"Oсем души загинаха тази нощ при жестока катастрофа на автомагистрала "Тракия", при разклона за Хисаря, съобщи БНР. От МВР потвърдиха за инцидента.
Тежкият инцидент е станал около 1.00 часа. Автобус, пътуващ по линията София-Бургас, се e преобърнал в движение на 126 км и се самозапалил.
На място загиват шестима души, други двама на път за болницата. Други двама души са в кома. Други 16 души са ранени, но са без опасност за живота.
Все още не е ясна причината за преобръщането на автобуса. Автобусът, марка "Мерцедес", е управляван от 36-годишен шофьор.
От КАТ твърдят, че автобусът се е движел с висока скорост. Сред пострадалите е и говорителят на ОДП-Стара Загора, съобщиха още от КАТ, цитирани от БГНЕС.
Заради катастрофата движението по магистрала Тракия се отклонява. Платното край мястото на катастрофата е затворено. Обиколният маршрут за Бургас е през село Труд."
Съболезнования на близките на загиналите.
Какво ли се е случило? Поредното камикадзе, което се мисли за безсмъртен, или просто лошо стечение на обстоятелствата. Нямам опит на автобус, но с колко трябва да караш, за да не може да овладееш машината? Или липса на опит?
Ужасна трагедия.... :'(
Съболезнования и от мен. За съжаление и тази трагедия показва какво всъщност се случва, когато се пренебрегват елементарни правила при движение по пътищата. Ето тук още по случая.
http://dnes.dir.bg/news.php?id=8844489&nt=4 (http://dnes.dir.bg/news.php?id=8844489&nt=4)
Ето това е резултата от бързането и не спазване на регламенти и закони. Ама иди го обясни това на работодателите.
Моите съболезнования на близките.
Ужасна трагедия!
Най-вероятно хората са пътували за почивка на морето, а каква съдба ги е настигнала....нека почиват в мир!
Момчета, не бързайте да заклеймявате шофьора на автобуса.
Според последната информация е шофирал с малко над 100 км/ч, което е нормално за магистралата.
В момента експерти твърдят, че причина за катастрофата е срязана задна лява гума...
http://focus-news.net/?id=n1535313
http://www.manager.bg/news/zadna-guma-na-katastrofiraliya-avtobus-bila-sryazana
http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2011/06/15/1106378_katastrofiraliiat_avtobus_bil_na_23_godini_enturtrans/
Ина, не бързаме да правим заключения, но в Закона за движение по пътищата ясно и точно е записано следното. Водачът избира скоростта на движение съобразно пътните условия и при липса на други ограничения. Питам аз, кое позволява движение с максимално разрешената скорост и то през нощта? Няма да коментирам и възрастта на автобуса, която по непотвърдени официално данни е 23 години.
Допълних предишния си пост с още една публикация, този път от Дневник, с изказването на новия министър на транспорта, Ивайло Московски.
Три неща ми направиха впечатление:
- автобусът е минал ГТП през март, т.е. твърди се, че е в изправно техн състояние и годен да извършва работата
- според първичната информация е счупена греда на автобуса, има и 15 см напречен разрез на задната дясна гума. Ще се направят експертизи, за да се докаже дали повредата в гредата или в гумата се е случила първо.
- тахографските данни са проверени и не е имало превишаване на скоростта. От министерството на транспорта уточниха, че автомобилът се е движел със 100 км в час. Извършена е по регламент и почивката на водачите, спазено е и правилото те да са двама.
И последно и надявам се не просто поредния популизъм "Автобусът е бил в нормално техническо състояние и е годен за извършване на такива превози. За съжаление обаче е стар. Така че ние много детайлно ще анализираме дори и законови промени, които да спрат това безумие, което се случва по пътищата", каза Московски
мир на праха на починалите :-[ :-[ :-[...........и при автобусите е като при нас.............хвърляш шайби и караш..................пусти писма и бележки за отпуска............а магистралата там............превъзходна е.............ама за рали.............23-годишен автобус-че той ми е почти набор.......гумите сигурно-нещо по евтино............и накрая какво-шофьора е виновен...............днес си говорих с 1 приятел-шофьор на автобус-криеше се от органите на ДАИ.дали всичко му беше наред??????
