Днес първия работен ден в Германия ,сутринта спирам за пауза и реших да отида до близкия Lidl;
Виждам камион с бг регистарция(Бургас),колегата си стои кротко в кабината ,викам ще отида да го поздравя поне.И така от дума на дума,разбирам ,че колегата стои 4 дена там пред Lidl-a защото са го хванали празниците.Питам го защо не отиде на бензиностанцията(тя е на 4-5 км. на аутобана,все пак WC,баня,лаф с колеги) и отговора му беше,че шефа му казал ,че колко нафта щял да изгори до там ,а после и връщане.....представяте ли си!!!!! ??? ??? ??? ???
Хайде сега да разсъждаваме,кой прав ,кой крив и не е ли това нарушаване на човешките права......било то за един човечец ако може да се нарече шофьор.
Такива шефове утре ще ти забранят да спираш за WC ,щото трябва да разтовариш/натовариш навреме.
Въпросната фирма по спомен е Чефо транс-Бургас или нещо подобно и дърпат ремаркета на Berger.Шефа му се скъсва от работа,да препраща смс от диспонента до шофьора ,а нашето момче не може да си прави почивката като белите хора.
Аман от такива шефове.
Кофти ситуация... ???аз поне след като направих първия курс, разбрах че, подобни проблеми няма да имам, а точно за това се притеснявах... евтини на брашното-скъпи на триците... >:(
За болшинството български шефчета платен паркинг от всякакво естество е мръсна дума. Като искаш, плащай си от джоба. Чувал съм записи за виден плевенски работодател, който брои колко пъти си включил мигача, натиснал спирачката, въобще е нещо страшно. Както някъде бях чел по форумите, най-лошата западна фирма е по-добра от най-добрата българска. На какъвто ще договор да си, български, чужд и прочее. Затова съм решил да ги обходя първо тях, вече пробвах в една, не стана, следващата, следващата и така. Все някъде ще кукне и моята. Вярно, стажът ми е малко, 4 месеца, но с английския и руския нямам проблем. Търпение и това е, казвам го на колегите като мен с минимален или въобще без стаж. А оправия в България няма, няма и да има.
Въпроса ми беше,кой е прав и кой крив в случая.
Защото дадеш ли си г..за под наем ще те е..т колкото издържиш.
Идеята ми е как да предпазим новобранците от такива ситуации и шефове.
Аз като искам да кривна от пътя, заглушавам GPS-а. Лошото е че и навигацията ми спира. :)
Цитат на: micyri - Вторник, 17 Май, 2016, 19:14:10
Идеята ми е как да предпазим новобранците от такива ситуации и шефове.
E как - когато си го видял тоя Адидас, на наш Ивча обявата беше още актуална.
Да му беше дал телефона и щеше да му осигуриш работодател слънце.
Освен де щеше да остане под пари чиляка, шефа щеше да го води редовно на баня, да го сапуниса, и гърба му да търка .... ;)
Айде стига глупости забранили му да иде на 5 километра на бензиностанция,айде аз ще попитам ако наистина е така защо не спрял въпросния колега на бензиностанция или някакъв паркинг на10-15 или пък 20км преди адреса като му забранили и щял да си плаща нафтата,по форумите се разправят всякакви истории които не изглеждат така когато сме на пътя.А дали тази забрана за въртене на километри не идва от многото навъртени излишни километри на края на месеца,дали шофьора е прав или фирмата е права.За платените паркинги да задам един въпрос към специалистите във форума защо да спра на аутохов в Германия като има неплатен паркинг,дори и да не ви похвалят за икономията има ли смисъл да се хвърлят грешни пари(това не е Англия да се плаща защото така трябва).Във повечето теми се представя едната страна а другата се оплюва без да се гледа обективно на нещата не съм адвокат на никой и нямам пристрастия към някой ама малко трябва да се замислим като шофьори(работници) и разбира се като шефове.
Последните ми впечатления от европейските паркинзи са старички, наистина, отпреди 5 месеца, може би напоследък има много свободни места по всяко време на денонощието и човек може да си избира точно къде да спре. А изначално става дума не за някаква 9-ка/11-ка, а за престой от 4 денонощия без достъп до тоалетна поне. Е. щом при този случай работодателят не може да прежали едни 15-30 км горница, хвала!
След 17-18часа забрави да си намериш място по паркингите освен ако не спреш отзад зад камионите или някъде из треволяците.
Тва за Германия , виж Франция е друга бира но и там е гъчканица.
