Здравейте,
Изчетох доста теми във форума относно работодатели, камиони, добри и лоши практики в този бранш. Никъде обаче не видях тема за това кое е по-добре, да си вземеш собствен камион и да караш за някоя голяма фирма или да караш техен камион?
Още преди да си задам въпроса знам, че си има плюсове и минуси, но има ли такива от вас, които са минали и през двете неща и могат да споделят опит? :)
Има само минуси,,,,,, карай си в някоя голяма фирма и си свиркай,,,,,,,,,,,,,,,, за собствен бизнес трябва яко дупе и много кинти ,,,,,,,,,,
Ти отказа ли се вече,или направи кинти :D?
Цитат на: rider777 - Сряда, 09 Декември, 2015, 14:59:53
Има само минуси,,,,,, карай си в някоя голяма фирма и си свиркай,,,,,,,,,,,,,,,, за собствен бизнес трябва яко дупе и много кинти ,,,,,,,,,,
Може ли малко по-подробно, какви са минусите? Знам, че големи фирми предлагат закупуване на камион от тях може и на лизингова схема, като реално си продължаваш работата за тях, но с твой камион.
Дискордия например. Точно из форума има доста писано за тях.
Минусите ли какви са ако купиш чисто нов камион което в днешно време е безумие от такива фирма примерно от Дискордия,работиш ли работиш и то само за едно за вноските по лизинга,и така ако успееш да го изплатиш после почваш да хвърляш пари да го стягаш защото нов камион ще го изплатиш след като му навъртиш скромните 600-700 000км зависи от релацията де.Ако се хванеш на тази схема да вземеш камион от такава фирма,почваш една работа която на дали ще ти хареса 5 години работиш където ти кажат без много да те питат искаш или не(така мисля че се получава но не съм го изпитал) за Дискордия познавам само един който се е хванал на тази схема и мисля че след 6 години работа изплати камиона но много други си останаха само с мераците да имат свой камион с две думи изгоряха до като изплащаха камион но не устискаха до края да го платят.Ако вземеш втора ръка камион първо не знаеш каква изненада ще ти поднесе този камион дали той ще излезе читав през експлоатацията да ти носи за да си погасяваш вноските по кредита който ще вземеш за да го купиш защото до колкото разбрах такава ти е идеята(която е много глупава идея).За да го плащаш и да ти остава някой лев трябва да се ориентираш към работа вътрешно в Европа за което трябва да си решиш искаш или не което също е важно.Ако предприемеш такава схема трябва да си технически грамотен за да съкратиш разходите за труд по сервизите,поне за елементарните неща дискове накладки,тампони,въздушна система вярвай престоите в сервиз ако не си помагаш сам излизат скъпо.Друг много важен минус много повече работиш когато си собственик с 1 камион от колкото ако си шофьор,защото разходите не са само за закупуване и стягане на камион,това са застраховки,щетоводител,телефон,данъци,осигуровки прегледи,и много други дребни разходи по 20-30-50-100лв,амортизация на камиона през годините.До като го изплащаш и нямаш настрани пари(които ако имаш сега ще свършат бързо)си много зависим от спедицията с която ще работиш,с две думи минуси много.Има ЕДИН плюс сам ще си си шеф,няма кой да ти натяква за грешките които си направил не че ти сам няма да си ги натякваш де.Не разбрах каква е идеята на човека създал темата да забогатее като си купи камион ами не вярвам да се случи,в бранша става все по трудно.А сега да разгледаме гледната точка ако не предприемеш по горното ами си шофьор и караш чужд камион.1 спиш спокойно не мислиш за нищо(гуми,масла,съединител,мотор,документация и други)2 избираш къде да работиш,каква релация варианти много,само в България,прави курсове примерно България-Европа или примерно България-Русия или Азия,или пък за малко повече парици вътрешно в Европа,3 към днешна дата не се притесняваш дали ще ти платят защото на пръсти се броят фирмите които няма да ти платят заработеното(ако всичко е точно от твоя страна,няма щети по машината)4 може да си технически не грамотен защото ще си избереш фирма с нови камиони където ще се оцапаш само да вдигнеш телефона за да кажеш за някакъв проблем,който проблем ще бъде отстранен в сервиз сигурно има и други плюсове но сега не мога да се сетя и се надявам другите колеги да ти споделят.И накрая най важното колко ще спечелиш като съпоставиш двата варианта като шофьор на прави курсове България-Европа си докарваш 2200-2500лв може да стигнеш и до малко повече но всичко зависи от броя на курсовете които ще направиш за месец време.Като шофьор вътрешно в Европа заплащането се завиши офертите варират от 1700евро до 2000евро на месец но при този вариант повечето фирми имат едно изискване стоиш минимум 3 месеца в Европа,с твой камион на дали ще ти остават повече от 2500 до максимум 3000евро на месец след като ИЗПЛАТИШ камиона и друго винаги трябва да имаш пари за по сериозни ремонти при този вариант,но ще си ШЕФ сам на себе си.Избираш вариант и смело напред,но вярвай втория вариант(да си шофьор) е ПО ДОБЪР ;D ;D ;D
Здравейте,
Нов съм тук , малко ми е чужда вашата професия, но при създалата се ситуация при мен може и да стана ваш колега.
Точно такава тема за закупуване на камион силно ме интересува , за което благодаря на Kozzirago . Единствената разлика при мен е това че аз искам да купя всичко НОВО и естественно с кредит . Така по мои сметки месечната ми вноска ще е около 2000 евро . Възможно ли е при такава вноска да остават пари и за мен , и да покрия консумативите на камиона .Колко е нормалния пробег на едни гуми на влекача и на ремаркето.
Извинявам се за може би тъпите въпроси ... но трябва да тръгна от някъде все пак
Здравей Жоро,възможно е да ти остават пари ама на хартия ;D ;D ;D.Започваме със сметките,как я изчисли тази вноска от 2000евро за чисто нова композиция,за колко години си изчислил лизинга на камиона.Нов влекач евро6 струва от порядъка на 80-85 000 ЕВРО+ ЧИСТО НОВО РЕМАРКЕ 22 000ЕВРО без ДДС кеш ако се плати,ако вземеш композицията през лизингова компания минимума който ти искат са 10% от тази сума не ми се смята за 5 години колко ще ти е вноската,другия вариант през банка залагаш си къщата и вземаш машината и печелиш големите пари ако ти е писано.Сега за работата колко километри ще въртиш,нещо от порядъка на 12-13000км на месец може и повече ама по рядко ако работиш вътрешно в Европа според зависи релацията.Колко е пробега на гумите това е много относително всичко зависи от товари,релация,шофьор и прочие нещо от порядъка 250-350 000км ама може и по малко.На колко се вози вътрешно в Европа от 0,85 до 1 евро на километър което 1 евро е в много редки случай,имаш елка почвай да смяташ(ВНОСКА ЗА КАМИОН,КОМАНДИРОВКА НА ШОФЬОР,ПЪТНИ ТАКСИ,АМОРТИЗАЦИЯ,ЗАСТРАХОВКИ,ПОДДРЪЖКА НА ФИРМА,ДАНЪЦИ И ПРОЧИЕ)и ако ти излезе сметката не чакай отивай и купувай една нова машина каквато марка искаш имаш ли парите никой няма да те върне ;D.Сега един съвет като си нямаш хабер от тая работа хич не се занимавай с глупости ако нямаш излишни пари.
Kron е абсолютно прав - аз не виждам как ще ти излезе сметката с нова композиция освен ако не си много на ти с бизнеса и си намериш релация добре заплатена (1 евро/км) правиш по 12000км, и то до 10т товари и си караш сам - но това просто няма как да се случи :)
Не се хвърлай на голямото - и с нов и със стар камион все желязо, дърво и хартия ще караш :) а мангалите в Белгия, Франция или Италия така или иначе ще ти нарежат брезента (и дано само с това да се разминеш)
Здравейте
Първо искам да благодаря за отговорите на kron и nevega . А сега да споделя моите разсъждения с вас .
Мисълта ми за нова композиция е породена от това че има гаранционно обслужване поне за първите 3 години и 350000 хил. километра с което за мен остават само консумативите, цената на композицията съм сметнал на стойност от 120000 евро с ДДС , поради причина че фирмата ще ми е нова и на дали ще се класирам за данъчен кредит, но ако това се получи цифрата пада с 20000евро. От там при кредит за 100000 и за срок от 5 години при лихва от 7,5% месечната ми вноска ще е 2000 евро.
