Форум на българските шофьори

Дискусии и проблеми => Законодателство => Темата е започната от: bisko55 - Понеделник, 14 Декември, 2015, 21:00:42

Заглавие: Аналогов тахограф
Публикувано от: bisko55 - Понеделник, 14 Декември, 2015, 21:00:42
Здравейте ,
можели да ви попитам дали може да се прави пауза на отворен аналогов тахограф
Заглавие: Re:Аналогов тахограф
Публикувано от: admin - Понеделник, 14 Декември, 2015, 21:31:33
Не може да се прави пауза на отворен тахограф.
Заглавие: Re:Аналогов тахограф
Публикувано от: shisho - Понеделник, 14 Декември, 2015, 21:59:51
Може, даже е препоръчително!
Свършва паузата, пишеш нова шайба, пъхаш в чекмеджето, затваряш и газ.
Спираш, вадиш шайбата, приключваш я и преди следващото тръгване същата процедура.
Предназначението на тахографа е да записва дейностите ти по време на работа, а паузата не е дейност.
Заглавие: Re:Аналогов тахограф
Публикувано от: rider777 - Понеделник, 14 Декември, 2015, 22:49:52
Мнооо ми е чудно като те спре ченгето как ще му докажеш, че не си карал през това време ,,,,,,,,,,,,,,
Заглавие: Re:Аналогов тахограф
Публикувано от: shisho - Понеделник, 14 Декември, 2015, 22:58:04
А той как ще докаже, че си карал?
Заглавие: Re:Аналогов тахограф
Публикувано от: admin - Понеделник, 14 Декември, 2015, 23:05:35
Цитат на: shisho - Понеделник, 14 Декември, 2015, 21:59:51
Може, даже е препоръчително!
Свършва паузата, пишеш нова шайба, пъхаш в чекмеджето, затваряш и газ.
Спираш, вадиш шайбата, приключваш я и преди следващото тръгване същата процедура.
Предназначението на тахографа е да записва дейностите ти по време на работа, а паузата не е дейност.

Другото предназначение на тахографа е да записва периодите на почивка. Със съветите, които му даваш, далече няма да стигне.
Заглавие: Re:Аналогов тахограф
Публикувано от: rider777 - Вторник, 15 Декември, 2015, 00:41:02
Направо падам от смях,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, абе направо махайте тахографите и си карайте така ,,,,,,,,
Заглавие: Re:Аналогов тахограф
Публикувано от: shisho - Вторник, 15 Декември, 2015, 02:25:30
Най-много се заяждат за застъпена шайба (не сменена навреме) и за смяна на шайба по време на пауза. Ако правиш седмична пауза е хубаво да си нарисуваш паузата на гърба на шайбата, макар това да се отнася, в случай на повреда на тахографа, няма да те глобят. Можеш да сложиш попълнена шайба в началото на паузата и да не я пипаш докато не дойде време за тръгване, но никога не сменяй шайба по време на пауза! Можеш и както по горе съм обяснил. Отваряш тахографа и т.н. Ти прецени кое ти е по-удобно. Ако са те спрели за да те глобят, трудно ще се измъкнеш. Говорим за унгарци, испанци и др.
Заглавие: Re:Аналогов тахограф
Публикувано от: loshdancho - Вторник, 15 Декември, 2015, 08:17:45
Форум на българските вицове за регламент EU561/2005.
Ето ти още един "виц".
Когато шофьора има достъп до тахограф го използва, когато няма не го ползва.


Заглавие: Re:Аналогов тахограф
Публикувано от: shisho - Вторник, 15 Декември, 2015, 15:50:27
Темата не е за този раздел, а доста от мненията, пък са за съвсем друго място.
Заглавие: Re:Аналогов тахограф
Публикувано от: Pando85 - Сряда, 16 Декември, 2015, 18:10:28
Цитат на: shisho - Понеделник, 14 Декември, 2015, 21:59:51
Предназначението на тахографа е да записва дейностите ти по време на работа, а паузата не е дейност.