Нищо няма да се промени. Ще започнат пак едни безумни експертизи водещи до никъде. Спомнете си случаите на Бакаджика и река Лим. Ще се иска спиране на 20-годишните автобуси от движение. Фирмите ще ги спрат и ще изкарат 30-годишните на пътя, дето бяха в гаражите след последния инцидент с автобус. ТАКАВА ДЪРЖАВА, ТАКИВА ХОРА, ТАКИВА ПЪТИЩА, ТАКИВА АВТОМОБИЛИ. И кел файда от този траур? Автобусът - убиец все пак бил е на 23 години!!! В КОЯ Европейска държава се извършват комерсиални превози НА ХОРА с " Морги ", на такава възраст??? В КОЯ??? " Бакаджик ", не беше достатъчно на милите ни управници, които продължават да издават лицензи на транспортни фирми чиито автобуси са повече от 20 годишни? Защо тогава на такситата наложиха забрана за използване на леки коли над 10 години??? Защо да няма подобна забрана и за автобусите които превозват хора? КОЛКО още грешни живота трябва да платим, за да се приемат най-после ИСТИНСКИ ЕВРОПЕЙСКИ ЗАКОНИ, които да в полза на гражданите, а не на Олигарсите, които всъщност са ИСТИНСКИТЕ собственици на тези " Транспортни" фирми? Докога ще живеем така???
И още нещо да попитам, дали собственика на автобуса се движи с лека кола на такава възраст? Ако приемем, че няма пари за нов автобус, тогава не би трябвало да има и за нова кола.
Бог да ги прости,поредната ужасна трагедия,станала заради глупостта и немарливостта на някои хора :(.
Лека им пръст на загиналите хора защото тук продължава да има своеволие на "големите" бизнесмени.
Дано след проверките на контролните органи да се стигнат до някакви глоби или отнемане на лиценза на фирмата!
Ентуртранс е фалирала !
Цялата статия : http://www.burgasnews.com/stranata/novinite/99-malka-novina/43183-enturtrans-e-falirala-sinditzite-pribirat-litzenza
Ще цитирам ширещо се мнение, че такива автобусни фирми ги държат бивши полицаи. А по мои наблюдения, повечето фирми са на ДПС. Юнион-Ивкони, Етап-Адрес, явно и тази. Поддръжката в повечето частни фирми е абсолютно никаква, те дори и канал нямат. А конкретно и в държавните, например гараж "Малашевци". Понеже е държавно части има изписват се, но не за автобусите . С една дума чиста далавера. Автобуса който карах в "Малашевци", три години им се молих да оправят спирачките. Не, че ги оправиха, аз, се отказах. Винаги може да се изкара шофьора, виновен, а и обикновено, така става.
Шофьорът на автобуса, катастрофирал на автомагистрала ,,Тракия", е привлечен като обвиняем (http://www.focus-news.net/?id=n1535735)
Анастас Тодоров: Вероятно ще бъде отнет лицензът на фирмата-превозвач на катастрофиралия автобус (http://www.focus-news.net/?id=n1535692)
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=3890071
Цитат на: Ina - Сряда, 15 Юни, 2011, 10:52:52
Ужасна трагедия!
Най-вероятно хората са пътували за почивка на морето, а каква съдба ги е настигнала....нека почиват в мир!
Момчета, не бързайте да заклеймявате шофьора на автобуса.
Според последната информация е шофирал с малко над 100 км/ч, което е нормално за магистралата.
В момента експерти твърдят, че причина за катастрофата е срязана задна лява гума...
http://focus-news.net/?id=n1535313
http://www.manager.bg/news/zadna-guma-na-katastrofiraliya-avtobus-bila-sryazana
http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2011/06/15/1106378_katastrofiraliiat_avtobus_bil_na_23_godini_enturtrans/
Колежке шапка ти свалям за това постче.
Цитат на: abator - Четвъртък, 16 Юни, 2011, 10:59:39
Шофьорът на автобуса, катастрофирал на автомагистрала ,,Тракия", е привлечен като обвиняем (http://www.focus-news.net/?id=n1535735)
Анастас Тодоров: Вероятно ще бъде отнет лицензът на фирмата-превозвач на катастрофиралия автобус (http://www.focus-news.net/?id=n1535692)
Както винаги накрая институциите и контролните органи ще докажат ,че фирмата и рейсът са проверени и отново цялата вина ще падне върху водачът! Интересно е ,че вече втори ден уж "шефът" на фирмата не може да бъде открит от медиите.
Какво мислите за закон ,чрез който да се издават лицензи на фирми чийто рейсове са не по-стари от 10 години ?
