Привет на всички , искам да започна една тема със заглавие -ПЛАЩАНЕ НА КУРС . ,,,,, Аз ще дам мнението си (правилно или неправилно ) ,ПРОТИВ СЪМ за схемата плащане на курс, та , според мен работодателите със заплащането на курс измислиха нов начин да стават още по богати ,защо - курс България - Италия варира средно 6- 10 дни като заплащането е около 700 лева . . , т.е дори и да се заработят три курса на месец заплатата на международен шофьор е 3 х 700 =2100 командировъчни лева като нека сложим и 560лева бг заплата по бг законодателство . Тотал на месец се събират около 2700лева като наблягам на аспекта че се говори за тъй наречените ПРАВИ КУРСОВЕ . Уловката която аз лично ще нарека ПОДЛИЗВАНЕ НА КУРС 2019 е следната че един единствен курс може да продължи и над 15 дни а ставката остава фиксирана .... Ако и работодателите се включат ще стане интересен диспут .
Къв диспут , за тия пари се ходи до Будапеща или Прага най-много и обратно. Тоест курс за макс 6дни и 45 у дома. Аз си смятам по 50€ на ден или около 500км пробег ако си на км. Под тези разценки си на загуба и се цакаш. Ако ти предлагат такава работа просто се врътни и напусни. Волани бол
Докато има телета, ще има и колачи. Абе... умряла работа то, скоро няма да цъфнем и вържем, сами сме си виновни.
Защо се обвинявате момци, ефендитата искат да лапат и от време оно офертите са горе-долу едни и същи.
Тъй че, оставаме си в омагьосаният кръг, те реват, че няма кой да работи, ние ревем, че пари няма и така, докато и едните и другите шаваме.
:) Преди 3 години бях на тази схема и наистина щом още съществува нищо не се е променило и няма недостиг на шофьори, а всичко е фарс. Ако един курс се заплаща 700лв. и той продължи между 8-11 дни / ако е повече, нямам думи /, шофьора работи без пари и няма нищо в главата.
Към момента съм на 70 кинта надник, платена отпуска на 100% 1 месец, 20 работни дни в месеца по 9 часа и тук таме някой финансов бонус, ей Бога му като се сетя как висях по граници и се занимавах с митничари за същите пари на ден......
Повтарям се, но твърдя, че шофьорската професия е една от най-хубавите, обаче да не си българин!
Някои са с впечатлението, че заплащане на курс е на супер далавера спрямо на отричаното на километър! Ако ти плащат до Германия нещо, ама едно е покрай чешката и австрийската граница друго е холандската. Един ден и то ако се движиш. А Франция ден и половина разлика. Заплащането на километър може да е много по-добре платено от другите видове. На километър можеш да докараш 150-200 лв на ден и до Франция 3-5 дни и после наобратно. Няма кой да ти предложи по 200 лв на ден и да му карал по 7 часа и малко, щото нямало паркинг, нямало друго...
Цитат на: Koci - Събота, 25 Май, 2019, 10:05:59
Някои са с впечатлението, че заплащане на курс е на супер далавера спрямо на отричаното на километър! Ако ти плащат до Германия нещо, ама едно е покрай чешката и австрийската граница друго е холандската. Един ден и то ако се движиш. А Франция ден и половина разлика. Заплащането на километър може да е много по-добре платено от другите видове. На километър можеш да докараш 150-200 лв на ден и до Франция 3-5 дни и после наобратно. Няма кой да ти предложи по 200 лв на ден и да му карал по 7 часа и малко, щото нямало паркинг, нямало друго...
Що ми се струва, че и на км и на курс е исти курец.
200лв. от км при сегашните разценки, че вземеш само Со магнет.
Минава ли Ви през акъла, че паузите независимо от какво естество са породени, трябва да се заплащат според действащият кодекс на труда, а те не се заплащат
Цитат на: Бриги Магнито - Събота, 25 Май, 2019, 15:59:07
Минава ли Ви през акъла, че паузите независимо от какво естество са породени, трябва да се заплащат според действащият кодекс на труда, а те не се заплащат
Бригадире , те карането не плащат ,ти искаш паузите.
Гледам,че вече освен цифри обръщате внимание и на други неща.
Поздравления!
Цитат на: Бриги Магнито - Събота, 25 Май, 2019, 15:59:07
Що ми се струва, че и на км и на курс е исти курец.
200лв. от км при сегашните разценки, че вземеш само Со магнет.
Минава ли Ви през акъла, че паузите независимо от какво естество са породени, трябва да се заплащат според действащият кодекс на труда, а те не се заплащат
Двеста лева са един-два дни в седмицата. По името ти изглежда да си близък с магнитните?
При заплащане на курс плащат ли се седмични почивки или чакане? Какво толкова сложно съм написал? Разтоварване и връщане в Пасау и Дортмунд може и повече от два дни разлика да има, а разценката на курса е до Германия. Разбира се, че е редно да се плаща за всеки ден в камиона и за всеки адрес - Ташев го има поне това.
Все е прецакване , за паузите ще претакаме зелето . А па ако е фризер още по сгодно.
На час си е най-добре за всички + другите добавки естествено.
Цитат на: Koci - Вторник, 28 Май, 2019, 15:51:56
Двеста лева са един-два дни в седмицата. По името ти изглежда да си близък с магнитните?
При заплащане на курс плащат ли се седмични почивки или чакане? Какво толкова сложно съм написал? Разтоварване и връщане в Пасау и Дортмунд може и повече от два дни разлика да има, а разценката на курса е до Германия. Разбира се, че е редно да се плаща за всеки ден в камиона и за всеки адрес - Ташев го има поне това.
Колега, на теб Ташев ли ти е ориентир за добро заплащане и коректно отношение? ::)
Цитат на: Hristo Lishev - Вторник, 28 Май, 2019, 19:34:14
Колега, на теб Ташев ли ти е ориентир за добро заплащане и коректно отношение? ::)
В тази част, да. Пишеш като запознат, дай подробности и ще видя дали ще ми е отправен ориентир.