Само незнам ако паузата не е дейност, що тогава си имат тахографа и шайбите място за почивка? Защото все ми се струва, че хич не се заяждат за тези почивки.  ;)
Заглавие: Re:Аналогов тахограф
Публикувано от: g_dandy - Петък, 22 Януари, 2016, 22:42:24
Здравейте, колеги!
Как практикувате при седмичната пауза, когато сте далече от камиона?
Заглавие: Re:Аналогов тахограф
Публикувано от: LKW - Събота, 23 Януари, 2016, 01:01:26
Бележка!
Заглавие: Re:Аналогов тахограф
Публикувано от: славее - Събота, 23 Януари, 2016, 17:59:38
Когато пузата не е отбелязана на шайба или тахограф трябва да се представи бележка от фирмата ,че не е работено през тия часове.........на дигиталния тахограф има опция в менюто при която преди да се извади картата се записва и тогава няма нужда от бележка.
Заглавие: Re:Аналогов тахограф
Публикувано от: матадора - Събота, 23 Януари, 2016, 18:43:40
Цитат на: g_dandy - Петък, 22 Януари, 2016, 22:42:24
Здравейте, колеги!
Как практикувате при седмичната пауза, когато сте далече от камиона?
Вече и в БГ не се препоръчват бележките при седмичните почивки,когато си с аналогов тахограф.
Аз например,ако спра в петък в 19 ч. например,веднага вадя шайбата и драскам отзад почивка до 24 ч.В понеделник драскам почивка на две нови шайби,за събота и неделя,и на третата,за понеделник,до часа на слагането и в тахото.
Ако през седмицата спра за дневна почивка, и почивката ми ще продължи след часа за смяна на шайбата/сложил съм я в 5 ч.,а ще тръгна на другата сутрин в 7 ч./ пак вадя шайбата още като спра,дописвам отзад на нея и на новата почивката и така...Не са ми правили дори забележка  за този начин на вписване на почивките.
Заглавие: Re:Аналогов тахограф
Публикувано от: pepisuni - Събота, 23 Януари, 2016, 19:34:13
ЦитатВече и в БГ не се препоръчват бележките при седмичните почивки,когато си с аналогов тахограф.
Аз например,ако спра в петък в 19 ч. например,веднага вадя шайбата и драскам отзад почивка до 24 ч.В понеделник драскам почивка на две нови шайби,за събота и неделя,и на третата,за понеделник,до часа на слагането и в тахото.
Ако през седмицата спра за дневна почивка, и почивката ми ще продължи след часа за смяна на шайбата/сложил съм я в 5 ч.,а ще тръгна на другата сутрин в 7 ч./ пак вадя шайбата още като спра,дописвам отзад на нея и на новата почивката и така...Не са ми правили дори забележка  за този начин на вписване на почивките.
Точно това е начина,същото ми го каза и един "джедай" като ме спря преди Севлиево ! Само така може да събереш 365 шайби на водач (за година) при проверка във фирмата .
Заглавие: Re:Аналогов тахограф
Публикувано от: admin - Събота, 23 Януари, 2016, 20:05:43
Възможно ли е някой да добави снимка на шайбата от задната й страна, за да е по-нагледно какво се драска и пише? Мисля, че ще бъде в полза на незапознатите.
Заглавие: Re:Аналогов тахограф
Публикувано от: LKW - Неделя, 24 Януари, 2016, 02:47:51
Цитат на: admin - Събота, 23 Януари, 2016, 20:05:43
Възможно ли е някой да добави снимка на шайбата от задната й страна, за да е по-нагледно какво се драска и пише? Мисля, че ще бъде в полза на незапознатите.


