Моля заповядайте на раздумка
Мерси баце,аз си го изпросих туй теме и да си мъцна болката.
Момци през далечната 2006г мойта особа имаше честта да се подвизава на една Дафинка XF95-400 мисля беше та за разлика от други марки и модели при който помпата се включва посредством копче нейде по таблото или влючване чрез скоростен лост ,при таз Дафинка помпата не се включваше отникъде.Както при повечето други марки и модели има едно лостче между вратата и седалката и след като включите помпата, оттам или вдигате или пускате легена,та таз Дафинка имаше само това лостче.
Та въпроса ми е според вас за времето през което съм се подвизавал на таз Дафинка на постоянно включена помпа ли съм маал или чрез въпросното лостче за нагоре ,надолу се е включвала някакси?
:( :( :(
Да мъцна и в момента въпросната Дафинка си я кара един пич кат мен и нищо и няма.
По начина по който си го написал ми идва на ум едно - самосвалната хидравлика е била от най-опростен тип. Без разпределител и обратен клапан, като нагнетеното масло след изключване на помпата се връща през нея в резервара.
Варианта да караш на включена помпа се усеща - почва трудно да включват скоростите и след време помпата заминава на боклука.
Само при зъбните помпи е възможно(На някой има обратен клапан) това при буталните и роторните няма как да се върне маслото в резервара през помпата.
Баце съгласен съм,само да добава по време на движение на скорост съм пробвал с лостчето,но легена на гондолата не се вдига,както казах и до днес помпата си е читава,но как се включва никой не знае питал съм и колегата,който в момента го кара и той каза,че спира изключва от скорост и бута само лостчето . ??? ??? 5 годинки чешам бръмбаро и си нямам идея как става номера.
Само да уточня не се бъзикам грам ако някой друг ми го разказваше щех да си помисля,че ме слъгва ,но е факт .
Това с включването при спрял е лесно : ако се вземе въздух от паркинг спирачкта от точно определен шлаух , по който има въздух когато си на ръчна , след изключването на ръчната самото сцепление и налягане държи шлиците на муфата включени.
Друг вариант е с магнитвентил , който отваря въздуха за лоста на самосвалната хидравлика само когато свети лампата за ръчната.
Още един вариант се сетих преди малко ако распределителя е еднострано деиставащ: Лоста само привидно е с едно положение (няма му надписите) при движение на горе се минава първо през положение за вдигане на легена после се включва помпата и легена се вдига . За пускане : връщаш лоста надолу и изключваш първо помпата а след това пускаш легена . Ако разпределителя е еднострано действащ (само с един маркуч за въздух),то при наличие на командващ въздух в системата вдига легена при изпускането на въздуха спада легена . Единствения начин да задържиш легена във въздуха при това положение е да спреш помпата по време на вдигане .
Малко мускули от GINAF
Mercedes
Terberg
Man
Баце мерси ,зацепих помпата се е включвала посредством лосчето,то имаше бая позиции но легена задържаше в максимално горно положение иначе не можеше да се спре да кажем посредата.
Баси мноо тъпо парче съм бил.
Обикновено отстрани на лоста пише PUMP , KIPER
Как се обръща самосвал . Не знам колко трябва да се сляп за да не забележиш, че местото е под наклон .
Два клипа с най добрия самосвал за табан , да се види на какво е способен.
Причина за редакция: Коригиран линк!
Това с Татрата не е реално просто.... ;D
Цитат на: Trucker_Boy - Събота, 06 Август, 2011, 22:34:03
Това с Татрата не е реално просто.... ;D
Ма си скубе минимум с шейсе ;)
Имах колега работил на мина "Чукурово" от него знам ,че напълно възможно и често срещано .Гайката ,която стяга лагерите на главината при този модел Татра се намира от вътрешната страна на главината и е възможно при тежки условия на експлоатация да се отвие но няма как да видиш и след време изпада цялата главина барабар с колелото барабана абе всичко. Но това е Татра и дори съм чувал че хора са си намирали главината с гумата следващия курс на табана, разтоварили и отишли за друг без да разберат, че карат на 3 (5) колела (сигурно са били пияни).
:) Е и моя милост го изпреварваха гумети от българско ремарке ма не се чудих дълго мойте ли са. ;)
И това се случва понякога , за това винаги при разтоварване ремаркето и влекача в права линия!
Разбира се ,че начинът на спиране има значения.
Жалко за човекът в Сканията, дали е имало щети после ?
Цитат на: Trucker_Boy - Петък, 19 Август, 2011, 17:01:05
Разбира се ,че начинът на спиране има значения.
Жалко за човекът в Сканията, дали е имало щети после ?
В случая не .
Затова се спадат възглавниците на ремаркето при разтоварване и се стои в или до кабината.
Аз имах по-брутален случай. Бях спрял за разтоварване със скършена под ъгъл композиция и не бях в кабината а
п......х до гумите на ремаркето ,влекача беше VOLVO и не блокираше ремаркето на ръчна. В един момент ремаркето почна да избутва диференциала и аз до като обиколя композицията кабината беше се завъртяла под гондолата (за късмет не я удари) диференциала беше най-отпред на композицията и на една педя от бетонна стена а гондолата се люлееше на метър в ляво и дясно за малко да я обърна.
Това сигурно не е масово. :D :D
Опасност при разтоварване
Един звяр от
Русия. Интересно е техническото описание и упътване.
Гондола с подвижен (на ламели) под от
РусияСравнителен тест за напречна устойчивост http://www.kamioni.bg/rdetails/11/21/2/642 (http://www.kamioni.bg/rdetails/11/21/2/642)
Едно много интересно видео :
Причина за редакция : Коригиран линк
Цитат на: willy_betz - Вторник, 01 Ноември, 2011, 15:11:20
Причина за редакция : Коригиран линк
Ето още един такъв walkingfloor :
Цитат на: Trucker_Boy - Понеделник, 31 Октомври, 2011, 16:42:07
Едно много интересно видео :
Леле това е голяма мизерия да го караш.
Цитат на: Trucker_Boy - Понеделник, 31 Октомври, 2011, 16:42:07
Едно много интересно видео :
За по-младите колеги е интересно.За Мен освен че вкара водата от бризента в шахтата със зърно друго нищо ново няма.Едно време почти във всяка зърно база имаше такива крикове който разтоварваха бордовите камиони натоварени със зърно.Просто самосвалите в кампанията не доститаха и се товареше на всичко което може да носи.До преди 2-3 години в маслената фабрика в Бойчиновци имаше деистващ такъв крик и съм гледал колеги как ги растоварват по тоя начин.
Цитат на: dino412 - Неделя, 06 Ноември, 2011, 23:32:35
Цитат на: Trucker_Boy - Понеделник, 31 Октомври, 2011, 16:42:07
Едно много интересно видео :
За по-младите колеги е интересно.За Мен освен че вкара водата от бризента в шахтата със зърно друго нищо ново няма.Едно време почти във всяка зърно база имаше такива крикове който разтоварваха бордовите камиони натоварени със зърно.Просто самосвалите в кампанията не доститаха и се товареше на всичко което може да носи.До преди 2-3 години в маслената фабрика в Бойчиновци имаше деистващ такъв крик и съм гледал колеги как ги растоварват по тоя начин.
Все още има аз съм разтоварвал по този начин. :)
Като разтоварвате по този начин не се ли причиняват някакви повреди по камиона или композицията ?