А колегата спрял пред лидъла сам си е виновен , явно тоя неговия шеф му е вземал страха деа :)
Kron , аутохофа освен паркинг предлага и други услуги дето ги няма на отбивките . Така че е препоръчително да се спира там всяка голяма пауза(45 ч.), тия 20евра няма да съборят боса .
Sent from my Lenovo Z2 using Tapatalk
Чакайте малко сега,пак задълбахте нанякъде.
Попитах кой прав и кой крив!
Ситуация е такава ,колегата в петък след обяд е бил на адреса и не е успял да натовари,казали му вторник.След което става въпрос за паркинг или бензиностанция и ...."греда".
Що за отношение е това от страна на шефа.
Това ми е чудното.Какви действия ще предприемете?
Примерно колегата kron.
Просто ми е интересно.
Това че не са го натоварили в петък е друг въпрос по горе не беше споменато,аз лично щях да отида на паркинг но едва ли на платен паркинг при нас 20км не са кой знае какъв проблем макар че съм попадал в индустриални зони и съм стоял по 4 дена защото е нямало на близо някакъв паркинг .Я да попитам само да не става въпрос за товарене на ламинат от Lampertswalde че описаната случка много прилича за този адрес,защото ако е там там се товари с час когато се пуска заявка се казва и в кой ден и в колко часа ще те товарят по рано както във много други фирми не товарят,ако началника е пропуснал да уточни тези елементи от заявката с шофьора в случая фирмата си е виновна.С написаното по горе имах на в предвид че има много хора по пътищата които се оплакват без причина,градски тук не става въпрос за каране вечерно време да се налага да спираш в 10-11 часа вечерта че да спреш на аутохов аз карам прави курсове и не са ми много актуални екстрите на тези паркинги но всеки си знае де.
Накратко искам да разбера ,защо все някой се опитва да пре..е другия (в случая шефа -шофьора си),
а от вас виждам ,че има хора готови на принципа ,щом той ме цака и аз ще го цакам. :)
Не може ли всичко да става с един нормален диалог.Живеем в 2016г. стреса е от всякъде и ние допълнително се вкарваме в филми.
Да водиш диалог с БГ шеф е все едно да спориш с полицай за нещо. Безсмислено е. Казвам от личен опит. Или си попаднал на свестен човек, с който няма нужда от диалог - всичко си върви нормално... или си попаднал на шеф егоист- тогава се оглеждаш за друга фирма.
Лошото е, че втория случай е в пъти по-вероятен.
Пращат ме за обратен товар и какво се оказва - товара ADR без съответните разрешителни и лицензи за АДР. Провеждам ДИАЛОГ със шефа... защо така? Той чак ми се скара. Фирмата се борила да оцелее, а аз съм приказвал тинтири минтири. Много пъти возили така, голяма работа!!! А глобата, че е 3000 лв, дреме му. Ще каже, че не е знаел какъв е товара.
Еми вече не съм в тази фирма. Малко релакс и се оглеждам за следваща фирма. Най-вероятно няма да е българска.
Много ми е интересно дали на шефовете на чужди фирми им обяснявате как се прави транспорт ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Цитат на: rider777 - Сряда, 18 Май, 2016, 14:40:54
Много ми е интересно дали на шефовете на чужди фирми им обяснявате как се прави транспорт ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Очаквах да се включиш в дискусията! ;)
За мене твоето мнение е важно .
В Германия ,всичко е на принципа правила и закони.Никой не работи като при нас.Думата "логично" ,трябва да се направи това и това не съществува.Там имаш право да правиш това,и нямаш право да правиш това!
Всеки си знае задачите,друго не го интересува.И по този начин всеки си носи отговорността за дадени действия.При възникване на проблем веднага може да се установи кой е сгрешил и грешката се поправя по най-бързия начин.
С две прости думи,ако спазваш инструкциите и немския стил на работа,ще си в играта.Ако гледаш да го побългариш или подобриш,не се получава.
На пръв поглед има доста резерви в стила на работа в Германия,но всичко е така навързано ,че ти с твоите по-добри умения,няма смисъл да ги използваш.Немската машина е добре "смазана".
Цитат на: rider777 - Сряда, 18 Май, 2016, 14:40:54
Много ми е интересно дали на шефовете на чужди фирми им обяснявате как се прави транспорт ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Иво, в английски фирми има глобени колеги с 100 паунда за нарушение на 561. Глобени от фирмата, не от контролните органи. На такива фирми няма как да им обясняваш как се прави транспорт. Те знаят много добре, но твоя български манталитет не може да го разбере това. Търси си балъци или си карай дръгела сам.
