Сигурен съм, че на всеки се е случвало да претовари поне веднъж (някой повече, а други всекидневно).
Опасно ли е според вас , знаете ли допустимите технически , пътни и осови претоварвания , вадите ли разрешителни
Според мен претоварването е опасно. Производителят на влекача и на ремаркето е направил съответните изчисления и е предоставил съответните допустими натоварвания в своите спецификации.
Е аджеба , за това говоря давам пример :
Един четриосен самосвал мерцедес с означение 4140 кога е претоварен ?
Когато е 41 тона тотал на кариерата .....
или когато е 32 500 на пътя .
Друг пример на едно ремарке, му дават 39 тотал + теглото на влекача 6,5-7,5 тона
Трети пример ГУМИ : знаете ли ,че има гуми за 9 тона на ос и гуми за 11 тона на ос ...
НЕЩО друго - една ос се изпитва и гарантира 105 км/ч с 9 тона
Според мен никой не го интересува дали си трошиш камиона , цялата работа е заради асфалта- коловозите не са от леки коли.
Цитат на: ra4ekra4e - Събота, 09 Юли, 2011, 10:05:18
Според мен никой не го интересува дали си трошиш камиона , цялата работа е заради асфалта- коловозите не са от леки коли.
Верния отговор е този,но по принцип мисля,че претоварване до 50% от това ,което дава производителя не е опасно стига да се извърши с акъл.
Иначе баце разрешителните са тъпня хем ден за ден хем дебели във финансовата им част,преди като бачках и влачех трактори,багери,фадроми и т.н. не ми вадеха,но имаше колеги им вадеха,сега съм у друг сегмент на браншо и до 5 тончета горница млатим ма ревем на шефо над 5 тончета без мене,си го вози кой иска ,говорим ти за тотал иначе на ос млатим яко ич не ми дреме.
Има едни табелки , на които пише допустимите моментни и максимални натоварвания , та тези стойности не са транспортни... както много от колегите го разбират.
Пример : ако натоварим 40 тона и не местим камиона какво ще стане или ако сме качили 25 тона и се качим на ферибот, при което целия товар увисва на едната ос , колко натоварване се получава на нея и това към кой допуск се отнася
Естествено, че 50% претоварване чисто теоретично няма да се отрази видимо нито на влекача, нито на ремаркето. Какво ще бъде обаче натоварването върху спирачната система при продължително спускане на наклони? Ами двигателя как ще реагира при изкачване на стръмни участъци от пътя с 60 тона тотал?
Цитат на: admin - Събота, 09 Юли, 2011, 11:19:55
Естествено, че 50% претоварване чисто теоретично няма да се отрази видимо нито на влекача, нито на ремаркето. Какво ще бъде обаче натоварването върху спирачната система при продължително спускане на наклони? Ами двигателя как ще реагира при изкачване на стръмни участъци от пътя с 60 тона тотал?
Ако разчиташ на спирачки с 60 тона тотал си пътник , спомни си владая нищо и никакъв баир и колко хора се пребиха. А за изкачването ако камиона е изправен просто се катериш по бавно и ставаш снайпер в температурата на водата. 50% е даже много ако се качиш примерно в Бояна да разтовариш на НЯКОЙ в КЪЩАТА да бму закараш тухли примерно за там приемам ако е 17 тона
:) Ко да ви мъцна бацета освен,че некога нямаше кантари и може и да сме возили малко поечко отколко си е по каталог,което значи че става и щом ви пиша се предполага да е безопасно мислим. ;)
Цитат на: НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ - Събота, 09 Юли, 2011, 11:43:00
:) Ко да ви мъцна бацета освен,че некога нямаше кантари и може и да сме возили малко поечко отколко си е по каталог,което значи че става и щом ви пиша се предполага да е безопасно мислим. ;)
Баце и сега става но какъв е смисълът . Ако ти плащат на тон километър като на ШЕФА да но какво става както , те спрат джедаите и ти фраснат 2000 лева акт , а после шефа не ти го плати а намери начин и те изгони от работа.