Не но все пак зависи колко надигаш. Също така зависи дали надигаш целия камион или само едната страна. :)
Подобна на тази гняс изсипах преди години на околовръстното в София .Само като я видя тая консистенция ми настръхва косата. Изби задния капак и 40тона се разляха на асфалта..
От какво се състои тази гняс ?
Моята беше -утайки от пресечен бетон или по просто казано чистиха шахтата на бетоновия възел и смотания фадромист набута изсъхналата купчина отново в шахтата да му е по лесно да я гребе. А в случая на клипа е май глина.
Как бачкат американците :
Нещо ми замря темата...Явно няма гондоладжии тука.
Ето един дзвер от моята любима марка
Колко ли тона е тази композиция ? ;D
180-210tona брутно тегло и работи в мина за въглища на остров Борнео...
Колко ли гори тази Скания мие чудно.
Цитат на: bizzart - Неделя, 15 Януари, 2012, 16:49:36
Колко ли гори тази Скания мие чудно.
25/100 плюс 300 грама на тон :D :D :D :D :D
Гледаите внимателно осите на ремаркето..
Цитат на: loshdancho - Неделя, 29 Януари, 2012, 21:54:42
Гледаите внимателно осите на ремаркето..
Гледах, ама нали съм кьор- нищо не видех. ???
Ето поредната тарикатска гондолка. ;D
И малко зор, с една гондолка. :D
Цитат на: Slav_305 - Събота, 03 Март, 2012, 19:05:23
Гледах, ама нали съм кьор- нищо не видех. ???
Е как да не видя.Ето специално за теб. ;)
И сега ако не видиш...
Тез оси се разкачиха бре,сака си ги върже с тел ,че ги затрие. ;)
Ааааааа, видех, видех, де е ключа за палатката. :P
Да се чуди човек, как все успявам да си взема очните прегледи? ;D
(http://furgoni.files.wordpress.com/2012/01/remont_selskostopanski_transportni_sredstva-web.jpg)
Фирма "Българско машиностроене Добрич – БМД" АД извършва ремонт и реконструкция на автомобилни надстройки на товарни автомобили, ремаркета и полуремаркета.
Ремонт и реконструкция на ремаркета за селското стопанство, ремаркета за трактор, самосвални ремаркета, самосвали полуремаркета
Ремонт на самосвали, гондоли, легени, резервни части за самосвали.
Реконструкциите на употребявани зърновози и превозни средства които могат да се използват за зърновози се извършва след уточняване на изискванията на клиента.
Изграждането на допълнителни надстройки над съществуващите с цел увеличаване на обема
Изграждане на метална покривна конструкция с брезентово покривало.
Монтиране на шнекови устройства и изграждане на система за управлението им.
Реконструиране на самосвали зърновоз с шнек.
Mонтаж на нови надстройки върху стари автомобили
Фирмата разполага и със специализиран цех и добре обучен персонал за изработване на брезентови покривала за автомобили, ремаркета и полуремаркета.
Цехът е оборудван с високопроизводителни специални машини и съоръжения за разкрояване, съшиване, подгъване, високочестотно заваряване на PVC платове. Фирмата изработва покривала във всичките им разновидности – покривала за ремаркета и полуремакета с или без митническа годност,с или без рекламни надписи; за високообемни ремаркета и полуремаркета, системи с покривала за самосвали, контейнери и всякакъв тип саморазтоварващи се превозни средства, включително и за гондоли.
Винилните платове, които използваме са с дебелина до 980 г./ кв.м. и са произведени от водещи европейски фирми с високо качество и на конкурентни цени.
Непосредствената близост на цеха за брезенти с основното производство дава възможност преди изработването на покривалата да се направят и следните трансформации на стандартните надстройки:
надстройка за раздвижни /плъзгащи/ странични завеси от двете страни /двустранна щора/
надстройка само за раздвижен таван
надстройка за странични завеси и раздвижен таван /тристранна щора/
изработване и монтиране на заден панел с две задни врати за всички марки полуремаркета – Schmitz, Krone, Koegel, Schwarzmueller, Humbaur и др., ремаркета и автомобилни надстройки, съобразени с вида на каросерията / стандартна, двустранна или тристранна щора/По време на изработването на брезентовото покривало, фирмата може да извърши и следните ремонти:
ремонт и уякчаване на съществуващата надстройка
ремонт на шаси и дървен под
ремонт на спирачна система на ремаркета и полуремаркета
ремонт на ел. система на ремаркета и полуремаркета
Ремонт и реконструкция на употребявани зърновози и превозни средства за селското стопанство
Ремонт и реконструкция на ремаркета за селското стопанство, ремаркета за трактор, самосвални ремаркета, самосвали полуремаркета
Ремонт на самосвали, гондоли, легени, резервни части за самосвали.
Реконструкциите на употребявани зърновози и превозни средства които могат да се използват за зърновози се извършва след уточняване на изискванията на клиента.
Изграждането на допълнителни надстройки над съществуващите с цел увеличаване на обема
Изграждане на метална покривна конструкция с брезентово покривало.
Монтиране на шнекови устройства и изграждане на система за управлението им.
Реконструиране на самосвали зърновоз с шнек.
Mонтаж на нови надстройки върху стари автомобили
Фирмата разполага и със специализиран цех и добре обучен персонал за изработване на брезентови покривала за автомобили, ремаркета и полуремаркета.
Цехът е оборудван с високопроизводителни специални машини и съоръжения за разкрояване, съшиване, подгъване, високочестотно заваряване на PVC платове. Фирмата изработва покривала във всичките им разновидности – покривала за ремаркета и полуремакета с или без митническа годност,с или без рекламни надписи; за високообемни ремаркета и полуремаркета, системи с покривала за самосвали, контейнери и всякакъв тип саморазтоварващи се превозни средства, включително и за гондоли.
Винилните платове, които използваме са с дебелина до 980 г./ кв.м. и са произведени от водещи европейски фирми с високо качество и на конкурентни цени.
Непосредствената близост на цеха за брезенти с основното производство дава възможност преди изработването на покривалата да се направят и следните трансформации на стандартните надстройки:
надстройка за раздвижни /плъзгащи/ странични завеси от двете страни /двустранна щора/
надстройка само за раздвижен таван
надстройка за странични завеси и раздвижен таван /тристранна щора/
изработване и монтиране на заден панел с две задни врати за всички марки полуремаркета – Schmitz, Krone, Koegel, Schwarzmueller, Humbaur и др., ремаркета и автомобилни надстройки, съобразени с вида на каросерията / стандартна, двустранна или тристранна щора/По време на изработването на брезентовото покривало, фирмата може да извърши и следните ремонти:
ремонт и уякчаване на съществуващата надстройка
ремонт на шаси и дървен под
ремонт на спирачна система на ремаркета и полуремаркета
ремонт на ел. система на ремаркета и полуремаркета
За повече информация
http://furgoni.wordpress.com
http://remarketa.wordpress.com
http://www.bmd-dobrich.com/
Специално за DINO412
Прилича ми много на "Гара Бов"- условията са същите.
Единствено Краз оцелява там на табана. Но за експорта си принуден да влизаш с гондолата.