Сега правя следната сметка ... ако камиона изминава по 10000км. на месец и при цена за километър от 0,85 евро на километър получавам 8500евро. Разход за гориво при 40/100км и при цена на нафтата от 1.10евро(при условие че сега зареждам колата на 1.90лв за литър) получавам разход за гориво 4400евро . Както може би забелязвате смятам със стойности които са ниски и въпреки това остават 4100 евро .
До тук ми стигат възможностите за смятане , релацията за която МОЖЕ БИ ще ме уредят е България - Германия но не зная таксите по пътя за да ги вкарам в сметките
Колкото до шофьора , в началото ще караме двойка с мой познат стар тираджия за да схвана нещата .
Така излях си душата пред вас, показах ви как смятам аз, знам че има неща които пропускам , но помогнете с ваши съвети и мнения .
Благодаря ви предварително!
Жоро, карал ли си досега композиция в чужбина? Ако си карал, значи имаш някакъв поглед върху нещата. Ако обаче не си, съветвам те да започнеш някъде работа, за да придобиеш представа от първо лице. Едва тогава ще можеш да прецениш дали това е начинанието, с което искаш да се захванеш.
Истината е че не съм карал , имам на предвид че изобщо не съм карал композиция дори в България.
Обстоятелствата са такива че работата която работя в момента скоро ще престане да съществува и ще остана на улицата и искам да започна нещо свое за да се прехранвам .
Може би ви звучи наивно това което споделям но има и още нещо , ако изпусна момента сега понеже заплатата ми е висока след това и заем няма да мога да изтегля за композиция.
Благодаря за съвета admin и много добре те разбирам какво ме съветваш ..... сещам се за една поговорка .. на чужд гръб и 100 тояги са малко
Joro Stoqnow, а и към всички на които им е интересно, позволете да си споделя мнението ( без да съм шофьор, но претендирайки, че имам поне бегъл поглед по темата).
Ако нямаш опит с тази дейност, това което си го мислиш е чисто и просто - ритуално самоубийство!! Не само за транспорта, камо ли международния, ами и за която и да е бизнес сфера. Нямаш ли поне малко, екзистенц минимум опит - просто не се захващай. А транспорта е строго специфична дейност, изискваща много реални знания и представляваща множеството уравнения с повече от едно неизвестно. Наглед малки и дребни неща могат, а и често "обръщат каруцата". А потърпевшия си си ти.
Навло от порядъка на 0,80 до 1,00 ( че и повече) е реално в момента, ОБАЧЕ. Целта на големите, силни и мощни спедиции е да "изтеглят" при себе си, точно такива малки превозвачи ( 1 до 10 камиона) за да работят за тях. Защо? Защото те са им огромната конкуренция, колкото и странно да звучи. А такива фирми са много, особено наши. "Прибирайки" ги при себе си, така те си елиминират най-силната конкуренция. Най-силната, понеже тези фирми, могат да си позволят да возят на 0,80-0,90Е/км, а на големите това не им харесва, понеже им бърка директно в бизнеса. Това става поради ред причини, а сега ако тръгна да пиша защо и как, ще стане прекалено дълго, но това е моето мнение. Прост пример ( дори бях писал статия по темата) - те взимат на нормалната ( не най-високата цена) цена от 1Е, но ти дават на теб , бедният българин на 0,85Е. За 10000 пълни километра, а те реално на месец са повече, това прави разлика от порядъка на 1500Е НА КАМИОН!!! 1500Е които те печелят от всички нас на камион, без да инвестират абсолютно НИЩО !!! Не е малко нали?
Караш ли за чужда спедиция обаче, да, на под 1,00Е, имаш и някой преимущества, които за малка фирма могат да са структуроопределящи. Например - гарантирана работа, километри, заплащане. Дават ти карти за гориво и такси, а после ти прихващат сумите. Това е добре, понеже не ти трябва кеш за месеца ( или за два, за да си сигурен). А един месец, гони 5000Е за тези разходи. Болшинството от хората с по 1-2 камиона, нямат нужен кеш за всички разходи и го играят мача "на сигурно", точно поради тези причини. Логично. Отделно, не се разправят с некоректни спедиции и клиенти. Работят само с едни ( големи), а оттам няма как да те излъжат и да не ти платят. Което е много важно.
Цената която плащат обаче е ..... 0,85Е.км, примерно. Само за сведения. Според мен, без да претендирам за максимална прецизност, но в момента нормалното навло в ЕС е около 1,00Е/км. Най-общо казано. Защото има и не малко случай и на 1,1-1,2. Тоест, нива като отпреди, със скъпата нафта, а сега всички знаем колко е цената й. Това се получава, заради отчетливият растеж на товари, при относителен дефицит на камиони. Но да споделя нещо важно. Това е сега. Как ще е за в бъдеще е съвсем отделна тема.....която едва ли може да бъде прогнозирана с абсолютна точност.
За камиона. Да купуваш нов, че и композиция, без да имаш опит е ... пълна глупост. Поради 100 причини. Но ако все пак си го решил, ще ти споделя нещо. Варианти и предложения много. Мога да пиша до утре на обяд буквално. Влекач.... от 70000Е нагоре ( до над 120-130 за някой "сериен убиец-рецидивист" :-))), като Волво ФХ16 или Скания V8 730, които едва ли те интересуват). Средна стойност 80Е. Ремърке, ако го купуваш ти- ново от 18( с клизма) до 30. Средно ..... малко над 20. И там има МНОГО специфика. Освен типа разбира се.
При лизинга има също много варианти. От 10% 1-ва вноска и класически вариант, до вариант с остатъчна стойност. И тук има толкова много специфика, че ако тръгна да пиша, ще стане пълен ферман.
Сервизни договори - много полезни, но и на съответната цена. Ти си избираш с или без. Както и с какъв точно.
ЗАПОМНИ - грешно решение при покупката ( тук не споменавам, конкретен модел влекач, а и ремърке, понеже това е много основна тема, ама МНОГО) и респективно лизинга, може да те ЗАКОПАЕ кардинално.
Лично според мен, плащане на банка (на еврей) никога не е най-добрият вариант, но често неможе без това. Ако ти се наложи..... всичко над 1000Е/месец е абсолютно безмислено. Лично мнение с което неискам да ангажирам никого. 1000Е е предела според мен.
Друго което само ще загатна при лизинга и стойноста на камион/композиция. Смятайте си т.н. "прозорец". Какво е това ли? Това е колко реално плащаш при лизинг. Защо е важно ли? Защото не е най-важното колко ще го купиш нов, а и колко ще струва в КРАЯ НА ПЕРИОДА. Пример призволен - едно Ивек струва ново от 75Е, но на 5-тата година е около 20Е ( много зависи от 100 неща, но горе долу говоря). Тоест изплащаш 55Е. Едно Волво, струва ново 85Е примерно, но на 5-тата година може и да струва 35Е, тоест изплащаш 50Е. Има много други вариант, но това което искам да кажа е, че е важно да се следи и т.н. реална остатъчна стойност, за да си наясно какво следва в дългосрочен план!
Колко ще ти остават ли? Ако работиш за чужда спедиция, на нормалните за тях нива, които офертират за наши фирми ..... и се движиш около 0,85Е/км при СЕГАШНАТА ситуация ( която обаче няма да е задълго, понеже тази цена на нафтата няма да е вечна) , ще ти остават между 2000 и 4000Е на месец. Това е страшно голяма разлика, която се определя от това какъв камион имаш, как караш, колко си добър, колко се чупи,каква му е поддръжката и още 124 неща :). Отделно дали имаш един или няколко камиона и респективно разходите ти за фирма и документи и т.н. Средно да кажем 3000Е нетни на месец. Хайде сега се замисли, заслужава ли си този риск, при положение, че с малко повече късмет, можеш евентуално да си намериш работа като шофьор за 2000Е на месец, без НИКАКЪВ РИСК с фирми, кредити, залози и т.н. супер важни неща, при тов аза следващите 5 години? Лично решение е това.
Според мен.... както вече казах, нова композиция е пълно убийство. По добре стара и ПЛАТЕНА КЕШ. БЕЗ ЛИЗИНГИ. При правилно избрана спецификация ( много дълга тема) и кадърен шофьор, аз претендирам, че НЕ се чупи толкова често и на финала струва дори по малко като стойност на поддръжка и текущи разходи. Просто не ти струва 1000+ Е на месец точно никога.
