keanu благодаря ти,наистина се чудех кви са тия клинове,все пак аз категорията съм я защитавал през далечната 1979 година.Тогава други простотии е имало но са забравени,оправяйте си документите и в играта не е толко страшно ще се справите.Успех Ви желая колеги.
Цитат на: динко - Понеделник, 04 Април, 2016, 23:48:11
keanu благодаря ти,наистина се чудех кви са тия клинове,все пак аз категорията съм я защитавал през далечната 1979 година.Тогава други простотии е имало но са забравени,оправяйте си документите и в играта не е толко страшно ще се справите.Успех Ви желая колеги.
Благодарим за пожеланията!
Аз книжката с Е категорията трябва да я взема към края на седмицата, после бегом към ДАИ и после горещо се надявам да си намеря бързо работа. Пък дано тая промяна в живота ми е за добро
... привет на всички/отново/, както казва една интернет звезда от професията!
Cigulka, според мен теб няма какво да те мислим... дори трябва да те бие някой по главата, ако не си намериш работа, след като си вземеш книжката. Писал си в други постове, че говориш английски и си с добро образование. Така, че на теб няма какво да ти стискаме палци. Четох, че се интересуваш от Ким Йохансон... може да се каже, че съм изчел от кора до кора този форум по въпроса с тази фирма и мненията са разнопосочни. Има един "колега"/нямам сърце да го нарека така, защото не съм му такъв/ IgenBul и други в youtube, които нагледно от всичките им видеа разбрах, че ако кандидастваш в тази фирма и знаеш добър англиийски език, диспечара ти няма да е българин, което е голям + за теб. Постоянно се сменят камионите, но получаваш заплата на/до 10 число следващия месец. Квартирите им били мизерни пише в форума и доста често се случвало, като отидеш в базата да няма легло за теб и де преспиш в камиона. За мен лично, извън всички тези неща, за един новобранец това е добра възможност за старт в професията и то със значителна заплата 1300 - 1500 евро. Не знаех, че вземат хора без стаж, но сега от вас научавам, че е така. Не те заробват с 3 годишен договор, не подписваш запис на заповед за няколко хиляди лева... дотук има поне няколко плюса.
Другия приятел Keanu, струва ми се, че ти ще минеш по малко по - транливия път. Пимк, като фирма за новобранци всеки казва, че е добро школо... аз също бих се съглсил, но като последен вариант.... както казват от "немай и къде". И мен ме стяга чепика, затова пак взех да влизам в форума да видя какво става с фирмите и шофьорите им.
Приятелю, в Пимк, ти си звънял и са ти казали както на мен преди време ми го казаха същото и се отказах. Заплащане от 40 евро дневно и 3 годишен договор искат да се подпише, но на теб са ти спестили или ти не си дочул. Ако се откажеш им дължиш сума от порядъка на 5000 лева - това си е т.нар записна заповед. Сега не знам дали си се интересувал по - подробно от фирмите които си набелязваш и в които искаш да работиш, но... Пимк вече извършват и превоз на животни. А за шофьори на животновози, вярвай ми никой не изгаря от желание да кандидатства. Най - вероятно търсят "рибки" за там и след това за т.нар брезенти. Доста често новобранците правят "двойка" с шофьор със стаж от фирмата към Турция.... най - малко 2 месеца гаранция и това е доста оптимистичен малък срок. Това е най - ш*баната дестинация. Нали гледаш тв новините какво се случва, почти всяка седмица има блокади на турско - българската граница, а камионите висят на пътя в опашки и то какви.... вярно, че ще закоравееш в тази преживелица, но ще искаш да не си се раждал. На други места в нета, такива отзиви чета за тази фирма, че лошо ми става, но минават няколко седмици или месец и "цветя и рози".... аз дори се обърквам в тази мамалига.
Както и да е! Пишете в форума какво се случва с вас!