(http://furgoni.files.wordpress.com/2012/01/poluremarke.jpg)
Зимата ремонтирахме това полуремарке, стана като ново... :)
За повече информация :
Тел: 058 605 567
9300 Добрич ул.Калиакра №66
Е-mail: office_bmd@mail.bg
WEB: www.bmd-dobrich.com
http://furgoni.wordpress.com
http://remarketa.wordpress.com
Остров Борнео, добив на въглища , товар 180-220тона,широчина на ремаркето 3 метра, товар на тандемният диференциал 35тона, , пробег на гумите 14дни
Цитат на: svet4o - Петък, 30 Март, 2012, 15:02:41
(http://furgoni.files.wordpress.com/2012/01/poluremarke.jpg)
Зимата ремонтирахме това полуремарке, стана като ново... :)
За повече информация :
Тел: 058 605 567
9300 Добрич ул.Калиакра №66
Е-mail: office_bmd@mail.bg
WEB: www.bmd-dobrich.com
http://furgoni.wordpress.com
http://remarketa.wordpress.com
Колко му е тарата и размера между осите
Има ли начин да се разтоварва гондола при малък страничен наклон, без да се обърне? Примерно денивелация от 20-30 см.
20-30см въобще не е малък наклон.
Процентното изражение за наклон е 1м. височина наклон на 100 дължина дава 1% наклон.
В темата има клип за гондола "Тонар" и в характеристиките е описано - не повече от 3% страничен наклон.
Има цяла технология за изпитване на устойчивостта на гондолите при разтоварване.
Иначе има начин -подлага се матерял от долу по по-ниската част или с други думи ако можеш се качваш върху купчината на разтоварилият преди теб.
Друг вариант е сам да си подсипеш матерял, като първо повдигнеш малко (колкото да отвори капака) и после стъпиш върху изпадналият матерял. Иначе на лопата трупаш купчинка за да нивелираш.
Третия вариант е да си носиш дървени гредички и летвички и да подложиш под гумите от ниската страна.Едно време колегите с гондолите така правеха.
Да ти кажа опитвал съм и аз варианта с гредичка, но винаги си я затрупвах като разтоварвам...по много товарех.
Гредичките се връзват със синджир за гондолата и си ги изтегляш с камиона.Но пак понякога някоя дава фира.
;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)
Цитат на: dino412 - Понеделник, 09 Април, 2012, 20:09:07
Гредичките се връзват със синджир за гондолата и си ги изтегляш с камиона.Но пак понякога някоя дава фира.
Това с връзването е стар номер за потегляне при наклон. Влачиш ги до равното и там си ги прибираш.
А ако пренасяме пръс през зимата и една част от нея замръзне в най-предната част на гондолата, при разтоварване как може да я свалим ? Същата тази пръс , при малък страничен наклон ще разлюлее ремаркето и може да обърне композацията. Как да се справим в такава ситуация ?
На ръка, с лопатата
Цитат на: kkkvd-Krasimir Todorov - Петък, 13 Април, 2012, 15:33:07
На ръка, с лопатата
Това добре и така ще го свалим , щом ни се плаща да караме и доставяме, но без да се вдигне коша неможе да знаем дали нещо е замръзнало и ако е само от едната страна и обръщането ни е в кърпа вързано :( . Има ли начин да се спасим от такова обръщане или как се действа в такава ситуация ?
Гондола не стоварва в наклон или ако има се изравнява по описаните начини.
Пръст не се кара с гондола , кал глина и такива работи си има самосвали. Легена е по-малък и са по-устойчиви, влизат и излизат от всякъде.
Ако замръзне нещо в легена и е равномерно разпределено няма да те обърне.
Имало е случаи на замръзнал товар в легена и стоварване на лопата.
При мен най-страшното (бе то много е имало) беше когато замръзна само от едната страна, но дори и тогава си вдигнах легена без проблем. Когато потеглих за да изпадне всичко ми се изправи косата видях как едната страна се опитва да се отлепи от земята.Пуснах легена и паркирах в обратен наклон, там вдигнах легена отново да го пече слънцето по обяд.
Това с обръщането не е толкова лесно ако си наблюдаваш легена.
Ако си"специалист" и вдигаш на усет .... Видях в самоков един такъв да обърне Мадарка с баластра и то през лятото.
Точно за такива случаи Камазите си имат подгряване на легена.
Самосвалите са за земя, гондолите за пясък и филц(фракция) никой няма да е очарован зимата да му докараш мокър пясък или замръзнал на буци... някои фирми даже може да върнат материала обратно.
При мен товарите са основно меден концентрат и пепелина и двата лепят много затова постиляме наилон или оризови люспи и пак гледаме гондолата да е наравно иначе риска от обръщане е голям
Цитат на: Mandor - Събота, 14 Април, 2012, 08:26:58
Точно за такива случаи Камазите си имат подгряване на легена.
Много са самосвалите,които имат подгряване.Това с изгорелите газове през легена е открито много преди Камаза да се пръкне.Зимата замръзва и залепва всякакъв товар,аз съм копал пясък,фракция,каквото се сетиш.Пръста най-лесно залепва особено ако е мокра.Затова се вдига легена само в равно,защото и в най-малкия наклон остане ли от едната страна товар самосвала се обръща толкова лесно колкото и гондолата.
А ми какво ще направите ако товара е на едната страна (има и такива фадромисти които немогат да се научат да товарят)
Качваш се и с лопатата подравняваш. Малко трудно и мръсно, но след това е безопасно.
А за въпроса ми за залепването на пръс по едната страна на гондола питах, защото скоро го видях с очите си. Разтоварваха пръс с гондоли и на едната нещо се разлюля. Шофьора изкочи от кабината и избяга на далеч. Друг водач от камиона, които щеше да разтоварва след него се качи в кабината му и пусна коша. После разбрах , че пръста замръзнала от едната страна . Бяха 8 камиона и шофьорите им се качиха в гондолата и почнаха да ровят с лопатите. После изсипаха товара. Случайно минавах и видях какво се случи.
А дали ще е полезно, ако от страната където е залепната пръс , така да се нагласи влекача, че да послужи за като странична опора? Да не е под права линия влекача и гондолата , а да е под тъп или прав ъгъл композицията?
ЦитатА дали ще е полезно, ако от страната където е залепната пръс , така да се нагласи влекача, че да послужи за като странична опора? Да не е под права линия влекача и гондолата , а да е под тъп или прав ъгъл композицията?
Абсурд!!
Изхождай от мисълта ,че легена е на ТРИ опорни точки когато разтоварва.
И ако завиещ влекача -лафета става като люлка щом влекача е под ъгъл(той се люлее само напред и назад когато си с права композиция).
Дори когато е на 90ГРАДУСА гондолата може да се обърне, дори на равно при високо вдигнат леген и товар в него.
Малко са хората и гондолите , които не ги е страх да разтоварват на 90градуса.
Когато товара е на криво се практикува повдигане на ремаркето подобно на това в наклон, и следене на легена.
Щом легена се движи вертикално и не е наклонен няма проблем за разтоварване.
Цитат на: kobrata-kalugerovo - Неделя, 15 Април, 2012, 10:05:41
А ми какво ще направите ако товара е на едната страна (има и такива фадромисти които немогат да се научат да товарят)
Търсиш обратен наклон или с лопата подравняваш.А може да накараш и фадромиста с кофата да бутне товара малко.
Ще си го попитам да въртя лопатата... Директно я връчвам на фадромиста, да се е научил да кара фадрома. От мен се иска да карам, а не да изравнявам след него. Ако пък е толкова опасно да се движа, просто им казвам да се погрижат да е равно, сядам и си пускам хоризонт, да слушам новините. Точно никога няма да подравнявам след фадромиста. И ви съветвам да не ги учите.
