Здравейте,
Не се занимавам с камиони и никога не съм работил нещо свързано с тази професия, но още от малък се интересувам от камионите. Има доста въпроси, на които не мога да си отговоря тъй като не съм попадал в такава среда.
Имам един въпрос, който ме интересува и бих искал някой от вас да ми го разясни.
Как шофьорът се отчита пред работодателя си и как работодателя обработва приходите и разходите от дадена поръчка и за даден период от време (месец, два, тримесечие и т.н.)?
Както всички знаем във всяка страна има различни цени на горива, пътни такси, застраховки и прочее. При всяко едно плащане шофьорът вероятно взима фактура на името на фирмата, чрез която се отчита пред работодателя си. Ако фирмата има 5 камиона изчисленията за всички разходи може да се прави сравнително лесно, но когато камионите са 1000 или 2000 или дори повече? Как точно се въвеждат тези данни за всеки камион по отделно?
Приход - разход = печалба или загуба :) най-вярната обща сметка
В повечето случай се използват фюл-карти за гориво
инвойса който идва от картоиздателя е един независимо от броя камиони
картоиздателя също така усигурява sql файл който се импортва-ъплоудва в счетоводния софтуер
просто е
Цитат на: American - Сряда, 04 Ноември, 2015, 17:07:26
В повечето случай се използват фюл-карти за гориво
инвойса който идва от картоиздателя е един независимо от броя камиони
картоиздателя също така усигурява sql файл който се импортва-ъплоудва в счетоводния софтуер
просто е
Ясно!
А в случаите, когато камиона минава по различни маршрути?
Например от София до Мюнхен можеш да минеш през различни страни, през различни гранични пунктове, мостове, тунели, където до колкото знам има различни такси и винаги таксите са различни. Да речем таксата за минаване през дунав мост е една, но на друг мост е друга.
Когато шофьора предаде фактура за таксата от този мост да речем след това как данните се въвеждат чисто счетоводно? Ако се въвеждат ръчно за 1000 камиона как ще стане работата?
Не знам до колко си задавам правилно въпросите, но се надявам да ме разбирате.
Въпросите са ти много логични, и вълнуват също така и мен.
Така наречените от вас машинки-транспондери за плащане на толл, магистрали и тунели етц. също би трябвало да се автоматизира, аз го имам работещо в Америка.
Но идеално щастие няма, затова винаги има някоя касова бележка която трябва да се "начука" на ръка от човек.
Затова фирмите с 1000 камиона имат и доста големи офиси, пълни с хора.
Ето как изглеждат толовете импортнати автоматично в моя акаунт:
Цитат на: American - Сряда, 04 Ноември, 2015, 17:23:10
Въпросите са ти много логични, и вълнуват също така и мен.
Така наречените от вас машинки-транспондери за плащане на толл, магистрали и тунели етц. също би трябвало да се автоматизира, аз го имам работещо в Америка.
Но идеално щастие няма, затова винаги има някоя касова бележка която трябва да се "начука" на ръка от човек.
Затова фирмите с 1000 камиона имат и доста големи офиси, пълни с хора.
Ето как изглеждат толовете импортнати автоматично в моя акаунт:
Мога ли да попитам този софтуер, на който сте сложили снимка в поста си, какви удобства предоставя? До колкото разбирам там можете да следите само разходи, които са направени чрез т.нар. "транспондери". За кои разходи тези транспондери са налични, освен за гориво?
Как става в нашата фирма: всички камиони имат всякакви машинки за тол колети, мол колети и прочее, карта Виза и Шел карта за фолиране. Водачът получава аванс командировка, след което попълва и предава написан на ръка отчет за разходване на аванса, например мост Видин, ферибот Горно Нанадолнище, ако е купувал крушки, масло и такива неща. След предаване на отчета му се изчислява разхода по Фротком за целия престой, ако е по-ниско от нормата, която е стандартната (23 плюс 300 на всеки тон), добре, ако е надвишил... не знам, още не съм предавал отчет. ;D. И си получава парите, и те така. Без малко да пропусна - винетки се купуват от диспонентите по интернет, и с това не се занимаваш. С изключение на България, разбира се.
