Форум на българските шофьори

Автобуси, тролейбуси, микробуси и ремаркета => Микробуси => Темата е започната от: Iliya - Събота, 27 Февруари, 2016, 14:03:28

Заглавие: Избор на микробус за лични (семейни) нужди.
Публикувано от: Iliya - Събота, 27 Февруари, 2016, 14:03:28
  Първо благодаря за приема.
 

  Малко предистория на моя казус ще е полезно за съветите които очаквам.

  Над 25 години във фамилията имахме WV Transporter T3. Ползвахме го като личен автомобил и да си пренасяме разни багажи. За разни екскурзии е незаменимо удобство но това е друга тема. Последните няколко години от живота му го ползвах предимно по работа да си пренасям инструменти и материяли свързани с инсталациите които правех на територията на Рим.  До тук добре но мотора JX 1,6TD пак свърши тоя път със турбото. Ресурса на това желязо е около 200 000км. Частите в Италия за тая антика е драма да се набавят а икономически не си и струва освен ако не си луд фен на модела.В последствие след като не можах да го подаря го закарах в една морга без да има никаква ръжда по купето и с резервен двигател в България. (след толкова години желязото става като член на семейството и се чувствах много зле)   И така взех решение за друг бус. Купих Дукато2 2,8 атмосферен.
   Дъртото Дукато излезе голямо безпроблемно куче само дето лапаше 13/100 нафта градско в римския трафик с тон и половина два багаж. За 4 години 90000км съм сменил само тампон на скоростна кутия и стандартните консумативи.  (буса беше подвижна работилница закупен от една газова компания)
   Както и да е , преди половин година жена ми прие оферта за работа в Мюнхен и се преместихме в Германия. Само дето трябваше да се отърва от Дукато-то защото с две машини с италиянска регистрация в Германия ще си усложня живота. В последствие багажа го оставихме на депозит при приятели и каквото можахме натоварихме в Нисан Примиера комби.
  В заключение мога да кажа , че обема на каквото и да е комби ми е малък и не мога да си свърша никаква ефективна  работа даже и с 400 литров багажник отгоре.

  И така трябва ми нова машина която да е надеждна с приличен разход на гориво и ако няма противоречия с горните две изисквания да е комфортна. Предпочитам да е с предно предаване защото значителна част от времето ще го разкарвам празен и се  притеснявам за зимните условия. На магистрали с товар 120-130км в час да е в икономичен режим.
  В общи линии търся комфорт като при Мерцедес и Фолсваген и надеждност и обслужване като при Дукато четвърта и пета генерация с 2,3 или още по добре 3,0 литров мотор.
  Познат търкаля едно Вито 130CDI 2011 със седалки и евентуално може да си стиснем ръцете защото го кара от време на време и не е убито от километри. Притисненията ми са за проблемни уплътнения на дюзите поне при моделите до 2006 и проблемни предници. Мой бивш колега кара няколко машини в Швейцария и сподели , че ново Вито на 80 000км по тамошните пътища предницата се разтропала. Другата машина с автоматична кутия постояно има проблеми с компютъра и разни други дребни болежки което ме навежда на мисълта , че Вито не много удачен избор за мен , пък и обема му е .... абе това си е ВАН. Загледах гумите на въпросното 130CDI и забелязах , че яде гумите външно. Проблема може да не е сериозен но е факт.
   Другата опция е моята слабост WV.  Някакъв Т5 модел но букавално нямам идея тия машини какво представляват. Тук в Бавария масово ги карат като фамилни ванове пък и за работа ги ползват. Разрових из нашите форуми ама има повече инфо има за Т3 и Т4.  За Т5 пишат за драми със спукани глави проблемни съеденители , масов проблем с лагер на десния амортисор , не се сещам какво друго съм изчел но определено съм объркан какво да избирам и коя модификация. Та Т5 има ли мотор който да е успешен като 2.3 или 3.0 Multijet ( смяна на масла 40 000км  2.3 ангренаж на ремък 240 000км , 3.0 верига)
   Третата ми опция е забравям за комфорта и да скачам на едно Дукато след 2007, поне няма да е котка в чувал а комфорта не е чак такава драма , не си изкарвам парите с каране и няма да си прекарвам живота в буса но в предвид , че имам дълъг списък с интересни дестинации за туризъм комфорта не е излишен.
  Предпичитам да инвестирам повече пари първоначално и да си гледам кефа но не знам с коя машина ще имам по-малко главоболия.  Извинявам се за дългия пост и се надявам темата да е полезна. Не мисля , че съм единствения с нужда от многофункционален бус който не е пряко свързан с бизнес.   
   
