Не съм сигурен дали има такава тема,поне аз не намерих.
Има ли някъде достоверен източник за тази информация?
Знам със сигурност, че в Германия ограниченията са:
Магистрала: 80 км/ч (За товарни автомобили над 3.5 тона)
Национал: 60 км/ч (За товарни автомобили под 7.5 тона: 80км/ч)
Глоба за превишена скорост: 70 евро
Глоба за неправилно изпреварване: 90 евро.
P.S. Като се замисля в цяла Европа ограничението по магистрали е 80 км/ч. Не знам обаче как стоят нещата по първокласни и второкласни пътища.
В Словения 2 пъти питах граничните полицаи навлизане от Хърватска.Първият ми каза,че,ако имам отзад лепенка с 90 км,мога да карам с 90.Вторият също ми каза ,че може да се кара с 90.
Цитат на: BGTruckers - Вторник, 14 Юни, 2011, 15:22:05
Знам със сигурност, че в Германия ограниченията са:
Магистрала: 80 км/ч (За товарни автомобили над 3.5 тона)
Национал: 60 км/ч (За товарни автомобили под 7.5 тона: 80км/ч)
Глоба за превишена скорост: 70 евро
Глоба за неправилно изпреварване: 90 евро.
P.S. Като се замисля в цяла Европа ограничението по магистрали е 80 км/ч. Не знам обаче как стоят нещата по първокласни и второкласни пътища.
Никъде не съм видял в Германия да се карат камиони с тези скорости. Някой може ли да даде връзка към официални източници за скоростите в Германия и останалите държави от ЕС?
http://www.bg-transport.com/adetails/2/34/14/2982
http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=773829
http://www.shofior.com/speed_limits.html
само това намерих ! Има таблица но тя е за леки автомобили >:( Нас никой не ни бръсне ! Освен че все им пречим >:( Да ходят на море - камионите пречат , в петък за село - пак , в неделя - пак камионите им пречат , защото дивите селяни се прибират към града пияни >:( На мен колите като ми пречат да се прибера преди да е дошъл часа на забраната да ги газя ли ?!
:) :) :) ;) Гази баце,я съм отзаде ако трее ,че одарим едно рамо.
http://www.howtogermany.com/pages/driving.html
Тук има всичко свързано с Германия - пътни закони, ограничения, изкарване на книжка, регистрация на автомобили, застраховки и много други полезни неща.
Моето мнение е,че колкото по-голяма е разликата в скоростта на различните превозни средства,намиращи се по едно и също време на пътя,толкова по-голяма е вероятността от произшествия.
Цитат на: g_dandy - Събота, 18 Юни, 2011, 19:07:13
Моето мнение е,че колкото по-голяма е разликата в скоростта на различните превозни средства,намиращи се по едно и също време на пътя,толкова по-голяма е вероятността от произшествия.
Би ли обяснил какво точно имаш предвид, защото се получава леко объркване от това, което си написал?
Бацето има предвид,че дедото с жигулето къде си пере с 40 и настигащио го Спас гъзарето с мазератито с 160 с малко газ.Ма ква е връзката с темата не мое и я де уденем иначе има логика ма е за друго теме ;)
Имам предвид,че,когато камионите се движат със 70 км/ч,особено по националите,всички останали трябва да се движат със същата скорост,поне докато не се отвори удобен момент за изпреварване.Това изнервя повечето шофьори на леки автомобили и се започват рисковани изпреварвания.
Цитат на: g_dandy - Събота, 18 Юни, 2011, 21:41:51
Имам предвид,че,когато камионите се движат със 70 км/ч,особено по националите,всички останали трябва да се движат със същата скорост,поне докато не се отвори удобен момент за изпреварване.Това изнервя повечето шофьори на леки автомобили и се започват рисковани изпреварвания.
Ами няма как да се движат с еднакви скорости. Все пак и ограниченията за различните видове превозни средства са различни. Иначе ми се е случвало в Унгария този пред мен да се движи с 60 км/ч и то при наличие на забрана за изпреварване.
Цитат на: admin - Събота, 18 Юни, 2011, 21:52:11
Цитат на: g_dandy - Събота, 18 Юни, 2011, 21:41:51
Имам предвид,че,когато камионите се движат със 70 км/ч,особено по националите,всички останали трябва да се движат със същата скорост,поне докато не се отвори удобен момент за изпреварване.Това изнервя повечето шофьори на леки автомобили и се започват рисковани изпреварвания.
Ами няма как да се движат с еднакви скорости. Все пак и ограниченията за различните видове превозни средства са различни. Иначе ми се е случвало в Унгария този пред мен да се движи с 60 км/ч и то при наличие на забрана за изпреварване.
То да беше само в Унгария. Те турските водачи на товарни автомобили нали в Германия на аутобана се движат с 70km/h образувайки километрични колони пък тук и в Румъния изпреварват като луди и се правят на велики.Направило ми е впечатление как понякога в лентата , къде се движат обикновено камионите има леки коли които карат доста под ограничението. ;D
P.S. Като се замисля в цяла Европа ограничението по магистрали е 80 км/ч. Не знам обаче как стоят нещата по първокласни и второкласни пътища.