Верно е забавно :-)))))))))))))))
Цитат на: rider777 - Сряда, 18 Май, 2016, 14:40:54
Много ми е интересно дали на шефовете на чужди фирми им обяснявате как се прави транспорт ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Да ти кажа честно, те хората много добре знаят как се прави транспорт.
Попадал съм на шеф в Германия, който лично провери гумите на ремаркето, което моят шеф беше наел от тях. Въпреки, че лично според мен гумите си бяха напълно наред, той реши, че средната гума от дясната страна трябва да се смени и съответно беше поставена съвсем нова гума.
Междувременно реши, че трябва да се проверят и накладките, а по някое време отиде зад ремаркето и като се върна, съобщи, че това ремарке има "само" още два месеца до преглед и ще го заменят с друго.
Другото ремарке пък ми отвори сериозен проблем при проверка в България. Полицаят недоумяваше как така зелената му карта е валидна за 5 години и постоянно твърдеше, че най-вероятно е фалшива, защото той никога през живота си не бил виждал подобно нещо. Е, напълно истинска си беше и вероятно за чичо Ханс не е никакъв проблем да направи подобно нещо.
Вчера момци товаря в завод на BASF малко над Дрезден, който е товарил в такъв завод знае за какъв контрол става дума, преди да влезнеш вътре. Та записах се аз и ми дадоха пейджара да чакам да ме викнат и тъкмо мандам гащи към камиона да си сваря една кафенце и гледам 2ма нашенци...и викам чак ги поздравя пичовете. Гледам ги и 2мата унили...та се разприказвахме.....не ги пуснали на контрола, защото гумите на ремаркетата и деференциалите обути с регенерат и то леко почнал вече да презрява ахахахха. Звъннали разбирасе и на биг-боса, ама той им рекъл тъй --- ами вижте направете нещо дее....вие сте там, аз ако бях щях да се оправя--ходете някъде ги въртете на гумаджия да не си личи, че са регенерат.......Тук направо едвам се здържах и много се смях ;D ;D ;D Каква гениална идея му е текнала на биг-боса ;D ;D ;D Пичовете му казали..---нестава така..тук да не са луди или слепи......И биг боса се разсърдил и от 2-3 часа не им вдигал телефона. Направо немам думи.........обездумих се напълно и се чудех какво да им кажа на момчетата докато ми се оплакваха. Пихме по кафе, мен ме викнаха, натоварих и повече не ги видях.
Над 2 месеца съм карал с две различни по шарка и износване предни гуми , по нареждане на шеф(австриец) .В същото време отивам да ми залепят брезента след една "проверка" в Белгия и този същият шеф нарежда пълна смяна на накладки , дискове и АПАРАТИ на 2годишно ремарке . Та логика да търсиш в действията на немец е смешно .
Sent from my Lenovo Z2 using Tapatalk
Специално за Ивото-кога ти спрат кочурата на платен полицейски паркинг за един не-малък период от време и трябва да работи,ще си говорим.Това де нашите тарикати го правят може и да минава още докато има кой да им се върже.Всичко зависи от шофера.
Що рйечйе Динкото ???
Ще помоля колегите който искат да кажат нещо на rider 777 да си направят една тема и там да се бъзикат ,а не в моята.
Благодаря!
Цитат на: micyri - Сряда, 18 Май, 2016, 23:39:59
Ще помоля колегите който искат да кажат нещо на rider 777 да си направят една тема и там да се бъзикат ,а не в моята.
Благодаря!
Дано да се включи министъра на транспорта, че ние само глупости говорим.
Ами карайте и си трайкайте още...пред шефо мълчание,тука реване...Рецепта от подмазвачи и натегачи нема да получите ;)
Цитат на: ivopifeca - Четвъртък, 19 Май, 2016, 17:12:44
Ами карайте и си трайкайте още...пред шефо мълчание,тука реване...Рецепта от подмазвачи и натегачи нема да получите ;)
Що бре Иво ,да не получат рецепта?
Нали за това е форума ,да си помагаме.
Нормално е в днешно време всеки го е страх да направи нещо наопаки,само и само да запази раб. място.
За това и пуснах темата,да споделите опит,да решим кой крив и кой прав, да посъветваме неопитните,ясно е че и 100 тояги на чужд гръб са малко ,но някой колеги наистина имат нужда от подкрепа и съвет,щото шефовете им се самозабравиха.