Здравейте Колеги !!!
Ето че се появи нов раздел за шофьорите на Микробуси !
Да започнем да споделяме!
Аз например имах удоволствието да карам това по рано миналата година до Франция !
(http://www.prikachi.com/images/750/3433750T.jpg)
Надявам се и вие да споделите вашите возила!
(http://www.mobile.bg/photos1/3/big/31294071405311779_2.pic)
С такъв подобен дръгел се докопах малко след Солун (отбивката за Козани) и пометна >:( >:( >:( големи каруци са.
Търся мнения за MB 100 . Ще го ползвам за разходки, питник и къмпинг.
Като фен на Мерцедес мога да кажа, че МВ100 си е класика. Истински микробус от истинска фирма. Мнението ми е, че като здравина и надеждност превъзхожда доста конкурентни модели.
За МБ100-наистина е здрав,само че не опитвай да бързаш с него ;D,ползват старите мотори на МБ 123/240Д-70к.с.
Иначе-основно карам Спринтер 312-невероятно здрава и надеждна машина(тахото показва 740 000км),има много душа да мъкне товари и достатъчно пъргав дори и натоварен,отскоро във фирмата имаме и Пежо Боксер 2.5ТД-страшен филм е там...Като видиш баир първо се чудиш дали ще успееш да ръгнеш трета,после събуваш джапанките,пускаш парното и почваш да катериш с 120-125....градуса :-[.Определено сме решили да сменяме френския лъв с още един Спринтер 312 или 412.
Да, за мотори знам че доста здрави и надежни, ако се карат нормално, без натискане и напъване с над 110 км/ч. Иначе като окачване незнам как са, най-вече за това нищо ненамирам в нета. Иначе на този , на който съм хвърлил око , е 1994 г , модел с надстройка, дълга база и 8+1. Много ме кефи как се кара, все едно съм в малък и нисък камион, затова съм решил да е MB 100. Преди 5-6 години имах 10 годишен Спринтер 312 . Вървеше с 160км/ч, но му се развали електрониката и тогава ми искаха 6000лв за ремонта му в Балкан Стар. Побългарихме го и за 1800лв стана и замина на все още вярна служба при комшията.
Здравейте аз карам МЕРЦЕДЕС 408Д,буса е на 353000км до сега нищо не му е пипано по двигателя.Шефа искаше да го сменя с ИВЕКО но нещо се отказа.
Колега, този 408 с какъв мотор е ? ОМ616 или 601 ?
Цитат на: kiril_lz - Сряда, 21 Септември, 2011, 17:48:35
Здравейте аз карам МЕРЦЕДЕС 408Д,буса е на 353000км до сега нищо не му е пипано по двигателя.Шефа искаше да го сменя с ИВЕКО но нещо се отказа.
Какво Ивеко ще взима твоя шеф?Аз карах Ивеко Дайли 2005 година 35.13 2800цц взех го на 130 000 мили и го оставих на 265 000 за една година смених 2 пъти диференциал с кардан,2 път турбо,1 път скоростна кутия,ангренажен ремък ми се скъса за една вечер смених 4-ри камиона пътна помощ за разтоянието от 350 мили.От там дойде основен ремонт на мотора, 1 път съединител, през 4-5 седмици сменях накладки да не говоря,че за 250 мили ми гореше 60 литра (спринтер 311 за 551 мили 72 литра и изгасва аз лично съм тичал с тубичка до бензиностанцията).Кажи на твоя шеф само спринтер цди да купува и да ги пазиш от прегряване само това им е болното място.Лятото може и без термостат да го караш.
Мисля, че щеше да купува като твоето Ивеко, но се отказа. Сега смята да взема нов Спринтер. Още нищо не се знае. Дано да вземе нов бус.
Причина за редакция: Правопис!
Sprinter 313 2010 година съм карал Ивекото,като се чупеше шефа взимаше под наем.Уникална машина със 6 скорости,удобна и надеждна.Също така VW Crafter е доста сполучлив бус евро 5 даже се добавя AdBlue.Вече ти си избираш да караш CDI или TDI.
90% от всички Sprinteri в mobile.bg и cars.bg са с английски волани.
Явно в днешно време всичките търговци внасят от Англия.
Цитат на: Trucker_Boy - Четвъртък, 13 Октомври, 2011, 20:59:07
90% от всички Sprinteri в mobile.bg и cars.bg са с английски волани.
Явно в днешно време всичките търговци внасят от Англия.
