Като бях млад, летях по родните пътища с италиански коли, Алфа, Ланча и Фиат. Бързо вървяха , но много се разваляха. То небеше елекстроника или глави , скорости и диференциали. После преминах към немските коли и се родих. Само каране и не се разваляха, дори при моята екслоатация. За 10 години с немски коли съм сменил само 1 шарнир , 20 ремъка и към 10 ролки, масло около 200 л и 5 чифта чисто нови гуми. За гуми втора употреба , почти 50 гуми съм сменил от 10, 13 14, 15, 18 цола. Мини купъра ни беше с 10 цола гуми, но него имах само за 1 месец. Беше модел 1977г .
За леки коли , най-здраво окачаване има Опел за BG. Сега имам 6 коли , макар че 3 са в перфектно състояние. Другите са за части вече макар и почти цели :)
Истината е в немските коли.
Ако не знаехме нищо за японките,наистина щяхме да си мислим,че германките са най-добри.
На тоя свят има два вида автомобили.Мерцедес и всички останали. ;)
Цитат на: pumix - Събота, 31 Декември, 2011, 17:56:31
На тоя свят има два вида автомобили.Мерцедес и всички останали. ;)
Евала ти много си прав тва си е самата истина.
Цитат на: georgi87 - Събота, 31 Декември, 2011, 18:04:57
Цитат на: pumix - Събота, 31 Декември, 2011, 17:56:31
На тоя свят има два вида автомобили.Мерцедес и всички останали. ;)
Евала ти много си прав тва си е самата истина.
+1 ;)
Така е наистина,който ми твърди,че Мерцедес е боклук изобщо да не претендира че разбира дори малко от автомобили.То повечето които не харесват Мерцедес не са се и качвали в такъв автомобил.Качиш ли се един път си запленен просто това си е с**с на колела ;D ;D ;D
Така е, Мерцедес си е Мерцедес :)
Дори и на 60 г да е , е несравним с возията си и с здравите си двигатели спрямо с останалите автомобили .
Цитат на: Rammbon - Събота, 31 Декември, 2011, 18:36:56
Така е, Мерцедес си е Мерцедес :)
Дори и на 60 г да е , е несравним с возията си и с здравите си двигатели спрямо с останалите автомобили .
+1 ;) Виждал съм двигатели на 1 000 000 км не отваряни,разбира се редовно обслужвани.
Веригата на бензиновия Мерцедес се сменя на около 600 000км, а на дизеловия издържа и до 1 000 000км. Това за леки автомобили. Как са направени тези коли ???
Цитат на: Rammbon - Събота, 31 Декември, 2011, 18:44:22
Веригата на бензиновия Мерцедес се сменя на около 600 000км, а на дизеловия издържа и до 1 000 000км. Това за леки автомобили. Как са направени тези коли ???
мислили са като са ги правили колега :) говоря до 95 год. Мерцедес след това трудно изкарват по 100 0000 км.
Цитат на: pumix - Събота, 31 Декември, 2011, 18:14:10
Така е наистина,който ми твърди,че Мерцедес е боклук изобщо да не претендира че разбира дори малко от автомобили.То повечето които не харесват Мерцедес не са се и качвали в такъв автомобил.Качиш ли се един път си запленен просто това си е с**с на колела ;D ;D ;D
Преди 10 години имах Мерцедес 190Е. Наложи се да го продам тогава, но това е единствената кола, за която съм се чудил дали някога нещо ще й се развали.
Аз имах мерцедес C220,страшно мудна кола, в сравнение с предния ми нисан, в най-общи линии като стана пенсионер може би пак ще си купя мерцедес. :)
Цитат на: В.Димитров - Вторник, 03 Януари, 2012, 01:54:16Аз имах мерцедес C220,страшно мудна кола, в сравнение с предния ми нисан, в най-общи линии като стана пенсионер може би пак ще си купя мерцедес. :)
Тука съм съгласен че ц220 е муден двигател но това всеки втори говори че мерцедес е муден хаха ела да ти покажа моя Е250ТД колко е муден :) 525тдс ги правя да се замислят. но защото ми е пипната помпата. Турбинковите мотори не са грам тромави.
Айде със здраве.
Моята Е200 си е мудна,но това въобще не ми е проблем не съм тръгнал на състезание.И както каза админа,чудя се дали нещо ще се счупи някога.
Цитат на: pumix - Вторник, 03 Януари, 2012, 12:58:28
Моята Е200 си е мудна,но това въобще не ми е проблем не съм тръгнал на състезание.И както каза админа,чудя се дали нещо ще се счупи някога.
Така е! който иска да се състезава по нашите широки и хубави пътища да си купи Бърза кола. Но за мене е важното автомобила да ми робува а не аз на него...
Чак да робува не бих казал.За да служи вярно един автомобил,трябва да се грижиш за него.