За магистралите Испания-Франция - 90 км/час.
Италия - 80, но е допустимо до 84-85 км/час.
Па се чудя и 80 км/час на коя предавка и с какви обороти ще се кара - мъка.
Точно това имах предвид - как се чувствате вие като водачи на камиони,когато пред вас пъпли някой със 78 км/ч,а вие не можете да го изпреварите.
Във Франция по национал от клас N - 80 km/h. за товарни автомобили.
ЛЕКИ ПЪТИщА !
Цитат на: g_dandy - Събота, 18 Юни, 2011, 23:06:02
Точно това имах предвид - как се чувствате вие като водачи на камиони,когато пред вас пъпли някой със 78 км/ч,а вие не можете да го изпреварите.
Нищо не можеш да направиш. Например от Бренеро почти до Верона е забранено денонощно изпреварването от товарни автомобили. И като започне някой да спуска с 60 км/ч и запушва цялото движение. А все пак трафика там е доста голям.
(http://www.picvalley.net/u/1590/1177485304872700291308435247tLRSRlJD48kK3Q9WXhj5.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1590/1177485304872700291308435247tLRSRlJD48kK3Q9WXhj5.JPG)
Да се ограничи максималната скорост на всички камиони до 80 км/ч на всички пътища в ЕС, включително и автомагистралите, е една от основните препоръки, изработени по време на тридневната консултативна среща в Германия на европейските експерти по пътно движение. Предложенията имат характер на законодателна инициатива и ще бъдат предадени в парламента на обединена Европа.
Експертите са се обединили и около идеята за създаване на единна база данни за всички ПТП с фатални последствия, за по-доброто изучаване на обстоятелствата и причините, които са ги предизвикали. Специалистите призоваха автопроизводителите и техните доставчици последователно да намаляват цените на активните и пасивни средства за безопасност, за по-бързото им и по-широко разпространение.
През миналата година само по пътищата на Германия в ПТП са загинали 4000 човека, а там целта е тази цифра да бъде намалена с поне 40%.
Източник: www.auto-press.net
В тези страни съм виждал табели, с скоростните ограничения за камиони, на границата:
Унгария, Сърбия, Чехия, Словакия, Полша.
Магистрали 80 км/ч.
Национални и автомобилни, пътища 70 км/ч.
Населено 50 км/ч. (Полша от 23,00 до 5,00, 60км/ч)
А у нас как е,имам предвид за камиони с ремаркета и полуремаркета?
Цитат на: g_dandy - Неделя, 19 Юни, 2011, 12:45:08
А у нас как е,имам предвид за камиони с ремаркета и полуремаркета?
У нас допустимите скорости за такива превозни средства са следните:
1. 20 км/ч в обозначена жилищна зона
2. 50 км/ч в останалата част на населеното място
3. 70 км/ч извън населени места
4. 100 км/ч на автомагистрала
За това,последното,не съм много сигурен!Някъде бях срещал,че за камиони с ремаркета ограничението на магистрала е 80.
Няма такова нещо. Прочети какво пише в член 21 в Закона за движение по пътищата. Друг е въпроса, че тези 100 км/ч са ограничени на 90 км/ч от скоростоограничителя.
http://lex.bg/bg/laws/ldoc/2134649345
Аз знам това:
Германия,Австрия,Франция,Испания,Дания,Швеция,Португалия-80км/ч +10% за изпреварване,но се кара навсякъде без проблем с 90км/ч.По национали 70км/ч но се кара с 80км/ч без никакви проблеми.
Сърбия,Хърватска,Словения,Италия,Унгария-80км/ч+5% за изпреварване аз карам 85км/ч(преди месец ме глобиха в Словения 50 евро затова,че в Сърбия съм карал с 90км/ч).
В Великобритания е 60 мили(95км/ч).
За всички които се нервират когато някои кара бавно ще споделя,че е най-трудно да се научиш да караш бавно,не е приятно но понякога и на теб може да ти се случи да караш бавно.
Много пъти съм се чудил как могат да те глобят в една държава заради нарушение, което си извършил в друга?
Цитат на: admin - Вторник, 21 Юни, 2011, 13:29:07
Много пъти съм се чудил как могат да те глобят в една държава заради нарушение, което си извършил в друга?
Аз също допреди този случай не вярвах на колегите които ми казваха за това но се случи и с мен.
Получих адрес за товарене лек ден и спокоен.Тръгвам.
За Турция какви са ограниченията? На национал до 80 км/час минават, ама зорлем - така съм чул от наши изселници. На мен за малко над 80 км/час и то за 1 минута ми взеха 130 лв.
http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_by_country (http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_by_country)
http://www.man-truckers-world.co.uk/en/CURRENT/Service/Speed_limits_in_Europe_.jsp (http://www.man-truckers-world.co.uk/en/CURRENT/Service/Speed_limits_in_Europe_.jsp)
За съжаление не знам колко са достоверни?...
