Здравейте колеги , Честити ви празници.
Искам да отворя една малко забулена в мъгла тема
която поради необсъждане е в наш голям минус ,
Каква е разликата между Код НКПД-83322006 и
Код НКПД-83322005 ? Под 83322006 са почти всичките
ми договори като ( международен шофьор ) като аз карам камион с обща маса (бруто, нетто) над 40 тона
. Код НКПД- 83322005 е пак под същият знаменател (международни превози ) НО с допълнението - шофьори на товарни автомобили с товароподемност 12 и повече тона като това допълнение автоматично поставя 88332205 във ВТОРА КАТЕГОРИЯ труд .
Тук идва и моят въпрос към контролните органи на България - Защо при проверка на пътя след като са
способни органите на ДАвай да обърнат камиона на опаки
заради едната глоба , точно тези органи не проверяват коректността на тези договори. И евентуално да бъдат
санкционирани тези фирми защото съм сигурен че 99
процента от фирмите който извършват международни превози НЕ СА КОРЕКТНИ в този аспект към нас шофьорите.
Еми внимавайте какво подписвате бе колеги !
За да сте втора категория труд трябва в трудовия договор да пише:
НКПД 8332 2005 - шофьор тежкотоварен автомобил 12 и повече тона.
Няма значение дали извършвате международни превози !
Весели празници !
Весели празници и от мен!
m_a_rtins, то кое не е "забулено" в нашия бранш тук в Бг :) Ако са искали да те прецакат с друг код за осигуряване, първо говори с шефа си и след това, ако няма резултат от Инспекцията по труда ще ти помогнат по този въпрос.
https://trud.bg/кой-и-как-определя-коя-категория-труд-р/ (https://trud.bg/%D0%BA%D0%BE%D0%B9-%D0%B8-%D0%BA%D0%B0%D0%BA-%D0%BE%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D1%8F-%D0%BA%D0%BE%D1%8F-%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%8F-%D1%82%D1%80%D1%83%D0%B4-%D1%80/).
Ето отговор на въпроса на колегата.
Тук по-скоро уловката е на друго място, и то за нас, водачите, които работим на "тройки". Във времето на т. нар. "почивка", което може да е месец, може и повече, не ти се внасят осигуровки по ДОО и ПКБ, водиш се неплатена отпуска. В един хубав момент, ти решаваш, че ще си събираш стажа за пенсия, но се оказва, че тези месеци, които ти си смятал, всъщност не са осигурени в НОИ както му е редът. Заблудата идва от това, че при проверка в електронния регистър на НОИ с ПИК на теб "всичко ти свети в зелено", но дефакто не е така, защото това важи само за здравните осигуровки, които работодателят е длъжен да внася непрекъснато. И в един хубав момент хоп, студен душ. Бъдете информирани, колеги, работодателят това няма да ви го каже на интервюто, защото не е в негов интерес.
ПП: Цецо, случаят е с колега от Червен Бряг, няма да споменавам имена, ти ще се сетиш, ако вече не си в течение.
Това е "ново двайсет" ???
Чудят се как да те пре.бът, кви са тези работодатели бе?
Колега (Дебел) разбрал си какво искам да кажа веднага -
Евала , това което е написал колегата Лишев няма нищо общо с темата но е вярно ,,,, проблема колега Лишев се поражда от допълнението ( 12тона и половина и нагоре ) което ни поставя във втора категория пенсиониране , но
работодателите и техните счетоводители (жени , свекърви или самите си те ), вкупом те се правят че не са запознати с тази малка подробност която оскъпява и самият договор . Впрочем и аз самият след като направих проверка на шофьорското ми досие останах изненадан - шофьор международен - но трета категория труд , докато се научим как да живеем правилно и живота свърши.
С помощта на чичко Гугъл изрових следния линк: https://jobmobility.info/bg/position/view/7/ (https://jobmobility.info/bg/position/view/7/).
От него става видно, че и двата кода, 05 и 06 са втора категория труд. Между другото, в моя трудов договор се водя на код 06 и категория втора. А дали има уловка при последващо тълкуване в НОИ... Няма да се учудя, законите са написани в полза на работодателите, те са платили на определен депутат или политическа сила да бъдат прокарани точно по този начин. Къде се упоменава разликата между понятието "товарен" и "тежкотоварен" автомобил? Защо в единия код пише едното, в другия другото, а са един след друг по хронология? Защо в код 06 се ползва понятието "товарен", а не "тежкотоварен" автомобил, а пък е добавено "международни превози"? Дали това не е сламка към НОИ в последствие да се окачестви положения труд като такъв трета категория? "Битият - бит е... банална фраза". Весело посрещане на новата година на всички от мен.
ПП: Още един интересен линк по темата: http://razgradrs.my.contact.bg/2017/20170700/00634517_80562217.htm. Вижте какво е отсъдил съдът за искането на промяна на кода...
Закона казва друго колега Лишев
Код НКПД-83322005 и 83322006
Разликата е, че 2006 е международен транспорт, който е на такъв договор, не може да е на 2-ри договор на 4 часа. При 2005 може да се работи допълнително на втори ТД.