Друго което много хора забравят. Сметни си периодите от време, през които камиона ще стои в БГ. Караш 3 месеца, но 1 почиваш нали? Този 1 месец ти ПАК ПЛАЩАШ лизинга. Плащаш но неработиш!!! Сметни си колко такива периода имаш в годината и задължително тази сума я прибави към лизинговата стойност. Защото това ти е реалното плащане на годишна база. Тогава лизинга реално скача ;). Детайл е това, но много важен детайл!!! Естествено ако си на лизинг де ;) !
Пътни такси.... Евро 6 все още не е толкова по евтино от Евро 5. Засега. Как ще е в дългосрочен план е друга съвсем отделна тема. Както и точноколко ще е разликата. Затова трябва да си, тоест не трябва, а ДЛЪЖЕН си да знаеш къде ще караш. Има държави където няма преимущества за Евро 6, както и държави където има. Сядаш и смяташ детайлно. Защото засега, Евро 6 поне в повечето случай не пести толкова много от пътни такси.... Също много дълга тема.
И отделно.... българските фирми НЕ работят на истинските европейски навла от около 1Е, че да могат да си позволят нови композиции. Когато т.н. евроГейци започнат да ни плащат и на нас толкова, колкото и на тяхните фирми, тоест около 1Е, то тогава да. Но при 0,8-0,9Е/км.. няма как да стане. Лично мнение.
Темата е наистина много дълга, но личното ми мнение е, че нова композиция при тези нива на заплащане към български фирми е - голяма глупост. Все пак ако държиш на това, ще ти дам един съвет, който мисля ще ти е от помощ. Вземи си камион до 1 година, до 100хил.км. Или т.н. "демонстрационен". Практически пак е нова машина, но цената вече е друга. Отделно - плати го на НЕТНА стойност. Как става това ли ? Ако ти е интересно пиши тук, ще ти обясня. Възможно е и става. Тогава печелиш по две направления. Първо - не го плащаш 80Е, ами ..... 65Е примерно. Пак е практически нов. Дори и да е на 100хил.км какво от това? След 5 години няма да е на 600хил., ами на 700хил.км, голяма работа. Второ... плащаш 65Е и това е. Варианта който си го мислиш - чисто нов - 85Е. ОБАЧЕ 85Е + ДДС. Да, ддс се тегли и ползва ( което пак е нерви и филми и т.н.), но това не променя факта че го има. 85Е + 20% ти е 85Е + 17Е = 102.000Е. Къде са 102.000Е, къъде 65.000Е ;) . Детайли просто ;) . Както и още много детайли има ;) .
Аз не съм шофьор - имам 2 камиона които работят в Европа ще ти споделя моя опит
1-во България - Германия 10 000 км според мен са мечта, а и цена от 0.85 евро/км - по тази релация не знам как ще намериш ако имаш нещо в предвид това е друг въпрос
Таксите - Германия 0.15 евро на км, Австрия - 0.30 евро/км, Франция ако не гониш само национали средно е по 0.24 евро/км
Швейцария не я комнетираме да не дава господ да ходиш там :) Унгария към 120 евро май да минеш през нея (аз не карам прави курсове не съм много на ясно колегите могат да ме коригириат тук)
Горивото - Германия по магистралите е 1.13 до 1.17 Франция 1.24 е Люксембург си е далавера - 0.98 с ДДС :)
Имай в предвид че средно 10% от пробега не се плаща - било то не ти плащат празни км (някаква част) или просто разлики от това как се изчислява маршрут-а и как действително се изминава.
Като сметнеш всичко това баланса е под 4000 евро като аз от тези пари плащам заплата на шофьорите 2000 евра + осигоровки и транспорт за смените та общо взето от камион ми остават определено под 2000 евра
Това с гаранционното е нож с две остриета - имаш гаранция но всяко влизане за упслужване ти е 2-3 пъти по скъпо от това да го направиш в нормален сервиз а не в официалния за марката. Освен това 4-5 год МАН на 400 - 450 000 лв е около 35 000 евро не знам за 3 год дали ще имаш 50 000 евро ремонти - но ти си знаеш. Има го и другото че за нов кредит/лизинг е по-лесно от колкото за 2-ра употреба.
Гуми масла не ги мисли много малки разходи са сравнени с всичко остананало - най-вече гориво/такси и т.н
Аз започнах скоро този биснес ако искаш обади се ще ти споделя опита си до сега
До колегата от предния пост - брей къде са тези нормални навла 1.2 :) пишите ама никаква конкретика
Аз такова навло не съм видял аз карам на 0.98 но ми плащат пътни такси само в Германия за жалост 80% от пробега ми е Франция
Когато говорим за навла има много много неща които трябва да се обмислят не само самото навло - ама това е друга тема
Съжалявам че пиша втора публикация веднага, но сега видях отговора докато съм писал.
Жоро ..... личи си, че нямаш НИКАКВА реална представа от тези неща. Не ми скачай сега обаче. Не те обиждам ;).
40/100 точно НИКОГА няма да ти харчи камиона, ако ще и с 28 тона да си редовно. Според товара, шофьора, дестинацията и камиона, ще се движиш в средни граници 27-33. Това е МНОООГО относително понятие и зависи от прекалено много неща, но средно, НОВ камион при РЕАЛНОСТА в ЕС , според мен 30/100 няма да мине тотал за месеца. Къде е 30, къде 40?!?!?!?
1,1Е нафта??? Това да не е някоя нафта за совалки :-). Казваш, че би искал да караш БГ-ЕУ-БГ. Тогава с голям резервоар ще се класираш със зареждане само от БГ. А в момента, доколкото знам, можеш и на 1,7лв./л крайна С ДДС да плащаш ( ти незнам, но по принцип може). Пак казвам с ддс това. Къде е 1,1Е, къде 1,7лв?!!?
От тези две неща само си с МНОГО назад в сметките. Тоест, грешиш МНОГО, ама наистина МНОГО!
7,5% лихва? Хмммм, добре. А знаеш ли, че нов камион от вносител е с около 5%? Горе долу е толкова. 7,5% е 50% повече от 5%, ако изхождане от базата на 5-те % ;) ! Сметни го за 5 години колко е .....!
Произволно само ще ти кажа една оферта която видях тези дни. Ново Ивеко Евро 6 .... 9000Е 1-ва вноска, 36 месеца по 1000Е и тези 36 месеца си в пълна гаранция и поддръжка ;). Но това е по скоро като наем, понеже в края на периода имаш т.н. "остатъчна стойност" от .... 36000Е. А камиона струва тогава горе долу толкова ( или според мен, реално може да струва и 45000Е, тоест тези 36000 които ти остават + 9-те хиляди който си дал в началото, за да излезеш на финала на нула дадени и да си само с тези 1000Е/мес. като наем. Наем, но караш чисто нов камион....). Можеш да продължиш да го изплащаш, можеш и да го върнеш. Твое решение, но на фона на заплануваните от теб 2000Е /месец, тези 1000Е пак за нов камион са много по-добре. Просто пример, който ми дойде на прима виста.
Незнам какво да ти кажа, о мисля, че някой ти е напълнил главата с глупости и ти е дал изключително грешни съвети, възползвайки се от некомпетентността ти. Което е често срещано. Съвет - не вярвай на такива хора ( ако ги има де). А този който ти е казал 40/100 или средна стойност на нафта 1,1Е/л., просто повече не комуникирай с него.....
Съвет...... ЗАБРАВИ този си вариант от 50-100-120 ХИЛЯДИ ЕВРО, ЗАРОБВАНЕ. Нито имаш опита, нито знанията, нито това е правилното решение за теб. Може да звуча грубо, но ти го казвам откровенно. И мисля, че всички тук ще ме подкрепят.
Вземи си едно старо, но добро и прецизно избрано Евро 5 за 15 до 20хил.Е ( има и за 10Е :-) ) , обслужи го ИДЕАЛНО и пробвай. Пробвай половин-една година, докато се научиш. Много работи ще научиш повярвай, ама МНОГО. Едва тогава, когато се почувстваш поне малко компетентен, седни и си сметни нещата. И сам ще видиш кое е най-правилното решение за теб в случая ;).
Седни, намери и дори запомни наизуст ВСИЧКИ пътни такси в различните страни. Много са, но си длъжен да ги знаеш. Да не говорим за спецификите - тунели и различни маршрути. Длъжен си да ги знаеш. Както и границите и защо ....еди къде си, се минава от ...еди къде си, а не от .... другаде. Също и както къде може и не е проблем да караш т.н. "национал" (без такси) и къде не е оправдано....!