"Лошия" е по схемите и чертежи. :)
Заглавие: Re:Аналогов тахограф
Публикувано от: матадора - Неделя, 24 Януари, 2016, 12:07:44
Ето я промяната,с която отпадат бележките при дневни и седмични почивки,а се ползват само при по-дълги периоди на почивка.
На вниманието на българските превозвачи
Във връзка с постъпили запитвания относно прилагането на чл. 34 от Регламент
(ЕС) № 165/2014 на Европейския парламент и на Съвета от 4 февруари 2014 година
относно тахографите в автомобилния транспорт, за отмяна на Регламент (ЕИО) №
3821/85 на Съвета относно контролните уреди за регистриране на данните за
движението при автомобилен транспорт и за изменение на Регламент (ЕО) №
561/2006 на Европейския парламент и на Съвета за хармонизиране на някои
разпоредби от социалното законодателство, свързани с автомобилния транспорт и
по – специално използването на формуляра (удостоверение за дейности) информираме,
че окончателното становище на Комисията по този въпрос се очаква да бъде дадено
на следващото заседание на Работната група по прилагане на законодателството към
ЕК (вероятно през м. март или началото на април).
До приемане на окончателното становище представяме на Вашето внимание
предварителни насоки на Комисията по прилагане на чл. 34 от Регламент 165/2014.
1. Правни изисквания
Регламент (ЕС) № 165/2014 постановява в член 34 (3), че "Държавите-членки не
налагат на водачите изискване да представят формуляри, свидетелстващи за
действията им във времето, когато не са били в превозното средство.."
В същото време член 11 (3) от Директивата 2006/22 постановява, че "Електронен
формуляр, който може да се разпечатва, се създава от Комисията в съответствие с
процедурата, посочена в член 12, параграф 2, за да се използва, когато водачът на
превозното средство е в отпуск по болест или в годишен отпуск или когато водачът е
управлявал друго превозно средство, изключено от обхвата на Регламент (ЕИО) №
3820/85 за периода, посочен в член 15, параграф 7, първата алинея, първото тире от
Регламент (ЕИО) № 3821/85."
Такъв формуляр за удостоверяване на дейности е установен чрез Решение на
Комисията от 14 декември 2009 г. (2009/959/ЕС). Както допълнително е пояснено
Тълкувателно разяснение 5, Регламент (ЕС) № 165/2014 не отменя Директива 2006/22 и
Решението на Комисията относно удостоверението за дейности, прието въз основа на
тази директива. Тъй като член 34 (3) от Регламент (ЕС) № 165/2014 ясно постановява,
че държавите-членки не налагат на водачите изискване да представят формуляри,
свидетелстващи за действията им във времето, когато не са били в превозното средство,
удостоверението за дейности, установено с Решението на Комисията от 2009 г. (въз
основа на член 11(3) от Директива 2006/22), не следва да се изисква от държавите-
членки, за доказване на дейностите на водачите, когато са извън превозното средство.
В допълнение, както е посочено в член 34 параграф 1, 3 и 5, всички дейности
(включително периодите на почивка), следва да се записват в тахографа чрез
използване на подходящи механизми за превключване. И в случай на отсъствие от
превозното средство водачът трябва да регистрира дейността си със задна дата чрез
ръчно въвеждане на данни.
2. Прилагане
а) Водачите са длъжни да вписват всички свои дейности, когато са извън
превозното средство със задна дата чрез ръчно въвеждане на данни в момента в който
възобновят управлението на превозното средство;
б) Ако (а), не е възможно поради някакви обективни, технически причини
(например: старата генерация от дигитални тахографи не позволяваща записването със
задна дата на дълги периоди на отсъствие на записи, или водачът не е управлявал, а е
извършвал друга работа за дълъг период, напр. последните три седмици, където
записването на "друга работа" и периодите на почивка със задна дата би било
прекалено трудно) водачите могат да използват удостоверението за дейности съгласно
Решение 2009/959 и правоприлагащите органи са инструктирани да признават такъв
формуляр, в случай на липсващи тахографски записи. ЗАБЕЛЕЖКА: Удостоверението
за дейности не трябва да се използва за доказване на дневната и седмичната почивки.
Заглавие: Re:Аналогов тахограф
Публикувано от: g_dandy - Вторник, 02 Февруари, 2016, 19:29:24
Колега Матадор,
Благодаря ти за подробната информация!
При предишното ми изживяване като шофьор практикувах следния вариант:
При спиране за дневната почивка, независимо 9 или 11 часа, слагах нова шайба, независимо колко дълго е времето на старата шайба. Не знам доколко е било правилно, както и не знам как са сега нещата ( повече от 3 години не бях шофьор на камион ), затова се допитвам до колеги, които и в момента карат с аналогови тахографи.
Заглавие: Re:Аналогов тахограф
Публикувано от: loshdancho - Вторник, 02 Февруари, 2016, 21:16:06
Ето за чертането:
http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=1974.msg44966;topicseen#msg44966