80км/ч е нормална скорост тези 6-9км/ч от горе няма да скъсят времето с 1-2часа , но спирачния път ще го скъсят с доста метри.Според мен скоростта в населени райони е голяма 50км/ч си е доста за 40+ тона автомобил.
Да разбира се , но това са максимално разрешените скорости. Не са забранени по-ниски! :D
А кой те кара да караш с тях....
Цитат на: loshdancho - Сряда, 01 Февруари, 2012, 13:57:18Да разбира се , но това са максимално разрешените скорости. Не са забранени по-ниски! :D
А кой те кара да караш с тях....
Никой не го кара. Обаче пък има текст в закона, който казва, че не може да се движиш с умишлено ниска скорост и да създаваш задръстване след себе си. Освен това бавнодвижещо се превозно средство се обозначава с включени аварийни светлини. За постоянно бавнодвижещите се, като трактори, комбайни и други подобни пък е предвиден специален знак във вид на триъгълник с отрязани върхове.
Цитат на: комбайнер - Събота, 18 Юни, 2011, 22:55:23
P.S. Като се замисля в цяла Европа ограничението по магистрали е 80 км/ч. Не знам обаче как стоят нещата по първокласни и второкласни пътища.
За магистралите Испания-Франция - 90 км/час.
Италия - 80, но е допустимо до 84-85 км/час.
Па се чудя и 80 км/час на коя предавка и с какви обороти ще се кара - мъка.
Това за скоростта и предавките е доста интересна тема за размисъл. Наистина при 80 км/ч се получава едно леко недоразумение.
А КАТ си имат една любима фраза- "Несъобразена с пътните условия скорост". И там шофьора винаги е виновен. Така че караш със скоростта, която смяташ за безопасна. Стига да не излиза извън ограниченията.
Не разбрах това шегичка ли е на коя предавка да се кара с 80 км/ч ???
В наща фирма се кара с 83, камион под 1200 об/мин на директна няма, а и те са рядкост!
Вие какви камиони карате?
Цитат на: Roshko - Понеделник, 13 Февруари, 2012, 13:15:23
Не разбрах това шегичка ли е на коя предавка да се кара с 80 км/ч ???
В наща фирма се кара с 83, камион под 1200 об/мин на директна няма, а и те са рядкост!
Вие какви камиони карате?
DAF XF105 е леко проблемен при точно 80 км/ч. Нито е за 8-ма малка, нито за 8-ма голяма. Виж, при 83 до 85 нещата си идват на мястото. Но това е малко субективно мнение, тъй като е възможно да е някакъв частен случай, породен от размерът на гумите. Зависи много и от товара. С 24 тона товар скорост от 80 км/ч е наистина игра на нерви. Също така и мощността на двигателя играе роля. Този, за който става дума, беше 410 к.с. и с такъв товар е муден.
На 12-та с 90км така като гледам едва ли има 1200 оборота.
Мерцедесите дето съм карал с 90 са с 1350 оборота а с 80 с 1200 оборота.И върви на 8 бърза без проблем.Карал съм АДР различни тонажи и нема ядове само преди баир е хубаво да си вдигнеш 90 и тогава да влезеш в баира.
Цитат на: georgi87 - Понеделник, 13 Февруари, 2012, 21:16:12
Мерцедесите дето съм карал с 90 са с 1350 оборота а с 80 с 1200 оборота.И върви на 8 бърза без проблем.Карал съм АДР различни тонажи и нема ядове само преди баир е хубаво да си вдигнеш 90 и тогава да влезеш в баира.
Баце по принцип е добре да влезнеш с по-голяма инерция в баира,но на доста места точно преди баира има една жълта кутия и след 2 седмици ти идва писмото от нея ;D
Преди половин месец на излизане от Словения минах покрай полицейска засада,в която имаше заловени и български шофьори. От разговора с колегата стана ясно,че трябва да плати 80 евро,защото е карал с 90 км/ч,било приемливо до 83 км/ч. А толкова ли е сложно на всеки граничен пункт да се постави информация и за ограниченията на скоростта за камиони - все пак по пътищата не се движат само леки автомобили?!
Цитат на: g_dandy - Вторник, 14 Февруари, 2012, 19:15:38
Преди половин месец на излизане от Словения минах покрай полицейска засада,в която имаше заловени и български шофьори. От разговора с колегата стана ясно,че трябва да плати 80 евро,защото е карал с 90 км/ч,било приемливо до 83 км/ч. А толкова ли е сложно на всеки граничен пункт да се постави информация и за ограниченията на скоростта за камиони - все пак по пътищата не се движат само леки автомобили?!
дам колега там стрижат яко... аз там все минавам със 87-88км. ама на едно място има 70 км. ограничение там но не се вижда.
Преди 2 седмици мой колега олекна с 380 € около Пасау затова, че е карал с 85 km/h по автобана в Германия и с 68 km/h по национала.