Специално за пътни такси, на месец, си приготви средно, пак казвам средно, поне 1500Е. Има разлики, но си заложи 1500Е.....
Поздрави и не се сърди за относително резките коментари, просто те са продиктувани от това което пишеш ;) !
Hino благодаря ти за широкото разяснение.
Явно има доста неща да доуточня преди да направя каквото и да е ..... хубаво е че има хора като теб в този форум които да подсказват и насочват вниманието в детайли които се пропускат .
Може би първо трябва да проверя за релацията която споменах долу за заплащане и натоварване и отново да правя сметки , Hino добре ме насочи ще проверя още няколко детайла и пак ще си правя сметката
Благодаря на всички и лека вечер от мен!
Моля Жоро, радвам се че съм бил полезен. Аз така го разбирам форума ;) .
Още нещо по темата - лицензи. Имайте ги и тези неща на предвид. Запознайте се с точните изисквания и си сметнете колко би ви излязло да ги изпълните. Естествено не на 100% де ( ясно, че няма да си построите сервиз или да направите плац само заради един камион :-) ). Това също е важно. Тоест без него въобще нищо неможе. Но предполагам, че ще ползвате фирма на някой познат. А това вече е до договорка. Колко струва и дали е възможно в момента в Бг, нека някой по-компетентен от мен да сподели. По принцип би било интересна информация.
nevega, 1,2 ти визирам Италия-Германия и обратно. И в момента има такива цени. И преди имаше. Визирам курсове от Северна/Централна Италия и цяла Германия. Нормален товар/ремърке. Без Мега и без Койл ( там знаеш, че винаги е повече). Не казвам, че е масово, а че има. Не е изключение ВЪОБЩЕ ;). Но говоря ако ТИ си търсиш товарите. Ако си се качил "на хорото" към някоя спедиция, съвършенно естествено, .....това "агнешко" няма да ти го дават на теб. Тоест, няма да ти го отчетат така. Вие ще сте на договор, а разликата си е за спедицията. Логично. Ако го играеш на сигурно ( което е абсолютно логичен вариант), цената е такава каквато се договорите със спедицията. Ако рискуваш и можеш да движиш нещата сам..... 1,00-1,20Е/км. С целият риск произлизащ от това. Ти си решаваш.
Борсите ги знаеш сигурно по-добре от мен. Само Тимо и Транс-а разгледай и ще ме разбереш какво искам да кажа.
Швейцария не е чак толкова скъпо. В смисъл.... зависи от теглото на товара, там се умножава. Също така, там Евро 6 е с добро предимство. А ако трябва да правиш .... Милано-Дортмунд примерно.... не виждам смисъл да обикаляш през Бреннеро и да го плащаш. Абе, дълга тема, всеки си знае, аз акъл не давам ;D . Но 0,98 с платени от тях немски такси...... е повече от перфектно. Лично мнение. Още повече, че Франция болшинството я карат национал и става "перфе" :D.
Здравей Hino, хубава дискусия завързахме с теб :)
Няма причина да се обиждам на хора споделящи опита си с мен..... дори напротив .
Нямах време да ти отговоря за моите сметки за които ме критикува , та те са такива защото когато правя такива предварителни разчети винаги за приходите взимам ниски нива (0.85 евро на километър) ,а за разходите по високи(разход на гориво и цена на гориво) и когато дръпна чертата и съм на + значи има някаква светлинка в тунела
Това за големия обем на резервоара също съм го мислил ;) има доста плюсове в него
Hino , ти от кой град си виждам че имаш доста идеи които можеш да ми споделиш при желание от твоя страна .... да не те натоварвам с писане де ;)
Искам да благодаря и на nevega за неговото мнение и дадените цифри
Оказва се че не съм в тоя бизнес но по моя преценка има много от вас готови да помогнат на колегите си, това е много хубаво и отдавна мислих че няма почва в България
Жоро, радвам се че не се обиждаш, понеже... знам ли, често в България хората се обиждат като им кажеш мнението си, а те не го споделят. Но нормално, живота е такъв.
За сметките ти..... по-добре, както казах, някой да ти кажа НАВРЕМЕ къде грешиш, макар и по-остро, отколкото да се "набиеш" една здраво в този филм, дългосрочен филм и после......! Разбираш ме нали? Пак казвам, транспорта е много специфична и строго индивидуална дейност със собствени закони и правила. Без опит.... става много тежко и трудно. И определено тук има хора, които могат да споделят много повече от мен, понеже имат много по-голям и конкретен опит от мен. Ако искат де :-).
За сметките ти, да това е съвършенно правилна тактика. Да заложиш минимумите от двете страни и така да видиш какво би станало, но тук както ти казах ти изпускаш много неща. А те са структуроопределящи в този бизнес. Според мен.
Казваш да ти остане на финала "+". Е то ще ти остане, най-вероятно. Но изниква въпроса, дали си заслужава да се качиш на камион ( ако не си го правил досега, няма как да ме разбереш какво значи това буквално), да си заложиш имот или нещо друго, да рискуваш толкова много, а и си без никакъв опит, само и само, за да изкараш ...200-300Е повече, отколкото ако си просто обикновен шофьор към фирма? Според мен ....... меко казано не. А с визираната от теб възможност за 100Е реален кредит, ти можеш да вземеш точно 5 добри влекача втора ръка и да си направиш фирма и да си си у вас при семейството. Аз на твое място с такъв капитал, точно това бих направил, но това съм аз де, не ти, или някой друг. Както и да е ;).
N.B.- Когато съм в България, а отскоро съм за постоянно в БГ ( уж :-) ), съм във Велико Търново ;) !
Hino, виждам, че си много активен в темата, за което много се радвам. В един от твоите отговори ти спомена, че можеш да пишеш до утре за това каква композиция да изберем. Можеш ли да разясниш малко повече по тази тема? Коя марка влекачи да изберем, с какви характеристики, какви ремаркета и т.н. Всички тези неща предполагам, че зависят от това какви товари ще се превозват, но ти ще кажеш кое според теб е най-добре.
Само искам да кажа, че въпроса с марката на камиона ме интересува най-много поради ред причини.
Разбира се всеки друг може да изрази мнение ако е компетентен и желае.
Благодаря!
Kozzirago, отговор на този въпрос практически няма. Темата е толкова дълга, че дори и аз да тръгна да пиша моето мнение( което си е само мое), това не означава, че за теб или за някой друг, това би било правилно.
Но все пак..... първо отговори на няколко въпроса. Къде ще караш - маршрути, натовареност, специфика? Какъв влекач и ремърке ( отделна тема са ремъркетата) би искал да купиш - нов или употребяван. Ако е нов, какъв точно, ако е употребяван с какъв бюджет разполагаш и имаш ли предпочитания ( не толкова към марка , а като спецификация). Имаш ли доказано добър, доверен сервиз или нямаш. Имаш ли шофьор ( и какъв) или сам ще караш? Влияеш ли се от някой неща, като "показност", мощност, комфорт или държиш единствено и само на "счетоводството" :-))). Или си "посредата" на тези неща. Кое ти е на сърце, имаш ли марка която харесваш или не. И още ред неща......
Като цяло, аз винаги съм го казвал. Няма "най-добър" камион. Има най-добре избрана СПЕЦИФИКАЦИЯ, и то СПОРЕД КОНКРЕТНИТЕ НУЖДИ на собственика/шофьора....! И на второ място - ЗАПАЗЕН влекач ( а и ремърке също), а не задължително най-евтин!!! Това е много важно. Защото можеш да вземеш , примерно...... някоя топ марка, ама убита от бой. Както и , не толкова престижна марка, но супер запазена и поддържана. Ясна ти е кое би било по-добре....!
Както и друго - можеш да купиш нещо в добро състояние ( втора ръка говорим), но СЛЕД това, да инвестираш пари ( не особено малко) , за да смениш не малко неща ( тук дори и само т.н. "консумативи" да сложим, уж сравнително евтини, но "на финала" се стига до една не малка сума), но да си направиш композицията .... идеална от-до. Примерно говорим де.
Въобще, много дълга тема, но за да ти отговори който и да е, трябва поне да зададеш параметри. Без тях..... не би било възможно да се отговори дори и повърхностно, компетентно по темата.
;)
Предпочитам влекача да е Actros до максимум 55000-60000Е Нямам идея какво имаш предвид под "спецификация". С маршрути не искам да се ограничавам, като цяло мога да карам в цяла Европа. Относно сервизите имам доверен сервиз в България на мой роднина, не държа особено на мощност мисля че 440-460 коня ме устройват идеално, от към екстри държа само на голяма кабина и големи резервоари (можеш да ми препоръчаш някоя друга полезна екстра).