Цитат на: LightOff - Вторник, 05 Април, 2016, 20:20:24Приятелю, в Пимк, ти си звънял и са ти казали както на мен преди време ми го казаха същото и се отказах. Заплащане от 40 евро дневно и 3 годишен договор искат да се подпише, но на теб са ти спестили или ти не си дочул. Ако се откажеш им дължиш сума от порядъка на 5000 лева - това си е т.нар записна заповед. Сега не знам дали си се интересувал по - подробно от фирмите които си набелязваш и в които искаш да работиш, но... Пимк вече извършват и превоз на животни. А за шофьори на животновози, вярвай ми никой не изгаря от желание да кандидатства. Най - вероятно търсят "рибки" за там и след това за т.нар брезенти. Доста често новобранците правят "двойка" с шофьор със стаж от фирмата към Турция.... най - малко 2 месеца гаранция и това е доста оптимистичен малък срок. Това е най - ш*баната дестинация. Нали гледаш тв новините какво се случва, почти всяка седмица има блокади на турско - българската граница, а камионите висят на пътя в опашки и то какви.... вярно, че ще закоравееш в тази преживелица, но ще искаш да не си се раждал. На други места в нета, такива отзиви чета за тази фирма, че лошо ми става, но минават няколко седмици или месец и "цветя и рози".... аз дори се обърквам в тази мамалига.
Както и да е! Пишете в форума какво се случва с вас!
Приятелю, аз не съм казал, че ще ходя на 100 % в ПИМК, просто ми бяха обещали едно рамо за там. Макар че, май изобщо не е наложително. Аз ходих също и в Дискордия и там ми се сториха по-нормални условията, които ми казаха, ако ме вземат. А именно, един-два месеца със някой стар двойка, да ме понаучи и после сам на прави курсове Турция и Западна Европа. Първоначално ми казаха около 1000 лв. докато се обучавам, после вече нагоре. Казаха че, няма да ме обвързват с договор за три години, но се подписва запис на заповед за 5000 лв., че отношенията ще са ви нормални, а не да зарежеш или потрошиш камиона и да станеш и да си тръгнеш. Освен това се ослушвам и аз за КИМ, даже одеве се чудех да пусна СВ в Джобса, че пак имат обява. Изгледах им доста клипчета и на Иген бул, и на Спасимир за там и не ми се струват чак толкова ужасни условията в базата им, камионите нови... Само че, аз за разлика от колегата Цигулка съм малко по-зиморничав и по-ми се нравят дестинациите Франция и Германия на Иген бул, дето беше снимал, отколкото Скандинавието. Всичко което си говореха на английски го разбирах на 95 %, така че не вярвам с моя начален английски и по-добър руски да имам кой знае какви ядове там. Преди десетина години ме пратиха командировка в една фабрика в Букурещ да ги понауча нещо по машините, които закараха от Бг там и с шефове гърци и работници румънци не съм имал някакви ядове с комуникацията. Доста се отклонихме от темата, но имах предвид, че се ослушвам и за други оферти, не само ПИМК.
Колеги,все пак ще трябва да изгубите малко време докато започнете да се справяте сами,поне заплащането да е що годе нормално.Как са нашите фирми не мога да ви кажа от мое име,но имам познати които си вземат парите и в черни във форумния списък фирми.За говорещите езици действайте и един съвет от мен не оставайте без пари с които може да се приберете.
Благодаря за хубавите и насърчителни думи, ние малко отплеснахме темата, но съм сигурен, че админ ще поправи, ако прецени за необходимо.
Аз започнах да кормувам преди седмица и за разлика от соло камиона, видях, че тук не е майтап работа. Не, че не се справям и няма да мина изпита, но на първи етап ще си платя 5-6 часа допълнителни. Хубавото е, че карам на истински прицеп. Хубавото е и че меракът ми е още по-голям, пък ще видим нататък какво ще стане.
... където и да се отвори врата от тези фирми ще е явно по - добре от нищо. Успех!
За Ким Йохансон открих едно писание, което явно представлява някакъв не много добър английски превод на думите на български шофьор от фирмата.
