Здравейте. Прочетох доста противоречива информация. Чудя се нужен ли е тахограф, който се води лек до 3.5 тона, но дърпа платформа с кола (до 2700кг). Целият състав ще е около 5700кг.
Е дай да видим къде си чел тези противоречиви мнения, аз каквото съм чел все е еднозначно :D
В разни автомобилни форуми, да не им правя реклама. Сега четох в някакви германски форуми - явно е задължително. А трябва ли да се ползва тахографа с карта или само записва данните за скоростта? Питам за конкретно бус до 3.5 с платформа? И трябва ли да се спазват почивките, които важат за камионите, също и забраната за пътуване в неделя? (буса ще е на фирма, не частен)
Коментирано е и друг път във форума. Без тахограф си до 3.5 тона и можеш да закачиш максимум ремарке до 750 кг. Това е за България. В Германия има други разпоредби.
Може ли да споделите какви са правилата в Германия и Европа като цяло?
Трябва ти щом закачиш платформа.Спазваш почивките.Забраните са над 12Т.Повечето бусове са с шайба,която записва всичко.
Цитат на: M.Traykov - Вторник, 21 Февруари, 2017, 00:21:07
Забраните са над 12Т.
Всъщност ако платформата е за две коли,швабската забрана те лови.
Цитат на: M.Traykov - Вторник, 21 Февруари, 2017, 00:21:07
Трябва ти щом закачиш платформа.Спазваш почивките.Забраните са над 12Т.Повечето бусове са с шайба,която записва всичко.
Забраните в Европа са над 7,5т.
За забрана в Германия за платформа за два автомобила не съм чувал.
;) А за разликите в талоните на единична и двойна платформа чувал ли си?
Ако е шофьор, трябва да е чувал ;).
Да объркал съм се с България.Да до 7,5т.Въпроса е за една кола и обща маса около 6т.
'' Чудя се нужен ли е тахограф, който се води лек до 3.5 тона, но дърпа платформа с кола (до 2700кг). Целият състав ще е около 5700кг.''
Цитат на: Бриги Магнито - Вторник, 21 Февруари, 2017, 21:59:57
;) А за разликите в талоните на единична и двойна платформа чувал ли си?
Мисля си,че вече говориш за съвсем други неща.
Коментара ти е,че бус с платформа го лови забраната,дори той да е 6т.
Аз твърдя,че няма такава забрана.
Имам ново питане. В цяла Европа и особено в Германия съм виждал стотици по-големи джипове от тима на МЛ и Х5, които дърпат единична платформа с кола на нея. Въпросът ми е как тях не ги лови изискването за тахиграф, защото джипа натоварен е около 2000-2100кг. и платформата с лекия автомобил е най-малко 2000г, което прави състав над 4т. Аз лично не съм виждал такъв джип с тахограф и не знам дали са технически пригодени въобще за такова нещо.
Идеята ми е че искам да взема бус, който да се напълни със стока втора ръка в Германия, да му се закачи платформа и да се прибере за БГ, след което да започне по един път в месеца да речем да пътува за България. Не искам да е над 3.5 тона, защото там пада голямата набутвация с винетките, чакането по границите и т.н. Проблемът е, че не виждам да се продават много бусове до 3.5 с монтиран тахограф и това усложнява нещата.
Четох някъде, че имало значение дали буса е товарен категория N1 или е пътнически (категория М1) и се съмнявам да не би това да има общо с тахографа и да има изключение, когато влчекача е М1 ?
Цитат на: M.Traykov - Вторник, 21 Февруари, 2017, 23:27:17
Да объркал съм се с България.Да до 7,5т.Въпроса е за една кола и обща маса около 6т.
'' Чудя се нужен ли е тахограф, който се води лек до 3.5 тона, но дърпа платформа с кола (до 2700кг). Целият състав ще е около 5700кг.''
В Бг фирма в която работих преди 2,7г. колеги пътуваха и продължават да пътуват всяка сряда BG-D-BG с бус 3,5т.Мерцедес Спринтер най-голямата база,та от тях знам,че попълват някакви пътни листи с времето за каране и почивки.Нямат тахо ! Други куриерски фирми пътуват с бус 3,5т. и ремарке 2т.който също нямат забрани .
Темата се очертава да стане полезна...
Аз карам почти ежедневно 6тона композиция - бус и ремарке без тахограф, без паузи и забрани. И в събота карам така, ако се наложи...
Карам напълно законно, проверяван съм, имам и глоба за неправилно изпреварване :D при забрана за изпреварване от товарни автомобили.
В същото време съм карал Нисан Навара с ремарке с дигитален тахограф ... Пак законно, без тахограф щеше да е незаконно.
Да видим специалистите дали ще сетят защо ...
И в България по принцип е така, но ... тълкуването и прилагането на едни и същи разпоредби е по различно някак.
Буса е за лични нужди - не е регистриран на фирма?
А Наварата е била на фирма, следователно с търговска цел?
Не, буса си е фирмен.
