Форум на българските шофьори

Дискусии и проблеми => Общ раздел => Темата е започната от: Ни_Лук_Ял - Неделя, 05 Юни, 2016, 12:28:28

Заглавие: Съвет за надграждане на квалификацията в Европа. Къде е най-подходящо?
Публикувано от: Ни_Лук_Ял - Неделя, 05 Юни, 2016, 12:28:28
Здравейте колеги,

Нека първо се представя, казвам се Ясен, на 33 години, авто-мото-машинен любетел съм, както се казва откакто съм се родил. Завърших Вилхелм Пик.... всъщност 3-ти курс го преименуваха на Хенри Форд, че нямало такива автомобили Вилхелм Пик, но както и да е. ВиШото ми образование няма значение, че не е по темата.:)
Сменил съм поне 10-12 различни професии, докато открия че всъщност най-добре е да практикуваш това което ти е хоби, а аз наистина обичам да шофирам, управлявам различни превозни средства. Просто ми е голяма тръпка, доставя ми удоволствие и това ми е основната мотивация да се занимавам с управление на МПС-та... отскоро с малко по-голям калибър.

Притежавам B, C, D, квалификация на водач, дигитална карта...
"Изкарах" D миналата година, но съм много разочарован от курса. За мен основната идея на един курс е да се науча (в някакви относителни граници), а не просто да дам едни пари за една тапия.

Освен че ми е хоби, а и съм кадърен  ;D, в крайна сметка, заминах да поработя във Франция.... карах бус (8+1) из Френските Алпи целия сезон, въпреки че на мен ми се караше нещо малко по-голямо като 16-18 + 1.

Сега съм в Норвегия, като тук карам Спринтер (16+1) и Транзит (18+1) и отвреме-навреме едно Волво B10M, модел към края на 80-те.
Хубавото е че на бусовете закачаме ремарке и товарим лодки (тоест не ми трябва Е за да го карам), така че тук се уча как да маневрирам и управлявам ремарке (макар и малко), преди да изкарам Е. Волвото има ретардер, бързи-бавни скорости, та и на него се уча кое-как. Малко е шавливо Волвото, за мен марката е Сетра и то от по-старите.

След всичко това което написах идеята на темата е да споделите (ако знаете), къде в Европа "излизат" достатъчно квалифицирани водачи. Не го приемайте буквално - най-квалифицираните водачи, а по-скоро идеята ми е в коя държава курса за правоуправление наистина е курс? Защото знаете че в България не е.
Чудя се между Франция, Норвегия, Швеция може би Холандия....
Също имам ли право като български гражданин да изкарам курс в друга държава? Ще ми "важи" ли тапията после?

Като следващи квалификации искам да изкарам Е, както и управление на верижни машини (по конкретно ратрак) и също така любопитствам за трактор и комбайн.

Предварително Благодаря за споделената информация.:)
Заглавие: Re:Съвет за надграждане на квалификацията в Европа. Къде е най-подходящо?
Публикувано от: цецодебел - Неделя, 05 Юни, 2016, 12:50:35
Аз мисля така: Най голяма култура на движение има в Англия, значи и обучението им е най- добро...Лично мнение :)
Заглавие: Re:Съвет за надграждане на квалификацията в &
Публикувано от: rider777 - Неделя, 05 Юни, 2016, 15:37:09
За пръв път да прочета тук, че някой е учил във Вилхем Пик освен мен и Славее ,,,,,,,,,,,,,, не знам по твое време как е било защото те май доста след идването на Демокрацията го прекръстиха на този масон Форд ама по наше време за да изкараш С категория те обучаваха здраво ,,,,,,,,,,,,,,, сега новите шофери за двойно амбриране и междинна газ даже не са и чували, камо ли за тестове за аварийно спиране при разсипано машинно масло или пясък ,,,,,,,,,,,  Според мен никоя школа няма да ти даде това, което ще те научи Практиката ама за Швеция знам, че учат по 4 години за тези големите композиции, които си виждал щом си в Скандинавия ,,,,,,,,,,,,,,,,  В БЪЛГАРИЯ ще ти излезе най-евтино Е категорията а щом ти се отдава шофирането и ти идва отвътре не разчитай на никакви школи ами се меткай на камиона и сам ще се научиш ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Заглавие: Re:
Публикувано от: Boroman21 - Неделя, 05 Юни, 2016, 18:18:01
Само практика , по-добра школа от това няма . Така че курса в България (по-евтин и на български език) а практика вече където прецениш .