Това е вярно,защото разликата в цената е доста голяма дори и ако в България обърнеш волана цената пак ще е по-ниска с 2000-3000 лв.Много хора ги купуват за разносна търговия на хранителни стоки.Повечето шефове не ги интересува,че буса е десен волан него го интерсува да мине тънко и да вземе добра машина.Шофьора разбира какви недостатъци предоставя десния волан.Аз лично съм се прибирал с бус от Англия и карах доста внимателно особено по магистралите в Европа до България.
А някой карал ли е дизеловия си бус с олио, от пържените картофи примерно ? Днес приятел ме запали по това гориво, но го налива с дизеловият си 190 с редова помпа БОШ. С 7 л изминава 108 км и купува олиото по 30 ст от една таверна. Или за 2.1лв - 108 км ::)
Кажи на твоя човек,че скоро ще му се наложи доста работи да купува(евтиното излиза скъпо).Аз познавам един таксиджия тука в UK си караше таксито с олио от дюнерджийниците.Какво да ви кажа наложи се да го смени,защото тук като се развали нещо по-сериозно по колата е,по-лесно да я смениш отколкото да я правиш.
Аз съм карал доста бусове през моята малка 4-годишна кариера като шофьор.
За мене остават 2 верни марки откъм бусове Мерцедес207,308,410 и Спринтер и Ситроен Джъмпер.
Преди 3 години карах едно чисто ново ивеко дейли 65C18V (със джобовете) много пъргав но на 23 000 км. хвърли помпа на съединителя... и гореше като за световно.
Татко имаше фирма и имахме една 207 и после спринтер 308 макси база.
207Д -Беше на 998000 км. и само сегменти сменяха един път ,верига къса и много висящи лагери хвърляше иначе назад незнаеше.
Джъмпера -беше със 2.5тди мотор голяма стрела беше и доста погоряваше за сметка на това. Служебен автомобил... всеки го дереше като за последно.
Спринтера- и той е доста корав но е със най слабия мотор... предницата му е много лабава за нашите пътища. но ако се кара нормално до 100км. гори 8.5л. макс. 9л./100км.
Аз пък карах това : (http://img191.imageshack.us/img191/4286/indexbo.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/191/indexbo.jpg/)
предимно до моргата. ;D
(http://chrisescars.com/wp-content/uploads/2010/03/Vw_t3_s_sst-500x333.jpg)
По-неудобно за каране нещо не съм срещал.
Цитат на: Mandor - Вторник, 08 Ноември, 2011, 12:36:08
(http://chrisescars.com/wp-content/uploads/2010/03/Vw_t3_s_sst-500x333.jpg)
По-неудобно за каране нещо не съм срещал.
А при челен удър се смачква до средата и вероятноста да оцелееш е 0. Директен пътник за небето :'(
Аз имам лично мой си Мерцедес-Вито. Мога да ви кажа че е бесна машина върви като изтребител. но пък е много скъп за подръжка. Но като цяло съм доволен.
Има ли някой, който все още кара микробус ?
В Мобилето е пълно с микробуси "нов внос" от Англия.
Аз съм с MB 100 , 2.4D за разходки ,307 фургон за работа както и Ивеко 35-10 2.5TD самосвал. Италиянеца гори по 12-13л смесено на 100км път , мб-то до към 8л, 307 до 10л с 3.2т. Вършат добра работа . Преди имах Транзит акула 1.6 бензинов до 1.5 т с десен волан и гореше пълен / празен 10 л бензин.
Аз отново съм с буса-Спринтер 312 англичанче,даже тази вечер ще тръгвам за DE с него.
Управлявал съм известно време микробус Opel Vivaro 1.9 DTI, изцяло товарен, с повишен обем във височина. Мненията ми за него са крайно противоречиви. Като слаби точки за модела, могат да се определят всички външни дръжки служещи за отваряне и затваряне на вратите, жилата служещи за приводи между дръжките и бравите, както и лостовете за регулиране отваряемостта на страничните стъкла. Бутонът за включване на аварийните светлини, също търпи критики. От друга страна моделът е доста добре изолиран от звука на двигателя, много удобно е разположението на лоста за превключване на предавките. Конкретният микробус бе оборудван и със скоростна кутия с 6 предавки, което го правеше подходящ за движение по автомагистрали.
В заключение ще спомена, че впечатленията ми се базират на пътувания с максимална дължина от 70 километра и то основно в района около град София.