Заглавие: Re:
Публикувано от: Boroman21 - Събота, 27 Февруари, 2016, 16:28:38
Друго освен т5 няма да гледаш  1.9тди е най-предпочитания но и най-слабия.
Големия 2.5тди се слави като капризен   , аз бих заложил на 2.0тди КР  малкия 140коня след 2009 масов и сравнително евтин и лесен за ремонт.
Няма да намериш автомобил издръжлив като старите , просто така ги произвеждат вече .

Sent from my Lenovo Z2 using Tapatalk
Заглавие: Re:Избор на микробус за лични (семейни) нужди.
Публикувано от: Iliya - Събота, 27 Февруари, 2016, 20:05:10
  Гледах гледах и единственото което ми се наби в погледа е Т4 с някакъв екзотичен 151 коня двигател. Водят го бразилски , ангренажа е на зъбни колела. Малко тромав но надежден и държи много високи цени. Като казвам високи имам в предвид около 10-12000евра за бус от миналото хилядолетие на уж около 400 000км  което за мен не е оферта ама и там не се знае знае ли се. Както и да е прегледах и нещата около Т5 2.0CR . Нещата изглеждат по-прилично но не предлага нищо особено а за кутиите се знае мако но по традиция са си зле. Финансово за това което предлагат могат да разчитат само на фенове. Аз WV ги отсвирвам. Хубави са за каране ама да не ги подържаш.То всяка машина си иска подръжката ама тия  просто нямат добър баланс.  Ще цитирам мнение от друг форум което от няколко седмици проверявам и горе долу е така за Т5.

  В последния брой на автомобилно списание има статия за на старо Т5 проблемни са:
- Изпускателен колектор
- Турбо
- двумасов маховик
- горивни елементи
- цилиндрови глави
- трансмисия
- водна помпа
- дясна полуос

ми то май не остана възел който да не е проблемен

  Има много отрицателни статистики като за водната помпа интересното е че пуска антифриза в картера и трябва да си късметлия да се улови точния момент  това е за 2.5 мотора.

  Доста от проблемите са оправени след 2007 но и след това продължават да трошат разпределителни валове заради вакуум помпата.

  Надявах се нещо да съм пропуснал и да има някакъв модел не известен за моята особа защото  не следя нещата през последните години а купетата и возията на WV ми харесват.


    Избора се свива до Мерцедес Вито 130/116 след 2010  и Фиат Дукато 2.3/3.0  след 2007.

   14 години пребивавах в Италия и имам наблюдения върху машините на куриерските фирми които оперират там. Машините са Ивеко , Фиат Дукато и вариациите на Мерцедес Спринтер. В супер леките доставки Фиат Скудо с 2.0 френския мотор и тризнаците от Пежо и Ситроен.  Вито не съм видял за куриерски услуги но пък много ги ползват като NCC на летищата.  Като цяло съм резервиран към Вито , хем плащам марката хем получавам минимума и гори като Спринтер. В тоя ред на мисли може би е добре да преразгледам отношението си към задното задвижване. Ще спечеля обем и маневреност заради неудобството няколко седмици през зимата.Ще спечеля и да се занимавам с предни полуоски и карета.(Писнало ми е от смяна на маншони на преди карета , ама нямам избор или маншони или карета с маншони , а вътрешните карета на дукато 2и3 са друга драма).  В вслучая отчитам факта , че живея в Бавария и към снегопочистването се отнасят много сериозно. Даже ме доядя , че купих зимни гуми и джанти за Нисана.
   Та нека след като WV отпада да включим в казуса и вариянти на Спринтер защото има богата гама от предложения и то доказали се с времето.

 


     
Заглавие: Re:
Публикувано от: Boroman21 - Събота, 27 Февруари, 2016, 20:38:24
Всичко е според зависи , ако вземеш машина със история ще си спокоен .  Вито и спринтер ръждясват около задните врати най-вече , поне тея преди 2011г .  Спринтера си е камион , след 130 става доста нестабилен (дълга база карам )  а разхода не е приличен 11среден  поне при моето каране де :)
Комфорт няма много но все пак не е лек автомобил , а конете определено 130 малеят  .  Ивеко не съм карал но не би трябвало да е по-зле  от мерцедеса. Френските ги забрави работил съм с тях и не обичат тежкото (кривят се купетата).


Sent from my Lenovo Z2 using Tapatalk
Заглавие: Re:Избор на микробус за лични (семейни) нужди.
Публикувано от: ivopifeca - Събота, 05 Март, 2016, 14:31:13
Цитат на: Iliya - Събота, 27 Февруари, 2016, 20:05:10
  Гледах гледах и единственото което ми се наби в погледа е Т4 с някакъв екзотичен 151 коня двигател. Водят го бразилски , ангренажа е на зъбни колела. Малко тромав но надежден и държи много високи цени. Като казвам високи имам в предвид около 10-12000евра за бус от миналото хилядолетие на уж около 400 000км  което за мен не е оферта ама и там не се знае знае ли се. Както и да е прегледах и нещата около Т5 2.0CR . Нещата изглеждат по-прилично но не предлага нищо особено а за кутиите се знае мако но по традиция са си зле. Финансово за това което предлагат могат да разчитат само на фенове. Аз WV ги отсвирвам. Хубави са за каране ама да не ги подържаш.То всяка машина си иска подръжката ама тия  просто нямат добър баланс.  Ще цитирам мнение от друг форум което от няколко седмици проверявам и горе долу е така за Т5.