"" In this video I want to congratulate the transport company
Kim Johansen. Thank you for picking me up at work,
but it's time to say goodbye. This is
my last working day.Thanks Kim
Johansen, that gave me bread, I slept on sofas
alcoholics who are vomiting and a
twice. Thank you for the hygiene conditions in
bathrooms where shower rooms are common and do or
not under duress become gay. Thanks for
miserable working conditions, for example,
Stockholm, the place of rest which is
squalid shack. There is no water, no toilet.
But .... you have beautiful scenery!
I also want to sincerely thank
Bulgarian officers at this company. At - large
thanks for disponent Teddy. Teddy is man
who did what he wanted with me. He showed cowboy and badness even in my last working day. I hope all these bad things to pay off his back to him.
Thanks Kim Johansen that my salary increased by 2, 44 euros. I thank the company for giving me the opportunity to have contributed and I for its prosperity. I worked three months in a row with two unpaid 'wages each week. The math is simple. Kim Johansen pays € 40 peeps, but the driver lost € 60.
Thanks Kim Johansen for lies. I see that appointed new drivers who continue to lie that working conditions and accommodation are good. The truth is, no blankets, utensils etc elementary things. In the trucks no GPS. It is a lie and that starts with a high salary.
Thanks Kim Johansen opportunity to show its professionalism and to save money from the big salary. So great was the salary, I decided to split with the company and began to think how and where to spend a lot of money saved.
Nevertheless, I congratulate all my colleagues in the company. My colleagues went through quite a few difficulties in this company, but it's time to split. I wish you success and hope for - better days in the future. "
Аз това което разбрах е, че този българин в Ким Йохансон напуска работата си и изброява проблемите, прези които е минал и същестуващите други в фирмата. В предишния си пост бях писал за това, че не е хубаво да се работи в тази фирма, ако не говориш английски или друг език, защото ще попаднеш на бг диспечер и думите ми сякаш се доказват в текста по - горе, защото шофьора се оплаква от някакъв "диспонент Теди". Дори в последния му работен ден го излъгал. Карал шофьорите да карат в нарушение на регламента за времето за работа. Високото заплащане явно е химера, защото от обещаните 40 евро, понякога се случва шофьора да направи разходи за 60 евро. А увеличението на заплащането което му обещали, когато започнал работа е едва 2, 44 евро. Говори за лошите условия в т.нар квартири, баните и т.н. Явно и там има черни овце в тази фирма, защото се случвали пиянски запои сред шофьорите... говори за лошите хигиени условия и т.н В камионите няма GPS както обещавали при започване на работа, нито пък се стартира с високо заплащане. Това последното мисля, че е в резултат, защото човека е със стаж и съвсем правилно да започне с по - голяма заплата, както и да е. Пише, че в продължение на 3 месеца за всяка една седмица не са му платили по 2 надника.
Между другото в видеата на IgenBu,l също съм чувал изпуснати думи от него в което става ясно, че диспечера го кара да кара в нарушение на времето за каране. Фирмата щяла да плати за нарушението, ако го хванат в крачка, както се казва. Така, че и в Дания явно нарушават правилата. За нашия си регион, знем, за това не коментирам.
Ами това е за Ким Йохансон.... това намерих случайно вчера в румънски ли беше или унгарски форум.
Лека и успех!
Привет , имам казус свързан с дигиталната карта , ще се радвам някой да каже своето мнение.
Началото на март напуснах работа и последният месец и няколко дни преди да напусна бях в отпуск и не съм карал . Но когато напуснах не си взех бележка че съм бил в отпуск .
Как стоят нещата с дигитала като започна в друга фирма (до края на месеца да кажем ) , минало е доста време (над 28 дни) но нямам документ че не съм карал ,
и това време между напускане и започване (логично не извършвам никакъв обществен превоз) как се
чете от органите ДАИ ?
Новата фирма може ли да ми издаде някакъв документ ,
че последните няколко дни в които карах поомазах малко картата ?