Цитат на: пейчо - Петък, 16 Декември, 2011, 15:27:25
Ако не знаехме нищо за японките,наистина щяхме да си мислим,че германките са най-добри.
По времето когато в Германия са били живи Рудолф Дизел,Вилхелм Майбах,Карл Бенц,Готлиб Дамлер и други са работи по създаването на автомобила и след това са произвеждали автомобили.Японците са били в оризищата а Италянците са гонили жаби из блатата.
Цитат на: georgi87 - Сряда, 04 Януари, 2012, 02:09:48
По времето когато в Германия са били живи Рудолф Дизел,Вилхелм Майбах,Карл Бенц,Готлиб Дамлер и други са работи по създаването на автомобила и след това са произвеждали автомобили.Японците са били в оризищата а Италянците са гонили жаби из блатата.
Прав си. Корейците също са били в оризищата. Обаче към днешна дата не бих заложил на Мерцедес. Просто нямам толкова пари, за да си го купя. Каквото и да си говорим, Мерцедес е скъпа кола със скъп разход и поддръжка.
За съжаление си прав,админе.Новите Мерцедеси не са ни по джоба,за това па аз си карам от 1994г. и ич не ми пука че е стара кола.
Може да ти е стара колата но доста нови немогат да и донесът на малкия пръст вода по отношение на здравина комфорт удобство и др.По-добре стар Мерцедес от колкото по нова друга марка.Само си помислете коя друга марка дори и немска да е може да изкара километрите на една 123 или 124 например.
Стара чанта ама лачена .:D Моята е внос от Италия аз съм и пръв собственик в България и смея да твърдя,че е доста запазена предвид годините и.И в този ред на мисли я да питам ако някой знае,може ли да се вярва на сервизнита книжка от Италия или и това е като с километрите дето ги връщат?
Аз лично не вярвам на никоя сервизна книжка на кола втора употреба.
Цитат на: imter - Сряда, 04 Януари, 2012, 12:51:55
Аз лично не вярвам на никоя сервизна книжка на кола втора употреба.
Аз е това се чудя да вярвам или да не вярвам.На моята в сервизната книжка освен масла и филтри друге не пише да е пипано,купих я доста запазена,но пък съм и чувал,че колите от Италия не са от най-подържаните.
Цитат на: imter - Сряда, 04 Януари, 2012, 12:51:55
Аз лично не вярвам на никоя сервизна книжка на кола втора употреба.
2010 година като обикалях Стара Загора да си търся ново возило, в една автокъща още в началото на града , донесоха 10 "топли" сервизни книжки за новополучените коли от Италия ...
После колите били на 120 000 или 160 000 км :)))))))) , а на по 10-15 години
Цитат на: admin - Сряда, 04 Януари, 2012, 07:58:51
Цитат на: georgi87 - Сряда, 04 Януари, 2012, 02:09:48
По времето когато в Германия са били живи Рудолф Дизел,Вилхелм Майбах,Карл Бенц,Готлиб Дамлер и други са работи по създаването на автомобила и след това са произвеждали автомобили.Японците са били в оризищата а Италянците са гонили жаби из блатата.
Прав си. Корейците също са били в оризищата. Обаче към днешна дата не бих заложил на Мерцедес. Просто нямам толкова пари, за да си го купя. Каквото и да си говорим, Мерцедес е скъпа кола със скъп разход и поддръжка.
Получаваш плюсче от мен за поста.Ако сте забелязали в Европа много малко хора си позволяват удоволствието да карат Мерцедес.За да го правиш трябва да поддържаш висок стандарт на живот.
Благодаря за плюсчето. Не зная дали трябва да коментираме точно в тази тема, но се питам дали е добре да кара човек почти 20-годишен Мерцедес? Че са здрави, спор няма. Но някак ми се струва прекалено демоде. Какво мислите по този въпрос?
Винаги съм се чудел- как така Мерцедеса иска стандарт, а в Албания карат само това?
Колкото до километрите- моята я взех от Германия, мома французойка, на 200 000 км, 14 годишна.
Цитат на: admin - Сряда, 04 Януари, 2012, 17:51:49
Благодаря за плюсчето. Не зная дали трябва да коментираме точно в тази тема, но се питам дали е добре да кара човек почти 20-годишен Мерцедес? Че са здрави, спор няма. Но някак ми се струва прекалено демоде. Какво мислите по този въпрос?
Всеки си има вкус към нова ама френска,Италянка или стара ама немска.
Това е моя преценка защото по моя край викат по добре да си купя фиат браво защото е 2000лв. отколкото Мерцедес 95год. за 5000-6000 лв. това за мене е малоумно мислене.