Много бусове съм карал, но по удобно нещо от камиона няма. Иначе за най здрави и читави бусове за мен са Ивеко 3510 турбо дейли и Мерцедес 308 тия две животни са вечни. Иначе съм карал - Спринтер, Боксер, Джъмпо, Вито, Мастър, Дукато, Транспортер, абе сигурно няма модел, на който да не съм се мятал, но пак казвам от бусовете признавам само по горните два, всичко друго е пълен боклук, може би само Спринтера и Витото са що годе сполучливи като Витото си е повече към вановете не е точно бус за товаране.
Колеги , предлагат ми работа като шофьор на товарен бус по маршрут БГ-Италия/Германия/Австрия/Швейцария искам да попитам горе долу как върви заплащането но курс и колко е нормалното заплащане за такава дейност.
Баце, само да ти напомня че у буса легло няма, и пазара го почни с въпроса каква е офертата за спането.
Тая дестинацийка е чудна за воаяж с караванка, ама за товарна линия с микробус си е убийство.
Идея си нямам как вървят пароците,ама според мен трябва много да се мразиш за да се навиеш за повече от един такъв курс ...
Повечето дето карат така обикновено и буса е техен, и стоката също и поне знаят за какво се чанчат!
Тъкмо щях да го питам къде ще спи и Semper ме е изпреварил.
Само да вметна товарен бус,може да е автовоз, а такива бусове с легла съм виждал.Така,че ако има легло Ок.Но ако не е осигорено спането, по време на пътуването,не искам да знам къде ще се спи.
Не , не са автовози а обикновени фургони спринтерчета , фиати и 2 ЛТта.Бусовете нямат приспособено място за спане а и не съм се сетил да разпитал моя човек как седи въпроса точно със спането.Иначе заплащането дето ми каза е 450лв на курс , като се правят 3-4 курса на месец .
Според мен ,трябва да питаш и за друго.Примерно,сам ли ще караш или ще сте двама,тези пари които се дават за курс, на човек ли са или на бус,защото ако е на бус стават 225лв.Тогава какво става с храната,не питай само за спането ,много фирми казват 500лв. до Германия и после става ясно,че наистина са 500лв.ама на кабина.
Сам естествено , двойка на бус нестава :) парите са на човек толкоз.
Според мен най-добрия който съм карал е Мерцедес 207, 208 и Спринтер. За бързо придвижване е VW transporter, karavelle. А форда е като циганина, не работи и отведнъж умира!
Цитат на: BURKAN - Вторник, 20 Ноември, 2012, 10:25:15
Според мен най-добрия който съм карал е Мерцедес 207, 208 и Спринтер. За бързо придвижване е VW transporter, karavelle. А форда е като циганина, не работи и отведнъж умира!
Еми колега, аз съм с такъв "циганин" Акула 98-ма. 2,5 мотор дълга база с изнесения мост и средна насдтройка. Плаши се от студа, ама забележки за сега нямам - ефтини части и яко товарене и претоварване. Нафта 10/100. Доволен съм! Преди карах старата акула, голям зор виде докато го строших. Ама 3-пъти си изкара парите за една година! :)
Не съм професионален шофьор, ползвам микробус вместо лека кола. До преди 3 дни карах Transit 1987г. От 3 дни съм "горд собственик" на Ducato 2,8 idTD. :)
Цитат на: Boroman21 - Неделя, 30 Септември, 2012, 17:41:09
Сам естествено , двойка на бус нестава :) парите са на човек толкоз.
Къде ги има тези фирми, които правят курсове из Евроса с бусове?
Благодаря предварително!
Цитат на: Свилен Иванов - Неделя, 10 Март, 2013, 09:55:04
Къде ги има тези фирми, които правят курсове из Евроса с бусове?
Благодаря предварително!
И аз се интересувам по този въпрос : )
Цитат на: Свилен Иванов - Неделя, 10 Март, 2013, 09:55:04
Къде ги има тези фирми, които правят курсове из Евроса с бусове?
Благодаря предварително!
Цитат на: Trucker_Boy - Сряда, 05 Юни, 2013, 15:10:32
И аз се интересувам по този въпрос : )
Отиди в Търговище на автогарата и питай за бусове пътуващи за EU. От България, цената е на автобусен билет, на връщане е по-евтин. Спират по заявка на клиента. НЕ очаквай билет или фактура. Колеги от Лудогорието могат да ти помогнат /от турски произход/. Като се свържеш с някой, той ще те пренасочи към бус пътуващ по желаната релация.
ЛЕКИ ПЪТИЩА !
