Монтират се в много марки и видове камиони . Срещал съм ги при: DAF ,VOLVO ,IVECO.
Познават се, по монтираните един или два спирачни цилиндъра напречно на главината. Апарата представлява
клиновидно бутало(с възвратна пружина), разтварящо две ролки (държащи се от пеобразен ламаринен водач!!),които избутват два еднакви саморегулиращи механизма върху,които са поставени накладките .
Саморегулиращия механизъм представлява бутало(две на брои на апарат-горно и долно) с нарязани под много лека спирала шлици . На тялото на апарата има водач(зъб) направляващ осовото завъртане на буталото при движението нагоре и на долу. В самото бутало има отвор с навита резба и там стои навито стеблото на саморегулиращото бутало. То се отвива постепенно с движението нагоре и надолу законтрянето става чрез пластина законтряща на накладката ,която обхваща главата на саморегулиращото бутало. На пластината има пъпка/ки, които влизат в прорези на главата на саморегулиращото бутало.
Корекция системата е WABCO
Има ли някой сблъсквал се с аварии неизправности в показаната система?
Или да почвам.....
Тези апарати са срещани при старите модификации на MERCEDE,VOLVO IVECO,DAF,и други.
При Ивеко я наричат Топмастер и като се износят накладките съм трошил с чук барабана за да го разглоби.....