Да бе за тва писах некога,инак и сега де съм да ми опрости нещо босчето не е вариант и той си знае що ;)
Колеги и сега масово се претоварва,но предимно нощем.Шефовете, собственици на по-нови камиони си мислят,как по бързо да ги изплатят :),а също смятат че като са нови,нищо не може да им се повреди ;D.
Колеги претоварва се масово .
Карах захар за Унгария 23-24 тона заедно с унгарски колеги а там сваляха от мен 4 палета по 1200 кг и ги дотоварваха техните документи бяха за 23 тона и с моя товар и переха без проблем защото нямало кантари, след което продължаваха за Словения . В Гърция също се претоварва , само че си имат радиостанции и си съобщават къде има проверки . За който иска фалшиви товарителници и кантарни бележки не е проблем да си направи.
Някои сблъсквал ли се е с тия от АПИ? Защото днес ме спряха. И ми направиха акт за претоварване 5 тона. Някои знае ли колко ще е акта или в кой сайт да вляза?
Цитат на: kobrata-kalugerovo - Вторник, 25 Октомври, 2011, 19:55:19Някои сблъсквал ли се е с тия от АПИ? Защото днес ме спряха. И ми направиха акт за претоварване 5 тона. Някои знае ли колко ще е акта или в кой сайт да вляза?
Баце нешем те плашим ,но нейде иди дойди по левче на кило .Дано да те лъжем ,баце.Лично моя милост нема честта да бъде заловен от въпросните.
П.П. Са не ме дръгляйте пишем на човеко ко съм чул -не е редно ма те пишем оти умрем да драснем.
Става дума за хиляди.
Или 1 лв или 2лв на килограм беше.Сега не мога да се сетя колко беше ама друг път се моли изобщо да не ги срещнеш.
Причина за редакция : Правопис
Нe, колега. За 7800кг. акта беше 6000лв след обжалване падна на 1000 лв .Фирмата редовно си вадеше разрешителни за претоварване(до 45000 кг.) и се обосноваха на това ,че е първо нарушение и шофьора не е знаел как да натовари.
Тоест при претоварване над разрешеното в разрешителното , акта е за всичките килограми над 40тона.
Колеги днес ми излезе акта за претоварването от АПИ.Глобата е 1000лева защото ми било за пръв пьт.Мисля да обжалвам,но не знам как.Някои ако е патил да ме светне, предварително благодаря.
Причина за редакция : ПРАВОПИС
Колега , извинявай, че се намесвам, но ти шефове дето са те прецакали да натовариш, нямаш ли?
ЦитатСтига бе ! Разби ме Усмивчица Тоя товари колкото аз в цялата композиция !
Я да те питам нещо извън темата може да е полезно и на някой друг - Карам Актрос 2 бордови ,с буге и влача полуремарке (люлка ). Когато съм със закачено ремарке на дисплея с информация за водача имам кантар който ми показва натоварването на моста , а когато съм без ремарке кантара го няма ! Та въпроса ми е - дали става въпрос за двигателния мост и ако ДА ,какво общо има с полуремаркето ,че кантара го има само когато е закачено?Другото което ми се вижда странно е, че когато товаря около 10 тона натоварването на моста го показва 10 тона , а когато натоваря 20-22 тона -показва 13 т. Завърти очи
Попадал съм и на двата варианта, с кантар на влекача и с кантар на ремаркето .До колкото си спомням на таблото се показваше символ за ремарке или за камион. Има датчици,които на мерцедес обикновено се навиват директно във възглавниците и дават информация на компа колко е налягането, а при определено налягане компютъра пуска или дига бугето.Но да ли му е заложено да показва това като кантар си зависи от изпълнението.Даже имах случай в сервиза на отказал датчик (показваше като данни 11bar) и бугето отказваше да се дигне.
При ремаркетата също може да се сложат от производителя такива датчици и понеже са модерни и с компютър си контактуват с компютъра на влекача (мисля, че беше през CAN шина) през кабела за ABS/EBS . Но защо показва такива стойности ? Би трябвало да дадеш информация къде колко товариш и дали през теглича ,част от товара не се поема от влекача и затова да ти се струва ,че лъже . А пък и винаги има вариант да не работи датчик или да му е малко налягането на въздуха.