И по темета за смяна на документи , скоро като карах Е-то инструктора ми каза че дигиталната карта си важи ,а се сменя само картата за професионална компетентност .
Не трябва да виним за нашите грешки други хора ,,, диспечери ,,, шефове и т.н защо ли ,,,- ами ние сме хората който държим волана и натискаме педала от нас зависят нарушенията , катастрофите и т.н в повечето ситуаций . Те затова търсят хора който да бъдат манипулирани , т.е хора със заеми, нови колеги без опит и т.н . Но ако човек в началото си договори точните условия и осъзнае отгворността която ще поеме впоследствие нещата са различни и по-лесни .
... тъй като съм без работа, ico123, аз ще се опитам да дам мнение.
По отношение на думите на автоинструктора ти за картата за професионална компетентност... кажи му да яде пасти. Предишния постинг от тази тема не си я чел изглежда или не си я осмислил достатъчно, ако си я чел. Както и да е. Картата ти за компетентност на водача е валидна и за кат.С и кат.Е. Не е необхдимо да се ръсиш с допълнителни пари за нова.
За въпроса с дигиталната карта. Представи си, че си работил няколко месеца, дръпнал си една майна на фирмата си, защото са ти изпушили бушоните и напускаш. Докато работиш спазваш времето за каране, а при проверка "джедаите" непропускат и да видят трудовия ти договор. Напускаш работа! От датата в договора за край на трудовия договор, дигиталната си карта, ти пак може да използваш. Мисля, че се досещаш какво искам да кажа.
Примерно от 01.01.2016г до 01.10.2016г си бил на работа. Пускаш си молба за отпуск, защото на шефа ти не му се плаща за дните на отпуската ти. И от 01.09.2016г до 01.10.2016г/месец ли стана да не сбъркам/ си в отпуск, но реално още се водиш на работа. Преди да си обереш крушите, трябва да поискаш от онази прословута хартиика, че не си бил на работа, а в отпуск. И тогава си вземаш крушите и излизаш от фирмата.
След това си търсиш работа да речем и минава цяла година, месец или нещо подобно. Намираш си работа и да речем подписваш договора на 01.01.2017г. От края на трудовия ти договор до следващия в който не си използвал картата си, не ти трябва никакъв документ.
Но разбира се, това не означава, че не можеш да я използваш. Ако я използваш без трудов договор, трябва ръчно в тахографа да въведеш данни за периодите на управление до новия ти трудов договор. Нещо като граждански договор за работа за един ден работа да речем, да се качиш на някой камион и да превозиш нещо. Ето защо "джедаите" като спрат някой шофьор му искат оригинал или копия на трудовия му договор и гледат датата за да знаят колко дни назад да му търсят сметка.
... дано да не греша, но мисля че е така. Малко сложно го обясних като че ли, но..... не твърдя, че съм на 100% прав, може и да има някой други неща които да съм пропуснал.
Със здраве!
:) Благодаря
Добре това за отпуските ясно, но е без значение защото е минало доста време и така .
Но да кажем между старата и новата работа времето е около 2 месеца , през това време дигитала ми не е виждал тахограф , нямам ръчни записи , въобще не е ползван. Започвам в нова фирма
нося си договора и това значи ли че при проверка от "джедаите" последните записи на дигитала(преди 2 месеца) не трябва да ги интересуват (констатират нищо) ?
Eто показвам как са попълнили органите от ДАИ
моята карта за квалификация , отбелязано е C,C1 и сега трябва да я сменя за да ми добавят C E.
Аз категорично се отказвам от Ким Йохансен- успях да говоря с доста колеги , покрай кормуването сега и абсолютно всички потвърждават негативните думи, а предвид , че съм завършил статистика :))) вероятността тези думи да са истината, е огромна, за това и без мен на този етап.
