Възможно ли е да бъде наказан (глобен) шофьор за пауза 1час +30мин.
При шофиране:
10мин. Шофиране
1час пауза
2.09 мин. Шофиране
31мин. Пауза
30мин. Шофиране
18мин. Пауза
.......
Обобщено:
7ч..34минути шофиране.
Паузи 2ч.34
Проблем!!! Незачитане на първият 1час пауза за 15 минути.
И в следствие на този един час(изчистване на времето за шофиране) се получава, че :
1. Надвишаване на сумираното време за шофиране: 4ч. 37мин.(след този 1час)
2. паузи не съответващи на регламента. 30+15.
Да де, ама регламента лимитира само минималните почивки през работно време. Няма ограничение за максимални почивки.
И защо ще иска да ми набутва започване на нов период на управление след първият час почивка?!?! След като може да се зачете този 1час като 15мин.
Допитах се и до нашите джадай... и те потвърдиха: след повече от 45мин. започваш нов период на управление.
И какво се оказва.... ако първата почивка в 4.30ч. е 1час а втората е 30мин.
Сметките отиват на майната си....
Но ако намалиш първата почивка от 1час на 15мин....си в ред...
След 1.30ч. Обяснения и цитиране на реграмента (пред румънсите джадай) бях пуснат.... ама въпреки всичко на компа му свети в червено...
Това нещо в нормална Европейска държава никой няма да ти обърне внимание!
Виж в БГ,Румъния и особено Унгария е тема за разговор и може да ти струва пари.
Да ве , Данчо тоя час го смятат като 45мин . не като 15 , тука ти е грешката.
Каране - 10
Пауза 1ч. (45мин чистиш 10мин каране)
Каране 2.09ч
Пауза 31мин. (15мин)
Каране 30мин
Пауза. 18мин. (15мин)
Каране. ..........
Грешката ти е при паузата от 18мин. трябва да е 30мин. минимум.
Sent from my Lenovo Z2 using Tapatalk
Аз не искам да го смятат като 45мин.
Повтарям: регламента не ограничава максималните почивки. Къде е проблема да го сметнат като 15мин.?!?!
В регламента се казва дословно: 45мин. почивка може да се раздели на две почивки: като първата е не по-малка от 15мин. и втората не по-малка от 30мин.
Което аз съм спазил.
....Когато отговаряща на изискванията почивка по време на работа (най-малко 45 min или
15+30 min) бъде взета преди да се съберат 4 ½ часа управление, изчислението се
нулира и започва отново. Оценката на записаните периоди на управление продължава
по същия начин, като се започне в края на всяка отговаряща на изискванията почивка по
време на работа, до началото на дневната почивка. Когато бъде установено нарушение
— записаните периоди на управление между отговаряща на изискванията почивка извън
работно време или почивка по време на работа се сумират. Въз основа на това се
установява сериозността на нарушението.
Когато сумираният период на управление преди вземането на отговаряща на
изискванията почивка по време на работа превишава разрешените 4,5 часа:
с до 30 минути — това се счита за незначително нарушение,
с между 30 минути и 1 час и 30 минути — сериозно нарушение,
с повече от 1 час и 30 минути — много сериозно нарушение.......
Документа е : Тълкуване на Регламент (ЕО) № 561/2006 в помощ
на хармонизираното извършване на пътни
проверки
Има го в нета като пдф , спец цитата е от страница 36.
Sent from my Lenovo Z2 using Tapatalk
Радостно е когато тахографа нулира времето за управление.
Просто трябва да знаем къде може това да го видим. ;D Може за деня да се случи непредвидимо по няколко пъти и не е за притеснение. Сутрин винаги записвам двуседмичното време и при подобно "объркване", не вадя разпечатки, а вадя от последното - първото за деня двуседмично време. А за всеки шофьор нема кой да прави отделен алгоритъм на "онова "устройство. Задължително се гледат от шофьорското място "разни " нещица - в т. ч. и пътя.
