Здравейте ! Имам Фиат Пунто 1.9 JTD 86к.с. Тъй като наближава вече студа,смених свещи,смених акумулатора с нов.Но тия дни (особенно днес) сутринта беше -6 градуса,колцата пали някак мудно.Притеснявам се така ли трябва да пали..стартера ли нещо не е в ред,или пък горивния филтър може да е проблемен? Понеже като гледам другите дизелчета как палят,някак си доста по рязък старт имат..знам ли ?
http://sendvid.com/wtbsqncg ето и клипче от сутринта.
Винаги ли така е палила или сега покрай застудяването се е появил проблема?
Пробвай 2-3 пъти да подгрееш колата БЕЗ да палиш ,,,, т.е да чакаш да угасне датчика който прилича на реотан ( подгревните свещи - изгарят). ,,, а може би караш колата на къси разстояния като ампеража на колата е по слаб и не смогва да зареди акумулатора в зимните дни , т.е на другата сутрин се случва това от клипа ти .
По-принцип докато беше топло палеше що годе добре,но пак имаше 2-3 секунди въртелив момент,но сега като е студ вече,пали по този начин сутрин,иначе загрее ли си..пали уж по-добре,но не е така рязко като слушам примерно колите на други колеги от работа.
Цитат на: m_a_rtins - Сряда, 16 Ноември, 2016, 19:51:04
Пробвай 2-3 пъти да подгрееш колата БЕЗ да палиш ,,,, т.е да чакаш да угасне датчика който прилича на реотан ( подгревните свещи - изгарят). ,,, а може би караш колата на къси разстояния като ампеража на колата е по слаб и не смогва да зареди акумулатора в зимните дни , т.е на другата сутрин се случва това от клипа ти .
Дори и 2-3 пъти да подгрея,си пали по този начин,пробвах го..няма разлика,чудя се ..нещо четките на стартера да не са заминали...знам ли
Епа свали го, и си смени маслото с подходящо.
Цитат на: loshdancho - Сряда, 16 Ноември, 2016, 20:30:32
Епа свали го, и си смени маслото с подходящо.
Как позна че е с неподходящо масло?
Виж да не дърпа въздух от някъде и смени филтъра ако не е смянян скоро.
Sent from my Lenovo Z2 using Tapatalk
Ако е дзифт у картера ще вижда зор.
Ако отнякъде дърпа въздух, отнякъде и ще мирише на нафта - природен закон.
Освен филтъра, добре е и цедката на резервоара да се прегледа, че и там може да е дзифт.
А освен всичко, пунтото е на пенсионна възраст, нормално е да пали само кат му е кеф.
Аз не видях никакъв проблем на клипа.
Добре си пали колицата колега, не му бери грижа. :)
притеснява ме..да не е стартера нещо,четки..примерно..знам ли
вижте в нета примерно на това клипче този как пали..маи е като мене а? https://www.youtube.com/watch?v=VFgTBJsu6bk
Цитат на: Boroman21 - Сряда, 16 Ноември, 2016, 20:57:43
Как позна че е с неподходящо масло?
Виж да не дърпа въздух от някъде и смени филтъра ако не е смянян скоро.
Sent from my Lenovo Z2 using Tapatalk
Абе сигурно съм предценил по нещо, а на Теб асистенцията ли ти каза?
Като цяло днес след работа си купих мултицет за 5 лева и реших да си замеря тока.Преди да запаля показваше 12.45V..след като запалих показваше 13.80,когато пуснах фарове,духалки,всичко останало..падна на 13.50.... това явно значи,че алтернатора не връща ток ,или някъде има окислен кабел? Или не добра връзка ?
пс.Когато купих батерията и я мериха там,на свободен ход беше 14.00,а със пуснати фарове и всичко там 13.88..това беше преди 3 седмици да кажем..какво ли се случва? Дали някои от бушоните примерно не е заминал (тия които са в онази черна роторна кутия до акумулатора)
Другия вариант е..мултицета да не мери вярно,защото като цяло четох,че тези китайските от по 5 лева...такъв ток не могат да замерят с точност..има и друг фактор при мен,че карам и на къси разстояния..явно и тва влияе..
Баце вместо да се чудиш що я не закараш в сервиз да я погледнат.
Цитат на: morskia86 - Неделя, 20 Ноември, 2016, 21:53:32
Баце вместо да се чудиш що я не закараш в сервиз да я погледнат.
Ей ся те почнаха форумните можачи и специалисти по ремонт и поддръжка на мпс та . Тука сервиз или асистънс е мръсна дума , ерес направо.
Тука нема случайни люде 8)
Sent from my Lenovo Z2 using Tapatalk
Цитат на: Potrushenkov - Сряда, 16 Ноември, 2016, 19:00:02
Здравейте ! Имам Фиат Пунто 1.9 JTD 86к.с. Тъй като наближава вече студа,смених свещи,смених акумулатора с нов.Но тия дни (особенно днес) сутринта беше -6 градуса,колцата пали някак мудно.Притеснявам се така ли трябва да пали..стартера ли нещо не е в ред,или пък горивния филтър може да е проблемен? Понеже като гледам другите дизелчета как палят,някак си доста по рязък старт имат..знам ли ?
http://sendvid.com/wtbsqncg ето и клипче от сутринта.
Колега, на първо четене свали(или ако имаш гараж или сигурно място) и зареди акумулатора, и го остави на топло, сложи го на колата не посредствено преди да запалиш. Ако няма дори и малка разлика тогава сваляй стартера, писал съм в една друга тема къде се намира стартера на 1.9 JTD , т.е , че на този мотор това не е работа за 20 мин, за да разбереш, че си свалил стартера за нищо.
Така или иначе колата върти мудно и няма много варианти от какво може да е това.
Ако горивната с-тема "дърпаше" въздух все отнякъде щеше да избие нафта, тази горивна с-тема на Бош работи с подкачваща помпа в резервоара, т.е с налягане, а тази нафта под налягане все щеше да омазни отнякъде. Ако с-темата работеше на принципа Нафтова помпа с подкачващ елемент т.е с вакуум(примерно комън рейлите на Сименс или Делфи) тогава може да смуче въздух и да няма избила нафта или омазнено от нафта т.е да НЕ се види пропуска в с-темата.
JTD-то не пали като TD-то на четвърт, така че относно горивната система няма какво да се притесняваш. А иначе наистина върти като че ли по бавно. Както ти каза колегата зареди си хубаво акумулатора и ако няма промяна сваляй стартера. Когато са ти износени втулките върти по бавно.
ПС: На колко късо разтояние пътуваш? Като време и разтояние?
Акумолатор!А и не видях проблем-колата пали добре,като се има предвид мудното въртене...акумолатор,ако е ел мотор въртенето е много по мудно,но сега е студено и е възможно и той да е-при по студено върти по убаво,при топло по бавно...Жтд е най добрия комън рейл,и при 2 изгорели свещи пали одма...провери да не са повече...италянския дизел е Н1,като не броиме допотопните мотори на МБ за безотказност :)