Цитат на: Бобо89 - Понеделник, 13 Февруари, 2012, 21:44:37
Баце по принцип е добре да влезнеш с по-голяма инерция в баира,но на доста места точно преди баира има една жълта кутия и след 2 седмици ти идва писмото от нея ;D
В подножието включвам 11М и така се изкачва по-лесно. След това преценявам дали да превключа на автомат или сам да си избирам скоростите.
ЛЕКИ ПЪТИщА !
Цитат на: SOLAR - Четвъртък, 05 Април, 2012, 13:30:56
Преди 2 седмици мой колега олекна с 380 € около Пасау затова, че е карал с 85 km/h по автобана в Германия и с 68 km/h по национала.
В подножието включвам 11М и така се изкачва по-лесно. След това преценявам дали да превключа на автомат или сам да си избирам скоростите.
ЛЕКИ ПЪТИщА !
Солар, пак нещо ни пързаляш. Как така са го глобили твоя колега едновременно на аутобана и на национала? Престанете да пишете как "един колега ми каза". Ако не си го видял с очите си и не си го изпитал на собствен гръб, хич е ни губи времето.
Цитат на: DeDo Vi - Четвъртък, 05 Април, 2012, 14:20:32
Солар, пак нещо ни пързаляш. Как така са го глобили твоя колега едновременно на аутобана и на национала? Престанете да пишете как "един колега ми каза". Ако не си го видял с очите си и не си го изпитал на собствен гръб, хич е ни губи времето.
Дедо Ни, има едни машинки в камионите, в която се слага ''дигитална карта'', та в нея всичко се записва. Спират го по национала край Пасау, виждат от CMR, че идва от Антверпен и му слагат глоба.
Да разяснявам ли какво устройство е тахографа ?
А с колегата ползваме обща квартира в Белгия, така, че му вярвам.
ЛЕКИ ПЪТИщА !
Цитат на: SOLAR - Четвъртък, 05 Април, 2012, 14:52:31
Дедо Ни, има едни машинки в камионите, в която се слага ''дигитална карта'', та в нея всичко се записва. Спират го по национала край Пасау, виждат от CMR, че идва от Антверпен и му слагат глоба.
Да разяснявам ли какво устройство е тахографа ?
А с колегата ползваме обща квартира в Белгия, така, че му вярвам.
ЛЕКИ ПЪТИщА !
Абе от къде да знам аз дигитална карта какво е. А я чакай, да не би да е това дето ми е в портофела пластмасово правоъгълно нещо с мойта снимка, а? Е па и аз да не знам, че това било дигитална карта, нищо че вече ми е трета поред.
Бъзикам те бе пич, знам че немците могат да те глобят за превишена скорост на базата на показанията на тахографа, и мен са ме глобявали. Въпреки, че е спорно дали може да те глоби за нарушение което си направил преди няколко часа и то в друга област или населено място.
Заяждам те затова, че пишеш неща които някой си ти е казал.
Цитат на: DeDo Vi - Четвъртък, 05 Април, 2012, 15:12:35
... знам че немците могат да те глобят за превишена скорост на базата на показанията на тахографа, и мен са ме глобявали. Въпреки, че е спорно дали може да те глоби за нарушение което си направил преди няколко часа и то в друга област или населено място.
Заяждам те затова, че пишеш неща които някой си ти е казал.
На ''заяждането'' не обръщам внимание. Ще ми повярваш или не, е твой избор.
Относно ''спорната'' част:
Цитат
РЕГЛАМЕНТ (ЕО) № 561/2006 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА
от 15 март 2006 година
ГЛАВА V
КОНТРОЛНИ ПРОЦЕДУРИ И САНКЦИИ
Член 19
2. Държавата-членка оправомощава компетентните органи да налагат санкции на предприятие и/или на водач за нарушения на настоящия регламент, които са установени на нейната територия и за които не е наложена санкция, дори когато нарушението е било извършено на територията на друга държава-членка или на трета страна.
Няма спор, има глоба !
ЛЕКИ ПЪТИщА !
Цитат на: SOLAR - Четвъртък, 05 Април, 2012, 15:43:12
На ''заяждането'' не обръщам внимание. Ще ми повярваш или не, е твой избор.
Относно ''спорната'' част:
Няма спор, има глоба !
ЛЕКИ ПЪТИщА !
Мда, глоба има, спор нема, особенно с швабите.
Ти ми кажи, лично глобяван ли си от немски полицай, или само си копираш извадки от нет-а, и слухтиш какво казва еди кой си колега?
Абе напиши нещо което ти самия си преживял, всичко което си побликувал е преписано от някъде или подслушано.
Цитат на: DeDo Vi - Четвъртък, 05 Април, 2012, 15:56:44
Ти ми кажи, лично глобяван ли си от немски полицай, или само си копираш извадки от нет-а, и слухтиш какво казва еди кой си колега?
Абе напиши нещо което ти самия си преживял, всичко което си побликувал е преписано от някъде или подслушано.