Kozzirago, аз съм последният човек, който ще ти каже нещо хубаво за следните две марки - ДАФ , Мерцедес ( в по-малка степен). Но все пак, придържайки се конкретно по темата за Актрос и не отклонявайки се от нея, скромно ще ти отговоря.
Ако искаш да караш един от най-импотентните камиони произвеждани някога - Актрос е твоя камион. Ако искаш да ти е мъка абсолютно винаги когато си тежък, или идва баир, или искаш да изпревариш ( ако въобще успееш) - Актрос е твоя камион. Ако искаш да платиш една много сериозна сума за който и да е Актрос, понеже те винаги струват МНОГО - Актрос е твоя камион. Ако нямаш ЧЕСТЕН и КОМПЕТЕНТЕН сервиз и искаш да влезеш във филм с поддръжка ( в зависимост от това колко те лъжат) - Актрос е твоя камион. И т.н., и т.н. ;) .
Сега, положителните черти. Колкото и да го ненавиждам...... Актроса си има и положителни черти. Струва много, но и си държи цената много добре. Разхода на гориво - импотентен до безкрайност, но икономичен ( най-вече ако не е натоварен до макс, или ако не караш тежки маршрути). Защо е икономичен ли ? Ето защо според мен. Мотора на Актрос ( не на Аксор) е ОМ501. Генерация от ... може би когато си се родил ;D . Максималният му въртящ момент , както и при почти всички Мерцедеси от този клас през последните няколко десетилетия, е на 1080/1. Това ще рече, че ДО тази граница и СЛЕД нея........ повтарям ДО и СЛЕД , има една "мъка", да "стигнем" 1080/1 и после да ги "изпуснем". Незнам дали ме разбираш какво точно искам да ти кажа. Кривата на въртящият момент е като ...връх Мон Блан. Само нагоре и само надолу. Нищо общо с камионите които "държат" момента и/или просто го имат при много по "плоска" крива. Разбираш ли ме или не?
Тоест..... този мотор, ако успееш да го държиш "там", или около това "там" ( как ще стане , особено с тази кутия, не ми е много ясно :-) ) , то тогава ще караш не един от .... ами безспорно най-икономичният камион създаван някога. И това не е шега. Обективен съм. Доказано е един от най-икономичните камиони. Само с условието, или да не е пълен, или пътя да е по възможност по равен, или шофьора да е изключително компетентен, че да може да го "държи" около това "там" 1080/1. Всичко ИЗВЪН тези режими е ......мъка. Това е и причината, в Бенелюкс например, това да е камиона рекордьор по нисък разход. Или въобще по такива равни терени. Там найстина няма конкуренция. Незнам и дали някога ще има. Но това е там и никъде другаде. "Забий" го в една Швейцария примерно и ...... си приготви една молитва и няколко кръста, че положението става..... :-).
Друго - кутията. Ако е Телиджънт, еле пък първите поколения....... там импотентността е по две. НЯМА камиони с по бавна и откровенно малоумна кутия. Ако не си карал и/или нямаш база за сравнение, незнам как да ти го обясня. Трябва да се усети. При Пауършифт и версиите му 1,2,3 положението е отчетливо по-добро, в положителен смисъл. Запомни - Актрос се кара на мануал (особено в баири). Номера е да го можеш и да знаеш кое-как-защо!!!
От техническа гледна точка..... ако е поддържан както трябва, това е относително доста непретенциозен камион и техника. Ако всичко е правено навреме рядко ще те изненада, факт. Но ако не е , можеш в сериозен филм да се вкараш.
Цените на частите са поносими, а понякога и много добри, това също е факт. Важен при това. Но сервиза, както и добре избраният екземпляр е по важното.
Кабината , ако е МегаСпейс е една от мнного добрите кабини.
Казваш, че не държиш особенно на мощност? Мощността е много дълга тема..... и не е важно колко е точно, а колко време можеш да я ползваш и до каква степен. Супер дълга тема. Както е и дълга темата за предавателни числа ( кутия, диф, гуми и тн.). Мощността не е самоцел, а НУЖДА, но нужда според това какво ти трябва, какво искаш и какво може да ти даде определената версия на камиона. Мощност и тяга ( въртящ момент) принципно са две различни понятия.
Резевоарите са ясни - колкото повече, толкова повече :-).
Друга полезна екстра - РЕТАРДЕР - задължително. Особено ако си по нов, просто задължително. Според мен де.
Аааа и да не забравя..... сядал лиси в Актрос? Карал ли си? Ако не ..... да знаеш... не случайно му казват Тракторс. Стойката вътре е просто ..... :-).
И последно - аз продължавам да твърдя, че суми от този визиран от теб порядък , както и каквото и да е над 20-25Е абс.макс за влекач, особено за "новак", е ..... ритуално убийство. Пък кой каквото ще да ми говори. Най-безмисленото нещо на света.
Но това си е мое мнение де и никого неискам да обвързвам с това. Както и всичко което написах до тук.
P.S. - От техническа гледна точка, с написаното от мен сега, НЕ визирам V8 версиите на Актрос . Те са съвсем друга тема.... !
Hino, страшен си ,браво за изчерпателния отговор
Гледам и при новия си мотор OM471 не са подобрили много нещата ,но връх Мон Блан малко са го поизгладили ;D
погледнато само от към криви на въртящия момент наистина са си зле примерно сравнени с VOLVO или SCANIA, a все пак според мен въртящия момент и разположението му в по голям диапазон от обороти е ключово за приятно каране
Но както каза всеки си има своите + и - и ако икономията на гориво при Мерцедес е с литър спрямо другите това си е голям +
16 литровите мотори значително по висок разход ли дават в сравнение с 13 литровите ???
Жоро, това е около30% от нещата които мога да кажа специално за Актрос :-). Но е малксимално кратко по същественото.
От новите им мотори, трябва да се прави разлика. Имат 10,7 (430 коня), и 12,8 (420 и 450 са по разпространените). Вече редови 6 цилиндрови, а не V-образни 12-ки. И вече са Комън-Рейл, а не помпЕН-дюзЕН ;D. Да не говорим, че големия е и турбокомпаунд. Както и да е, темата едва ли е за Евро 6, но от тях, едноличен лидер по разход в най-общи сравнения е ... 1842, 12.8 с най малкото мощност - 421 ( 2100+300 нютона при 1100/1 ..... пак не е "плоска" кривата и пак не "държи" много).
Връх Мон Блан никога не им е била сила на Щутгардци. В това отношение, от Дойц ( Курсора на Ивеко е оттам) са ненадминати лидери, години наред. "Държи" между 1000 и 1500 ( +- 50/100 об. според модификацията) нон стоп. При това от 15+ години насам ;D ;) . Волво и Скания ( Волво традиционно малко повече от "Вабис"-ите) също.
Това за това колко и как държи не е само за приятно каране, ами и за много други неща ;) .
Един литър не е. Повече е, дори доста повече, към и над 3 литра може да отиде, колкото и да е относително, стига да го "хване" шофьор ( с достатъчно нерви ;D) и да позволяват условията. И друго..... средна скорост 5+ км. по-ниска МИНИМУМ. Само за сведения, това за ден е около 45-50км. За месеца гони 1000км..... Тънки сметки, ама.....
А това за 5+ км. по-ниска средна скорост важи при идентични условия с други конкуренти, а не за "задължителното условие" на Мерцедес, че икономичният режим е 85км/ч и нито един км повече . А "наистина икономичният режим" бил 82км/ч :-))). Не е шега това.
Имам едни тестове... по идентични трасета, проведени през последните... около 15 години Немски са. Не че значат нещо особено, но поне дават реална представа при идентични трасета. Всички марки и доста модификации има. Ако някой му е интересно мога да напиша тук някой от резултатите. Това най-вечче за сравнение с големия мотор на Бенц. В някой случай дава идентични резултати. То какво в някой.... само в един - 1848 ( ОМ501) , срещу 1851, най-малкото мощност на големия V8. Евро 5 това. А 1844 ( най-балансирания Актрос) им дава 2-3 литра под 1855 и 1860. Но пак казвам относително е това.