Sent from my Lenovo Z2 using Tapatalk
Заглавие: Re:Съвет за надграждане на квалификацията в Европа. Къде е най-подходящо?
Публикувано от: Ни_Лук_Ял - Неделя, 05 Юни, 2016, 20:22:45
Цитат на: цецодебел - Неделя, 05 Юни, 2016, 12:50:35
Аз мисля така: Най голяма култура на движение има в Англия, значи и обучението им е най- добро...Лично мнение :)

Да добри шофьори са, но повечето (много голяма част) нямат опит на сняг. Ама никакъв. То и на острова къде ти сняг. Тази зима работих с колеги англичани и само леко като заснежи пътя - тези които не са живяли дълго на заснежено, паника и вериги. :)
Заглавие: Re:Съвет за надграждане на квалификацията в Европа. Къде е най-подходящо?
Публикувано от: цецодебел - Неделя, 05 Юни, 2016, 20:37:15
Цитат на: Ни_Лук_Ял - Неделя, 05 Юни, 2016, 20:22:45
Да добри шофьори са, но повечето (много голяма част) нямат опит на сняг. Ама никакъв. То и на острова къде ти сняг. Тази зима работих с колеги англичани и само леко като заснежи пътя - тези които не са живяли дълго на заснежено, паника и вериги. :)
Е то това не е въпрос на обучение а на практика ;)
През 2002 гледах двама французи на пътя за Владая ,как слагаха една еденичка около 2 часа  :D ;D
Заглавие: Re:Съвет за надграждане на квалификацията в Европа. Къде е най-подходящо?
Публикувано от: micyri - Неделя, 05 Юни, 2016, 20:54:06
Аз само ще кажа ,че практиката учи най-добре!
Заглавие: Re:Съвет за надграждане на квалификацията в &
Публикувано от: Ни_Лук_Ял - Неделя, 05 Юни, 2016, 21:03:15
Цитат на: rider777 - Неделя, 05 Юни, 2016, 15:37:09
За пръв път да прочета тук, че някой е учил във Вилхем Пик освен мен и Славее ,,,,,,,,,,,,,, не знам по твое време как е било защото те май доста след идването на Демокрацията го прекръстиха на този масон Форд ама по наше време за да изкараш С категория те обучаваха здраво ,,,,,,,,,,,,,,, сега новите шофери за двойно амбриране и междинна газ даже не са и чували, камо ли за тестове за аварийно спиране при разсипано машинно масло или пясък ,,,,,,,,,,,  Според мен никоя школа няма да ти даде това, което ще те научи Практиката ама за Швеция знам, че учат по 4 години за тези големите композиции, които си виждал щом си в Скандинавия ,,,,,,,,,,,,,,,,  В БЪЛГАРИЯ ще ти излезе най-евтино Е категорията а щом ти се отдава шофирането и ти идва отвътре не разчитай на никакви школи ами се меткай на камиона и сам ще се научиш ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Аз го завърших техникума 2001 и бях последния по "старта" програма.
За такъв тип обучение имам предвид, добре го каза и затова се ориентирам към чужбинското. Естествено е че винаги практиката е най-добрия учител.
Но. Има едно нещо като това да притежаваш достатъчната квлификация, за да започнеш да трупаш опит.

Ето това е тънката част. 