Цитат на: Trucker_Boy - Четвъртък, 16 Юни, 2011, 22:04:46
Какво мислите за закон ,чрез който да се издават лицензи на фирми чийто рейсове са не по-стари от 10 години ?
Подкрепям. Щом за такситата тавана е 10 г., а в общия случай возят по 1-2 души, по каква логика автобусите, превозващи ~50 пътници могат да са по-стари.
Естествено, такава нормативна промяна ще настъпи доста хора по мазолите, но е време. Крайно време! Според мен.
Нека правилата станат,като при такситата.Над 10 годишни да не получават право за извършване на транспортни услуги,както и при първоначлна регистрация да не бъдат над 5 годишни.Естествено,това е само в сферата на хипотезите,всички знаем какви интереси и лобистки гръгове има.
Само,че неочакваната проверка може и да посмали вината на шофьора вижте сами:
http://news.plovdiv24.bg/263197.html
Като сън ми е това, което чета в тази статия. Чак не ми се иска да повярвам, че часове след трагедията отново същата фирма рискува живота и здравето на своите пътници. Като в някакъв филм на ужасите се чувствам.
Цитат на: admin - Петък, 17 Юни, 2011, 11:23:20
Като сън ми е това, което чета в тази статия. Чак не ми се иска да повярвам, че часове след трагедията отново същата фирма рискува живота и здравето на своите пътници. Като в някакъв филм на ужасите се чувствам.
Не е истина просто. И ако фирмата Ентуртранс са безочливи наглеци, то изобщо не мога да разбера хората, които са си купили билети и са се качили на автобусите на тази компания. Не мога да си представя, че след заливането на абсолютно всички медии с информация по случая целодневно, има хора, които не са чули или разбрали. Ние сме си виновни, това е!
Освен да се повторя"Добре дошли в България"
Кервана си върви,кучетата си лаят....
Цитат на: р... - Петък, 17 Юни, 2011, 11:55:18
Освен да се повторя"Добре дошли в България"
Кервана си върви,кучетата си лаят....
Да де, но обикновено тази реплика я отправяме към безхаберните властимащи и политици.
А в случая става въпрос за нас, обикновените хора. :(
Май е прав министър Божидар Димитров що за народ сме.
Цитат на: admin - Петък, 17 Юни, 2011, 12:41:06
Май е прав министър Божидар Димитров що за народ сме.
:)
Много преди него Славейков си го е казал, при това в стихотворна форма "не сме народ, а мърша...".
Звучи доста неприятно, но понякога е факт.
за който иска да прочете цялото, може да го направи тук http://www.slovo.bg/old/prs/nesmenar.htm
Ето и цитат от една според мен много добра статия по темата от в. Труд
Параграф 22
Съдете сами - от 1999 г., когато е приет законът за автомобилните превози, той е претърпял точно 22 поправки. Вероятно скоро ще има и 23-та.
Истината е, че повечето от тези промени бяха гласувани под натиска на силното лоби на големите автобусни превозвачи. Пазарът на тази транспортна услуга у нас е доста изкривен. Немалък еделът на сивия сектор, конкуренцията е жестока, с удари под пояса.
А спазването на изискванията в закона за лицензирането, за техническото състояние на превозните средства, за подготовката и професионалните качества на водачите на много места се е превърнало в доходен бизнес за държавните чиновници, уж натоварени да контролират бранша. Нека си го кажем направо - без рушвет няма нито лиценз, нито технически преглед. Типичен параграф 22 по романа на Джоузеф Хелър - ситуацията е без изход, порочният кръг се затваря, рискът да те извозват ковчезите на колела остава.
Може ли да се промени ситуацията? Да, но не след всяка трагедия да се раждат идеи за законови промени, а просто контролът да бъде такъв, какъвто трябва да бъде. За това не се иска нищо друго, освен воля.
Без тази воля и сегашните спешно лансирани нови мерки няма да проработят.
ето и цялата публикация http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=931452
Няколко покъртителни снимки.....
Ужас! Още една ужасна трагедия с фатален край за 8 души. Моите съболезнования.
Доколкото разбрах автобуса е минал технически преглед в Карнобат, а като знам какви прегледи правят тук, не ми се говори.
Направих си труда да проверя дали този автобус има Гражданска застраховка и вижте:
А аз разбрах, че по времето на "техническия преглед" този автобус е правил курс до София. А сега и вероятно без "Гражданска отговорност". Някой може ли да ми каже какво става в тази държава?