Както ми се е случвало на групаж да отказвам да тръгвам, докато на поредния адрес не ми наредят товара както мен ми харесва. Мотокариста испански тарикат говори нещо, аз му казах както аз си знам, че камиона не мърда докато не се натовари правилно и ме прередиха.
И както си питам ушите да въртя палетарката, който има стока да си я товари и разтоварва, от мен се иска да я закарам и да разкрия ремаркето, както им е удобно. С палетарката работя ако ми е кеф да се размърдям, но кажат ли ми... изрезвам ги на момента.
Даде ама с фадромиста сте колеги , и ако иска винаги може да те преебе.
Просто няма да те натовари или ще малко или много или назад или напред , да не говорим , че ако ти тресне една кофа от високо може да ти счупи камиона, или да го няма въобще да те натовари, или да натовари другите преди теб, пък после е обедна почивка, или да ти каже материала е малко и ще чакаш 2-3 часа.
Фадромистите по принцип са с три топки.
Стига ли сме до бой почти но това не решава нищо, по-добре да му намигнеш и да ти свърши работа от колкото да се караш , защото си по няколко пъти на ден при него.
Отделно има кариери, в които даже той зарежда с суровина машината и ако не я зареди за теб няма материал....
От кога па сме колеги с фадромиста, това че сме на един обект не ме прави колега с него, айде всеки да си гледа работата.
Ако ме натовари накриво - ще ме изравни. Ако тръсне отвисоко и строши камиона, ще го плати шефа му. Това минава малко за саботаж на работния процес. Не им сваляй толкоз шапка на тия готованци, още не се е намерил фадромиста или мотокариста да излезе наглава с мене.
Аз пак им се усмихвам и си говориме, но сгафи ли, нема аз да му оправям аз грешките с лопатата.
Единственото което е гадно и нищо не можеш да направиш, е да станеш на рампа и да не искат да те разтоварват... но това не е по моя вина, само докладвам за ситуацията и тва е, не мога да споря.
Точно сте си колеги с фадромиста.Имаше един бай Ицо на Студена на кариерата сега не знам дали е още там.По принцип е кадърен фадромист,ама е на моменти и като му превърти шайбата си прави квото иска.Аз един път му теглих една,защото удари легена с кофата,а следващата я изсипа между легена и кабината.Извода е да не се заяждаш много с тях,че са гадно племе понякога.
Далече си от гондолажиството... ако поработиш ще свикнеш.
Там не е като да пътуваш на вънка , изграждат се постепенно някакви отношения и винаги си помагаме.
Ако затънеш примерно на кариерата, или пътя е много лош , кой мислиш е човека , който ще ти помогне да те измъкне или оправи пътя?
Това не му се заплаща и не му се рентира за горивото.
Кой ще скрие материал в някоя дупка и после ще го изрови когато дойдеш ти, за да те натовари?
Тука се говори за постоянна всекидневна работа. ;)
Това е вярно, отскоро карам гондола, докато сменявам фирмата, за кратко съм (надявам се). И погледнато от тая страна, да, фадромаджията ще ме дръпне... прав си.
Все пак не съм много склонен да им пускам ресто, като ме натовари криво ще ме изравни. нема да рина с лопата я. Пък ако изръси върху кабината примерно, счупи нещо, удари гондолата.. не е моя вината, да се оправя.. ;)
Онзи ден в мината в Перник ми вика фадромаджията да сляза долу, до забоя... Мислиш ли, че слязох?
Казах му байка, тва не е танк, ако ще ме товариш товари, ако не да звъня на шефа... и си ме натовари, без да сбърка никъде, нито удари гондолата, нито посипа по камиона, всичко беше точно. Въпрос на отношения от ден 1-ви. Пак казвам, всеки да си гледа работата. Неговата е да товари правилно, моята е да карам правилно. Всичко друго е на лична основа - тоест непрофесионално.
Ресто пускам само на катаджия и даяджия, що нема как...
За него не е проблем да бутне малко , да натисне или друго.
Никой няма да ти откаже това.
Е не си слизал долу щото толко си можеш. :D
Нищо ще се научиш.
Хаха... да бе :-) аз мога, ама не ща... На мен ми е казано къде се товари, що да си скапвам камиона, като може той да слезе да гребне и да се върне.
Карай, това не важно. Аз просто дадох идея, ама вие не ми обръщайте внимание. В крайна сметка, който пък иска да върти лопатата, негова си работа.
Аз верно съм се научил и на лекото де. С хладилничето само с дясна ръкавица работиш, с новите дрешки... Не че не съм работил и в смрадта, на 6 осен хенгер слънчоглед... Там как се върти лопата и как се гази слънчогледа да се уплътни... кога нема начин се налага. Бях свалил 20 кила за 1 месец. Фитнес! Сега и не съм на тия годинки, шкембето ми тежи да върша на некой работата.
Няма сърдене баце, всеки си знае за него си.
Цитат на: kkkvd-Krasimir Todorov - Неделя, 15 Април, 2012, 16:52:50
Това е вярно, отскоро карам гондола, докато сменявам фирмата, за кратко съм (надявам се). И погледнато от тая страна, да, фадромаджията ще ме дръпне... прав си.
Все пак не съм много склонен да им пускам ресто, като ме натовари криво ще ме изравни. нема да рина с лопата я. Пък ако изръси върху кабината примерно, счупи нещо, удари гондолата.. не е моя вината, да се оправя.. ;)
Онзи ден в мината в Перник ми вика фадромаджията да сляза долу, до забоя... Мислиш ли, че слязох?
Казах му байка, тва не е танк, ако ще ме товариш товари, ако не да звъня на шефа... и си ме натовари, без да сбърка никъде, нито удари гондолата, нито посипа по камиона, всичко беше точно. Въпрос на отношения от ден 1-ви. Пак казвам, всеки да си гледа работата. Неговата е да товари правилно, моята е да карам правилно. Всичко друго е на лична основа - тоест непрофесионално.
Ресто пускам само на катаджия и даяджия, що нема как...
Колега такиви дето се правят на отворени при нази неварвят но това е друга тема
Здравейте!Значи ас процедирах по следния начин-като се наместя за товарене качвам се на кабината и гледам и показвам ако е необходимо,вярно ставам малко в прахоляк ама съм натоварен като хората и после не прехвърлям един кубик пръст на ръка.Съгласете се че с тез новите и доста високи камиони и с някоя по нисички фадрома понякога не от лошотия ,а просто фадромиста не може да види как те е натоварил.
Гледа се първият път после си знаеш стоката(фадомиста), а за прехвърляне и дума не може да става. Не съм прехвърлял товар никога заради опасност от обръщане.
Когато сложиш брезента си виждаш как си натоварен, после си паркираш със задната гума на по високо от едната страна и стоварваш. Въпроса е да си следиш легена. Ако се измести или изкриви -пускаш паркираш пак и тогава пак гледаш. така до като опознаеш наклоните на мястото, на което разтоварваш.
С времето само като погледнеш мястото вече знаеш как да паркираш и от къде да повдигнеш ремаркето за да върви право легена.
Разтоварвал съм в наклони , скършен на 90градуса (тръгва на скорост със спирачка да влачи ремаркето) дори на три гуми съм разтоварвал.