И изведнъж някакви хора започват да ме убеждават: " Гледай сега оттук се качваш, това се нарича шофьорска седалка, това е волан, а това са скоростите. Имаш и екстри - цели три педала на твое разположение -газ, спирачка и сУединител. Оттук се затварят вратите, това е въздушната спирачка. Браво мойто момче. Я тръгни, я спри. Ееееех че хубаво, ама ти си си готов вече да вземеш книжката и да трупаш опит".

"А тия останалите 20 копчета за какво са?" питам аз

"Еееее, сега не му е времето, те не са важни" - отговор

По спомен учебните часове за D, сега по нови програми-мрограми мисля бяха  18-20 учебни часа (45 мин.), нека по-запознатите ме поправят ако греша че наистина не помня.
От тези 18-20, аз карах 5. Да 5 часа и то щото да кажем съм връзкарче. ;) Другите всички карали по 2 максимум 3 учебни часа. Ей така просто да се видело че си познават габарита.

И аз му подхвърлих на инструктура "как я караме така", ама той щеше да се разтревожи безкрайно човека, какво искам, нали все пак съм карал повече от другите.
От една страна го разбирам чиляка.

Курса струва 700-800-1000 лв. Машината обикновенно принадлежи на инструктура, отделно, че може би "бута" на школата зада работи за тях. Ако му тегля чертата на този автобус, за 20 часа по 45 минути за гориво и амортизации, то за него няма да остане след 2 месеца курмуване и за 2 каси бира.

Дайте да направим курса да струва толкова пари колкото би бил ако се кара реално. Да кажем 2000 - 3000 лв. Ама не може. Защо? Защото заплатките трябва да се вдигнат, иначе никой няма да може да си го позволи. А на едни ......... ......... ....... ........ отгоре това не им се нрави. Даването е най-лошото действие, дума, идеология и трябва стремително, по всички възможни начини да се избягва.

И  излиза че и системата принуждава в много голяма степен, положението да е такова каквото е. Един омагьосан кръг.

Аз не смятам нито да го поправям, нито да чета морал на когото и да било, или да се боря за светлото бъдеще на Републиката, при положение че тя не го иска и не само това - умишлено ме спъва и всякакси ми се подиграва.

Има си хора по света за които учение, желание, честност, морал, идеология са от първостепенна важност и съответно предпочитам да дам една торба пари, но да е както трябва, защото в крайна сметка най-важното за мен е да бъда подготвен, когато започна да уча чрез практика. :)
Заглавие: Re:
Публикувано от: Ни_Лук_Ял - Неделя, 05 Юни, 2016, 21:06:13
Цитат на: Boroman21 - Неделя, 05 Юни, 2016, 18:18:01
Само практика , по-добра школа от това няма . Така че курса в България (по-евтин и на български език) а практика вече където прецениш .


Sent from my Lenovo Z2 using Tapatalk

За E-то не съм сигурен (че то не е толкова преоритет) може да го изкарам и в България. Мен повече ме интересува верижните и комбайна, а за тях със сигурност искам да ги карам "навън".
Заглавие: Re:Съвет за надграждане на квалификацията в Европа. Къде е най-подходящо?
Публикувано от: Ни_Лук_Ял - Неделя, 05 Юни, 2016, 21:10:45
Цитат на: micyri - Неделя, 05 Юни, 2016, 20:54:06
Аз само ще кажа ,че практиката учи най-добре!


Не, аз не съм съгласен. Практиката учи естествено най-добре, но подготовката преди това също е много важна.
Има си системи на обучение, които те подготвят да влезеш в практиката по най-добрия начин.