  В последния брой на автомобилно списание има статия за на старо Т5 проблемни са:
- Изпускателен колектор
- Турбо
- двумасов маховик
- горивни елементи
- цилиндрови глави
- трансмисия
- водна помпа
- дясна полуос

ми то май не остана възел който да не е проблемен

  Има много отрицателни статистики като за водната помпа интересното е че пуска антифриза в картера и трябва да си късметлия да се улови точния момент  това е за 2.5 мотора.

  Доста от проблемите са оправени след 2007 но и след това продължават да трошат разпределителни валове заради вакуум помпата.

  Надявах се нещо да съм пропуснал и да има някакъв модел не известен за моята особа защото  не следя нещата през последните години а купетата и возията на WV ми харесват.


    Избора се свива до Мерцедес Вито 130/116 след 2010  и Фиат Дукато 2.3/3.0  след 2007.

   14 години пребивавах в Италия и имам наблюдения върху машините на куриерските фирми които оперират там. Машините са Ивеко , Фиат Дукато и вариациите на Мерцедес Спринтер. В супер леките доставки Фиат Скудо с 2.0 френския мотор и тризнаците от Пежо и Ситроен.  Вито не съм видял за куриерски услуги но пък много ги ползват като NCC на летищата.  Като цяло съм резервиран към Вито , хем плащам марката хем получавам минимума и гори като Спринтер. В тоя ред на мисли може би е добре да преразгледам отношението си към задното задвижване. Ще спечеля обем и маневреност заради неудобството няколко седмици през зимата.Ще спечеля и да се занимавам с предни полуоски и карета.(Писнало ми е от смяна на маншони на преди карета , ама нямам избор или маншони или карета с маншони , а вътрешните карета на дукато 2и3 са друга драма).  В вслучая отчитам факта , че живея в Бавария и към снегопочистването се отнасят много сериозно. Даже ме доядя , че купих зимни гуми и джанти за Нисана.
   Та нека след като WV отпада да включим в казуса и вариянти на Спринтер защото има богата гама от предложения и то доказали се с времето.

 


     
Колега вземи си Дукато-то,не поглеждай към тва другото-не искам и да му изпиша името дори....Но все пак избора си е твой,зависи и в какво състояние са машините,ако са горе долу сходни...аз съм за Дукато :)
Заглавие: Re:Избор на микробус за лични (семейни) нужди.
Публикувано от: Hino - Събота, 05 Март, 2016, 14:52:47

Без да изпадам в подробности, бих казал следното. Т5 го ЗАБРАВИ КАРДИНАЛНО. Това е такъв БОКЛУК, че свят ще ти се завие. Разбери - няма нещо което да не му се чупи. НЯ-МА. Ври от проблеми. НЯма значение как се е поддържал - чупи се поголовно. То и затова се продава толкова често. Здраво купе, удобен вътре, имидж номер едно и ...дотам. Технически - абсолютен фолксвагенски боклук. А ремонтите струват майка си и баща си.

Сега, обърни внимание на Т4. Не ти го казвам случайно. Т4, ако е поддържано е - ЗДРАВ ЧУК :-). Тип старата генерация. Доказан бус. Гледаш само 2.5тди старото. Най-често е 102 коня. Това е доказан мотор и като цяло, целият бус се е доказал. И това ти го пише човек който ни най-малко харесва Фолксваген ( че и немското производство като цяло). Но истината си е истина. Т4 беше бус, истински бус. Всичко след него е пародия на бус. Много скъп и за покупка и за поддръжка.
Само забележи, как Т4 в добро състояние ( не гледай километрите им, под 300хил. практически няма, не е проблем) струва ПОВЕЧЕ от еквивалентно Т5. Защо ли е така? Има защо, да знаеш.

Друга алтернатива която не си споменал е - Трафик/Виваро ( че и нисанските им версии). Има голям избор и ако попаднеш на гледан и запазен си е вариант. Чувствително по-евтини и никак не с лоши качества. Разгледай ги. Намери няколко, отиди, пробвай, покарай. За парите си, ако е запазен е алтернатива.

И последно - аз бих избрал Тойота Хайс (рядко, но има и 4х4 версия) - идиотоустойчив бус с идеология на старата генерация. Икономичен, безпроблемен, надежден.