Идеята е да си гледаш легена -той показва дали ще стовариш.
Цитат на: kobrata-kalugerovo - Неделя, 15 Април, 2012, 21:20:48
Колега такиви дето се правят на отворени при нази неварвят но това е друга тема
Преди малко беше писал "Колега много си прав" сега пък друго
Последно прав ли съм или отворен ;D
По принцип за товаренето,фадромиста гребе една кофа,вдига я и ти трябва да се мушнеш под нея.Демек,където му е удобно на него да те товари,а не аз нема да идем там,защото така ми е кеф.За мината Бела Вода ли говориш в Перник,аз там съм джиткал 3 месеца самосвал.Фадромистите са печени там един до кантара се разкарва с половин кофа да ме дотовари.Какво си го направиш,такова ще си го сърбаш.
Цитат на: pumix - Понеделник, 16 Април, 2012, 00:38:20
По принцип за товаренето,фадромиста гребе една кофа,вдига я и ти трябва да се мушнеш под нея.Демек,където му е удобно на него да те товари,а не аз нема да идем там,защото така ми е кеф.За мината Бела Вода ли говориш в Перник,аз там съм джиткал 3 месеца самосвал.Фадромистите са печени там един до кантара се разкарва с половин кофа да ме дотовари.Какво си го направиш,такова ще си го сърбаш.
Обяснено му беше ,но всеки сам си решава.
Цитат на: dino412 - Вторник, 24 Април, 2012, 23:01:19
Баце интересен метод ,ма аз ша питам.
Та въпроса ми е ,дали ги връзват дараците,че на ръчна ако е кат мойта никъв шанс при такъв наклон дарако си седи мирен ,разтоварил се е и той у бункеро барабар с товара.
??? ??? ??? ??? ???
Връзват ги.
От ръчната се изисква да задържа до 16% наклон ....Това колко е според теб?
Цитат на: loshdancho - Сряда, 25 Април, 2012, 00:27:58
Връзват ги.
От ръчната се изисква да задържа до 16% наклон ....Това колко е според теб?
Па знам ли бая байр ми иде къде финало,аз с тез проценти у наклоните съм скаран ,а и пак ша питам до кви проценти наклон дарако мое да бръмчи по байро ?
Цитат на: loshdancho - Сряда, 25 Април, 2012, 00:27:58
Връзват ги.
От ръчната се изисква да задържа до 16% наклон ....Това колко е според теб?
Цитат на: Бригадира - Вторник, 24 Април, 2012, 23:17:25
Баце интересен метод ,ма аз ша питам.
Та въпроса ми е ,дали ги връзват дараците,че на ръчна ако е кат мойта никъв шанс при такъв наклон дарако си седи мирен ,разтоварил се е и той у бункеро барабар с товара.
??? ??? ??? ??? ???
За връзване незнам.Но отзад зад ремаркето доколкото Ми е известно има като спънка да ни се връща назад.Иначе мойто камион с ръчна спирачка отдавна е скаран.
Цитат на: Бригадира - Сряда, 25 Април, 2012, 06:36:15
Па знам ли бая байр ми иде къде финало,аз с тез проценти у наклоните съм скаран ,а и пак ша питам до кви проценти наклон дарако мое да бръмчи по байро ?
За всеки дарак са различни проценти.Зависи от магаретата у моторо предавки у скоростна кутия и дифа.Тия де много бягат не мое да се катерат.Говорим при еднакви броеве магарета.
Здравейте колеги,
интересна тема сте подхванали. Та за изсипването на 90гр. според мен всичко зависи от гондолата със Зорзи 28куб никви ядове, но със Стас 55куб големи ;D така мисля аз от опит. Друг фактор е и мястото за изсипване какво позволява. Примерно на възела на Хидрото но гара Искър да разтовариш в клетката редовно на 90гр без пуснати възглавници красота, диференциала на метър от земята кабината на 50см от гондолата и те така на кой колкото му стиска :o
п.п. До колегата Лошданчо много здраве на Асен, разбрах че се познавате от друг пост в сайта.
Успех, здраве и лек път ;)
Мерси, мерси...!
Там на Хидробетон имам 3год с гондола...
Изсипвал съм на 3-колела във въздуха, страхотия не е за приказване.
Но за мен най-лесната и хубава работа си остава гондолата(стига да ти плащат добре).
Локален превоз, обедна почивка, работа от 8-до5 часа, сандък нямаш , не спиш в камиона, не търсиш адреси, и т.н.
Но всяко едно хубаво нещо все някога....свърша.
С носталгия гледам назад :'( Студена, Стефаново и т.н. Добре платена мисля вече не е, а дали имат работа с тази криза в строителството???
Няма работа а заплащането е на 50% от това което беше.. За какво да стоиш без пари.
Превоз на памук.
Точно на такова разтоварване бях свидетел в Солун. Продължи към 10-15 мин.
За пръв път виждам самосвал да изсипва по този начин.
;)
(http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/526273_413515098673055_967449665_n.jpg)
Ай ай това скоро няма да тръгне. По подобен начин се товареше на Балша ама седиш и гледаш кога ше се напълни и махаш на оператора да спре.
Разпорих една гума като катерих до върха на една кариера, но още държи товар от 36 т на дълги разтояния. Китайска гума :(
Цитат на: Rammbon - Понеделник, 28 Май, 2012, 22:14:01
Разпорих една гума като катерих до върха на една кариера, но още държи товар от 36 т на дълги разтояния. Китайска гума :(
А не те ли е страх от колегите ДАИ
Цитат на: Rammbon - Вторник, 29 Май, 2012, 21:33:34
Нали сме колеги :))))
Колеги но подобре да те не срещат
Колеги,колеги то ....колко колеги и оставаш :o!!!
Цитат на: Rammbon - Понеделник, 28 Май, 2012, 22:14:01
Разпорих една гума като катерих до върха на една кариера, но още държи товар от 36 т на дълги разтояния. Китайска гума :(
Явно теловете са останали здрави,но ще ръждясат след време и ще останеш изненадан в един момент.....
Цитат на: loshdancho - Събота, 02 Юни, 2012, 23:40:25
Явно теловете са останали здрави,но ще ръждясат след време и ще останеш изненадан в един момент.....
Или ще стане за резервна или ще я вкарам вътре , да не я гледат джедаите. А докато ръждясат теловете, се надявам поне да я износя на 50% или да я изтъркам. Има няма едни 5-6 месеца.
Колкото и да ти е страно, тази гума подлежи на ремонт(частичен регенерат и вулканизация) друг е въпроса дали си струва, защото цената не е малка.
Колега колко хил минаваш с китаики при мен с Фиренца около 60 хил после шарем и още 6 доколкото знам китаика за регенерат нестава незнам защо И колко ти е тарата та возиш 36 тона
Зависи къде се карат. По кариери и 10000 не изкарват , а се разпадат, късат, хвърчат парчета като се катерим по скалните кални пътища. За шосе на 50 000км се започва една игра с машинката за шарки. Цената им е 400лв чист, ДДС-то фирмата играе с него. А иначе руските на Кама издържат и до 120000км на ремаркето, но само за BG. На вън камионите пътуват с други европейски гуми.
Тарата ми е 13860кг.
Има ли значение колко ти е тарата когато брутото е над тотала
;) ;) ;) :D
Кобра,кой звяр караш,ендурото или пистака? ???