Спазвам си Регламента и чукам на дърво /глава/, не съм глобяван. Ще бъда ли с по-голям опит или по-умен ако съм глобяван ? /риторичен/
Не разбирам какво имаш предвид с подслушването, но не работя в тези служби.
Понеже не ми вярваш, копирах част от Регламента която не знаеше, а това е информация и за други колеги, несигурни в тази част. Нали това е същността на форума.
Темата не е за преживявания по пътищата и тази част ще прескоча. / Едва ли ще представлява интерес, ако напиша, че последната седмица преди отпуската, в Германия карах нощем с 90 km/h на темпомат и с 95 km/h на ограничителя. Но с това не се гордея/.
ЛЕКИ ПЪТИщА !
Цитат на: SOLAR - Четвъртък, 05 Април, 2012, 16:24:06Спазвам си Регламента и чукам на дърво /глава/, не съм глобяван. Ще бъда ли с по-голям опит или по-умен ако съм глобяван ? /риторичен/
Не разбирам какво имаш предвид с подслушването, но не работя в тези служби.
Понеже не ми вярваш, копирах част от Регламента която не знаеше, а това е информация и за други колеги, несигурни в тази част. Нали това е същността на форума.
Темата не е за преживявания по пътищата и тази част ще прескоча. / Едва ли ще представлява интерес, ако напиша, че последната седмица преди отпуската, в Германия карах нощем с 90 km/h на темпомат и с 95 km/h на ограничителя. Но с това не се гордея/.
ЛЕКИ ПЪТИщА !
Добре бе, не се напрягай. Регламента всеки може да го прочете, и аз съм го чел. Но нема лошо де си мислиш, че само ти си светнат по темата.
Цитат на: g_dandy - Вторник, 14 Февруари, 2012, 19:15:38
... А толкова ли е сложно на всеки граничен пункт да се постави информация и за ограниченията на скоростта за камиони - все пак по пътищата не се движат само леки автомобили?!
Май само в Полша, се сещам да има ясно написано. За леки, камиони, автобуси, а през нощта (23-05, там някъде) в населените места е 60 км/ч.
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Вторник, 24 Април, 2012, 15:42:22
Май само в Полша, се сещам да има ясно написано. За леки, камиони, автобуси, а през нощта (23-05, там някъде) в населените места е 60 км/ч.
От която и страна да влезеш в Германия, също има табели с максимално допустимите скорости за движение.
Цитат на: admin - Вторник, 24 Април, 2012, 17:36:38
От която и страна да влезеш в Германия, също има табели с максимално допустимите скорости за движение.
За коли да магистрала - без ограничение, при дъжд 130 км/ч - препоръчителна, национал 100 км/ч, населено място 50 км/ч. За камион съм чувал 80 км/ч, ама ясно за 90 не правят проблем. Видял ли за автобуси, камиони. В Полша има за всеки отделно (коли, автобуси, камиони), плюс населено, национал, автомобилен път и магистрала.
За Сърбия и Унгария, съм сигурен, автобуси и камиони, магистрала 80 км/ч. За повечето страни са само догадки. И обикновено е 80, само Франция и може би Испания е 90, за камиони.
Гледайте тука....
Цитат на: loshdancho - Сряда, 01 Февруари, 2012, 11:46:41
http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_by_country (http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_by_country)
http://www.man-truckers-world.co.uk/en/CURRENT/Service/Speed_limits_in_Europe_.jsp (http://www.man-truckers-world.co.uk/en/CURRENT/Service/Speed_limits_in_Europe_.jsp)
За съжаление не знам колко са достоверни?...
Цитат на: loshdancho - Вторник, 24 Април, 2012, 22:03:30
Гледайте тука....
Гледаме, гледаме.... Норвегия - 100 км/ч, Кипър - 100 км/ч, Ирландия - 120 км/ч, Южна Корея - 120 км/ч.
Обаче Ганьо Балкански всичко друго е оправил и е останало само скоростта по магистралите да увеличи.
В нашия си ЗДП изрично се казва че при преценка на компетентен орган може да се укаже скорост за движение по-висока от приетата. И това става само с пътен знак. Не е необходимо да се променя закон за целта. Като пример мога да дам "Цариградското шосе" в София, където ограничението е 80 км/ч, въпреки че е населено място.
Да ви кажа често : няколко пъти ме питат чужди шофьори на камиони
-Каква е скоростта за камион по аутобан в България?
Отговора ми е 100км./ч.
Мигат на парцали и не могат да повярват.....
Цитат
Bulgaria Country
Urban roads Highways Dual carriageways Motorway
Truck > 3.5t 50 80 80 100
Truck + trailer 50 70 70 100
При последния ми разговор със сръбски полицай разбрах,че за магистралите им е 90 км/ч,или поне толкова е по закон. иначе е 70 по другите пътища.
http://ec.europa.eu/transport/road_safety/users/professional-drivers/index_bg.htm (http://ec.europa.eu/transport/road_safety/users/professional-drivers/index_bg.htm)
Много полезно инфо можете да намерите и тук!