Цитат на: admin - Петък, 17 Юни, 2011, 22:47:22
А аз разбрах, че по времето на "техническия преглед" този автобус е правил курс до София. А сега и вероятно без "Гражданска отговорност". Някой може ли да ми каже какво става в тази държава?
Нищо чудно и да е правил курс. Тук в Карнобат технически преглед се прави без дори да закараш автомобила до сервиза.
Контрола е слаб, как този автобус за година и половина вече не е спиран и не е видяно, че няма сключена ,,Гражданска отговорност", се чудя?
Ако ме спрат мен и видят, че нямам гражданска веднага ще ми напишат акт, но за тях няма.
В тази държава положението става все по-зле и по-зле.
А как тогава е минал преглед, ако няма сключена застраховка ,,Гражданска отговорност"? Да не говорим, че трябва да има застраховка и на местата в автобуса.
Тук може би трябва да отговорят от сервиза. Те вчера даваха репортаж по БТВ от сервиза, но собствениците бяха изчезнали, ясно защо.
Такива прегледи в Карнобат са практика, не от вчера или днес, ала никой не обръща внимание. Най-вероятно на много места се минават такива прегледи, ако въобще могат да се нарекат такива.
После като стане инцидент и загинат невинни хора се питаме в кой аджеба е вината, а то е видно в кого е.
За местата мисля, че казаха, че имам сключена застраховка, защото Лев Инс казали всички потърпевши да се свържат с тях за изплащана на обезпечение.
Колеги,защо се учудвате за прегледа и гражданската,в много фирми,особено тези които работят вътрешно в Европа,прегледите се правят фиктивно,без дори камиона да се прибира до България.А за застраховката,лично съм бил свидетел на полицай,който е собственик на транспортна фирма(напълно незаконно),да кара лично камиона си и когато го попитах защо няма стикер,той ми показа служебната си карта.Е кажете ми за какви закони говорим и за какъв контрол на пътя >:(.
Цитат на: imter - Петък, 17 Юни, 2011, 23:13:32
Колеги,защо се учудвате за прегледа и гражданската,в много фирми,особено тези които работят вътрешно в Европа,прегледите се правят фиктивно,без дори камиона да се прибира до България.А за застраховката,лично съм бил свидетел на полицай,който е собственик на транспортна фирма(напълно незаконно),да кара лично камиона си и когато го попитах защо няма стикер,той ми показа служебната си карта.Е кажете ми за какви закони говорим и за какъв контрол на пътя >:(.
Ами ето заради такива смешни хора тази държава никога няма да се оправи и винаги ще си бъде една бедна и изостанала страна. А такива "бизнесмени" ще процъфтяват и ще си живеят охолно на наш гръб.
В този случай пак контролните органи са проспали(умишлено) контрола както върху фирмата,така и пряко към превозните средства.Но по лошото е,че не е само тази фирма,а може би 80% от транспортния сектор работят така.
Цитат на: imter - Петък, 17 Юни, 2011, 23:19:54
В този случай пак контролните органи са проспали(умишлено) контрола както върху фирмата,така и пряко към превозните средства.Но по лошото е,че не е само тази фирма,а може би 80% от транспортния сектор работят така.
Ама те кога са свършили нещо както трябва? Направо съм бесен. Нека да направят проверка на градските автобуси в Благоевград и да видим колко от тях могат да минат прегледа? Съвсем скоро ще снимам с камерата димящите автобуси и ще кача видео, за да видите за какво става дума.
:) :) :) Май май,че сме живи ма ,че одиме пеша така ми се струва.
Момци и девойки да Ви мъцна ,катастрофи и жертви е имало и ще има независимо от контрол и техника.Такива неща се случват ,трагедията винаги е голяма и за потърпевшите мъката непоносима,но това е живота.
Винаги има преки и косвени виновни,но такава е природата на хората да грешат подбудени от всякакъв род мотиви-за пари,от некомпетентност или пък невнимание.
Четох Ви мненията и не мога да разбера каква е идеята на темата имаме трагедия и вместо да изкажем съболезнования и да запазим минута тишина или ден траур,зачоплихме ганкиното кой и колко е виновен и така не може да продължава е може и да сте прави,но застраховани няма .
Само да Ви изложа фактите,който дочух ,защото нямах възможност да следа преса ,интернет,радио и др.
И те са:
1 Движещ се автобус с 100км/ч по магистрала
2 Магистрала с не много добро състояние
3 Старост на машината и съмнения за некачествени преработки и лоша подръжка,довели до технически проблем
4 Голям брой жертви
Сигурно има и други там за прегледи мрегледи ,за шефове и шефки и т.н. ,но фактите са това нищо чудно и нищо невиждано до сега .