Успех ;) !
Заглавие: Re:
Публикувано от: Boroman21 - Събота, 05 Март, 2016, 16:10:32
За 2.0тди кр не съм съгласен , двигателя е чук все пак имам 2 такива у нас . Единия е на 160хиляди и всичко му е наред (дюзи , турбо , дпф и маховик , баланс шафта и всве) , другия е 260к км по километраж  и  така единствено е сменен съединителя .
Виж и бензините , 2.0тси върви кат дизел и няма почти никви драми , а замислял ли си се за вр6.
Пп.Т5 взема много но и дава много , при никоя друга марка няма да намериш тоя комфорт(освен мб) . Т6 гшедал ли си?

Sent from my Lenovo Z2 using Tapatalk
Ей ся пак препрочетох първия ти пост и кат видях 1-2т.  тегло на багажа се стреснах . Ако ще влачиш тежко тебе то трябва камион , виж колегата Hino се е постарал да опише доста добре ситуацията при бусовете за товари. С няколко думи ивеко дейли 3.0 с двойна гума.
Заглавие: Re:Избор на микробус за лични (семейни) нужди.
Публикувано от: SEMPER - Събота, 05 Март, 2016, 22:09:32
Момчето е забравило да ви спомене, че задължително му трябва зелена умвелт плакетка, така че го имайте предвид когато го съветвате.  >:(


А е добре и да уточни колко голям му трябва де.

Ако витото му стига е едно, ако търси макси база е съвсем друго.

И ако е хандверкер с гевербе, да си пита първо щоербератера какъв тип превозно средство би му минавало безпроблемно за разход.


След това да провери и на различните марки как ще му стъпи застраховката, защото в някои случаи може да му излезе по голям разход от горивото.

Данъка долу горе е еднакъв, ако става дума за дизели, него може и после да го разбере.


Изобщо да се търсят съвети от България каква кола да караш в Германия не е удачно.


Заглавие: Re:Избор на микробус за лични (семейни) нужди.
Публикувано от: Hino - Събота, 05 Март, 2016, 23:51:22

Semper, Евро 4 не е ли пак "грюн"  :D ? В смисъл, ако човека не търси нещо от ...априлското въстание, би трябвало да няма проблем с екологичните напъни на Г-жа Хитлерова :-) !

А иначе и аз къде съм гледал. Ако наистина става дума за 1-2 тона ( разликата е съществена), никакви такива малки елементи няма да го оправят човека. Бороман правилно ме е разбрал. И особено ако говорим за такива товари + обем...... Дейли 3-ка с двойна гума.
Но пък от друга страна, той сам си каза, че е гледал Вито  ???. Така че...., малко...!

Що се отнася до местните специфики, абсолютно правилно уточнение е това Семпер. Трябва да се вземе под предвид точно това предварително. Че иначе става...."ела изгрей" :-).
В Бенелюкс например си карат масово "двойни кабини" ( ама не това което ние разбираме под двойна кабина, а бус метален с два реда седалки, не бордови) точно заради данъците. Те там нали всички са социално слаби  ;D , та си купуват последни модели бусове ( Т5/Т6 примерно, Вито....), че и джипове ( лично съм виждал Ланд Круизър 200 , товарен отзад :-))) ) такива. Едното беластинга му е .... под 100Е "пер квартал", а на другото 500-700Е ....!

Колега, един въпрос може ли? Как може да смениш Италия с .....Швабия? Ти наред ли си?  ::) ;D
Заглавие: Re:Избор на микробус за лични (семейни) нужди.
Публикувано от: SEMPER - Неделя, 06 Март, 2016, 01:40:25
Мисля че евро 4 отговаря на зелена плакета, такава е логиката, но не съм сигурен - тук го обясняват като за прости хора - гледаш си еди кои си цифри в талона и ако са еди какви си е зелен плакета.
Заглавие: Re:Избор на микробус за лични (семейни) нужди.
Публикувано от: Iliya - Неделя, 20 Март, 2016, 14:02:13
   Здравейте на всички. Отсъствах мако защото станах младоженец на дърти години. ;D

  Относно Италия ...... още не мога да я прежаля но вървят по гръцкия сценарий последните години тъпча на място. Фактора за трансфера в Германия е поредложение за работа на жена ми което не беше за отказване.
   Относно ВИТО , то си е ван и си мисля , че ще ми е малък за моите нужди но шефа на жена ми от време на време кара едно дълга база със седалки модел след 2011 и теоретично мога да го придобия на игодна цена.
Оптималното е товаропътнически  средна надстройка средна база. Определено за сега съм се спрял на Дукато 160 мултиджет или някой от близнаците му със същия мотор ( за евро4 говоря). Преди няколко дни изкочиха две машини за около 5000 евра ама в момента съм в Бг и поне още седмица няма да изтрезнея.
  Сигурно има много други добри вариянти като например Спринтер с V6 но не мисля че ще одобря цената и даже не съм търсил оферти.