• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Шкода-Лиаз---Историческа!!!

Започната от BoBy_BoY, Неделя, 08 Май, 2011, 18:51:19

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

BoBy_BoY

Историята на производството на камионите LIAZ започва в компанията Шкода в град Пилснер. През Първата Световна Война автомобилният отдел се превръща във фирмата Шкода, където  се произвеждат бронирани и специални превозни средства за армията.
След сливането през 1925г. с производителя на автомобили в град Млада Болеслав производството се насочва към добре изпитани камиони, които се произвеждат едновременно в гр. Пилснер и гр. Млада Болеслав  Стремежа е към повишаване на товарният капацитет, като на модела 606 DT и автобуса модел 656. За първи път моделите 706 N, 806 T и DT се появяват. Също така серия от специални камиони е произведена..., като свалящи се фургони, пожарни камиони о др. През Втората Световна Война се разработват моделите Шкода 706 R и автобусът Шкода 706 RO.
След Втората Световна Война производството на напълно завършени камиони и автобуси е спряно. Производствената програма на камионите Шкода 706 R включителни и автобусите RO се прехвърля на фирма Avia в Прага.
По време на националното преместване на индутрията на държавата през юни 1951 е решено автомобилната индустрия да се върне в Северно Бохемския район, и по-точно производството на камионите Шкода 706, които се произвеждат от държавно предприятие AVIA Прага по това време. Държавното предприятие AVIA в началто и по-късно Млада Болеслав са определени като приемник за въвеждане на производството на камиони.
Независимо държавно предприятие се основава на 1-ви април 1953г. под името "Либерек автомобилни заводи (LIAZ)" базирани в Jablonecn/Nisou. Първият автобус 706 RO е тържествено представен на 2-ри април 1952 и 831 броя са произведени до края на годината. Производството е увеличено и почти 3.000 броя са произведени през следващите дво години.

BoBy_BoY


Trucker_Boy

Интересна снимка :



Официален сайт и форум :

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

Trucker_Boy

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

Все още не е историческа.За един от най-добрите влекачи на свойте времена едно клипче  :'(

Trucker_Boy

Какво ви е мнението за Skoda Xena  ?



www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

DeDo Vi

Е как да имаме мнение за това съоръжение като само на кртинка сме го жиждали бе баце?
Виж за старите модели романи можем да напишем.

Trucker_Boy

Цитат на: DeDo Vi - Неделя, 04 Декември, 2011, 00:33:20
Е как да имаме мнение за това съоръжение като само на кртинка сме го жиждали бе баце?
Виж за старите модели романи можем да напишем.

Как ти се струва на външен вид тогава ?
В годините на създаването им са били сигурно голяма новост, както е сега новият Мерцедес Актрос.
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

Бриги Магнито

Тракерчо да не стана фен на Тракторс бре не мой,че те плюят кат мене.
Относно Шкодето ,когато излезна тоз моделец беха невероятни,тогава Мецанките беха оше ,,каски,, за другите нема да мъцам къв им бил фейслифто.
Мислим обаче техниката отдолу си е от старио чешит  ;) бе не тръгна тва животно и то не тръгна оти не го сковаха по Шуменско.


dino412

#7
Има и Хамерикански матори Детройт дизел серия 60 с 470 магарета а също и с МАN 400 420 и 460 отделно Чешкия LIAZ от 320 до 450к.с.Кутийте са чешки 9 10 12 14 степенни ZF16 и EATON FULLER.Но все пак Чехите нещо ги недолюбват баш баш.Може би и заради цената от 85/90 000 евро до колкото имам информация.
http://www.liaznavzdy.cz/xenatech.php
http://www.liaznavzdy.cz/xenatech.php
http://www.liaznavzdy.cz/400.php
Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

Trucker_Boy

Цитат на: dino412 - Понеделник, 02 Януари, 2012, 22:51:02
Има и Хамерикански матори Детройт дизел серия 60 с 470 магарета а също и с МАN 400 420 и 460 отделно Чешкия LIAZ от 320 до 450к.с.Кутийте са чешки 9 10 12 14 степенни ZF16 и EATON FULLER.Но все пак Чехите нещо ги недолюбват баш баш.Може би и заради цената от 85/90 000 евро до колкото имам информация.
http://www.liaznavzdy.cz/xenatech.php
http://www.liaznavzdy.cz/xenatech.php
http://www.liaznavzdy.cz/400.php


Пускам малко снимки от интериора на този интересен камион :










www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

kaloyan Mladenov


Trucker_Boy

Цитат на: kaloyan Mladenov - Понеделник, 02 Януари, 2012, 23:58:36
Бе добре изглежда(като за шкода).

За онези години сигурно е било нещо уникално както е за нас сега новият Актрос.  ;D
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

georgi87

В момента произвеждат ли нови модели че като гледам тоя от вътре и от вън ми се струва че модела е поне на 10-15 години.

kaloyan Mladenov

Цитат на: Trucker_Boy - Вторник, 03 Януари, 2012, 00:00:09
Цитат на: kaloyan Mladenov - Понеделник, 02 Януари, 2012, 23:58:36
Бе добре изглежда(като за шкода).

За онези години сигурно е било нещо уникално както е за нас сега новият Актрос.  ;D
Да правилно ,аз го гледам с днешното оченце ,и пак не изглежда зле...а за тогава...

Trucker_Boy

Цитат на: georgi87 - Вторник, 03 Януари, 2012, 00:01:22
В момента произвеждат ли нови модели че като гледам тоя от вътре и от вън ми се струва че модела е поне на 10-15 години.

И на мен това ми е много интересно, но в нета не намирам много информация.
Дано Dino пише нещо по въпроса.
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

LKW

Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

LKW

Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com