Другото, както вече казах е , че не е майтап работа и варианта с още и още школовка е повече от задължителен. Даже както посочих горе, ще доплащам на автошколата, за да имам възможност да въртя часове, да уча още маневри и да трупам опит. По-добре така, отколкото да стане някой гаф вече на път и да бера срам и ядове. Така, че вариант от сорта на ПИМК като структура на работа ми се вижда ок.
И аз си мислех за ПИМК, ако нещо се объркат работите с фирмата, която ме чака, но всичко ок и след Великден се качвам в будката. Та за ПИМК според мен, ако се метнеш на животновоза, няма начин да не те обучат перфектно, курсовете са кратки и заплащането е прилично. Малко ще намирисва на лайна, но след първите 20 минути не се усеща нищо ;D
....Ico123, като те спрат тези корумпирани "джедаи" ще ти погледнат датата на трудовия договор и като си едва на пърия си работен ден, да речем, срока който най - назад могат да погледнат е конкретния ти ден. НО! Аз така го чета този закон и го разбирам.... проверка 28 дни назад. Онези 2 месеца никой няма да ти ги търси, защото не си работил. А песовете, ако се закучат, защото са тарикати, показваш си трудовия договор. А ако пак се закучат... искат си пари. Можеш да нахраниш говедата или да ти пишат акт, който в този случай може си сигурен, че е неоснователен. Аз лично не бих подписал, защото знам, че в съда няма да издържи, че и ще спечеля някой лев отгоре от съдебното дело.
Ico, моята карта е същата! Няма проблеми с нея за кат.Е
...Cigulka, струва ми се, даваш си парите на вятъра с тези допълнителни часове при автоинструктора ти. Не се знае кога, ще си намериш работа. Има фирми в милата ни родина, които вземат новобранци с уговорката, че предлагат обучение. Такова обучение, че майката ти се разревава. Идва един от "кокалите"/шофьор с голям стаж, аз така им казвам на някой/ и ти казва.... туй копче за 'тва, туй за онова и т.н. И те оставя сам в камиона за да караш след неговия. Да не попадаш на такава фирма. Обучението аз го разбирам, един месец ,твърдо, двойка както му казват с "кокала". Можеш да не го понасяш този човек и т.н, но аз така го разбирам.
Cigulka, не се вкравай в филми и излишни харчове. Струва ми се, че с Keanu ще станете дружка колеги в една фирма.... очите ви гледат към Пимк, като че ли!
... вие двамата, всъщност от къде сте!?
... вие двамата, всъщност от къде сте!?
[/quote]
Аз съм от Елин Пелин и ако ме вземат в Дискордия, ще съм много щастлив:)
Цитат на: LightOff - Сряда, 06 Април, 2016, 16:02:10
... вие двамата, всъщност от къде сте!?
Аз съм от София!
Ще изчакам да взема и последния документ и каквото сабя покаже....каквото и да правиш и проучваш, трябва и малко късмет.
... в това голямо село - София, не е ли бакано с транспортни фирми. Поне една няма ли да се намери, която да вземе новобранец, извън номерата на ПИМК. Тя и Дискоридията в форума е катран, ама катран, бетер от Пимк. Не четете писанията в форума и на други места в нета и ми се струва, някой ще си удря главата в стената след това и то жестоко.
Ето ви още една статия например за Пимк << http://www.logistika.bg/bg/menu/24/post/16217/V-Evropa-s%D0%B5-us%D0%B5shta-n%D0%B5dostig-na-kamioni?page= >>
Конкретно по - интересните неща:
" – Каква е ситуацията в международния автомобилен транспорт в момента?
– В международния транспорт имаме леко увеличение, без да увеличаваме броя на камионите. Това няма как да стане поради липсата на шофьори. Не на добри шофьори, а изобщо на шофьори. Принудихме се да направим собствен учебен център за международни шофьори. Имаме учебни камиони и капацитет да обучаваме до 320 души на година. Започваме от категория С, после С+Е. Накрая имаме и професионална компетентност, но истинска – 25 учебни дни по 4 часа, теория и практика. Цялото обучение при нас е безплатно, срещу което се подписва тригодишен договор за работа в ПИМК. Ако договорът не бъде спазен, има неустойка от 3000 лв., с които да си покрием разходите. За съжаление, желаещи да се обучават се намират трудно – едвам събираме по 120 до 150 души годишно.