Цитат на: Hristo Lishev - Сряда, 04 Ноември, 2015, 20:43:12
Как става в нашата фирма: всички камиони имат всякакви машинки за тол колети, мол колети и прочее, карта Виза и Шел карта за фолиране. Водачът получава аванс командировка, след което попълва и предава написан на ръка отчет за разходване на аванса, например мост Видин, ферибот Горно Нанадолнище, ако е купувал крушки, масло и такива неща. След предаване на отчета му се изчислява разхода по Фротком за целия престой, ако е по-ниско от нормата, която е стандартната (23 плюс 300 на всеки тон), добре, ако е надвишил... не знам, още не съм предавал отчет. ;D. И си получава парите, и те така. Без малко да пропусна - винетки се купуват от диспонентите по интернет, и с това не се занимаваш. С изключение на България, разбира се.
Полезна информация, благодаря, че сподели!
Цитат на: Kozzirago - Сряда, 04 Ноември, 2015, 18:08:51
какви удобства предоставя?
Целия бизнес е в него. Ако трябва да изброявам ще си счупя ръката. Питай конкретно, за да ти дам отговор.
Цитат на: American - Сряда, 04 Ноември, 2015, 23:06:45
Целия бизнес е в него. Ако трябва да изброявам ще си счупя ръката. Питай конкретно, за да ти дам отговор.
Първо искам да попитам има ли такава готова платформа, която да си инсталирам и да симулирам някаква дейност. А конкретно по темата искам да попитам:
Ако аз съм шофьор при вас и имам да закарам товар от България до Мюнхен. Избирам да пътувам по маршрут Ниш, Белград, Загреб, Марибор (Словения), Грац (Австрия), Виена и Мюнхен. Вие реално какво можете да видите от моите плащания например можете ли да видите такси за преминаване през тунел, мост, граница, такси за магистрали и прочее веднага след извършеното от мен плащане или? Вече ми стана ясно от постовете по-горе, че например разходите за гориво се регистрират автоматично в системата ви след зареждане, но мен реално ме интересуват нещата, които не се появяват в системата след плащане, а трябва да се даде отчет от шофьора за тях. Защото както друг колега спомена в поста си, в тяхната фирма шофьорите дават и отчети написани на ръка, а и вие казахте, че големите фирми имат доста големи офиси пълни с хора, които въвеждат данни, интересно ми е какви данни въвеждат?
Тука вече немога да ти дам конкретен отговор. Предполагам че има разходи които се признават за такива от работодателите, за които обаче шофьора неможе да вземе касова бележка, като "подкупи" и други подобни.
Цитат на: Kozzirago - Сряда, 04 Ноември, 2015, 23:35:53
Вие реално какво можете да видите от моите плащания например можете ли да видите такси за преминаване през тунел, мост, граница, такси за магистрали и прочее веднага след извършеното от мен плащане или?
Мога да вдигна телефона, да се обадя и да разбера колко струва. Ако това е маршрут по който се минава често, цените се знаят от всички.
А има ли готова платформа, на която мога да симулирам дейност на виртуална фирма с камиони? По възможност безплатна?
Отностно платформа сам търси в нета и сигурно ще откриеш.American се старае да ти помогне,но в САЩ и Европа са доста различни както и да го погледнеш.За tolla е ясно други такси ги плащаш с фирмена карта разходите по която фирмата онлайн си ги вижда.Тези които карат по релации по които има рушвети преди е имало клетвени декларации,а сега всичко се знае къде колко и как.CMR е документа най-важен за фирмата с него превозвача удостоверява,че е извършил услугата и трябва да си получи парите.
В една повечето транспортни фирми пътеките са утъпкани . Ако се плаща с карта данните от транзакцията идват в рамките на 24 ч. , а ако ти дават пари предварително те знаят колко са разходите и дават около 100-150 евро повече (поне при нас) се пак никога не се знае какво може да стане .И общо взето всичко се знае има и почерпки за който естествено няма документ ама и там се знае м-ду 2 и 5 евро за митничари и евентуално 5 за полицай ама те в много от фирмите не се признават .
Шел карта , дкв карта , идс карта и поне още 10тина карти и тол машинки има дето се ползват вместо кеш разплащане. За 3 години из европа не съм дал и цент кеш.
Sent from my Lenovo Z2 using Tapatalk
Явно всяка фирма си има вътрешни правила за тези неща. Интересното е, че не е твърде практично един шофьор да пише на ръка по хвърчащи листи или пък да носи 15 различни карти за плащания на различни места.
Аз нося по 7 карти +толл колект (DE+A) , телепас (Fr+ES+PT) , телепас Италия (+viaCard) и чешка тол машинка. Ядове нема важното е да има с кво да се плати и на момента . С Кеш не се работи тука . У бг фирмите най съм мразил да чакам пари за нафта или пътна такса по Виза картата.
Sent from my Lenovo Z2 using Tapatalk