Тахото винаги ще ти изчисти времето независимо дали искаш да се брои за 15мин или не.Нарушението ти идва от паузата 31+18(обратното е вярно)Ако първата ти пауза е била 42мин да речем тогава си огън + другата 31мин.Тогава ти се брои 15+31(Или 30+31 ако искаш)
В заключение....грешката е вярна.
Регламента и тълкуванието ни ощетява в този случай. В подробност: щом се зачита за 45мин. първата пачивка(1час), после почивката 30+15 не се зачита за почивка, тъй като не отговаря на изискванията. И се сумира времето за управление след този 1час въпреки почивката 30+15...което за мое щастие беше само 7минути над 4.30.
Цитат на: loshdancho - Вторник, 24 Май, 2016, 18:18:44
Възможно ли е да бъде наказан (глобен) шофьор за пауза 1час +30мин.
При шофиране:
10мин. Шофиране
1час пауза
2.09 мин. Шофиране
31мин. Пауза
30мин. Шофиране
18мин. Пауза
.......
Обобщено:
7ч..34минути шофиране.
Паузи 2ч.34
Проблем!!! Незачитане на първият 1час пауза за 15 минути.
И в следствие на този един час(изчистване на времето за шофиране) се получава, че :
1. Надвишаване на сумираното време за шофиране: 4ч. 37мин.(след този 1час)
2. паузи не съответващи на регламента. 30+15.
Да де, ама регламента лимитира само минималните почивки през работно време. Няма ограничение за максимални почивки.
И защо ще иска да ми набутва започване на нов период на управление след първият час почивка?!?! След като може да се зачете този 1час като 15мин.
Допитах се и до нашите джадай... и те потвърдиха: след повече от 45мин. започваш нов период на управление.
И какво се оказва.... ако първата почивка в 4.30ч. е 1час а втората е 30мин.
Сметките отиват на майната си....
Но ако намалиш първата почивка от 1час на 15мин....си в ред...
След 1.30ч. Обяснения и цитиране на реграмента (пред румънсите джадай) бях пуснат.... ама въпреки всичко на компа му свети в червено...
Дане човеко ти е искал 10-20евра , ма ти.............!Аз с тия на Карансебеш дирекно им подавам 20евра и директно заминавам.По лесно е така , а и по малко главоболия.Его днеска на Надлак (на прибиране) нямах 2евро(забравих да разбия в Австрия) и оп медицинска карта (а мойта е изтекла преди 2 години) и оп минус 5 евро.Газдата ги признава ма защо трябва да се дава.
Хубав последен въпрос!
Защо трябва да се дават,ами без застраховка по-добре ли се чувстваш?
Странни разсъждения :)
Цитат на: micyri - Неделя, 29 Май, 2016, 00:06:19
Хубав последен въпрос!
Защо трябва да се дават,ами без застраховка по-добре ли се чувстваш?
Странни разсъждения :)
Първо тази здравна карта е "мижи кьорав да те лаже" и с нея и без нея "исто к..рец",И второ предпочитам свободното време да го прекарвам със семейството си , а не с глупости.А и забравям .
Защо давам пари на Ареретата в Румъния: винаги румънеца може да се хване за глупост , която глупост ако се оправи с 20 евра няма как да ти се сложи печат за контрол над картата.Но ако не може да се оправи с бакшиш глобите са бая над немските , австрийските , английски и т.н. . А и те незимат нито евро нито става плащане с карта , а само лей.Което става едно разточване и размотаване.Но все пак всеки си решава как да постъпи.
Колега всеки се оправя сам!
Имах случай на Надлак преди години(някой колеги може да го помнят) бях спрял камиона напречно пред кантара и 3 ч. блокирах границата,защото стоях 15 ч. там и в 0:40 минах и ми правят проблем за изтекла винетка.
И знаеш ликво ? Някой Бг колеги ми викат ,да беше дал 20 евро и щеше да минеш.
Е аз минах и без 20 евро,блокирах границата за 3 ч. и после минах.
Тия турски номера не са в моя стил!
За това съм вече в Германия.
Ако си виновен плащаш,ако ли не ти плащат.
Старите тахографи зануляваха и на 3 х 15 минути . Мен са ме глобявали в Франция за 24 +28 минути...