Цитат на: g_dandy - Сряда, 25 Април, 2012, 11:25:45
При последния ми разговор със сръбски полицай разбрах,че за магистралите им е 90 км/ч,или поне толкова е по закон. иначе е 70 по другите пътища.
За автобусите, на магистрала знам за 80 км/ч. За повече от 85 глобяваха. Даже при сняг 60, дори и да е извън пътя, това може да е измислица, който се хване - хване. Така поне се коментираше от колегите, за малкото време което съм бил, на международните линии. За камион едва ли е повече. Май почти навсякъде е 80 км/ч. За България, със сигурност 100 км/ч (както и АДР цистерни, те задължително са ограничени на 85, а по закон допустима е 90), Франция почти сигурно 90 - камион, за автобусите и за 110 съм чувал. Полша, си има табели, по горе съм написал.
Цитат на: Mandor - Сряда, 25 Април, 2012, 00:40:12
В нашия си ЗДП изрично се казва че при преценка на компетентен орган може да се укаже скорост за движение по-висока от приетата. И това става само с пътен знак. Не е необходимо да се променя закон за целта. Като пример мога да дам "Цариградското шосе" в София, където ограничението е 80 км/ч, въпреки че е населено място.
Така е, то и затова повече жертви сме дали по Цариградско шосе отколкото през войната. За мен това е недопустимо в населено място да има скоростна магистрала която не е обезопасена. Но на управниците не им пука че гинат хора, важното е да има сензация за медиите. То и в Европейските градове има скоростни магистрали които минават през градовете, Париж, Берлин, Лондон и много други. Но там пешоходец няма как да припари.
Булевард "Цариградско шосе" е максимално обезопасен, с 2 или 4 платна (в някои участъци), всяко с 3 ленти за движение в една посока (локалните платна с 2 ленти за движение в една посока), пресичанията са на различни нива 11 километра, до кръстовището с улица "Павел Красов". Пресичащите пешеходци са загадка за мен, тъй като самият булевард е с множество подлези почти по цялата му дължина.
Цитат на: DeDo Vi - Събота, 28 Април, 2012, 20:29:43
Така е, то и затова повече жертви сме дали по Цариградско шосе отколкото през войната. За мен това е недопустимо в населено място да има скоростна магистрала която не е обезопасена. Но на управниците не им пука че гинат хора, важното е да има сензация за медиите. То и в Европейските градове има скоростни магистрали които минават през градовете, Париж, Берлин, Лондон и много други. Но там пешоходец няма как да припари.
Чеки ся, недопустимо ли е /щом го има по цел свет/, или ние сме за трепане, че нарушаваме законите? Следиш ли ми мисълта? Последно? ::)
http://www.man-truckers-world.co.uk/en/CURRENT/Service/Speed_limits_in_Europe_.jsp (http://www.man-truckers-world.co.uk/en/CURRENT/Service/Speed_limits_in_Europe_.jsp)
На заинтересованите в помощ! ;)
Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Неделя, 29 Април, 2012, 14:32:11
Чеки ся, недопустимо ли е /щом го има по цел свет/, или ние сме за трепане, че нарушаваме законите? Следиш ли ми мисълта? Последно? ::)
Да има го но е направено както трябва. А ние че сме за трепане, за трепане сме.
Цитат на: bad_kras - Неделя, 29 Април, 2012, 14:38:38
http://www.man-truckers-world.co.uk/en/CURRENT/Service/Speed_limits_in_Europe_.jsp (http://www.man-truckers-world.co.uk/en/CURRENT/Service/Speed_limits_in_Europe_.jsp)
На заинтересованите в помощ! ;)
И какво излиза сега? Че в повечето държави ограничението на магистрала си е 80 км/ч и всяко превишаване може да бъде санкционирано.
Цитат на: admin - Неделя, 29 Април, 2012, 23:54:18
И какво излиза сега? Че в повечето държави ограничението на магистрала си е 80 км/ч и всяко превишаване може да бъде санкционирано.
Ами те хората са го написали , а за да го публикуват в такъв сайт , предполагам че са направили доста обстойно проучване! Те това е , кой как желае , така да си вози , но после оправданията са винаги налице! ;)
Цитат на: bad_kras - Неделя, 29 Април, 2012, 14:38:38
http://www.man-truckers-world.co.uk/en/CURRENT/Service/Speed_limits_in_Europe_.jsp (http://www.man-truckers-world.co.uk/en/CURRENT/Service/Speed_limits_in_Europe_.jsp)
На заинтересованите в помощ! ;)
Най-после нещо точно. Излиза че, 90 км/ч или повече е разрешено само в: Русия, Франция, Испания, Португалия (май само прицепи), Великобритания, България, Румъния (там почти има магистрали, само дето целите са, със забрана за изпреварване) и Бенелюкс. В Бенелюкс, най-вече Холандия, рядко съм забелязал повече от 80-85 км/ч, да се движат и аз избягвам повече от 85. А, Австрия, след като има знаци 80 км/ч от 22,00 - 5,00, в другото време колко е, като ограничението е 80 км/ч.