– При този глад за шофьори на какво се дължи липсата на интерес?
– Професията международен шофьор се нуждае от повече реклама. Нека всички да знаят, че в момента един български международен шофьор, който 3 – 4 месеца работи в Европа за българска фирма, получава от 1500 до 2000 евро месечно в зависимост от това, как работи. В същото време през последните 20 години сигурно 2 млн. българи емигрираха в Европа и работят там за под 1000 евро на месец. Ако в България имаше достатъчно шофьори, всички транспортни фирми през тази година щяха да имат ръст в бизнеса с 20 – 30 на сто. В Европа има страшно много работа на добри цени и се усеща дефицит на камиони. Цените на горивата паднаха, а на транспортните услуги се задържаха, което е добре за бизнеса ни. Всеки иска увеличение на превозните средства, но няма шофьори.
– Означава ли това, че ви се налага да търсите външни камиони?
– Голяма част от бизнеса ни е по договори – около 80 на сто. Рядко работим със спот товари, докато преди беше обратно. Да, понякога се налага да търсим външни камиони, когато имаме недостиг. Създадохме отделна фирма Next Logistic, която работи като независима фирма за логистика и спедиция. Ако друг превозвач даде по-ниска цена от ПИМК, той взема товара, осигурен от Next Logistic. Активно развиваме дейността от 5 месеца и фирмата работи добре. "
Лъжите или по - скоро манипулациите, които казва работодателя:
1. Неустойката не е 3000 лв, а 5000лв.
2. Заплата за 3 - 4 месеца от 1500 евро и повече може и да съществува, но само за някой "кокали" в фирмата. Не споменава подводните камъни. Всички видове глоби за преразход на гориво и тем подобни.
3. Не споменава, че фирмата не просто толерира, а дори уволнява шофьори, които не са съгласни под натиск да нарушават регламент 561/ времето за управление/. Нещо перманентно и рутина в ПИМК.
4. Използват се схеми, при които една част от работната заплата се оформя като командировачни пари. Които, ако "не си послушен", могат да си ги поискат в едно с онези 5000 лв при прекратяване на трудовия договор.... работата става дебела, нали.
5. Извън рекламните лозунги в интервюто за ПИМК, работодателя удобно забравя и да спомене, че в истинските "бели" транспортни фирми, шофьора след два месеца или три, има гарантирана почивка у дома си от 3 до 4 седмици съответно. В ПИМК, за два месеца работа ти се полагат от 3 до 5 дни, обикновенно след 3 месеца. В доста фирми, дори бъдещия шофьор има възможност да договаря колко време ще работи и колко време ще е в отпуск у дома си. В ПИМК това е химера. Заплащане за престой по време на официални празнични дни и други подобни извадки от трудовото законодателство са научна фантастика. Дълъг престой на паркинг в някоя чужда държава, поради това, че няма товар - седмица или повече, не се заплаща на шофьора нищо. Разходи от типа за баня са за сметка на личните средства на шофьора.
6.Next Logistic е фирма напрактика дъщерна на ПИМК, която се използва за подбиване на цената на транспорта. Работодателят сам признава това, че ако някой предложи по - ниска цена за превоз за даден курс/транспорт, Next Logistic се намесва и предлага още по - ниска.
Друго нещо много важно!
Една част от шофьорите които кандидастват за работа към самата фирма "майка" - Пимк, така да се каже, се прехвърлят на работа в Next Logistic. Там поради подбива на цената на превоз, шофьорите получават много по - малко заплащане и се настоява да извършват под натиск от ръковдството/диспечерите/диспоненти нарушение на времето за каране и много други.