Цитат на: valzar - Петък, 13 Юли, 2012, 18:15:31
Кобра,кой звяр караш,ендурото или пистака? ???
Вече 5год Актроса ми храни семеиството и сам доволен
Е как няма Трактросчо е пИрфектен за тая работа. ;)
Кобра,този самосвал на снимката(ДАФ-ЦФ) има ли кантар в кабината?
Цитат на: valzar - Неделя, 15 Юли, 2012, 19:01:49
Кобра,този самосвал на снимката(ДАФ-ЦФ) има ли кантар в кабината?
Такива екстри нямат
Специаен клип за Годжи, защото разбрах,че обича да откача и закача... Има гондоли и за теб. ;)
Леле толкова тренировки за 2 колички чакъл. Това пак върха на инженерната мисъл ::)
Колеги има ли някъде Актрос, гондола с 30 тона да дава разход 34, че имам проблем с шефа вика, че го крадна.
Цитат на: kobrata-kalugerovo - Четвъртък, 06 Септември, 2012, 15:11:10
Колеги има ли някаде Актрос гондола с 30 тона да дава разход 34 че имам проблем с шефа вика че го крадна
Има, 16 часа работа на мотора на празен ход, без камиона да се движи.
Цитат на: kobrata-kalugerovo - Четвъртък, 06 Септември, 2012, 15:11:10
Колеги има ли някаде Актрос гондола с 30 тона да дава разход 34 че имам проблем с шефа вика че го крадна
Долу горе нормален ми се вижда разхода. Ама те всички шефове тъй викат, тъй че кради го та да знаеш поне що го казва. Иначе много си зависи от маршрута и най- вече посоката в която си пълен. Ако продължава да бърбори качвай го и го засичайте. Пък ако е толко инат друг колега да се качи и с него да засече.
Цитат на: kobrata-kalugerovo - Четвъртък, 06 Септември, 2012, 15:11:10
Колеги има ли някъде Актрос, гондола с 30 тона да дава разход 34, че имам проблем с шефа вика, че го крадна.
зависи къде караш, ама като цяло може и по-малък да иска.
Как се нивелира камион на хидравлично окачване..... с бутона, нема да слизаш, да подлага, и темподобни щуротии.
Цитат на: kobrata-kalugerovo - Четвъртък, 06 Септември, 2012, 15:11:10
Колеги има ли някъде Актрос, гондола с 30 тона да дава разход 34, че имам проблем с шефа вика, че го крадна.
Баце ко му се косиш бре,кат мое си го кара под 34 да не дреме ми да се лови.
След замера страстите се успохоиха -пълно пълно 38 ;)
Цитат на: kobrata-kalugerovo - Петък, 28 Септември, 2012, 20:52:41
След замера страстите се успохоиха -пълно пълно 38 ;)
:( Иде зима,оидееме на 42 и тогаз ко праим?
Цитат на: kobrata-kalugerovo - Събота, 29 Септември, 2012, 18:54:16
У дома
Оно па верно ,кюмуро и солта са си ги заплюли.
Споки че връткат магистрали таз зима,че се маааааа сипица и фракция не бой са,само фадромата да мое да ги поразкърти де.
Колеги,има ли някой от вас който да е работил в екометал инженеринг? :)
Има неща в занаята, които направо пазбиват, ето това е казва чове да си разбира от занаята.
Ехххх с тия самосвали къде ме върнахте чак 2004-5 година!!!
Тогава карах един четири осен МАН1 пък от лакомия за тон/километър му бях закачил и ремарке,още ме боли кръста!!! ;D ;D
Колеги може ли малко инфо, за Вижън Транс? Заплата работно време и т.н. Благодаря! :)
Използвай главни букви, където е нужно!!!
Колеги някоѝ возил ли е силаж
Цитат на: scaniaR420 - Понеделник, 31 Декември, 2012, 12:38:27
Колеги някоѝ возил ли е силаж
Бъди по-конкретен- какво те интересува.
Силажът залепва ли и как се разтоварва с гондолата? Има ли нещо специфично?
Не залепва.Ако си с врити и нямаш шпригли (прегради)товари колкото искаш,ако си с капак товари отгоре да е равно не повече,защото пада всичко на веднъж опре ли горе на капака ти се виждаж в приключение (и мерси за бризентите)
Един познат приспособи на гондолата си в задния край стабилизатори от кран Камаз .Трябва да ги снимам някой път и да я покажа . :) Нема обръщане !
Нашите си имат фабрично такива стабилизатори, но в случай на обръщане пак ни може да я спаси. Говоря от опит, защото на едната гондола ги бяха пуснали и все пак стабилизатора се счупи на две :D Ако го намеря някъде по склада ще го снимам :D
Ето снимка на стабилизатора. Извинявам се, че не е с добро качество, но снимката е изрязана :( :)
Една руска гондолка ....60 тона тотал.
Който може да превежда.... Аз стигнах до 160тона и се отказах!
(http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/c38.0.403.403/p403x403/537830_269485176512199_1429678025_n.jpg)
Карал е пясък 160 тона, моста е бил разчетен за до 55 тона !!!
Аааа, не си го превел правилно 160 тона...ама тотал, а моста е бил разчетен до 55тона .....шофьора е задържан....
Казаха "estimated" - "по преценка" е карал 160 тона пясък.
Много бе!!!!!!!!
160 тона разделено на 1.5 колкото е относителното тегло на куб/м прави 107 куб/м..... няма как да е вярно.
Ако сложиш тара 20-25тона(влекача е три мостов) ремаркето на двойни гуми...излиза , че чисто е към 130-140 тона!
Ясно. ::)
Ха ето го и поглед от близко. :o
(http://furgoni.files.wordpress.com/2013/04/samosval11.jpg?w=550)
(http://furgoni.files.wordpress.com/2013/04/samosvali1.jpg?w=550)
НОВО ! Българско производство на самосвални надстройки с тристранно и едностранно разтоварване за автомобили от лек, среден и тежък клас в БМД Добрич !!!.
http://furgoni.wordpress.com/2013/04/08/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B8%D0%B7%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE-%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D1%81%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D0%B8-%D0%B2-%D0%B1%D0%BC%D0%B4/
Извинявай, но не съм видял Волво, Мерцедес, Скания или МАН с такава надстройка.
Цитат на: pumix - Неделя, 15 Април, 2012, 00:18:35
Това с изгорелите газове през легена е открито много преди Камаза да се пръкне.Зимата замръзва и залепва всякакъв товар,аз съм копал пясък,фракция,каквото се сетиш.Пръста най-лесно залепва особено ако е мокра.Затова се вдига легена само в равно,защото и в най-малкия наклон остане ли от едната страна товар самосвала се обръща толкова лесно колкото и гондолата.
Виждал съм го в Германия на влекачи със самосвална хидравлика,ама на тях им е по-лесно защото повечето влекачи са 4х4.
ЦитатВиждал съм го в Германия на влекачи със самосвална хидравлика,ама на тях им е по-лесно защото повечето влекачи са 4х4.
Само не схванах,какво общо има това с 4х4?Я обясни малко като за малоумен,че нещо не те разбрах.
Цитат на: highwaynomad - Неделя, 17 Март, 2013, 21:56:58
Карал е пясък 160 тона, моста е бил разчетен за до 55 тона !!!
