Най-специализираният според мен транспорт.
Цитат на: loshdancho - Петък, 29 Юли, 2011, 11:28:41
Най-специализираният според мен транспорт.
Имаш право. Особено през лятото превоз на прасета изисква доста тясна специализация в професията. :)
От това което съм виждал по месокомбинатите мога да кажа малко но поради липса на специалисти в момента и това може би е нещо.
Основно има два вида на едър рогат добитък и дребни животни, разликата е в това , че за едрия добитък има само един етаж , ако ремаркето е джъмбо може да са два етажа в товарното пространство. за дребните животни може да има дори по четири етажа . на всички ремаркета и камиони има товарна рампа(врата) по която се товарят и разтоварват животните,може да е хидравлична или ръчна. на новите ремаркета вече се монтират и резервар с вода и поилки с пневматично изпомпване на водата от резервара.може да има и поставени вентилатори на стените на товарното пространство с цел при спрял камион да не уморите от жега добичетата. Монтират се също и капаци на стените за зимно време . Кара се поголовно (561 ряпа да яде) на запад карат дори по четворки като двама седят на хотел и чакат камиона. И господ не може да ви спре да не се движите не важат забрани тем подобни граници и митници. С ветринарите по границите е друг въпрос . Виждал съм шофьори с електрошокови палки (специални) за животни ,когато те види ветринарният контрол не трябва да имаш легнали (болни) животни.
Шофирането е също по специално - караш жив товар -една спирачка и си избил животните.
За Турция карат много коли, миризмата е страшна даже и на обратно празни нашите не мият колите и няма да ти казвам какви аромати особено сега в жегата.
А аз съм гледал клип как в Германия BAG спират такъв камион и проверяват дали е давал на животните храна и вода.
При този вид превоз, животните имат повече права, отколкото шофьора. :( Трябва да ги храниш и поиш на определено време, не трябва да ги возиш повече от еди колко си часа, трябва да се отнасяш хуманно към животните и не трябва да ги стресираш. Въпроса ми тук е ако карам животни и ме спрат за проверка, може ли да вляза отзад в клетката и да почна да блея или муча? Така де, нямат право да ме тормозят психически с разни актове и т.н. ;D
Като те спрат вкарай ги при животните, може и да не ги храниш те са яли достатъчно ;D
За мен това е един от най-трудните превози.
От друга страна миризмата която е винаги зад кабината е просто отвратителна.
Винаги ми е било чудно как водачите издържат на всичката миризма,постоянни звуци от ремаркето и други минуси ?
Това е един от най-скъпо платените и бързи превози .
Малко да изтупаме темата от прахта.Приятно гледане.
Много интересни клипове, +1.
Има ли в България фирма която да се занимава с превоз на живи животни ?
Има почти всички месокомбинати. Но се движат със собствена техника .Меком Силистра,Месокомбината в Свищов, в София има един грък също държеше месокомбинат (ако може така да се нарече цеха) в Костинброд, За врачанския не знам, в Шумен също имаше месокомбинат.
Във Плевен (Интер Мес) даже гледам че бяха пуснали че търсят шофьор на животновоз.
Меком Силистра вече няма банката го прибра.
Карах го 4г. само вътрешно в България.Искат задължително сертификат за хуманно отношение към животните нещо от типа на АДР. По отношение на миризмата се свиква. Пържолите след това не миришат.
Колко бройки и как се мерят на единица площ?
Видях прасета така наблъскани ,че сигурно не можеха да мръднат.
Въобще как се определя вместимостта на ремаркето към бройките и вида на животните?
Едно прасе се води стандартно до 130 килограма.В зависимост от автомобила се определя и бройката.Този MAN е 17.232 полезен товар 8тона.На първия етаж 40броя на втория 30.Събират се без проблем.По принцип трябва да ги товари лекар и да следи за тези неща.Но както всичко в България и тук нещо куца.
(http://furgoni.files.wordpress.com/2012/01/jivotni_karoseria1.jpg)
(http://furgoni.files.wordpress.com/2012/01/jivotni_remarke.jpg)
Съгласно инструкцията за проверка и одобрение на превозните средства предназначени за транспортиране на животни на дълги разстояния (Приложение към Заповед № РД 11- 717/07.07.2009 г.) и в изпълнение на Регламент 1/2005 г., превозните средства, използвани за транспортиране на селскостопански животни и коне на дълги разстояния /надвишаващи 8 часа/ трябва да бъдат инспектирани и одобрени от компетентния орган на всяка страна- членка на ЕС.
Техническата проверка включва: проверка на основната конструкция на превозното средство, изисквания към пода, покрива, преградите, осветлението, пространствената площ на превозното средство, като за различните животни (коне, свине, овце, кози) тези изисквания са различни.
Ние познаваме добре тези условия и сме готови да Ви помогнем както с нови произведени от нас ремаркета и надстройки за превоз на селскостопански животни, така и с реконструкцията или ремонта на Вашето превозно средство, така, че то да отговаря напълно на техническите характеристики .
MT: 0888 595062
Факс: 058 602 787
9300 Добрич ул.Калиакра №66
Е-mail: office_bmd@mail.bg
WEB: www.bmd-dobrich.com
http://furgoni.wordpress.com/?s=+%D0%B6%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D1%82%D0%BD%D0%B8+
Цитат на: stoan - Понеделник, 09 Януари, 2012, 15:22:26
Карах го 4г. само вътрешно в България.Искат задължително сертификат за хуманно отношение към животните нещо от типа на АДР.
Къде го изкара този сертификат? Защото като чета закона за ветеринарно-медицинската дейност излиза че трябва да го имаш, дори ако си возиш домашния любимец.
Курса го карах в Търново но лекторката беше доцент от Ветеринарния университет Стара Загора.Курса е пет дни след което вземаш удостоверение,което се подава в обласната дирекция по безопасност на храните бивша ДВСК и те ти издават сертификата.