Иначе дори да пише 2544 ако сметнеш по оси колко можеш да натовариш винаги отиваш над разрешения тотал
Примерно при теб
1-ос 10т.
2-ос 11,5т.
3-ос 8т.
но без разрешително не повече от 25т ас разрешително 27,5 т. като прибавиш и ремаркето отиваш на много но за пътя пред АПИ 45 000кг. с разрешително и ако си празен 14-15 можеш да качиш .... не че някой товари по толкова....
Ще снимам информацията която показва и тогава мисля ,че ще ми отговориш със сигурност!Символа е ос със едно Х-че в средата - затова мисля че е на двигателния мост!Символ ремарке има само за запасния въздух в ремаркето.Ремаркето наистина си има собствен компютър и се свързва с камиона с кабела за ABS.EBS не знам дали има , но като вляза по бързо в някой завой ремаркето не занася ,а ме опъва назад ! Със сигурност камиона поема част от товара , защото тегля полуремарке с две оси ,които са по средата ! В такъв случай не се ли полага някакво допустимо претоварване на задните оси на камиона?
ЦитатСъс сигурност камиона поема част от товара , защото тегля полуремарке с две оси ,които са по средата ! В такъв случай не се ли полага някакво допустимо претоварване на задните оси на камиона?
Затова е поставено бугето на влекача да поеме и час от товара на ремаркето. Не се полага претоварване, ако натовариш като хората би трябвало да си в допустимите килограми на тотала. Разрешителното е по такава точка,че не ти дава право на осово претоварване а само на тотал 5 оси 45000кг. За осово са много скъпи.
ЦитатРемаркето наистина си има собствен компютър и се свързва с камиона с кабела за ABS.EBS не знам дали има , но като вляза по бързо в някой завой ремаркето не занася ,а ме опъва назад !
Задължително има и не само EBS а и ESP щом те опъва в завой
EBS-електроннa/електрическa спирачна система. Тоест компютъра мери процентното натискане на педала и по токов път задейства спирачките още преди да е дошъл командният въздух от системата на всеки спирачен кран има магнитвентил управляван от компютъра . По този начин спирачките са много по бързи и точни.При отказ на електрониката спирачната система работи по обикновения начин (педала става твърд и камиона спира много по бавно)
ESP- слектронна стабилизираща програма. В Сомат ми беше обяснено ,че има махало и сензори които мерят отклонението , към системата може да има и датчици за налягането на въздуха в възглавниците. При определени стойности на отклонение се задействат част или всичките спирачки , даже може да изпусне въздуха от левите или десните възглавници.
ЦитатСимвола е ос със едно Х-че в средата - затова мисля че е на двигателния мост!Символ ремарке има само за запасния въздух в ремаркето
Е тука ме хвърли в тъч??????? Трябва да дадеш повече инфо .
Къде товариш -в ремаркето или влекача и колко по отделно ,пуснато ли е богето при 10тона в (примерно 5ремарке на 5 влекач) има ли промяна в стойностите на кантара когато е с дигнато и пуснато буге.
В старата фирма има един влекач с кантар на диференциала и две гондоли с кантари на трите оси комплексно
утре ще се обадя да ги питам как точно бяха нещата ,че по спомени стават грешки.
Бугето не мога да го вдигам , а само да го отпускам (гумите си се търкалят през цялото време ) .Напънато или отпуснато все тая - стойностите на кантара не се променят! Когато кантара показва над 10 т. си натяга само дори и преди това да е било отпуснато .Натоварен ( 5 + 5 т ) също мога да го отпусна само за няколко секунди и пак напъва само ! По принцип товаря и във влекача и полуремаркето . Когато е тежък товара го разпределям така че в камиона да е 12,13 тона , а в полуремаркето да е 8,9 ,като в полуремаркето гледам да е по средата за да не натиска в предния или задния край .
Утре ще се постарая да снимам менюто !
ЦитатБугето не мога да го вдигам , а само да го отпускам (гумите си се търкалят през цялото време ) .Напънато или отпуснато все тая - стойностите на кантара не се променят! Когато кантара показва над 10 т. си натяга само дори и преди това да е било отпуснато .Натоварен ( 5 + 5 т ) също мога да го отпусна само за няколко секунди и пак напъва само ! По принцип товаря и във влекача и полуремаркето . Когато е тежък товара го разпределям така че в камиона да е 12,13 тона , а в полуремаркето да е 8,9 ,като в полуремаркето гледам да е по средата за да не натиска в предния или задния край .
