Темата е подходяща за започване точно днес според мен , значи полицайте могат да отстояват свойте интереси и може би са прави ,,,, а ние не ,,питам се следното цял живот въртим геврека и после взимаме пенсия по-малко и от една чистачка > дали няма да сме си виновни самите ние за идващата бедна старост
Няма синдикат на шофьорите у България. :(
Как да нема бре ???? Е са по Коледа ще се сбира отново нейде из Търновско ,,,,,
Уааау, много добра тема ! Да помислим заедно, ако ни се отдава, естествено ;) Според мен, ние водачите на тежкотоварни автомобили сме тотално ощетени откъм работна заплата. Въпросния минимален праг е много нисък и се поддържа такъв с помощта на управляващите ни. Най-важната теза на на работодателите в България срещу повишаване на мин. прагове за заплащане е ниската производителност на труда у нас, НО в нашия бранш не е така и това го доказва ЕР 561 по който работят във всички европейски страни. Извода е, че производителността на труда ни е абсолютно еднаква с тази на колегите от НОРМАЛНИТЕ европейски държави.
Разликата от 400 лв. заплата и да приемем, че нормалната е 1000 лв е 600лв. груба сметка показва, че осигуровките на 400 лв са 100 / за пенсия и държавата/, а на 1000лв. са 300лв, а сега пресметнете при 30 камиона в фирма/пример/ с колко сме ощетени ние, държавата и колко е спечелил работодателя за една година, благодарение на тази съзнателна "грешка" на тези същите, които ни управляват. Картел ! Относно бъдещите пенсии, колеги внасяйте вноски/50-100лв./ във втори доброволен фонд, защото и на 1000 лв. да Ви осигуряват, пенсията няма да е голяма - 250 или 300 кинта. Как мислите, ние квалифициран персонал ли сме или неквалифициран ?
п.с. Моля Ви, не ми затривайте поста, че съм го мислил и писал 30 минути.
Квалифицирания персонал бачка по здравните заведения а не по камионите ,,,, вчера товарих в Париж и говорих с един турчин бачкащ във френска фирма и каза, че взима 3500€ месечно само вътрешно във Франция и всеки уикенд си е в тях ,,,,,
А така, прав си по принцип, но всеки от нас има Удостоверение за професионална квалификация въз основа на което се изважда карта за професионална компетентност. Или обратното, обърках се ;D
Не е само осиг.праг осигуряват те на 8 часа,а работния ти ден е 13 или 15 часа.
Една идея само.
Регистрираш си фирма, така работодателя ти плаща на твоята фирма бруто, без никакви удръжки, и после ти, като единствения работник във фирмата, се усигоряваш както си желаеш.
Поне при нас системата е такава.
Цитат на: American - Сряда, 04 Ноември, 2015, 14:48:26
Една идея само.
Регистрираш си фирма, така работодателя ти плаща на твоята фирма бруто, без никакви удръжки, и после ти, като единствения работник във фирмата, се усигоряваш както си желаеш.
Поне при нас системата е такава.
В тази ситуация си подизпълнител, контрагент или доставчик и не си служител на фирмата, този който ти дава поръчката не ти е работодател. Извършваш услуга на която си обявил цена и си намерил /или той те е намерил/, човек който да ти я плати, взимаш парите издаваш фактура и т.н.
Да, точно за това говоря, правилно си разбрал.
А в действителност ситуацията дали не е следната ,,,, хората който трябва да променят нещата,законите са тези който ще загубят най-много . Ако не бъркам преди време някой от най-големите бг фирми се ( самопрекръстиха ) и дори сега са водещи ,,,, за тяхно съжаление рано или късно ще се наложат някой европейски закони в нашата държава и се надявам професията ни да спечели уважението което заслужава .
Цитат на: rider777 - Вторник, 03 Ноември, 2015, 23:55:48
Как да нема бре ???? Е са по Коледа ще се сбира отново нейде из Търновско ,,,,,
От този синдикат и чеп за каца не става!
Ааааааа чепове да искаш,,,,,,,,,,,,,,
Цитат на: American - Сряда, 04 Ноември, 2015, 14:48:26
Една идея само.
Регистрираш си фирма, така работодателя ти плаща на твоята фирма бруто, без никакви удръжки, и после ти, като единствения работник във фирмата, се усигоряваш както си желаеш.
Поне при нас системата е такава.
Така е .Но после ти си ЕТ. или ООД,съответно фирмата която ти дава товар е твой клиент и от сумата която ти плаща бруто,трябва да извадиш нафта,адблу ,магистрали и заплатата на шофьора.Това ти е нетото (чисто за получаване)оттам махни омортизация(гуми ,ремонти).Навсякъде системата е почти еднаква,само че в Америка нямате социални осигуровки(един плюс за работодателя)