А представяте ли си какъв кантар има,мене на Негован ме сваляха след 62 тона да си гребне багериста малко да стана под 60 тона да може да ме измерят коректно,ама това е когато е много мокър пясъка!!! :)
Цитат на: Люси - Понеделник, 20 Май, 2013, 19:18:39
А представяте ли си какъв кантар има,мене на Негован ме сваляха след 62 тона да си гребне багериста малко да стана под 60 тона да може да ме измерят коректно,ама това е когато е много мокър пясъка!!! :)
Тогава се товари на кубик.
Цитат на: Люси - Понеделник, 20 Май, 2013, 19:18:39
А представяте ли си какъв кантар има,мене на Негован ме сваляха след 62 тона да си гребне багериста малко да стана под 60 тона да може да ме измерят коректно,ама това е когато е много мокър пясъка!!! :)
Извинявам се за спама, който може би ще направя, но не съм карал пясъци. Чувал съм че като е мокър пясъка е по тежък от абсолютно сухия пясък. Теорията която са ми обяснявали е че когато е влажен, частиците се обмокряли и остава доста по-голямо пространство между частиците, а водата е в пъти по лека от пясъка.
Карал съм няколко пъти баластра, но не съм имал възможност да сравня кога, колко тежи, понеже сме товарили на определен тонаж, а не докато се напълни камиона.
Аз от старите самосваладжии съм чул че сухия пясък бил много по-тежък от мокрия,но от моята малка кариера като самосваладжия не съм останал с такова впечатление,според мен мокрия пясък тежи повече!!!
Понеже ме пращат командировка на Тецовете в Гълъбово да ме светнете как е положението
Цитат на: Люси - Вторник, 21 Май, 2013, 15:01:19
Аз от старите самосваладжии съм чул че сухия пясък бил много по-тежък от мокрия,но от моята малка кариера като самосваладжия не съм останал с такова впечатление,според мен мокрия пясък тежи повече!!!
Точно така, просто при мокрият пясък, няма въздух между песъчинките. Та за това е по тежък и когато легена е плътен се сбива и утаява , а водата избива отгоре(което е "доста приятно" за транспортиране).... сухият е 1.4-1.5тон/куб.м. а мокрият започва от 1.5тон/куб.м. и стига до 1.7тон/куб.м. че в някой случай и повече.
Ето ти да се види какво означава мокър пясък когато се сбие и заравни.
Снимката е на един колега.
Е чак толкова мокър е много лошо,на мен ми се е случвало 2-3 пъти да возя такъв пясък и докато го закарам от Негован до Обеля и половината леген е празен всяко спиране на светофара ти затрупва гумите не може да тръгнеш!!! ;)
Чак толкова мокър не сме карали до сега. При нас се вади баластра от Дунава и стои доста време и може да се каже че е земно влажен. Имам предвид земно влажния пясък че е по-лек от абсолютно сухия пясък, щото ни се е случвало да возим и абсолютно сух (докато го сипват се вдига голяма пошилка). Хоросана като се вози става така сбит като на снимката и после много трудно се разтоварва.
За теченето по светофарите е важно колко са плътно затворени капаците. Баща ми караше една мадарка със зяпащи от свякъде канати и доста изтичаше, имахме и няколко газки. Първата със заварени канати и не течеше, а следващата я вземахме чисто нова и при добра подръжка не до последно не сме имали проблеми и с нея.
.
http://vbox7.com/play:8b7e0033ef
Цитат на: boby1105 - Четвъртък, 28 Февруари, 2013, 22:36:35
Един познат приспособи на гондолата си в задния край стабилизатори от кран Камаз .Трябва да ги снимам някой път и да я покажа . :) Нема обръщане !
Това със стабилизаторите не е задължително, ако ти не знаеш какво правиш нищо не може да ти помогне.
Да се включа и аз в темата въпреки, че малко не съм подготвен от към снимки.
Ето това карахме края на миналата година в Галисия.
Гондолите бяха бракувани и захвърлени не зная на колко години са така и не погледнах. Може би мой набор :) но бяха идеални за тези камъчета. За разтоварване също бяха много стабилни на няколко пъти ми се случваше да се заклещат 2 камъка отпред но не се обръща само веднъж се наклони доста опасно та се наложи бързо да пусна. Както е написал колега по-горе важното е да се гледа банерата докато се разтоварва.
А тук се счупи стрелата на багера ( или там както се казва) и се стовари върху гондолата ми. Ресорът се беше извил на обратно, но удържа :)
За пясъка дето сте писали по горе от опит мога да кажа, че сухият пясък е по-тежък от мокрия.
До всички колеги и най вече тия със самосвали и гондоли от една седмица има кантар на АПИ на бензиностания Шел Пловдив на АМ Тракия посока София товарете разумнно
Цитат на: loshdancho - Вторник, 21 Май, 2013, 20:01:15
Точно така, просто при мокрият пясък, няма въздух между песъчинките. Та за това е по тежък и когато легена е плътен се сбива и утаява , а водата избива отгоре(което е "доста приятно" за транспортиране).... сухият е 1.4-1.5тон/куб.м. а мокрият започва от 1.5тон/куб.м. и стига до 1.7тон/куб.м. че в някой случай и повече.
Ето ти да се види какво означава мокър пясък когато се сбие и заравни.
Снимката е на един колега.
Е тука вече си в голяма грешка.
Водата също влиза в уравнението кубик/тон.А въпроса е един кубичен метър колко тона е.
Водата е с по-малко относително тегло от пякъка а заема определен обем (не малък видно от снимката).От тук идва и по-лекото тегло на мокрия пясък в един кубичен метър.По-малко пясък за сметка на по-леката вода.
При зърното е същото положение обратно на логиката че водата е с по-голямо относително тегло от зърното.Защо? Защото зърното с висока влага набъбва и стават по-малко зрънца в еденица обем и от там и относителното тегло (тон в кубичен метър) е по-малко.
Въобще не съм в грешка, след 10 годин по кариерите съм го изпитал. Водата не влиза в зрънцата, а между тях, като изтласква въздуха и попълва свободното място. В 25 кубикова гондола се събират максимум 45 тона сух пясък с връх . А мокър, когато е в свободноразливна консистенция 47тона равна.
Най-тежка е мократа баластра. Плътността и е като на бетон стига до 2.3тона на кубик.
Направи един опит като напълниш една чаша с сух пясък до ръба, после я премери колко е тежка и след това я сложи внимателно под чешмата да поеме вода. Ще видиш, как се сбива самият пясък и колко вода е поела после пак на кантара.
Когато пясъка, пръста, или скалата не е разрохкана, обема е по малък. Когато се изкопае и това я разрохка се умножава по 1.3 за да се види реалният обем разрохкан материал. ако вода влезе в материала го сбива обратно.
Тоест 1куб/м преди да се изкопае , след копаенето става 1.3куб/м ако го намокриш обилно така че да тече вода от материала може да стане пак 1куб/м. и точно това се вижда на снимката на самосвала долу.
(http://www.driver-bg.eu/index.php?action=dlattach;topic=832.0;attach=5983;image)
Радост за окото и душата .
Цитат на: dino412 - Събота, 26 Април, 2014, 17:06:29
Е тука вече си в голяма грешка.
Водата също влиза в уравнението кубик/тон.А въпроса е един кубичен метър колко тона е.
Водата е с по-малко относително тегло от пякъка а заема определен обем (не малък видно от снимката).От тук идва и по-лекото тегло на мокрия пясък в един кубичен метър.По-малко пясък за сметка на по-леката вода.