По закон ще има разследване и сигурно ще се потърси вина от предполагаемите виновни или отговорни лица,но като имам някакви наблюдения от нащо си правораздаване мога да ви кажа,че този филм съм го гледал.
Колегата ще се окаже подсъдим
Шефа на фирмата ще го подгоним,ма той не е чак толкова виновен
Ще вземем лиценза и/или ще закрием и без друго вече фалиращата фирма.
Ще пуснеме една нова наредбичка или там нещо си
И сме дотук ,до следващия трагичен случай.
Тъй че по-добре чукнете на дърво да не се случва повече отколко да си мислите,че със закони и контрол от ДАЙ и КАТ ще останете живи.
Ще вмъкна и нещо от мен по въпроса за техническата изправност. През месец февруари тази година посетих сервиза на фирма Wittwer, с която бившия ми работодател има договор за използване на тяхно ремарке. Причината за посещението в сервиза беше спукана въздушна възглавница. Още с влизането един от механиците огледа гумите и каза, че една от тях ще бъде сменена. Лично според мен гумата по нищо не се различаваше от останалите, но донесоха съвсем нова гума и то Good Year. След като свалиха обаче старата джанта и гума, решиха, че са за смяна и накладките. А след малко се появи и шефа. Той пък каза, че ремаркето има още само един месец до прегледа и за да не останем без преглед на пътя, ще ни дадат друго ремарке.
Момци, мнения много по темата, но скърбящите са много повече! Скивам с 124 км/ч се е движел ??? ??? ???, разумно ли е?
Имало е и говорител на ОДП-Ст. Загора-къде е бил, че не го е предупредил за неразумното му?
Мнение по темата- по-скоро предложение бих дал:
Поради не разумното действие на колегите ни в бранша ,,Пътнически транспорт", нека да сме като в някои американски авиокомпании където има служители по сигурността!
Ами кво, нека малко бившето ДАИ малко се барне в полезно действие, а заптиетата да дебнат по кешетата!
Цитат на: BoBy_BoY - Събота, 18 Юни, 2011, 16:00:18
Момци, мнения много по темата, но скърбящите са много повече! Скивам с 124 км/ч се е движел ??? ??? ???, разумно ли е?
Имало е и говорител на ОДП-Ст. Загора-къде е бил, че не го е предупредил за неразумното му?
Мнение по темата- по-скоро предложение бих дал:
Поради не разумното действие на колегите ни в бранша ,,Пътнически транспорт", нека да сме като в някои американски авиокомпании където има служители по сигурността!
Ами кво, нека малко бившето ДАИ малко се барне в полезно действие, а заптиетата да дебнат по кешетата!
Баце ми бат ти Бойко нема ли да бутне некой лев за реставриране на таз прослувута Тракия мислим неми останаха пломби у устата от нея.Относно скоростта бем ли го може и да е 124,макарче къде са 100 там са и 124 бързичко е ,но не драстично,навремето на Девня пича ги залупи на лед с повечко от стоянка и там 2 жертви ма никой не помни щото компанията беше друга ;) ;) ;)
Цитат на: НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ - Събота, 18 Юни, 2011, 16:07:44
Цитат на: BoBy_BoY - Събота, 18 Юни, 2011, 16:00:18
Момци, мнения много по темата, но скърбящите са много повече! Скивам с 124 км/ч се е движел ??? ??? ???, разумно ли е?
Имало е и говорител на ОДП-Ст. Загора-къде е бил, че не го е предупредил за неразумното му?
Мнение по темата- по-скоро предложение бих дал:
Поради не разумното действие на колегите ни в бранша ,,Пътнически транспорт", нека да сме като в някои американски авиокомпании където има служители по сигурността!
Ами кво, нека малко бившето ДАИ малко се барне в полезно действие, а заптиетата да дебнат по кешетата!
Баце ми бат ти Бойко нема ли да бутне некой лев за реставриране на таз прослувута Тракия мислим неми останаха пломби у устата от нея.Относно скоростта бем ли го може и да е 124,макарче къде са 100 там са и 124 бързичко е ,но не драстично,навремето на Девня пича ги залупи на лед с повечко от стоянка и там 2 жертви ма никой не помни щото компанията беше друга ;) ;) ;)
бат'Бойко,
Бат'Бойко си е една бита карта, че не знам как ше излезе пред симпатизантите си да обясни как се е довело до тук-народа да не вярва!
