиката,съгласен съм,че се засичат,но са две различни неща,а и баш шоферите могат да мъцнат кой какво произвежда все пак ,кой вози произведеното? ;)
Цитат на: НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ - Петък, 03 Юни, 2011, 20:25:09
Момци или аз не съм прочел правилно,но мислим икономиката си е малко от малко по-далеч от политиката,съгласен съм,че се засичат,но са две различни неща,а и баш шоферите могат да мъцнат кой какво произвежда все пак ,кой вози произведеното? ;)
Добра идея. Ти ли ще направиш темата, или аз да я направя? Тъкмо ще разберем кой какво вози и какво се произвежда в нашата мила Родина.
Цитат на: ra4ekra4e - Петък, 03 Юни, 2011, 01:53:13
В момента в България се внася какво ли не , а остана ли нещо за изнасяне освен ресурси? Не произвеждаме почти нищо , какво ни очаква в близкото бъдеще един Господ знае.
Напротив колега, произвеждаме. Само, че това, което произвеждаме се нарича "евтина работна ръка". :(
Цитат на: abator - Петък, 03 Юни, 2011, 20:57:03
Цитат на: ra4ekra4e - Петък, 03 Юни, 2011, 01:53:13
В момента в България се внася какво ли не , а остана ли нещо за изнасяне освен ресурси? Не произвеждаме почти нищо , какво ни очаква в близкото бъдеще един Господ знае.
Напротив колега, произвеждаме. Само, че това, което произвеждаме се нарича "евтина работна ръка". :(
Я не разбирам от икономика,но да мъцнем евтина работна ръка означава ,че си яко конкуренто способен тоест,че ни баде
Ако продължаваме с тези темпове да подбиваме цените на труда, скоро и китайците ще започнат да ни гледат на криво. :(
Цитат на: abator - Събота, 04 Юни, 2011, 01:47:47
Ако продължаваме с тези темпове да подбиваме цените на труда, скоро и китайците ще започнат да ни гледат на криво. :(
Гаранция баце,че ше ги подбием и тех има хора почнаха и да си плащат,че работът ,проблема е че много работни места имат китайците не може да им ги вземем всичките. ;)
България по времето на Герб не може да се сравни дори и със съседните държави По статистика на Евростат безработицата при хората до 29год. е 34%Според годишния доклад на Прозрачност без граници БГ е на 1во Място по корупция в ЕС:
1.Община Бурса им около 180 фабрики-работещи произвеждат всичко,Община Измир пак така/кой не вярва да провери/
2.Защо всички чуждестранни инвестиции са в Сърбия и защо никой не ги привлича да дойдат в България?
Например в Ниш : Август 2011Г.-Завод за авточасти-"Леони",до края на годината 3 хипермаркета.От 2012г. още един хипермаркет, от февруари завод за леки сплави-гаражни и портални врати , фабрика за компост , от март още един завод за авточасти-"Леони", от април турска фирма е изгражда завод за алуминй ,който ще изнася индустриални продукти на руския пазар , на 16.04.2012 г. отвори нов завод на ,,Фиат" до този на ,,Застава" в Крагуевац-инвестиция в размер на 1млрд. Евро , след Великден южно-корейските фирми ,,Шинвони" и ,,Юра" са открили нови заводи като към тях ще се присъедини и трета корейска компания , отново през април 2012 г. италианската фирма ,,Калеаро" е отворила фарика за навигационни систими по лиценз на немска фирма и т.н. Можете ли да проучите?
Същевременно най-голямата инвестиция в България за същия период, която дори не е ,,на зелено" е концесията на ,,Софийска вода".Ако си инжинер в Сърбия веднага можеш да си намериш работа, защото всеки месец буквално има инвестиции "на залено"в хипермаркети и заводи, а не като в БГ по 1, 2 завода годишно.
В Сърбия заплатите са спрямо професията и сектора,а не като тук за една и съща работа от 400 до 1400лв. В KNEŽ-Petrol стартова заплата на шофьор на цистерна/5дни работи,5дни почи60000динара или 520евро, може да проверите!!! office@knezpetrol.comСубсидията на декар-земя е 13/14евро и всички я получават,не като в БГ.
3.Румъния-Банат започва строителството на завод Форд за баничарки.