Според германското тълкуване на регламенто, попада в едно от изключенията, а точно - специализирано сервизно транспортно средство, извършващо ремонтни дейности в радиус от 100 км от базата си.
В Германия в тази категория попадат и всякакви строителни дейности - зидари, дърводелци, електротехници,водопроводчици и каквото още се сетите ...
В България, въпреки че регламентът е същия, и тълкуването му е същото си мисля че ДАИ джиите имат по друго мнение какво е специализирано сервизно транспортно средство.
Точно поради тази причина си виждал джипки да дърпат платформи - в случая това не е джипка, а специализирано превозно средство шлепващо превозно средство, което по някаква причина не може/ няма право да се движи по пътя. Естествено, този транспорт трябва да е в рамните на 100 км за да е законно .
А Наварата беше с тахограф, защото я шпореха с ремаркето из цяла Германия, 400-500 км на ден.
Ето от днешното предаване двама румънски аматьори.
http://www.kabeleins.de/tv/achtung-kontrolle/videos/201740-900-euro-strafe-dieser-transport-ging-nach-hinten-los-clip
Колега,да не те плаша,но в Германия доста неща трябва да знаеш за превозването на автомобили с платформа.Контрола и глобите са големи.
Между другото ,това предаване е много полезно,следя го почти всеки ден.
Колеги, смятам да си купувам бус до 3500кг за лични нужди. Трябва ли ми тахограф или прословутите книжки да попълвам за да пътувам из Европа с него. А в България смятам да тегля едно 2т ремарке отново с нетърговска цел.
Изпратено от моят YAL-L21 с помощта на Tapatalk
Цитат на: Boroman21 - Събота, 15 Февруари, 2020, 12:19:29
Колеги, смятам да си купувам бус до 3500кг за лични нужди. Трябва ли ми тахограф или прословутите книжки да попълвам за да пътувам из Европа с него. А в България смятам да тегля едно 2т ремарке отново с нетърговска цел.
С нетърговска дейност можеш да си караш без тахограф навсякъде, но бусът, ремаркето и товарът да е на твое име. А в България може всякак. Какви "книжки" да попълваш, освен в Германия, в този случай не те касаят?!
Не забравяй винетка за ремаркето в България и други страни, а в някои и машинка.
Благодаря колега.
Изпратено от моят YAL-L21 с помощта на Tapatalk
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 16 Февруари, 2020, 02:50:50
С нетърговска дейност можеш да си караш без тахограф навсякъде, но бусът, ремаркето и товарът да е на твое име. А в България може всякак. Какви "книжки" да попълваш, освен в Германия, в този случай не те касаят?!
Не забравяй винетка за ремаркето в България и други страни, а в някои и машинка.
По повод темата, аз с моя пикап 2т , регистриран на физическо лице с категория N1 и 2 осна платформа на частно лице , с договор за наем за един месец и преведен договор на турски и английски, легализирани, не можах да вляза в Турция, за да закупя за лични нужди обзавеждане на жилище, което е почти 3 пъти по-евтино от България. На границата ме пуснаха бълагрите, турчина се заяде, че пикапа бил товарен, отивал съм за търговия и първо ме прати на Х райт, демей скенер и после ме върна, да съм минел през колоната на камионите и разрешително да съм имал . Ама аз направо се прибрах, да нямам после ядове и с товара. Та със същия пикап и платформа, колега ходи за коли в Холандия, но има и тахограф монтиран и със шурито си се въртят на двойка, спазват Регламента 561. Общо тегло на пикапа и товара с платформата по талон са 6050 кг, но те реално носят 5000кг.
Цитат на: Rammbon - Понеделник, 11 Януари, 2021, 20:00:12
По повод темата, аз с моя пикап 2т , регистриран на физическо лице с категория N1 и 2 осна платформа на частно лице , с договор за наем за един месец и преведен договор на турски и английски, легализирани, не можах да вляза в Турция, за да закупя за лични нужди обзавеждане на жилище, което е почти 3 пъти по-евтино от България. На границата ме пуснаха бълагрите, турчина се заяде, че пикапа бил товарен, отивал съм за търговия и първо ме прати на Х райт, демей скенер и после ме върна, да съм минел през колоната на камионите и разрешително да съм имал . Ама аз направо се прибрах, да нямам после ядове и с товара. Та със същия пикап и платформа, колега ходи за коли в Холандия, но има и тахограф монтиран и със шурито си се въртят на двойка, спазват Регламента 561. Общо тегло на пикапа и товара с платформата по талон са 6050 кг, но те реално носят 5000кг.
Категория N1 си е товарен, ама до 3,5 тона. И тахограф плюс разрешително или само разрешително искаше? Може би от "бакшиш" е имало нужда. Договорът за наем дали е същото като да е собствено ремарке?
Тези които ходят до по-скоро Нидерландия отколкото Холандия, със същия ли или аналогичен състав движат? Пикапът подходящ ли е за качване на кола и само претоварване ли им е нарушението? Или съставът не е N1 и O2 за ремаркето?