.... и сега аз, като един обикновен мижав клавиатурен рицар, обикновен човек се питам като този работодател - шеф на ПИМК, защо аджеба, хората го подминават и отиват да работят зад граница. Без да се почесвам по главата, ми е ясно защо, но "пимкдажията" не му е чиста съвестта и неможе да си даде отговор защо е така. Първо искат да загробят бъдещите си служители с 3 годишни договори. Ако се премахне или стане 1г максимум. Аз сигурно ще съм първият който ще кандидаства за работа при тях, а капцитетът им на учебния център от 320 човека ще се запълни за нула време. Второ. Запис на заповед... това е като да подпишеш договор с дявола, че си продаваш душата и тялото за всякакви издевателства, гарантирано пред съда с подпис и печат. Трето заплащането.... няма да го коментирам. Само ще кажа, че едва ли има в тази страна, човек който да каже, че работодателят му заплаща на време, без закъснение, справедливо, точно работната му заплата. А самия трудов договор, който се подписва, ако не се напишеше, че става дума за професионален шофьор... щеше да фугирира една цифра като 440лв и човека който го чета да си каже "Това е трудовия договор на някоя сервитьорка", примерно, без да обиждам професията на последните.
Толкова по този въпрос. Сещам се за интервюто на Диков по Нова тв, преди известно време с един голям транспортен бос, който бил близък приятел с Борисов и абсолютно винаги печелил договорите за строителството на магистралите.... та този, се изпъчи тогава и беше казъл, че в България, професионалните шофьори са мързеливи и алчни едва ли не. Той им предлагал такива големи заплати, а те, видете ли не ги искали. Затова щял да внася "макета" - македонци и сърби да му карат "дръгелите".
Извода! Гарван - гарвану, око не вади! От едната страна винаги ще стоят работодателите, а от другата ние. Някой ще гуляят зад бюрото си и ще се чудят, тези долу защо роптаят, че той - шефът им,работодателя на който трябва да му целуват краката за дето им е дал прехрана е насправедлив, но г*зъ му дебелее на гърба на същите тези долу. Защо аджеба!? Защо не отиват тези "рибки" в учебния център на ПИМК/примерно/, където всичко ще получат безплатно, а след това и работа. Защо!?
..... млади "драйвъри", аз го казах в предишен постинг. Вярвайте най - вече на своята глава. Тези неща няма да се променят, но е хубаво да си казваме истината. Лошото, че сега освен работодателите и самите ние, сред нас има, не просто черни овце, а откровенни боклуци, които са се научили да прикриват истинското си лице, а зад гърба ти да ти правят лошотии.
Със здраве и лека на всички!
"Сещам се за интервюто на Диков по Нова тв, преди известно време с един голям транспортен бос, който бил близък приятел с Борисов и абсолютно винаги печелил договорите за строителството на магистралите.... та този, се изпъчи тогава и беше казъл, че в България, професионалните шофьори са мързеливи и алчни едва ли не. Той им предлагал такива големи заплати, а те, видете ли не ги искали. Затова щял да внася "макета" - македонци и сърби да му карат "дръгелите"."
Нямат никакъв шанс да вкарат работници от "трети страни" дори и от Африка или Азия, точно поради причината, която си написал- най съществената.....работната заплата е между 440 и 600 лв. всичко останало е командировка, която може и да е устна / от устата на шефа/ в смисъл да не си подписал командировъчна заповед и от там, ако се стигне до съд за тези пари максимума, който можеш да получиш след спечелено съдебно дело е 27 евро на ден. Закона е ш,,бан и е в ущърб да работника и държавата. И още нещо, ако си " внесат" работници от страни извън ЕС и им уредят документи за работа в България мисля си, че тези хора веднага могат да почнат работа и в всички други страни от ЕС и естествено........работодателя /тарикат/ веднага пак ще остане без работници. Така че, се надявам форума да е посещаван и от работодатели, та белким им променим мисленето. ;D :D
Само не знам как точно ще внесе македонци , като то там съвсем няма шофьори...