При по старите V-8, до и включително Евро 3 , имаше една специфика доста интересна. Практически единственият влекач, с изключително къс диф. и практически двоен овърдрайв. Никой друг не го използваше това. Получава се , нещо от рода на между 4 и 5 към 1 корона/пиньон, при крайно отношение на 16-та около 0,6. От което "на финала" се пада под 3, дори към 2,60 някъде според зависи от версията ( мога да проверя). Това беше част от идеологията на Мерцедес за "максимално бързо достигане на круизна скорост". Нещо което само те правиха и считаха за "резолюционно". И толкова беше "революционно", че от Евро 5 насам, минаха само на класически варианти , около 3,00 и директ драйв крайна . ;D Както и да е .
Но че V8 е съвсем друга бира в сравнение с 501-цата, това е вън от всякакво съмнение.
;)
P.S. - Сега, само някой да не ме попита и за Дафинка Чифутова, че съвсем ще започна да бълвам змий ;D !
За Дафинка няма да питам ;D
Но за тестове за който говориш имам интерес към 1851 с OM471 двигател и Пауършифт3
и може би за VOLVO с D13C500/540 мотори
Видяло се че ще ти дължа една почерпка :)
Последното волво има страшно кекава електроника , практически няма електронен компонент дето да не прави проблеми. Плюса му е разхода и вървежа дори и при малките двигатели.
Автоматика с двойният съединител е перфектен .
Sent from my Lenovo Z2 using Tapatalk
Жоро, според това което имам само от това издание, 1851 ( Евро 6 да уточним, редовия, Комън Рейл, 510/1800 и 2500/1100 фикс) им дава на тяхното трасе ( уточнявам т.н. "ново", защото в базата си данни имат и от старото трасе , но не за този 1851, а за старите V8-ци) ..... среден тотал 33,8/100. При 32,7 на магистрала, 25,5-минимален магистрала и 38,6 т.н. "ландщреке" или смесено извънградско различно и 10-15% друга магистрала. Всичко това е около Кьолн. Както знаем, в Германия по принцип разхода винаги е по-голям, тоест висок. Композициите им от тези тестове, винаги са 40тона бруто, но пък и в 9 от 10 случая в тези им тестове (началото си водят от края на 90-те години и за тях имам данни), съм забелязал че ремъркетатат са т.н. "аеродинамик", тоест...знаеш, предпоставка за по-нисък разход.
Специално Евро 6 , 1851 в конкретният случай е с ГигаСпейс кабина, 12-степенен ПауърШифт 3 ( то не че има друг де :-) ) , гуми на 70, тегло нетто ( чисто нетто приравнено, тоест без гориво дори в единия резервоар)-7450кг, корона/пиньон - 2,73, директ-драйв едно към едно последна 12-та скорост, а на 80км/ч, му идва 1179/1 ( средна бира горе долу :-) ).
Мога да изпадна в подробности в сравнение на 1851 с ...1843 ( 10,7 литровия), и 1842 (12,8) и 1845 (12,8), но едва ли някой толкова го интересува. Горе долу извода е, че 12,8 литровия, в която и да е спецификация, при фул 40-тона и тяхното трасе е горе долу с един и същ разход. Тотала им е 32,5, 33,7, 33,8, в отделните етапи няма съществени разлики. Докато 1842 е с 31,6 и 2 до 4 литра предимство в отделните етапи спрямо другите ;).
За да сме още по педантични, нека да отбележа някой от другите конкуренти какво правят на същото трасе и при същият товар - фул 40 тонна композиция.
- МашиненфабрикАугсбургНюрнберг - ТГХ, ХХЛ, 12,4-480 -авт.12, 315/70, 2,71 + ДД (80км/ч - 1172/1), тегло около 6850.... тотал -31,6/100 (по етапи - 28,9/22,3/36,4)
- Ивеко Стралис Hi-Way , 11.1 Е6 но 420 , с бавния диф. 2,64, ДД, гуми 70, пак малко под 7 тона ( 6850) нетто, автомат 12, при 80 е 1139/1 , тотал 33,0 ( 40-те тона му идват множко) и по етапи - 29,7/22,3/38.8. Апропо, 460 и ОСОБЕННО 480 , правят около и под 30/100!!! Което е почти рекорд ;) !
- Скания Е6 , R450 , Стриимлайн, Топлайн, 12.7 Комън Рейл, фиксирана геометрия на турбината ( без ЕГР, но с АдБлу) 2,59 ДД, гуми 70 ( отпред 80, 315-ки), 6900кг., 1120/1 на 80км/ч .... 30,7/100 тотал (29.9/23,0/35,2) - един от най-икономичните камиони в момента. Апропо , Г410 Хайлайн в същата спецификация техническа, но с 410к.с. е 30,0 тотал и по етапи - 26,1/20,8/36,9.
Имам и други данни, но не ми се пише сега.
Волво , новото, го има също, но на друго трасе ( незнам защо). Също така и с различно натоварване. Но не е често и обективно да се сравнява с изложените горе, понеже не е на идентично трасе, респективно няма как да се направи обективно сравнение.
Като цяло искам да кажа нещо. Тези данни показват ЕДИНСТВЕНО И САМО разликите МЕЖДУ КОНКРЕТНО тези ( а и всички тествани от това издание) модели и модификации. и НИЩО ПОВЕЧЕ! Това е важното и този е извода който трябва да се прави. Защото това е обективното. И пак да кажа - това колко дава по това трасе даден камион ( защото аз имам и доста данни от същото трасе на много различни марки и модели .....тоест две трасета де... за последните 15 години)незначи нищо друго, освен това как се представят ПОМЕЖДУ си. Разхода там винаги е по-висок и нека да не си мислят хората, че ..."йок" еди кой си камион ( без дори да гледат спецификация), харчи точно толкова. Няма такова нещо. Харчи толкова, в този си вариант на това трасе и нищо повече. На друго трасе ще харчи различно. С друг товар също.
Азбучна истина е, че с по малко товар има огромни разлики, както и на по-леко трасе. Това тук показва горе долу максимума, защото и тонажа е 40 тона бруто и трасето е тежко. С по-лек товар има огромни разлики и "мача" става коренно различен. Например.....почти само тази нова версия на Скания Е6-цата, дава толкова добър разход. Другите които ги имат тествани, не са нищо особено като разход. Силно се съмнявам обаче, че ако се карат по поне малко по-лек терен и с 5, да не говорим 10 тона по нисък тотал, резултатите ще са такива. В смисъл, то ясно, че няма да са, но тогава вече всичко се обръща наопаки. Последния може да стане първи и обратното..... Затова, имайте го на предвид.
На същото това трасе, старите камиони Е5, дават средно 2-3 литра по-висок разход. Мога да тръгна да ги изброявам, но ще стане много дълго, а и няма смисъл.
Извън темата за разхода...... в момента, до 3 годишен Е6, според зависи, може да се намери на около 60-65Е ( +- де, зависи от 100 неща). А запазено Е5, че и ЕЕВ най-често, на до 500хил.км (полу "девствен" все още :-)) ) е между 17 и 25 средно. И ако сте новаци, хич не ми е ясно защо искате да наливате един вагон с пари за Е6 при това положение. Но вие си знаете де....
Апропо, новото Волво е ПРЕКРАСНО от-до. Не съм чувал за проблеми с него, но и не се занимавам професионално с това, така че не съм атестат за мнение конкретно. Наблюдавам обаче, от чисто любопитство, че горе долу излизат до 2 годишни на нива 60-65Е с нормални километри, тоест не двойна езда. А на фона на почти 90-те евро в магазина и ФАКТА, че Волво държи цена изкключително добре, това е един от най-изгодните камиони Е6. Естествено ако се взима на лизинг при това с минимална 1-ва вноска. Само и единствено тогава си заслужава. Лично мнение.
Както и друг феномен - На новите Ивекота Е6, цената не им пада толкова бързо колкото преди, което е интересно. То не че има защо да им пада де, но това е друга тема.
И последно - личното ми мнение е, че най-балансираният влекач от-до, но и най-вече като цена, втора ръка Е5 е - Рено Магнум (новата кабина след 2008 края, 2009 ). "Полу" Волво за без пари. Доказано здраво и комфортно. Старата кабина между 10 и 15Е, новата 15-25..... без коментар просто. Отделно Волво Унгария има в момента лот от 30+ Магнума Е5 ЕЕВ Меги на 500хил.км, 2011, с история за 27500Е обявени нетто ( разбирайте го 25Е поне крайна). Отделно и по-нови Волва , различни на перфектни цени.