Да разбирам ли ,че не можеш да вдигаш бугето дори празен .То би трябвало да се вдига при натоварване по-малко от 4,5 тона на 2и3 ос. ??? Дори когато си празен би трябвало да можеш да го пускаш и вдигаш. Така, днес се обадих на моите бивши колеги и ми припомниха какво показва на таблото когато се активира кантара.
Единия влекач е без кантар, но това не му пречи когато закачи ремарке с кантар да покаже кантара на дисплея. В този случай на таблото се показва символ за ремарке и рисува ос като се изписва "натоварване на моста" но килограмите са общи за цялото ремарке - 4,5т презен и пълен 24-25т при тотал 40 тона. Не може да измери ос по ос.
В другия случай камиона е с кантар на 1-ва и 2-ра ос . На таблото се показва схема на осите на камиона даже първа е леко завита на една страна, като отстрани е изписано ос по ос колко е натоварването, не се показва символ за камион(кабинка с предно колело).
Лошото е че са прицепи и на никой не му е хрумвало да пробва кантара с откачено ремарке .
Ако кантара е на диференциала защо ще изчезва като откачиш ремаркето.
Трябва да погледнеш къде са навити датчици във възглавниците - само на диференциала или ако е с въздушно окачване на 1-ва ос дали има и на предните възглавници(което е малко вероятно ,щом не ти изписва и първа ос) после дали има датчици на възглавниците на бугето? мисля ,че няма и затова би трябвало да има разлика в стойностите на кантара при вдигнато и пуснато буге ако има датчици тогава стойностите ще остават същите независимо дали бугето е спуснато или вдигнато.
Все пак ми се прокрадва мисълта за некоректно работещ датчик , щом не можеш да вдигаш бугето празен датчика отчита по голямо налягане и компютъра го взима като товар ,не позволява бугето да се вдигне а на таблото ти показва неверни килограми .
Но както си писал че показва натоварване на моста
ЦитатДругото което ми се вижда странно е, че когато товаря около 10 тона натоварването на моста го показва 10 тона , а когато натоваря 20-22 тона -показва 13 т. Завърти очи
Всичко написано от мен до тук не е вярно по простата причина ,че кантара е в ремаркето.
Цитатче когато товаря около 10 тона натоварването на моста го показва 10 тона
то горе долу е толкова тежеста на ремаркето + тежестта на товара в ремаркето.
Цитата когато натоваря 20-22 тона -показва 13 т
8-9 тона + тежестта на ремаркето колко ще направи ако е ново и олекотено
Като не забравяш ,че и камиона поема част от товара тогава няма как да имаш точни стойности при еднакви математически сборове от тарата на ремаркето и товара . и това е по- добрия вариант , защото ти се показват реалните килограми на осите .
Цитат на: godji - Неделя, 20 Ноември, 2011, 16:56:47
...Символ ремарке има само за запасния въздух в ремаркето.Ремаркето наистина си има собствен компютър и се свързва с камиона с кабела за ABS.EBS не знам дали има , но като вляза по бързо в някой завой ремаркето не занася ,а ме опъва назад ! Със сигурност камиона поема част от товара , защото тегля полуремарке с две оси ,които са по средата...
Според мен, това е система, против преобръщане. Някой от камионите Рено, които съм карал, в моята фирма, имат така система и на дисплея светва, наклонен камион. И се усеща как само ремаркето (в случая, полуремаркето), спира.
loshdancho , излъгал съм те ! Голямо съм теле :-[ Символите които излизат на дисплея са като на първия камион който описваш ! Не бях обърнал внимание , но понякога на някои страници от менюто не ми излиза целия ред и може би затова съм се заблудил с иконката !И сега като пресметна няма никаква аномалия , ами си показва абсолютно вярно .Ремаркето ми тежи 5т и нещо.
(http://alfa.kachi-snimka.info/thumbs/bwy1321990184k.jpg) (http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.php?id=bwy1321990184k.jpg)
;-)