Новородените що не ги пуснат на училище от като навършат 1 месец примерно? Що трябва да се чака чак до седем годишна възраст?
Ами защото преди това още сучат, не могат да ходят, не могат да говорят и се насират.
Разбираш гледната точка нали.
Заглавие: Re:Съвет за надграждане на квалификацията в Европа. Къде е най-подходящо?
Публикувано от: micyri - Неделя, 05 Юни, 2016, 21:21:56
Цитат на: Ни_Лук_Ял - Неделя, 05 Юни, 2016, 21:10:45
Не, аз не съм съгласен. Практиката учи естествено най-добре, но подготовката преди това също е много важна.
Има си системи на обучение, които те подготвят да влезеш в практиката по най-добрия начин.

Новородените що не ги пуснат на училище от като навършат 1 месец примерно? Що трябва да се чака чак до седем годишна възраст?
Ами защото преди това още сучат, не могат да ходят, не могат да говорят и се насират.
Разбираш гледната точка нали.
По твоята логика ще подкараш камион след ......20 г.
Успех!
Аз бях до тука! ;)
Заглавие: Re:Съвет за надграждане на квалификацията в Европа. Къде е най-подходящо?
Публикувано от: Ни_Лук_Ял - Неделя, 05 Юни, 2016, 21:27:57
Цитат на: micyri - Неделя, 05 Юни, 2016, 21:21:56
По твоята логика ще подкараш камион след ......20 г.
Успех!
Аз бях до тука! ;)

Първо, колега, ако не си прочел, аз не питам за камион. Е-то е екстра, за която споменавам, основоното е верижни и комбайн.

Второ не си казал нищо по темата.

Трето, нямаш абсолютно никаква предства от логика, еле пък от моята, така че много добре постъпваш че си до тука. Аре на добър час.
Заглавие: Re:Съвет за надграждане на квалификацията в &
Публикувано от: Mandor - Неделя, 05 Юни, 2016, 21:29:49
Цитат на: rider777 - Неделя, 05 Юни, 2016, 15:37:09
За пръв път да прочета тук, че някой е учил във Вилхем Пик освен мен и Славее ,,,,,
Аз също се дипломирах там, далечната "91-ва.
Заглавие: Re:Съвет за надграждане на квалификацията в &
Публикувано от: rider777 - Неделя, 05 Юни, 2016, 21:36:39
А,,,,, четирима сме значи,,,,,,,,,,,,,,,,
Заглавие: Re:Съвет за надграждане на квалификацията в Европа. Къде е най-подходящо?
Публикувано от: Ни_Лук_Ял - Неделя, 05 Юни, 2016, 21:41:32
Цитат на: цецодебел - Неделя, 05 Юни, 2016, 20:37:15
Е то това не е въпрос на обучение а на практика ;)
През 2002 гледах двама французи на пътя за Владая ,как слагаха една еденичка около 2 часа  :D ;D

Те са си паникьори, нагледал съм се цяла зима.
Относно практика, да питам то ти не практикуваш ли на обучението си? Нали не караш симулатор, а реално превозно средство в реални условия. Значи думата практика, се съдържа в думата обучение. ;D
Заглавие: Re:Съвет за надграждане на квалификацията в Европа. Къде е най-подходящо?
Публикувано от: Ни_Лук_Ял - Неделя, 05 Юни, 2016, 21:52:43

офф
Поздрав за Вилхем Пик школата тогава, с ей това видео, ако не го знаете.  ;D

https://www.facebook.com/Official.Engine.Porn/videos/1071894342861983/ (https://www.facebook.com/Official.Engine.Porn/videos/1071894342861983/)
Заглавие: Re:Съвет за надграждане на квалификацията в Европа. Къде е най-подходящо?
Публикувано от: micyri - Неделя, 05 Юни, 2016, 22:00:02
Цитат на: Ни_Лук_Ял - Неделя, 05 Юни, 2016, 21:27:57
Първо, колега, ако не си прочел, аз не питам за камион. Е-то е екстра, за която споменавам, основоното е верижни и комбайн.

Второ не си казал нищо по темата.