Цитат на: SOLAR - Сряда, 05 Юни, 2013, 21:39:57
Отиди в Търговище на автогарата и питай за бусове пътуващи за EU. От България, цената е на автобусен билет, на връщане е по-евтин. Спират по заявка на клиента. НЕ очаквай билет или фактура. Колеги от Лудогорието могат да ти помогнат /от турски произход/. Като се свържеш с някой, той ще те пренасочи към бус пътуващ по желаната релация.
ЛЕКИ ПЪТИЩА !
Не знам за колегата, но аз търся фирми занимаващи се с бусове но за транспорт на стоки а не пътнически на хора. ;)
Цитат на: Trucker_Boy - Петък, 07 Юни, 2013, 19:16:45
Не знам за колегата, но аз търся фирми занимаващи се с бусове но за транспорт на стоки а не пътнически на хора. ;)
Аз имам такава фирма, пиши какво те интересува да видя дали мога да съм полезен.
Между другото - 12.2013 спрях да приемам поръчки/заявки от фирми с плащане 30-45 дни. Лично мое решение. Ако не е за цял бус едно 80% от спедиторите предлагат навло като за голям камион, а доставка Амстердам-София за 48 часа... А парите някога си. Има и сериозни фирми, но слаба работа, ако нямаш договор. Пак мое мнение.
Относно бусовете за мен съществува само една марка: Мерецедес-Бенц, особено 02 311 цди макси. Икономичен - празен 6,5-7,2 95-120 км/ч, пълен с 0,5-1,0 литра повече. Моят беше на 150 хил. км. С перфектно работещи агрегати. И съм го засичал в Германия.
След това купих 313 2006, всички екстри, макси, но не видях разход под 8/100, без значение от скорост и товар.
И двата двигателя трябва да се пазят от прегряване, особено внезапно, защото пукат главите. Но сменяш и продължаваш.
Искат поддръжка, не са като 312-ките, но се изплащат при редовна работа.
Карал съм, под наем и Ивеко 35С.., не съм доволен от комфорта и разхода, Евро 5 Ситроен Джъмпер, слаб комфорт, тиха кабина, разход около 8/100, ако се гали педала и с тировете. Ивековците горяха между 9 и 12-13, най-големите с двойна гума, 2002 и 2007.
Бих купил отново 311цди 01-05 макси със добро купе и малко километри.
Ще се радвам да разбера повече за работата с тези бусове в Германия и дали има лесен начин човек да си намери работа на такъв бус.
Честно казано , отдавна не бях виждал активен шофьор и/или собственик да се изказва толкова ласкаво за Спринтер cdi :-). И въпреки, че човека явно визира бус до 3,5т, единична гума, аз ще кажа моето мнение по въпроса. Говоря САМО за малки автовози (големите-истинските са ми съвсем отделна тема).
Всички данни да се четат като усреднена стойност при курсове България ( Варна) - Холандия/Белгия - България..... Италия е съвсем отделна тема! Скорости на движение 90+ км/ч ;D - АКТИВНО, силно каране, а не спане!!
При мен Спринтер 412 за една кола + двойна платформа..... празен около 9 , пълен 10,5. Върви отлично, стабилен и изключително здрав. Специално автовозчета имах 3 такива + около десетина бусове докарани оттам и Германия такива.За CDI-та имам опит около поне 15 докарани оттам ( навръщане, или закачена платформа, или каравана по-голяма). Вътрешните покупко-продажби в Бенелюкс въобще и не ги броя, десетки са..... В изключително редки случай са падали под 10 пълни + теглене, говоря за прибиране до БГ!!!
Ивеко Деили - най-доброто нещо което може да се купи с пари. Тонаж като на камион, без никакъв аналог. По никакъв начин не му пречи, понякога и не го усеща дори. Вървене....... около 3 класи над всичко друго, ФАКТ. Здравина - единственото което може да му се доближи е донякъде 312/412 и отчасти ЛТ ( но по-малко). Единственото което му е на нивото откъм здравина, и дори бих казал, че може да го мине е Исузу, но това вече е друга тема.
Разхода на Деилито зависи от доста неща. Мойте 65ц15 ( с турбина БЕЗ променлива геометрия) за 4 ( словом - ЧЕТИРИ коли, 2 на камиончето + двоина сгъваема платформа) и ДВОЙНА кабина....... празен 9-10, пълен 11-14 според зависи от много неща. Под празен, имам предвид КАЧЕНИ, а не дърпани две платформи, една двойна сгъваема ( или перфектната на Блис Германия - три моста, първи управляем с лафет, два етажа,.... или боклука велик на онзи русенски смешник) + втора единична. Така, че под празен, да се има предвид - около тон и половина товар. Пълен - ВИНАГИ почти ФУЛЛ - 10 тонна композиция!!!