2006 е за международен шофьр над 12 тона
2005 е за шофьор за над 12 тона
при 2006 можеш да работиш само на един договор
при 2005 можеш да работиш на 2 договора, като на втория си назначен само на 4 часа
при 2006 командировките са по-високи от колкото при 2005
и още
като си на 2006 ти се плащат пълни осигуровки на 8 часа
при 2005 могат да те цакат с по 4 часа осигуровка или да те пускат в неплатен , докато си в Париж примерно- измамите на някои алчни чорбаджии.
П.П.
Също, скоро забелязах, че една от фирмите ме е осигурявала 3-категория, а по ТД съм бил с код 2005, и управлявах камион 12 и повече тона, беше си 20 т камион. Някой знае ли , какво би трабвало да се направи в случая, че да съм бил на 2-ра категория? Среща с счетоводителя, шефа или направо Инспекцията?
Колега Rammbon точно затова е дискусията, значи аз извършвам международни превози над 12 тона и половина като трудовият ми договор е 83322006 т.е Трета категория труд , не трябва ли в графата длъжност да пише - Шофьор международни превози ( над 12 тона и половина ) като това автоматично променя и поставя договора в графа Втора категория труд 83322005 (ранно пенсиониране ) което е и правилно за условията при който работим.
П.п Ще ми бъде интересно да публикуваш или ми изпратиш договор който е 883322006 и има допълнение ( над 12 тона и половина ) .
След като разгледах съдебното решение от публикуваното на Rammbon ми направи впечатление следното решение на съда ( абзаца който публикувам ) ,
. Е как е възможно ( съдът ) който е инстанция която би трябвало да намери истината и да я приложи след като установява в конкретният случай че колегата е бил излъган от работодателят и самият работодател го признава пред съда че е управлявал камион над 12 тона и половина, впоследствие съдът отсъжда в полза на работодателя ..... Каква ш_____ държава сме като самата държава ТОЛЕРИРА беззаконието . И после ще
търсим признаване и уважение от други хора и държави , как да стане като нашата собствена държава
УНИЖАВА И НЕЗАЧИТА СОБСТВЕНИТЕ СИ
ПОДАНИЦИ
Такааа, дотук е ясно, че нищо не е ясно. ???
А какво да кажем за хората, които са писали класификатора на длъжностите и са въвели цели 7 кода за длъжността водач на (тежко)товарен автомобил? Не случайно го сложих в скоби, защото май тук е разковничето: ако фигурира "тежкотоварен", значи втора категория, не фигурира ли - нъцки! Някъде в нета попаднах на цяла дискусия от далечната 2013 година, където една счетоводителка се чудеше как да "оправи" един колега, в смисъл на кой код да го сложи, не каквото си мислите... ;D Беше го записала на 06, а доста месеци по-късно имаше отговор, че кодът е за трета категория труд. Няма оправия, просто те отказват да се бориш. Ако не е едно, ще е друго. Некомпетентност до умопомрачаване.
Пак същото ! Съдът казва - четете какво подписвате .
https://trud.bg/%D0%BA%D0%BE%D0%B9-%D0%B8-%D0%BA%D0%B0%D0%BA-%D0%BE%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D1%8F-%D0%BA%D0%BE%D1%8F-%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%8F-%D1%82%D1%80%D1%83%D0%B4-%D1%80/amp/
Това е отговора ми за хората който се правят на спукани гуми, или по точно казано селски неразбрани тарикати.
Колега m_a_rtins, същият линк съм публикувал още в първия си пост в темата, получава се дублиране. Както и да е, положението и без това е без оправия. >:(
Така е наистина , прав сте колега Лишев, темата започнах
не да си мерим ремаркетата , а да повдигнем казус който работодателите умишлено прикриват от нас шофъорите при постъпване на работа , а ние с това наше незнание и нежелание да знаем печелим славата на едни от най простите работници което мен лично ме обижда .
Цитат на: Hristo Lishev - Петък, 03 Януари, 2020, 21:35:10
Такааа, дотук е ясно, че нищо не е ясно. да ???
А какво да кажем за хората, които са писали класификатора на длъжностите и са въвели цели 7 кода за длъжността водач на (тежко)товарен автомобил? Не случайно го сложих в скоби, защото май тук е разковничето: ако фигурира "тежкотоварен", значи втора категория, не фигурира ли - нъцки! Някъде в нета попаднах на цяла дискусия от далечната 2013 година, където една счетоводителка се чудеше как да "оправи" един колега, в смисъл на кой код да го сложи, не каквото си мислите... ;D Беше го записала на 06, а доста месеци по-късно имаше отговор, че кодът е за трета категория труд. Няма оправия, просто те отказват да се бориш. Ако не е едно, ще е друго. Некомпетентност до умопомрачаване.
Първото изречение е много вярно. Нещата са така направени, че без адвокат и счетоводител, ама пак няма гаранция можеш да не разбереш коя категория труд си. Евентуално начинът е проверка в НАП, там може и да стане. Ако решите да ползвате НОИ, освен за проверка на здравни осигуровки, дори някой служител да се направи на по-компетентен, няма как отговори. Разликата между втора и трета категория 1,33 пъти в полза на втора. Например 30 години втора се приравняват на 40 години трета категория.