Трето, нямаш абсолютно никаква предства от логика, еле пък от моята, така че много добре постъпваш че си до тука. Аре на добър час.
Твоята логика я видях(чак се посмях) като ми даваш за пример новородено дете.Това не е логика!
Пак ти казвам ,ти не си готов за камион :) оф ще падна,карай си бусчетата и отваряй учебниците !
Заглавие: Re:Съвет за надграждане на квалификацията в Европа. Къде е най-подходящо?
Публикувано от: цецодебел - Неделя, 05 Юни, 2016, 22:04:18
Цитат на: Ни_Лук_Ял - Неделя, 05 Юни, 2016, 21:41:32
Те са си паникьори, нагледал съм се цяла зима.
Относно практика, да питам то ти не практикуваш ли на обучението си? Нали не караш симулатор, а реално превозно средство в реални условия. Значи думата практика, се съдържа в думата обучение. ;D

Не , аз го учих по трудния начин ;)а и не знам кой инструктор може да ми го покаже :-\
А от комбайни не разбирам и не мога да ти дам съвет....
   Абе що имам чувство че" бързо палиш"?!?!
Заглавие: Re:Съвет за надграждане на квалификацията в Европа. Къде е най-подходящо?
Публикувано от: Ни_Лук_Ял - Неделя, 05 Юни, 2016, 22:10:50
Цитат на: micyri - Неделя, 05 Юни, 2016, 22:00:02
Твоята логика я видях(чак се посмях) като ми даваш за пример новородено дете.Това не е логика!
Пак ти казвам ,ти не си готов за камион :) оф ще падна,карай си бусчетата и отваряй учебниците !

Нали не мислиш че при трите поста, които си написал в темата ще седна да ти се обяснявам.
Препоръчвам ти учебник и на теб (дано да знаеш как се използва де) - казва се Троленето в прибалканските държави, особености и проявление. Хахаха.
Заглавие: Re:Съвет за надграждане на квалификацията в Европа. Къде е най-подходящо?
Публикувано от: Ни_Лук_Ял - Неделя, 05 Юни, 2016, 22:16:36
Цитат на: цецодебел - Неделя, 05 Юни, 2016, 22:04:18
Не , аз го учих по трудния начин ;)а и не знам кой инструктор може да ми го покаже :-\
А от комбайни не разбирам и не мога да ти дам съвет....
   Абе що имам чувство че" бързо палиш"?!?!

Е то и аз съм научил по трудния начин и няма лошо. :)

Паля от четвърт, това е положението. ;D И не обичам някой без представа що за човек съм да се ебава. Обикновенно не го изчаквам да се изсере, а още преди да е свалил гащите, щута му се набива. На това ме е научила точно по трудния начин практиката.
Заглавие: Re:Съвет за надграждане на квалификацията в &
Публикувано от: rider777 - Неделя, 05 Юни, 2016, 22:27:59
Баси екшъна,,,,,,,,,,,,,,,
Заглавие: Re:Съвет за надграждане на квалификацията в Европа. Къде е най-подходящо?
Публикувано от: цецодебел - Неделя, 05 Юни, 2016, 22:29:11
Цитат на: Ни_Лук_Ял - Неделя, 05 Юни, 2016, 22:16:36
Е то и аз съм научил по трудния начин и няма лошо. :)

Паля от четвърт, това е положението. ;D И не обичам някой без представа що за човек съм да се ебава. Обикновенно не го изчаквам да се изсере, а още преди да е свалил гащите, щута му се набива. На това ме е научила точно по трудния начин практиката.
Eeeee не така с рогата веднага ....Ама още си младо ше улегнеш :)
Заглавие: Re:Съвет за надграждане на квалификацията в Европа. Къде е най-подходящо?
Публикувано от: цецодебел - Неделя, 05 Юни, 2016, 22:33:03
Цитат на: rider777 - Неделя, 05 Юни, 2016, 22:27:59
Баси екшъна,,,,,,,,,,,,,,,
Що бе Иво ? кво лошо казах :)
Заглавие: Re:Съвет за надграждане на квалификацията в Европа. Къде е най-подходящо?
Публикувано от: micyri - Неделя, 05 Юни, 2016, 22:44:20
Цитат на: Ни_Лук_Ял - Неделя, 05 Юни, 2016, 22:10:50