Хайде и аз да помогна малко: Прикачения файл е готов за печат. Обърнете внимание за Полша - разрешената скорост в жилищните квартали за ТИР е 20 км/ч., а за промишлените зони на населените места - 50 км/ч.
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Понеделник, 30 Април, 2012, 12:23:25
Най-после нещо точно. Излиза че, 90 км/ч или повече е разрешено само в: Русия, Франция, Испания, Португалия (май само прицепи), Великобритания, България, Румъния (там почти има магистрали, само дето целите са, със забрана за изпреварване) и Бенелюкс. В Бенелюкс, най-вече Холандия, рядко съм забелязал повече от 80-85 км/ч, да се движат и аз избягвам повече от 85. А, Австрия, след като има знаци 80 км/ч от 22,00 - 5,00, в другото време колко е, като ограничението е 80 км/ч.
Аз не мисля че , някъде ще получиш по подробен отговор от това! Много ясно е написано и предполагам за да го публикуват в този сайт , са направили доста обстойно проучване. Така че , общо взето това е по закон! Всички други приказки относно това кой и как може да кара - си е за лична сметка! Знаем че , по принцип в много държави не се кара точно по тази таблица с тези изисквания - но пак казвам , това е: "определено за съответните държави" и всеки си отговаря за последствията ако ги наруши и глобят! ;)
ПП: В Австрия от 22:00 до 05:00 знаците на много места са 60 км/ч!!!!
И bad_kras, и Don_Bazilio имат положителни оценки от моя страна, за публикуването на информацията и систематизирането и във файл, удобен за използване и печат.
Към информацията да добавя и особените ограничения на скоростта при превоз на опасни товари в България:
Населено място: 40 км/ч
Извън населено място: 50 км/ч
Автомагистрала: 70 км/ч
Така, всички сте ми умници, само цитирате закони и правилници.
Но като се качите на волана, нема по големи бързаци от вас, карате като побеснели.
Аре с ръка на сърцето си кажете никога ли не сте карали с превишена скорост?
Извъдихте се философи много.
Моят апел към вас всички е.... Когато влезете в населено място наистина да карате с 50км/ч.
Аз лично компромис с това не правя, абсолютно винаги в населено място карам с 40км/ч. Не ме интересува колко е разрешена може и 100 да е разрешена, има ли достъп на пешоходец до платното, 40км/ч. това е закон при мен.
Нещо пак се правиш на недостижим...
Да те цитирам:
ЦитатТака, сега и аз че ви спамнем.
Преди като бачках у Вилито Бетц, и аз си пусках на Траянови Врата колкото може да отмота Актроса. Точно там където е сниман клипа е и моя личен рекорд 140км/ч. точно със същия камион, а нищо чудно и мен да си снимал.
И защо е тази омраза към шофьорите на Вилли Бетц, какво като те е изпреварил, ако тръгна да снимам всички които ме изпреварват, ще напълня Нет-а с клипове.
И изобщо като карах във Вили Бетц много рядко някой да ме изпревари в пускане на наклон. И изобщо карах като луд и не се съобразявах с никой, и камиона не жалех. Сега си имам мой си камион и много рядко вдигам над 80км/ч. с него.
Цитат на: DeDo Vi - Понеделник, 30 Април, 2012, 17:55:50
Така, всички сте ми умници, само цитирате закони и правилници.
Но като се качите на волана, нема по големи бързаци от вас, карате като побеснели.
Аре с ръка на сърцето си кажете никога ли не сте карали с превишена скорост?
Извъдихте се философи много.
Моят апел към вас всички е.... Когато влезете в населено място наистина да карате с 50км/ч.
Аз лично компромис с това не правя, абсолютно винаги в населено място карам с 40км/ч. Не ме интересува колко е разрешена може и 100 да е разрешена, има ли достъп на пешоходец до платното, 40км/ч. това е закон при мен.
Ей Дедко ненадминат си , да знаеш!!!
Колеги искат инфо - ние помагаме!!! ПП: С това ".....има ли достъп на пешоходец до платното, 40км/ч. това е закон при мен."... да те питам, ти колко време караш Румъния? ;)
Цитат на: bad_kras - Понеделник, 30 Април, 2012, 20:10:48Ей Дедко ненадминат си , да знаеш!!!
Колеги искат инфо - ние помагаме!!!
ПП: С това ".....има ли достъп на пешоходец до платното, 40км/ч. това е закон при мен."... да те питам, ти колко време караш Румъния? ;)
Баце, не ме питай за Румъния, цел живот я карам. Айде не ме карай са да качвам едни снимки, които съм правил в Румъния.
Ето как е обозначено ограничението на скоростта на влизане в Австрия при Зубен.
Богаташи колико парче ламарина са турнали за туй табелче.
Абре некой,че си признае ли за згазенио райграс или да разследвам?
Цитат на: admin - Понеделник, 07 Май, 2012, 21:07:01
Ето как е обозначено ограничението на скоростта на влизане в Австрия при Зубен.