Сега, ако е умен и мисли за остатъка от живите в БГ, може да го направи за срама ни сред нас онова горе споменатото!
Цитат на: BoBy_BoY - Събота, 18 Юни, 2011, 16:00:18
Момци, мнения много по темата, но скърбящите са много повече! Скивам с 124 км/ч се е движел ??? ??? ???, разумно ли е?
Имало е и говорител на ОДП-Ст. Загора-къде е бил, че не го е предупредил за неразумното му?
Мнение по темата- по-скоро предложение бих дал:
Поради не разумното действие на колегите ни в бранша ,,Пътнически транспорт", нека да сме като в някои американски авиокомпании където има служители по сигурността!
Ами кво, нека малко бившето ДАИ малко се барне в полезно действие, а заптиетата да дебнат по кешетата!
Съобщиха, че не се е движил с повече от 100 км/ч. Не знам къде си прочел за тези 124.
Цитат на: admin - Събота, 18 Юни, 2011, 16:26:55
Цитат на: BoBy_BoY - Събота, 18 Юни, 2011, 16:00:18
Момци, мнения много по темата, но скърбящите са много повече! Скивам с 124 км/ч се е движел ??? ??? ???, разумно ли е?
Имало е и говорител на ОДП-Ст. Загора-къде е бил, че не го е предупредил за неразумното му?
Мнение по темата- по-скоро предложение бих дал:
Поради не разумното действие на колегите ни в бранша ,,Пътнически транспорт", нека да сме като в някои американски авиокомпании където има служители по сигурността!
Ами кво, нека малко бившето ДАИ малко се барне в полезно действие, а заптиетата да дебнат по кешетата!
Съобщиха, че не се е движил с повече от 100 км/ч. Не знам къде си прочел за тези 124.
Шеф, мъцам по принцип!
Ок, пяо нашите дароги си е било нормално да се джитка с 100км/ч, ама с ква техника, а?
Сега се дири за гумата, че е била сцепене, ами кога се прибере не се ли прави оглед?
Не искам да се сещам за панаира в ониа град, забравих!
Мислим, че преди време имаше пак един инцидент на ,,Тракия" и колегата или беше скрил тахото си илиу беше го хапнал.
Пловдивската окръжна прокуратура повдигна обвинения на трима души за жестоката катастрофа с автобуса на фирма "Ентуртранс" на автомагистрала ,,Тракия", съобщи радио Пловдив.
На 15 юни т.г. 8 души загинаха, а 10 бяха ранени, след като автобусът, пътуващ по линията София - Бургас, се преобърна в движение на магистрала "Тракия" и се самозапали. 50 дни по-късно в пловдивска болница почина и деветата жертва на катастрофата - 46-годишната Албена Самуилова.
След шестмесечно разследване и направените автотехническа и металоскопна експертизи прокуратурата повдигна обвинения срещу шофьора Светослав Димитров, собственика и управител на бургаската фирма ,,Ентуртранс" Ениз Ченгел и ръководителя на група "Транспорт" във фирмата Николай Точев, който отговаря за техническото състояние на автобусите.
43-годишният шофьор бе арестуван, но по-късно бе пуснат под парична гаранция от 1000 лева. Сега той е привлечен към наказателна отговорност за това, че е нарушил правилата за движение и по непредпазливост е причинил смърт на повече от едно лице – 9 лица и телесни повреди на повече от едно лице – 11 лица, като деянието представлява особено тежък случай. Ако бъде признат за виновен Димитров може да получи между 5 и 15 години затвор.
Ениз Ченгел и Николай Точев са обвинени в немарливо изпълнение на правно регламентирана дейност по смисъла на Закона за автомобилните превози, както и за причинени телесни повреди на 11 души.
Според държавното обвинение те не са извършили проверка на техническото състояние на автобуса преди излизането от гаража, а също така не е бил организиран задължителният предпътен медицински преглед на водачите, включващ общото им здравословно състояние, съобщи БТА.
Деянията представляват особено тежък случай, пишат пловдивските окръжни прокурори.
Източник: http://dnes.dir.bg/news/prokuratura-obvinenia-katastrofata-magistrala-trakia-10179346
Делото продължава.
http://m.vesti.bg/?tid=4040&oid=5700151
Разровете се в архивите и вижте какви са били тези двамата Ениз Ченгел и Николай Точев преди 3-8 г и ще разберете защо се точи така делото и как ще завърши >:(