Форум на българските шофьори

Разни => Майстори => Темата е започната от: Trucker_Boy - Четвъртък, 09 Юни, 2011, 22:32:06

Заглавие: ДВИГАТЕЛЯ на Стефан Стоянов Петков D.S.S.
Публикувано от: Trucker_Boy - Четвъртък, 09 Юни, 2011, 22:32:06
 
     ДВИГАТЕЛЯ  
на  Стефан   Стоянов Петков
D.S.S.
ПАТЕНТ: 42948


Изобретението  се отнася до  двигател с  четири броя класически бутала и цилиндри  разположени в една равнина на кръст през 90о  свързани с без мотовилков механизъм и има предназначение за създаване на двигатели с вътрешно и външно горене, компресори, пневмо и хидро двигатели.На съвременният етап от развитието на науката и практиката за двигателостроенето  като основна схема се е утвърдила, цилиндър бутало,свързано с коляно мотовилков механизъм.

  Недостатък  на този схема е че,
1.Обема на горивната камера след подаване на  запалителната искра се променя,следствие на което   горенето не се извършва при постоянен обем.

2,Между газовата сила през времето на работният такт инарастването на рамото на кленовият вал има не ефектива връзка В резултат  на което   използва се само малка част от топлината енергия от 0,3-0,4%.Въртящият момент е малък.

3.Върху буталото действа странично натоварваща сила която предизвиква износване и намаля не на механичният К.П.Д.

4.Не се уравновесяват газовите и динамичните сили за един оборот,за отстраняване на този недостатък се използват противотежести,вследствие на което относителното тегло е високо.

    Задача на изобретението е,да се създаде бутален  двигател при които:
Горенето  ДА СТАВА ПРИ  ПОСТЯНЕН  обем По време на работният такт след Г.М.Т. от 00 до140о в съответствие с намаля нето на газовата сила   рамото на  вала  пропорционално да расте и най голямата стойност да съвпада с момента на отваряне на изпускателният клапан /отвор/ .Въртящият момент да има не променяща се стойност за тази час от хода на буталото вследствие на което газовите след като отдадат по голямата част от топлината енергия   да   напуснат цилиндровото пространство с ниско налягане.К.П.Д.да порасне от 30-40% до 60-70%.Страничната сила да се отстрани с което триенето да се намали и увеличи механичният К.П.Д.Всички газови и динамични сили да с напълно уравновесени и двигателя да има ниско относително тегло.Съгласно изобретението задачата е решена  с бутален двигател чийто картер има цилиндрична вътрешна повърхнина,по която с нарязани зъби със зацепени в тях четири зъбни сегмента,свързани шарнирно един с друг.Околовръст на картера са закрепени неподвижно четири цилиндъра, разположени в една равнина и един срещу друг през 90o,в които с поместени бутала с неподвижно свързани  по осевата им линия бутални пръти които в другият им край са,свързани съответно към шарнирните връзки на зъбните сегмента.Двигателният вале разположен  по осевата линия на картера и е съставен от два диска с валове от външната им страна,лагерувани  в капаците на картера,а между дисковите с разположени симетрично спрямо оста на двигателният вал две оси,чрез който се свързват двата диска,като на осите с са лагеруванидве ролки ролки външен радиус ,равен на вътрешният радиус на зъбните сегменти..Дели тилният диаметър  на вътрешните зъби на картера е равен на два целителни диаметъра на зъбните сегмента.Предимство на изобретението е че зъбно секторният механизъм ,е съставен от елементарни и с проста геометриячасти с висок съпротивителен момент на формите следствие на което могат да пренесат големи сили от минимално количество метал.Чрез подбор и съчетаване на геометричните размери на елементите може при всички режими на работа да се постигат необходимите най благоприятни условия за ефективно използване топлината енергия като:


1.Горене при постоянен обем  
Фиг. 1


(http://www.picvalley.net/u/2357/18074964465864415581307647506gB7TBnsWTLj53Yr0SIpu.GIF) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2357/18074964465864415581307647506gB7TBnsWTLj53Yr0SIpu.GIF)


2.Над 60-70%се използва топлината енергия.Голям въртящ момент.  
Фиг.2


(http://www.picvalley.net/u/1655/204014345521455630611307647572EvcPo2pTZPGLCA1pNVof.GIF) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1655/204014345521455630611307647572EvcPo2pTZPGLCA1pNVof.GIF)


3.Няма странично натоварваща сила .
4.Всички газови и динамични сили с уравновесени.
Едно примерно изпълнение на изобретението е показано на приложеният  черт.1  


(http://www.picvalley.net/u/2899/723993403515674161307647638jMhAaH7oNRf4o3w0qcRT.GIF) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2899/723993403515674161307647638jMhAaH7oNRf4o3w0qcRT.GIF)

А надлъжен    Б напречен разрез на двигателя
Съгласно изобретението задачата е решена  с бутален двигател чийто картер има цилиндрична вътрешна повърхнина,по която с нарязани зъби със зацепени в тях четири зъбни сегмента,свързани шарнирно един с друг.Околовръст на картера са закрепени неподвижно четири цилиндъра, разположени в една равнина и един срещу друг през 90о,в които с поместени бутала с неподвижно свързани  по осевата им линия бутални пръти които в другият им край са,свързани съответно към шарнирните връзки на зъбните сегмента.Двигателният вал е разположен  по осевата линия на картера и е съставен от два диска с валове от външната им страна,лагерувани  в капаците на картера,а между дисковите с разположени симетрично спрямо оста на двигателният вал две оси,чрез който се свързват двата диска,като на осите с са лагерувани две ролки външен радиус ,равен на вътрешният радиус на зъбните сегменти..
Действието е на двигателя онагледено с приложеният клип.п.х  и е следното:
След Г.М.Т  две срещуположно разположени бутала  5  се предвижват към Д.М.Т под  действието на газовата сила  действаща върху челата им. Посредством буталните пръти. 3  и  шарнирно  свързани към тях зъбни сегмента  2  ,който контактуват с вътрешната си страна дъгообразна страна с ролките 9 и предизвикват завъртване на двигателният вал 4.
Зъбните сегменти  2  се обтърквалват без приплъзване по вътрешният диаметър на картера  7  и през зъбното зацепване пренасят реакцията от въртящият момент  на картера.За един работен такт вала 4 се завърта на 900.Описаният до тук  двигател със зъбно секторен механизъм замества ,двигателите с коляно мотовилков механизъм  и е приложим за всички видове транспортни , селско стопански промишлени машини.  


(http://www.picvalley.net/u/2481/158117246327980656813076478251g1N4EZ7Qpq13ibjDL4L.GIF) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2481/158117246327980656813076478251g1N4EZ7Qpq13ibjDL4L.GIF)



Търсим спонсор за изработка на портотип годен за серийно производство.
За контакти
- lz4ns@mail.bg
- тел.:+359888350938.  


Източник: http://www.freewebs.com/technical-bg/dvigatel.html
Заглавие: Re:ДВИГАТЕЛЯ на Стефан Стоянов Петков D.S.S.
Публикувано от: НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ - Четвъртък, 09 Юни, 2011, 23:17:13
 :) :) :) :) :)