Нали не мислиш че при трите поста, които си написал в темата ще седна да ти се обяснявам.
Препоръчвам ти учебник и на теб (дано да знаеш как се използва де) - казва се Троленето в прибалканските държави, особености и проявление. Хахаха.
Момченце,пак ти казвам : Не си готов за камион! Карай си Спринтера.....
Знаеш ли как ме кефите такива дето палите от четвърт,професорчета,хахахха.
Ако ви нямаше вас ,знаете ли каква скука ще настане!
Заглавие: Re:Съвет за надграждане на квалификацията в &
Публикувано от: rider777 - Неделя, 05 Юни, 2016, 22:57:03
Еееебаси,,,, цела седмица скука и чак сега се размърдаха нещата,,,,,,,
Заглавие: Re:Съвет за надграждане на квалификацията в Европа. Къде е най-подходящо?
Публикувано от: Ни_Лук_Ял - Неделя, 05 Юни, 2016, 23:10:15
Цитат на: micyri - Неделя, 05 Юни, 2016, 22:44:20
Момченце,пак ти казвам : Не си готов за камион! Карай си Спринтера.....
Знаеш ли как ме кефите такива дето палите от четвърт,професорчета,хахахха.
Ако ви нямаше вас ,знаете ли каква скука ще настане!

Бая спам, щом няма мод намеса и тук, добавям на репликата дуплика. :D

Кулата вика Мицирии, кулата вика Мицирии... (пращене) ..... Чуваме ли се .... (пак пращене) ..... не става въпрос за камион.... повтарям.... не става въпрос за камион.

Това няма го отбереш, щото така нали ти си толкова луни над нас "момченцата" тире "професорчетата", че  от пиедестала на който си се възнесъл, долните земи се не виждат и единствено при някое случайно твое слизане сред простолюдието можеш да се позабавляваш с нелогичните им логики. Страшна комедия.
Мен пък ме забавлява да плакна тролове примерно. ;D

Отивам да преместя Спринтера и да си отдъхана. Мухахахахах.
Заглавие: Re:Съвет за надграждане на квалификацията в Европа. Къде е най-подходящо?
Публикувано от: Ни_Лук_Ял - Неделя, 05 Юни, 2016, 23:12:21
Благодаря на колегата цецодебел за включванията. Поздрави и лек път.   :)
Заглавие: Re:Съвет за надграждане на квалификацията в &
Публикувано от: admin - Неделя, 05 Юни, 2016, 23:16:23
Единствената ми забележка към Ни_Лук_Ял е за създаването на поредни публикации в разрез с правилата на форума. Всяка новосъздадена публикация е с опция за редакция в рамките на един час, след което редактирането или изтриването й е невъзможно от страна на потребителите.
Заглавие: Re:Съвет за надграждане на квалификацията в Европа. Къде е най-подходящо?
Публикувано от: Ни_Лук_Ял - Неделя, 05 Юни, 2016, 23:32:55
Аха, разбирам, моля да ме извините за поредицата. :)
Просто не откривам бутон с който в един пост, да мога да вмъкна множество цитати.... така че да не ми се налага да публикувам нов пост на всеки потребител на който отговарям.