Колеги и аз да се намеся , кола купена от България ........ нож с две устриета , като знам какви коли се внасят в момента , а и преди.Свалят ги от автовозите с лебедки и след 2 седмици стават кукли.Преди време във фирмата където работеше баща ми имаха и автовози и като знам ,че 70-80 процента здрави коли имаше и едни 20-30 процента коли които бяха с блокирали мотори ,ударени.Тези коли направо от Западна Европа пристигаха в разни сервизи на автокъщите(тогава не всяка автокъща в България имаше собствен транспорт).
Колата която аз карам в България е Опел Вектра 1.7Д 89година.Имаме я от 2000година (баща ми си я докара с автовоза от Холандия).Аз я карам вече близо 5 години (от тогава имам книжка).Двигатела никога не е отваран.От смяна на смяна на маслото (около 12000-13000 хил.км) долива около 1л. масло (маслото е наливно).НО имам едно правило няма лято няма зима студен ли е двигатела задължително колата работи на место 10-15мин.Повече от 130-140км. по магистралата не я силя , по баирите и при изпреварвания с интензивно движение повече се съобразявам (това не ми пречи аз съм шофьор не състезател).Колкото е по прост един двигател по малко проблеми създава той.
Цитат на: admin - Сряда, 04 Януари, 2012, 17:51:49Благодаря за плюсчето. Не зная дали трябва да коментираме точно в тази тема, но се питам дали е добре да кара човек почти 20-годишен Мерцедес? Че са здрави, спор няма. Но някак ми се струва прекалено демоде. Какво мислите по този въпрос?
Аз честно казано предпочитам да съм демоде, ама собственик на Мерцедес.И ще го постигна и изобщо не ме интересуват хорските приказки. Важното на мен да ми харесва.
Кола нов внос или от България ?
Според едни , кола с BG номер можеш да я пробваш как върви поне 10км, има ГО, преглед през КАТ, поне е в движение карана известно време или години, вече с платена еко такса, номера и спестяват средно 500лв.
Според други, кола нов внос не е разбивана по нашите пътища, карана с хубави масла и горива, уж по-пазена , но има след цената и още тези 500 лв.
Преди 3-4 години помагах на приятел с докарването на коли от Южна Германия и Австрия. На 3 автовоза му подаряваха 1 автовоз или 7 коли , но скапани. Или за да вземи тези 3 автовоза коли, трябва да вземи и онези скапаните, но и общата цената на първите е с 10% надолу. Хем си разчистват боклуците , хем продават и общо към 32 коли. После тези скапаните коли отиват за разкрасяване и освежаване и покриват разходите за 2 автовоза. Сервизни книжки печатат вече на качествени принтери, печати моделират разни, цени надуват и после ти свалят, но автоджамбазина пак е на добра печалба. И ти щастлив и той още по-щастлив :)
Колите за източна Европа се произвеждат главно в страни от бившия соц лагер и са по-евтини от другите произвеждани в Германия, Франция, Италия или Испания, защото са правени с по-ниско качествени материали.
Аз съм на принципа, може да е 5-годишен Мерцедес S за 35 000 лв, отколкото някоя чисто нова за тези 35 000 лв. Защото тази новата след 5 години ще се е обезценила на цена към 10000 лв или дори и повече, а Мерцедес дори вече 10-годишен ще е по-скъп от нея. Някои казват, Мерцедес ама испански, китайски или турски. Но е Мерцедес, правен е под контрола на Мерцедес. Много хора незнаят , че на всички модели VW от 1986 г , ел. инсталацията е правена в Турция с турски кабели, но под контрола на VW AG и са качествени .
Винаги това са били доста сложни дилеми. Нов автомобил или втора употреба? Нов внос или карана в България? Аз обаче имам едно специфично виждане по тези въпроси. Както и преди писах в темата, Мерцедес е хубав автомобил, но не ми е по джоба. И с учудване гледам как хора без особено големи доходи си купуват именно Мерцедес, а после му слагат гуми втора употреба. За мен това е неприемливо. Като начало е важно да се уточни за какво точно ще се ползва един автомобил. Ако например ще се използва предимно в градски условия, нужно ли е да се придвижваме с коли, дълги по 5 метра и тежащи по 2 тона? Един VW Lupo за 3-4 хиляди лева например би свършил по-подходяща работа от една S-класа за 30-40 хиляди. Лично мнение и не ангажирам никого с него.
Именно стандарта на живот обуславя и нуждите.За пример едно средностатистическо семейство в България, с доходи 800-1000лв. може да има и да поддържа малолитражен автомобил.Родителите ми например имат фолксваген поло, който гори малко, данъка му е малък, сравнително здрав автомобил с евтина поддръжка.
Точно това исках да кажа и аз. На малката кола всичко й е по-евтино. Гориво, застраховка, данъци, поддръжка. Чак са ми смешни някакви парвенюта, които са броили една купчина пари за кола, а после нямат възможност дори едни нови гуми да купят. Но пък радостното е, че идва време да се плащат вересиите.