И Ви обръщам внимание на една друга оферта. Предполагам много от вас не харесват Ивеко, но тези които знаят за какво става въпрос ..... една полска фирма има лот от 20-тина Стралиса, 2010 и 2011. Километри 350 и 250 хиляди доказани и с история. Най-важното - РЪЧКИ и истински. Цени... между 20 и 24Е ( с 6 нови гуми, тоест около 3000Е включени в тази цена, смятайте го). Практически, няма по евтин камион на ТАКИВА километри и такива години. Замислете се, че на цената на Актрос 2012 , двойна езда, 500+ хиляди километри, можете да вземете два до три Стралиса на половината километри......ръчки, които не се чупят и са доказано икономични. Как е?
Хайде пак се отплеснах, надявам се да съм бил полезен. Лек ден на всички ;) .
Колега добре си се насочил към Мерцедес-вземи Е5,много здрав катър.Само гледай с каква мощност е печката,че в една фирма карах такъв със слабата печка,и играх кючеци нощеска ;)Другият ти правилен избор е Ивеко.
Нямам особено голям опит, но съм карал actros mp3 E5 и mp4 E6, като цяло имам само добри впечатления, но затова реших да попитам и вас по-опитните. Благодаря за съветите, ако има нещо повече можете да добавите, следя темата редовно, а и аз ако се сещам нещо ново ще пиша. :)
Единственото което бих добавил засега, че е дълга темата е, че изпуснах един влекач който много малко хора "броят за жив" или за вариант :D . Това е МАН TGX V8 - 680 коня ;) . Ако ще е гарга да е рошава :-)). НЕ го пиша случайно това. Ако човек е и собственик и иска да му достава удоволствие влекача ( има не малко такива хора) , това е най-изгодното предложение. Чист парадокс е, че от 2-3 години се продава на смешна цена. Всичко от този мощностен клас е практически на двойна цена. Към момента нивата му са 25-30Е нето. Смешно е чак.
Въпреки че, има причина за това. Ако някой му е интересно мога да споделя подробности. Но това не променя факта, че за такива смешни пари, човек може да кара , наистина най-високото ниво на влекач.....!
Като заговорихме за рентабилност и ефективност при камионите интересува ме мнението на запознати с Рено - Премиум 460 evv. автомат от 2011г. Знам че някой ще го критикуват заради тясната кабина но все пак това е бюджетен камион от който не може да се очакват чудеса.В случая се гони нисък разход и надеждност при достъпна цена което го прави добра алтернатива според мен.Макар че мотор е само 11 литра все пак е Волво както и трансмисията.
Премиума е наистина добър камион,автоматичната му кутия е перфектна.Минусите са ,ако си висок с дълги крака,липса на място-шкафове за багаж,а и понякога не е никак икономичен...
Цитат на: juli76 - Събота, 19 Декември, 2015, 16:51:10Като заговорихме за рентабилност и ефективност при камионите интересува ме мнението на запознати с Рено - Премиум 460 evv. автомат от 2011г. Знам че някой ще го критикуват заради тясната кабина но все пак това е бюджетен камион от който не може да се очакват чудеса.В случая се гони нисък разход и надеждност при достъпна цена което го прави добра алтернатива според мен.Макар че мотор е само 11 литра все пак е Волво както и трансмисията.
Забележи, че ФМ7 е с 7хиляди няколко кубика, ФП9 е с 9хиляди и няколко кубика ФМ/ФН 12 или 13 е с 12777кубика двигател ФМ 16 е с16350 кубика 11 литра се слага само на рено
10.8 се слага основно на Волво FE !!! Мотора е 100% Волво. А на Рено Премиум се слага, също както и 12-ките и 13-ките на Волво, се слагат на Рено Магнум. С малката разлика, че са с преработена електроника за да "пасне" на Магнума, както и с други доставчици на някой елементи. Апропо, същото важи и за настройката на кутията - I shift.
FM12 е с 12,1 стария Д12. FM13 е с новия 12,8.
FM16 с големия шестак ( който е 16,1, не 16,35) просто няма такъв!
А за Премиума ..... откровен минус е, че разполага с може би най гадната кабина в света. Малка, тясна, огромен тунел посредата (то не че ФМ-а или ФЕ-то са по-различни де) , малко място, въобще.... чудо. На обратната страна обаче са други неща. Икономичен до нива да поставя рекорди. При пълно тегло разликата не е толкова голяма ( то и зависи с какво се сравнява де), но при средно или ниско е перфектен. Отлична динамика, пътно поведение отлично, дори леко спортно бих казал, ясно изразено стегнато управление...! Въобще що се отнася до тези му качества е перфектен камион. Цената също е традиционно ниска. Само да не беше тази отвратителна кабина.....!
16350 кубика e 730к.с. на Скания, а на FН16 е 16125-моя грешка. Твоя грешка няма FM16. 10837 кубика не го слагат на Волво защото не е достатъчно добър за тях.
Понеже се засегна и марката DAF по горе в темата не особено ласкателно но без ясна конкретика интересува ме всякаква полезна информация за DAF XF105 ,460 EVV. автомат,средна височина на кабината производство 2011 г. Смятам че модела не отстъпва по нищо на останалите големи в бранша не визирам само кабината и приятна возия а и мотора 12,8 "paccar". За който обаче съм чувал противоречиви мнения най вече свързани с големия разход на масло в определени серии на производство както и мудността в изкачванията въпреки сравнително големия работен обем и турбината с променлива геометрия.
Haydutyn, или аз нещо не съм разбрал ( напълно възможно, понеже ти си си написал мнението не особено разбираемо) , или ти си се объркал.
Кое е моя грешка, би ли споделил? Това, че ФМ16 няма ли? Защото ФМ 16 просто няма.
Друго - цитирам те: "10837 кубика не го слагат на Волво защото не е достатъчно добър за тях." , абсолютно НЕ вярно.
Слагат го масово дълги години в Америка и Африка ( предимно на ФМ-а и други модели за местните пазари). В Европа до 2009г. не (въпреки, че съм виждал боклукджийки ФЕ с Д11 !!!), защото разчитат на двете "крайности" 9 и 12/13 литровите, но СЛЕд 2009г., си е щатен мотор ( в FM/X ) --> http://www.volvotrucks.com/trucks/global/en-gb/newsmedia/pressreleases/pages/press_article.aspx?pubId=6321
През релийз за ФМ след 2005г. ---> "Volvo Truck Corporation had announced for FM a new version of an engine the D11B available in two power outputs 390 hp (290 kW) and 430 hp (320 kW) as well as new safety features such as Driver Alert Support monitor, Electronic Stability Program (ESP), Lane Changing Support, Cornering lights and Rain detection windscreen wipers. The naming of the series had also changed: engine size in litres is no longer used in the FM name. "
И въобще не е лош мотор, доказал се е нееднократно. Незнам откъде идва това мнение, че не бил добър. Защо да не е добър, защото го слагат на Рено ( което си е собственост на Волво от 2001г.) ? А Рено не е престижна марка ли? Това ми напомня приказката, че .... "когато Ивеко счупи турбина, всеки сочи с пръст и казва : ах какъв боклук. Когато Волво или Скания счупи турбина : еми случват се такива неща" .....!
Юли, аз нееднократно съм казвал, когато пиша за даф, че това е мое мнение и никого неискам да обвързвам с него. В смисъл, чистосърдечно си признавам, че тази еврейска марка НЕ Я ПОНАСЯМ и коментара ми е абсолютно целенасочено негативен поради тази причина. То не, че ако трябва да сме обективни дафа е много стока, но си признавам, че съм пристрастен.
А иначе.....американски мотор Паккар, абсолютна масларка и супер импотентен (но все пак не колкото Актрос). ФАКТ НЕУСПОРИМ!!! Плюсове - лесен и прост за поддръжка. Относително икономичен, факт. Кабина..... добра като цяло.
ФМ16 няма, има ФХ16.
Рено Магнум и Волво ФМ/ФН 12 или 13 е с 12777кубика двигател има 3 варианта: Евро4 / без променлива геометрия, без Аддблу, с ЕГР/Евро 5 с променлива геометрия, с Аддблу, с ЕГР. В Русия мосово им изолират Аддблу-то, а ЕГР по-избор на около 1млн.км. След няколко милиона като дойде време за основен ремонт се преправя/сменя главата, електрониката и т.н.-блокът е еднакъв/ на Евро 3 става без Аддблу, без ЕГР/. Кара по документи Евро 5 в чужбина. Подозирам, че с в схема с официялния вносител на Волво за Украйна-там предлагат услугата повишаване на екологичния клас.