Админе, мерси че ни светна. Ама и ДеДо ти да те светне. Това е за туристите с леките коли бе пич. За нас с камионите е друго. Баш от Зубен до Велс, е 80км/ч за дръгелите, и не може да се изпреварва.
Цитат на: DeDo Vi - Понеделник, 07 Май, 2012, 22:22:53
Админе, мерси че ни светна. Ама и ДеДо ти да те светне. Това е за туристите с леките коли бе пич. За нас с камионите е друго. Баш от Зубен до Велс, е 80км/ч за дръгелите, и не може да се изпреварва.
Дедо, знам, че това е за туристите. Просто някой беше писал в темата, че трябвало да има табели с указания за ограниченията. Е, има все пак.
Дръпнал съм го при първа възможност.Но и много наши колеги лазят с 75-80 километра из Европа за да има нафта ,че някои на нея разчитат да видят някой лев.
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 19 Юни, 2011, 01:25:31
В тези страни съм виждал табели, с скоростните ограничения за камиони, на границата:
Унгария, Сърбия, Чехия, Словакия, Полша.
Магистрали 80 км/ч.
Национални и автомобилни, пътища 70 км/ч.
Населено 50 км/ч. (Полша от 23,00 до 5,00, 60км/ч)
За Словакия, така си спомням за 80 км/ч имаше табели. Скоро минавах, 90 км/ч е за магистралата. Има веднага на влизане, табели. Но има голям друг "бонус". По магистрала, е забранено изпреварване с камион. Май и по национала, не видях добре табелата.
Цитат на: BGTruckers - Вторник, 14 Юни, 2011, 15:22:05
Знам със сигурност, че в Германия ограниченията са:
Магистрала: 80 км/ч (За товарни автомобили над 3.5 тона)
Национал: 60 км/ч (За товарни автомобили под 7.5 тона: 80км/ч)
Глоба за превишена скорост: 70 евро
Глоба за неправилно изпреварване: 90 евро.
P.S. Като се замисля в цяла Европа ограничението по магистрали е 80 км/ч. Не знам обаче как стоят нещата по първокласни и второкласни пътища.
Абсолютно си прав! В момента говоря по скайп с колега, който преди 3 седмици е глобен в Германия заради превишение на скоростта от 60 км/ч на национал.
Необяснимо за мен е в много малко държави има ясно поставени табели за скоростта, включително и за камиони. Със сигурност на всяка граница има в Унгария, Словакия и Полша - снимките долу са в този ред. Вероятно както много често се случва, никой не го е грижа за скоростта или безопасност, а са важни глобите. Колкото е по-мъгляво толкова повече приходи - не безопасност!
От дадените връзки, в предишните публикации повечето не работят. Това е сайт, в който има за камиони, мотоциклети, коли с ремаркета. Избира се от падащото меню държавата и се чете.
https://ec.europa.eu/transport/road_safety/going_abroad/bulgaria/speed_limits_bg.htm
Пропуснах да "похваля" камионската Гармин, тя доста точно показва ограниченията на пътя по който се движи камионът. Това е едно от малките й качества, другото не съответства на парите.
Хубаво е да си наясно с ограниченията, но е важно да се съобразяваш с обстановката. За пореден път да кажа на тези които си "спазват":
- Драги спазващи, почти винаги не сте наясно със закона и така че не спазвате много. Например според сайта и Гармин, по двупосочен една лента за посока с едно платно на национал във Франция за масовите камиони е 60 км/ч! Ама камерите снимат над 80 км/ч и леките коли също. В Германия на магистрала е 80 и почти всички камери снимат над 90. Но пък тези които приличат на нашите триноги снимат поне от 85 нагоре.
В Италия си е твърдо 80 км/ч и въобще не са "приятни" глобите, ама всички тези които карат с 85, 80 и надолу в Германия и Франция, започват 90 по магистралата и дори при ограничение 60 км/ч в тунели и ремонти. Ама не ми е удобно да коментирам Италия пред Цецо, лично аз два пъти съм поглеждал на картата къде е тя. В училище не стигнах до класовете в които се изучава история. А момент, бяхме на екскурзия със самолет в Рим и квартал Ватикана за седмица. Жената се впечатли най-много от боклуците около кофите за боклук. Точно снощи гледах класацията за мафиите. Най-силна украинската, второ място за българската 270 милиарда евро откраднати за последните 12 години. В Италия или е на трето място или надолу. Италианските мафиоти вероятно ще се разстроят много на тази класация. Сега ми хрумна, преди две години и нещо, дали мафията не се е занимавала с коронавируса и затова да се постигнаха такива "успехи" в Италия? Нали е ясно, че с това се занимаваше основно Здравната мафия, ама имам предвид класически като Камора, Коза Ностра... Които може да са по-стари, ама може и да не са.
Още от онова време учудвахме италианците с нашата мафия - "този е мой човек!"
Турците които карат "леко" бързичко в България и Румъния, в Турция са до 80 км/ч на магистрала, явно не им изнася с повече.