Така е! На малкия автомобил всичко му е по-евтино. Но Мерцедес около 94-95 год. поддръжката не е хич скъпа поне на моя модел говоря. Данъка само където ми е 288лв. гражданска 210лв. Предницата я правя за 100лв. Всеки за различни цели си купува кола.
Един за лесно паркиране в големите градове. Друг си купува голяма кола за удобство на дълго пътуване.
По-добре Мерцедес 94-95г.ама здрав,отколкото италиански боклук дето ще виси по сервизите и цените на частите са извънземни.
Цитат на: georgi87 - Сряда, 04 Януари, 2012, 12:41:34
...Само си помислете коя друга марка дори и немска да е може да изкара километрите на една 123 или 124 например.
Subaru 1800
Цитат на: abator - Събота, 07 Януари, 2012, 17:33:46
Цитат на: georgi87 - Сряда, 04 Януари, 2012, 12:41:34
...Само си помислете коя друга марка дори и немска да е може да изкара километрите на една 123 или 124 например.
Subaru 1800
И кои е тоя дето го кара това,че аз такова не съм и виждал,виж Мерцедеси особено 124 с лопата да ги ринеш.
Цитат на: pumix - Събота, 07 Януари, 2012, 23:20:57
Цитат на: abator - Събота, 07 Януари, 2012, 17:33:46
Цитат на: georgi87 - Сряда, 04 Януари, 2012, 12:41:34
...Само си помислете коя друга марка дори и немска да е може да изкара километрите на една 123 или 124 например.
Subaru 1800
И кои е тоя дето го кара това,че аз такова не съм и виждал,виж Мерцедеси особено 124 с лопата да ги ринеш.
Аз карам такова колега. Не е лоша машина. До момента съм сменял само консумативи. Няма климатик и ABS, но това е нормално за автомобил от 1985г. Пълен ел. пакет е.
Цитат на: abator - Събота, 14 Януари, 2012, 22:57:25
Цитат на: pumix - Събота, 07 Януари, 2012, 23:20:57
Цитат на: abator - Събота, 07 Януари, 2012, 17:33:46
Цитат на: georgi87 - Сряда, 04 Януари, 2012, 12:41:34
...Само си помислете коя друга марка дори и немска да е може да изкара километрите на една 123 или 124 например.
Subaru 1800
И кои е тоя дето го кара това,че аз такова не съм и виждал,виж Мерцедеси особено 124 с лопата да ги ринеш.
Аз карам такова колега. Не е лоша машина. До момента съм сменял само консумативи. Няма климатик и ABS, но това е нормално за автомобил от 1985г. Пълен ел. пакет е.
Колега, такъв ли ти е двигателя? Имал ли си проблем с бавните скорости ?
Много криво износена тази гума. Да нямаш проблеми с предницата?
Rammbon, не знам от къде я изкопа тази снимка, но всичко е наопаки. При мен всичко е разположено точно на обратната страна. ЕА82 е мотора.
След бракуване на автомобила, тези двигатели политат в буквалния смисъл. Много са търсени от ентусиасти за двигател за ръчно направени самолети.
Един такъв ентусиаст ми беше изкарал акъла. Лятно време, прозореца отворен, аз отивам за риба и се промъквам през едни тръстики. Както си карам полека и някакъв на бегом изкача от тръстиката, вкара си главата през отворения прозорец и ме пита с какви повдигачи съм на клапаните. Честно казано блокирах. Направо забравих на къде бях тръгнал.
Тва за италианските коли ,че са боклуци,може да се спори,особено че го казват хора например,които никога не са карали такива.В България често се случва,хора не са карали никога италианка и говорят по инерция,че били боклуци и тем подобни.Аз съм имал и немски и италиянски коли ,и определено мога да кажа,че с италианките съм имал по малко главоболия ;)Мерцедес-190,124,126,това наистина са уникални машини,но за останалите немски марки доста може да се спори :)А за наи здравите коли,ако говориме като цяло по народност-made in Japan ;)
Снимката си е нормална, само колата е ненормална, с десен волан :))) Много ме кефи как звучи един боксерен мотор на Субару, е зависи и от ауспуха. Всеки Голф от 1 до вече и 7 е с италиански дизаин на Italdesign Giugiaro и части интернационал. Не кавам че са лоши. Добри са и за нашите пътища. Не робувам на марки, карам съм и съм имал 10 модела. Едно разбрах. Мерцедеса си е Мерцедес. Опела е евтин и сам дори можеш да си подържаш. Има части в почти всяко село и на пътя няма да останеш, както и VW. На японците частите са скъпи, но се развалят само ако непоглеждаш какво движи колата. Американските само ги гледам още, но от италиаски започнах и си пазя един вече ретро автомобил за стари години, ако стана :( Колите са като жените. Омръзне ли ти, смения за по-малка.