Поляците внасят от Великобритания Рено Магнум и Волво ФМ/ФН 12 или 13, тапицерията на химическо чистене, обръщат дирекцията и препродават в Украйна.
Съжалявам, че пак ще пиша, вече като някой кисел учител а.к.а. - "стрелочник" съм сигурно :D, но и в последното мнение има грешка. Грешки при това!
Съжалявам, но ... 1-во - цифрата 12 и 13 при Волво ( FH/FM) е свързана с обема на мотора. FH/FM 12 е --> 12,1 D12. FH/FM13 е --> 12,8 D13. Тоест на новия като цяло модел FH/FM се слагат и D12 и D13, а НЕ само D13 (12,8) !!!
При Магнум е абсолютно същото ( без цифри) - тоест слагат и двата - 12,1 и 12,8. Тоест НЕ Е само 12,8 при Рено/Волво...!
Апропо извън въпроса тук - при Рено DCI е абревиатурата за техните мотори ( комън рейл) ИЛИ специално при Магнума ДО 2006г., за Мак моторите. След 2006 и при абревиатура DXI (помпа дюза) са Волво мотори ИЗЦЯЛО. При Магнума както казах е D12 - 12,1 и D13 -12,8 ( при Премиум - D11 - 10,8 ).
2-ро - Незнам аз ли неразбрах правилно за тези цитирани 3 варианта на Д13, но Д13 си има и във вариант Евро 3 ( Д13А) ;) . А това за схеите, ясно ....сефте :).
Апропо пак извън "редакцията", за FH, само за FH, а не за FM, версията 500 коня е турбокомпаунд!
Hino на най-големия серийно произвеждан двигател/има и по-големи вариянти но само по поръчка/ , няма как да има средна кабина 16125 кубика.
Относно 10837 кубика, правен на основата на ФМ 9. Помпата за високо налягане и на двата има по кратък живот от 12777 кубика, кокто и от предишното поколение 12130 кубика с различните версии Евро 1, 2 и 3.
10837 кубика с Аддблу прави големи мизерий-трябва ти емулатор.
12777 кубика при положение,че е посещавал всички сервизни кампаний, "малък сервиз", "голям сервис" /трите понятия за бългярските собственици на транспортни фирми са напълно непознати/на 600-650хиляди реялни минава на Тюв от първия път/за това в Западна Европа ги продоват след 700-750 хиляди/! Това постижение за 10837 кубика е трудно постижимо.
Не е достатъчно надежден за да не излезе, че съм нещо тенденциозен срещу Рено- колегите, работили на Рига-Термез или Минск-Термез да разкажат колко Премиума с 10837 кубика закъсъха в Казакстан и Узбекистан, Колко издържат на жега и на студ? Защо в клипа няма нито един Премиум?https://www.youtube.com/watch?v=CkFfnZ2eLyY (https://www.youtube.com/watch?v=CkFfnZ2eLyY)
Отговор: След като му изчистиха недостатъците на 10837, тогава започнаха да го слагат в Волво.
Haydutyn, раздвам се че си признаваш грешката, която явно е по скоро правописна. АЗ ГРЕШКА НЯМАМ , както ти писа също!!! Защото хубаво виж какво написа малко по-горе и го разтълкувай. Мисля не само аз го разбрах по този начин --> : "ФМ/ФН 12 или 13 е с 12777кубика двигател ФМ 16 е с16350 кубика" . И пак казвам - нито има FH12 с D13, нито fM с 16 литров. Btw, имаш и още една грешка в последния ти пост, но да не издребняваме ;) .
Както и да е, разбрахме се.
Това дали един камион минава "тюв" от 1-вия път, зависи от толкова много неща, че...... няма смисъл да се коментира. Толкова е относително, че.......
Също, това на колко километра продават собствениците един камион, пък точно забрави да е обвързано до такава степен с километрите му. Всяка една уважаваща себе си фирма, си прави сметката и цяла стратегия -кое-как-защо, според собствените си нужди и на базата на изключително много разностранни параметри. И от това колко са компетентни там, каква е фирмата и това каква е цялостната ситуация в бранша и т.н., и т.н. И прибавяме към това КОНКРЕТНИЯТ лизинг/финансиране и уравнението "излиза". Варианти има от .... 1 година наем, до 7 години чист лизинг. От-до според зависи.
Километрите и/или тази граница от 600хил. е второстепенно понятие. Но ДА, много от НЕМСКИТЕ фирми например, аритметиката им е такава, че са си избрали 4 годишен лизинг. Често в края му, влекача е на около 600хил.км. Това незначи, че това е някаква "база за сравнение", кой мотор е добър и, че го продават заради това. Продават го поради 100 други причини ( най-често финансови) и параметри, залегнали в стратегията и "сметките" на фирмата.
Един добре и ПРАВИЛНО поддържан влекач, особено каран от грамотен шофьор и особено в Германия.... на 600хил.км винаги ще мине ТЮВ!!!
Незнам защо имаш такова мнение за Д11 и/или Премиум? Ако си карал или наблюдавал такива, които сте ги "запукали" по РФ и не са издържали.....може, не споря. В ЕС е друго.
Допреди няколко години се занимавах и с продажба на камиони. НЕ по малко от 200 най най различни съм купил и продал ( в 90% от случайте живеейки в чужбина) . Аз такива впечатления от Премиума нямам, но ... както и да е. Дълга тема.
P.S. - Какво точно трябваше да видя в този клип? Това, че немският селянин - доказан мошенник, многократно осъждан за финансови измами и лежал в затвора ( сина му пълен еквивалент на баща си) , е взел поредната линия и си я обслужва ли? Това, че 95% от камионите в този двуминутен клип са Мерцедес и Волво ( собственост на Бец) какво точно трябва да значи? Това, че в този клип има точно един МАН и една Скания ( частници), и нито едно Рено какво трябва да значи? Че са лоши камиони ли ? ;D :D . Поправи ме ако греша, но Бец имаха не малко Магнуми ( имаха и Премиуми също не малко). Специално Магнумите ( ДА, с ДХИ 13, тоест Д13 Волво) ги караха точно по РФ и знайни и незнайни пътища, нали?. Сега да не излезе, че съм големия фен на Рено, но все пак ..... ;) !
Цитат на: juli76 - Понеделник, 21 Декември, 2015, 14:47:25
Понеже се засегна и марката DAF по горе в темата не особено ласкателно но без ясна конкретика интересува ме всякаква полезна информация за DAF XF105 ,460 EVV. автомат,средна височина на кабината производство 2011 г. Смятам че модела не отстъпва по нищо на останалите големи в бранша не визирам само кабината и приятна возия а и мотора 12,8 "paccar". За който обаче съм чувал противоречиви мнения най вече свързани с големия разход на масло в определени серии на производство както и мудността в изкачванията въпреки сравнително големия работен обем и турбината с променлива геометрия.
Daf също е удачен избор,като изключиме 410-ката...уникален камион...Ман го забрави-капризен,изискващ компетентна поддръжка,и създаващ чести главоболия,от некомпетентни "майстори",а и самият той си е...не е Мерцедес ;)
Правописна грешка ли? Ако спедицията ти обърка обозначението на контейнера с една буква или цифра спрямо написаното в товарителницата наколкодневни проблеми са ти гарантиране+висине по митницата+разправий на митницата.
За бившия СССР там 90% от Премиум второ поколение с Д11 са най-простия вариант Евро 3, който в ЕС е направо екзотика за разлика от Евро4 и5. Проблемите са с ЕГР и АддБлу основно и съответно кодове и грешки.
Дафината с Паккар много филтри, бе защо толкова сложно? Иначе ценрофугата за пречистване на маслото един голям+-разхода за масла също е важен. Като цяло корава машина.
За мен най-удачния избор е Магнум с Д13, то си е ФН 12 или 13, но частите са по-евтини, понякога и в пъти от Волво. Но шведите са измислили алтернатива Volvo Exchange Program. Другото важно на 600-650хиляди реални минава на Тюв от първия път и то с оригиналните части в повечето случай! Докото страдалис с курсор 10 на тия километри вече има един основен ремонт зад гърба си или скоро предстои, особенно, ако е с хидравлика.
Сканията или да е 9000кубика или 15607 с 8 цилиндъра. 6 цилиндъра малко ги развалиха по-добре да е произведена в Швеция. Другото смотано нещо е като изгори едно реле, то е свързано с другите релета.
Ман и Мерцедес много електроника, която поднася изненади и таблото точно го изчистиш от грешки и радостта ти трае кратко.