Общо взето, някакъв общ ориентир за около 2350+2350 км на дълго + 500-700 км вътрешно в Бенелюкс....... според зависи, около 12,5 среден разход. Добре ли е? При това с КАРАНЕ, ане спане.
При по-новия модел 70ц17, горе долу , единствената разлика беше още по-голямото вървене. Разход същата работа.
Сега, едни уточнения. Като говорим з аразход, трябва да се има предвид следното нещо. ТОЧНАТА спецификация, съобразно това за което ще се ползва буса. Два идентични модела, при САМО разлика в предавателните отношения, дават ОГРОМНИ разлики. Затова и аз винаги съм си ги избирал с най-подходящите за МОЯТА дейност дифове. Друго - за цялостното състояние, за това откъде е купен, как е поддържан ДО този момент и ОТ този момент нататък.....темата е огромна. Аз винаги съм плащал много повече пари за БАЗОВО перфектен бус, след което съм си го поддържал в идеално състояние. Това са важни неща. Както и шофьора и нафтата. Нафтата може да е причината за големи разлики в разхода стигащи до 30%, вървенето, дори и здравината като цяло. Аз винаги съм карал с хубава нафта и проблеми съм нямал. Мои познати обаче, за 5-10 евро спестени......айде да не казвам, но това вече е друга тема.
Това което мога да определя като минус на Ивекото е наистина комфорта в кабината. Ако е двойна е ок горе долу, но като цяло комфорта вътре както и самата возия е.......зле. Не кой знае колко по-зле от конкурентите, но все пак зле. Фаворита в това отношение се нарича Спринтер/Крафтър последното поколение "братовчеди" :-) . Те са светлинни години пред всички други в това отношение. За съжаление, това им е единственият плюс над конкуренцията, но и това е друга тема......
Renault Master 2.2 dci. Пъргавичък е. За толкова малък двигател има добра товароподемност. Изчислени са отвори за укрепване(колани и пр.), има и доста голяма ниша зад кабината. 3 евро палета 1,90 височина.
Цитат на: admin - Четвъртък, 02 Януари, 2014, 20:32:13
Ще се радвам да разбера повече за работата с тези бусове в Германия и дали има лесен начин човек да си намери работа на такъв бус.
Лесен начин аз не знам.
Най-лесен начин е да се научи малко немски и да се закачиш към някой местен куриер или спедитор. Работата е доста като обем, но трябва да се вземе немски бус под наем или лизинг, съответно немски адрес и немска фирма. Парите не са кой знае какви.
Друг вариант са бордовите камиончета с легла отгоре, те возят експрес в цяла Европа. Какви пари изкарват и каква е схемата не знам, но само във Франция срещам огромно количество от тях. Отделно Германия. 90% ги държат поляци. Идват често и до България. Там трябва да се хване човек с някой читав спедитор, аз нямам такъв опит.
http://www.blyss.de/products/82/p/98 Ето така изглеждат, на по-долните снимки.
За мен лесни пари в този бизнес няма. Аз лично правя между 20 и 25 хиляди километра на месец. Разработвал съм го няколко години. Рядко съм на нула, повечето месеци съм доволен. Но работя за себе си.
Има и фирми в България, които търсят от време на време да дават гарантирани курсове на цени от 1500-1800 лв в едната посока до популярните дестинации в Европа, но е трудно да се намери ниша там. Обаче трябват поне три буса, а няма как първо да подпишеш и после да ги купих/наемеш. Но с много тичане, малко помощ и коректност може да се получи.
Западна Европа дава много работа за бусове, но там пък е трудно със собствен стар бус. Език, ако не се знае трябва да се работи за някого. Което пък поставя въпроса дали не е по-добре да се взимат едни 1500-1600 евро и да си караш към някоя фирма камионче до 7,5 т.
Като за начало може да посътветвам да си направите регистрации по сайтовете като спедитор.нет. Да загубите известно време и да разберете къде ще ви допадне най-много.
Всеки трябва да си реши индивидуално.
Темата е много по-дълга, ще пиша отделно, ако има конкретни въпроси.
Относно Германия например първо език и другото си идва. Или пък човек, който да даде едно рамо.
Накратко лесен начин за сам човек няма!