При зърното е същото положение обратно на логиката че водата е с по-голямо относително тегло от зърното.Защо? Защото зърното с висока влага набъбва и стават по-малко зрънца в еденица обем и от там и относителното тегло (тон в кубичен метър) е по-малко.
Ти си в грешка приятелче, водата измества въздуха но самата тя тежи 1т/куб.м. А пък това за зърното изобщо не го разбрах, какви зърна, каква вода, кой кара мокър слънчоглед например? Освен това набъбва боба, а боб в гондола не съм виждал да карат.
Здравейте!!!
Нов съм в форума искам да попитам някой неща!
Мисля да закупя един самосвал в най близко време ... три осов колебая се между Ман и Камаз. Искам да пробвам дали ще потръгне бизнеса от Стара Загора съм. Може ли някой да ми кажи какви документи ми трябват да сам изряден на пътя???
Благодаря предварително !!
Мислил ли си по въпроса ако не потръгне? Ще останеш собственик на петнайсетина тона скрап.
Почни от лиценза, като го изкараш, след това едва ли ще имаш въпроси.
Успехи
Трябва да се пробва !! За този лиценз какво ми е нужно... от каде трябва да се извади ? Ходил съм в ДАЙ да питам за документи но отговор никога несъм получавал!!
Пробвал ли си да запиташ ДАИ през майла им? Аз лично получих отговор от ИА ГИТ на мое запитване. И то с изходящ номер и резолюция, както си му е редът. Е, не е ИА АА, но...
Ами то всичко е написано в сайта им, много писано е, не мога да ти цитирам всичко, но по добре задавай въпроси, на които да отговаряме, така хем ще знаеш какво не е ясно, хем ще видим някаква заинтересованост. Иначе е упражнение по писане от наша страна, без да знаем колко е интереса към труда ни. В частност моя... :)
Като начало - управител транспортна фирма, гараж и сервиз, доктор... отделно фирма по ддс, счетоводител. Понеже въпроса е за документи - това е, лиценз, застраховка и винетка.
Цитат на: evgeni-88 - Сряда, 10 Декември, 2014, 17:30:47
Трябва да се пробва !! За този лиценз какво ми е нужно... от каде трябва да се извади ? Ходил съм в ДАЙ да питам за документи но отговор никога несъм получавал!!
Колега, наистина ли нямаш понятие от това с което искаш да се захванеш? Нямаш лиценз? Какъв ДАЙ, какъв ВЗЕМИ, какви пет лева...
В София на ул."Гурко" има една висока сграда с едно ведомство в нея - министерство на транспорта се нарича! Те се занимават с издаването на лицензите, а не ДАЙ, МАЙ и ГАЙ!
Но ако имаш излишни едни пари, да ти дам сметка да ми ги преведеш? Със сигурност ще ги изхарча по-разумно като гледам...
http://advokattrifonov.com/%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%82%D0%B5%D0%BD-%D0%BB%D0%B8%D1%86%D0%B5%D0%BD%D0%B7/
http://www.kadastra.com/2014-01-28-22-36-14/transporten-licenz.html
От кога лиценза е с валидност 10 год?
Цитат на: bobikat - Сряда, 10 Декември, 2014, 20:54:09
От кога лиценза е с валидност 10 год?
От последните промени в Закона за автомобилните превози.
Макар, че е най-лесната работа за шофьор е и най-мръсната. Лопата, прахоляци, големи тонажи, ...
Това от първата снимка ми е любимо... изправях косата на шефчето, тръгване с леко ръчна и провлачване на гумите на ремаркето е спасението. А как заклаща за тумбене... страхотия.
А Манчето, на предпоследната снимка как само е изкривило цилиндъра... Това само с резака се оправя.
Цитат на: Красимир Тодоров - Сряда, 10 Декември, 2014, 16:11:39
Почни от лиценза, като го изкараш, след това едва ли ще имаш въпроси.
Неможе ли да се "прикрепи" към фирма, и да работи под нейния лиценз ?
За това любимата Ми самосвална композиция е това:
Цитат на: American - Вторник, 09 Февруари, 2016, 04:08:52
Неможе ли да се "прикрепи" към фирма, и да работи под нейния лиценз ?
Може! Има доста фирми дават камиони под наем и камионите са под лиценза на същата фирма. Наемаш камион примерно за 505Е на месец и още толкова за полуремаркето. Лиценза е от същата фирма, а може и работата и горивото. Накрая на месеца се дърпа чертата, разходи / приходи и остатъка е за наемателя.
Я кажи някоя такава фирма дето дава така камиони? Едно приятелче търси под дърво и камък камион под наем.
Цитат на: dino412 - Четвъртък, 07 Април, 2016, 21:09:58
Я кажи някоя такава фирма дето дава така камиони? Едно приятелче търси под дърво и камък камион под наем.
Формула 2 и ПИМК
Правилно, така се прави. Една глоба за изсипан 15 т пясък + цената на пясъка ще са поне 5 пъти по-малко от глобата за претоварване.
Голям цирк ;D
в какво се е превърнала тази държава ???
След като се разкриха големи превозвачи с гондоли, мисля че е редно да се направи отделна тема в някой раздел и тези, които търсят такава работа, там да събират идеи и да споделят мъките си. Големи превозвачи с гондоли вече се броят на пръсти и това са ПИМК, Севан, Октопод, Ваня транс, Формула 2, Трейд транс.
Баце шо ми се струва,че си у грешка.
Кристера,Зърнени храни,ДЛВ и поне ош 100 имат гондоли.
Ма шом си рекъл нек да са напръсти
Да сега се сетих и за тях, също и Росата. Ами имат нямат 10-15 фирми са, без да броим рибките в кладенеца.
И това се случва с новите камиони.
Цитат на: Hasan Alimehmed - Събота, 19 Ноември, 2016, 11:04:23
И това се случва с новите камиони.
Това при разтоварване ли е? Щото не ми изглежда да е в движение.
Ако е взел завоя с вдигнат леген ???
Поне е сгоден за гресиране 8)
Иначе нищо му нема .: Едно огледало и Едно предно стъкло: какво толкова ?
Така отиват гондолите към пристанището във Варна ;D
https://www.vbox7.com/play:eba51e8ddf
https://www.vbox7.com/play:dab4571d9d
Здравейте колеги, някой знае ли как се казва фирмата със едни сини Волва гондоли,които карат за Гърция?
Цитат на: R560 - Неделя, 20 Ноември, 2016, 19:27:48
Така отиват гондолите към пристанището във Варна ;D
https://www.vbox7.com/play:eba51e8ddf
https://www.vbox7.com/play:dab4571d9d
Ти камион карал ли си???
Цитат на: R560 - Неделя, 20 Ноември, 2016, 19:27:48
Така отиват гондолите към пристанището във Варна ;D
https://www.vbox7.com/play:eba51e8ddf
https://www.vbox7.com/play:dab4571d9d
:D :D :D
А така отиват Шкоди-те самосвал към пристанище Лом:
;D
Колеги, кажете стабилна фирма на гондола.
Ще ти пиша някои:
БГ Агро - 1000лв + 10% от навлото
Пимк 45 лв + стотинки над 400км за деня
Съни транс, 20 ст
Формула 2 12 ст, чисти след данъци
Ваня 10% от навлото
Автоекспрес, 1000 лв + нещо си отгоре
Малко ретро ;D