ПС Намерих го под менюто на самите отговори, явно не съм гледал като хората.
Заглавие: Re:Съвет за надграждане на квалификацията в Европа. Къде е най-подходящо?
Публикувано от: micyri - Понеделник, 06 Юни, 2016, 11:30:05
Ало професора ,отдъхна ли си,от какво бре ? Че аз не съм те почнал още! хахаххааа.
Пак ти казвам и го запомни ,не ставаш за камионджия!!!!!
Много добре видях ,че в темата ти не питаш за камион,ама аз ти казвам ,че и да искаш ,не ставаш!
Там се иска сърце,дупе и по малко приказки.
За това ти казвам ,карай си бус-четата,а може и да пробваш  с комбайни :)
Заглавие: Re:Съвет за надграждане на квалификацията в &
Публикувано от: martin stanev - Понеделник, 06 Юни, 2016, 17:37:01
Ни-лук-овски......нищо лично друже, ама големи смехории изпонаписа. За верижните машини и комбайните те съветвам да идеш до Казахстан....дават ти едно дърто ДТ-75...ще има да си ореш и с.реш на воля до де поглед ти стигне и до 2 зими си ПРОФИ  с документ.   Що не вземеш с една ракета да се изстреляш на Марс и там да завършиш и курса за космонавт. Пък там може и М. Джордан и Е. Пресли да срешнеш и да хапнете по 2-3 пасти в някоя сладкарница. Наблизо дет живея има кръжок по декоративни рибки...и тук можем да запишем. Бате Ивоооооооооооооооо къде си бреееее...етого пича готов е да го взимаш при тебе....верижни машини....сигурно и до Китай е ходил и КАРАТЕ знае. Имам инструктор приятел..требе взема му кажа от бебета да вземат ги обучават та до към 18-20г. са научили кво е кола курсистите. Давай Лукчооо с теб сме........
Заглавие: Re:Съвет за надграждане на квалификацията в Европа. Къде е най-подходящо?
Публикувано от: Ни_Лук_Ял - Понеделник, 13 Юни, 2016, 16:24:26
Ирония, насмешка, неуважение, егоизъм, нежелание да се помогне. Това личи от последните постове и това е типично отношение за едно-две поколения и за една определена географска ширина.
Честно казано ми е жал за такива хора, наистина ми е мъчно. Да остаряваш и да излъчваш отрицателни мисли, да нямаш никакво желание да помагаш и да споделяш опита си, то значи си много нещастен човек.
Хубавото е че с "изчезването" на този тертип хора, и това отношение ще остане в историята. ;D

Аз зададох същия въпрос тук (Норвегия) и хората веднага ме насочиха, къде и какво се иска. Поне в общи линии.
Въпроса за комбайна все още е отворен, но ми дадоха информация какво е подходящо за водачи тук.
Споделям за хората които се интерсуват от темата: има търсене на водачи на композициите пренасящи дървен материал в Скандинавия, както и водачи машините които обработват дървен материал (много, много добре платени). Фиримите осигуряват собствен курс и обучение (в рамките на един сезон). Необходим е английски на разговорно ниво и желание да се развиваш.

За информация аз печеля 150 норвежки крони на час, водач на такава машина https://www.youtube.com/watch?v=nuuPI2hyt6M (https://www.youtube.com/watch?v=nuuPI2hyt6M) печели между 300 и 380 крони на час.

В страни от темата, споделям това което работих и знам (в общи линии) от опита ми до момента.
Работат в Алпите също е сезонна, но принципно Австрия, Швейцария, Франция и Италия имат нужда от шофьори на мини бусове (D или D1). Освен категорията и квалификация за водач са необходими английски на разговорно ниво, представителна външност, а положителното отношение винаги е плюс (хората тук много го оценяват и много "врати" се отварят).
Заплащането е 10-12 евро на час, като влезнеш в час (или ако решиш да подкараш големия автобус) 14-18 евро на час.
Освен това от private transfers изкарваш хубави бакшиши (около 600 - 900 евро на месец), бонуси за нощно шофиране, караш малко (средно 35 000км за 3-4 месеца) по много хубави пътища с уникални гледки, много хубав бус, а в допълнение имаш заведения в които ако спреш с гостите си, получаваш безплатно меню. Свободата Санчо ;D

С това мисля да заключа темата, като пожелая на всички на добър час и лек път.
Поздрави на всички. :)