Хайде да взема да споделя малко опит и аз.Занимавам се с пътна помощ активно вече почти 6 години.Камиончетата наистина по талон се водят "специален пътна помощ" или "специален автоплатформа".Общо взето номера е да имат добре направена платформа с хубав ъгъл(за да не закачат "на корем" колите които се товарят) и добра лебедка-за предпочитане от 12000либри нагоре,а най добре хидравлична.
При превоз на аварирали коли нещата са горе долу ясни-отиваш,пускаш пътеките,закачаш лебедката и го издърпваш.Връзваш му два,най много три колана за джантите и си готов.
Екшъна е когато отидеш на някое ПТП,ако има пострадали обикновено се получава едно висене на пътя,поне 2-3 часа.И то обикновено при не най добрите метеорологични условия,докато дойде дознател,експерт,после се почва едно мерене,снимане,писане и т.н. докато разрешат да се товари.Никога не се връзвайте да ставате поемно лице!Не се знае кои кога ще се сети да обжалва някои акт и после ще ви дърпат за свидетел.
При товарене на силно катастрофирали автомобили най вече ви е необходима здрава лебедка и буса/камиона да е здраво застопорен за пътя(случвало ми се е на заснежен път да се връзвам с един колан за мантинелата за да извадя джип легнал на таван в канавка).Обикновено колата е с толкова щети по нея че не е нужно да ви пука дали ще нанесете още.
Ако е излязла извън пътното платно,най лесно се вади по пътя по който е излязла.
Кофти е че по някога се налага да виждаш не особено приятни гледки из купетата,но с времето някак си претръпваш.
Но основното с което се занимават тези бусове е най вече транспорта на автомобили от Европа,предполагам всички сте се разминавали с подвижните сергий които представляваме.Нагоре принципа е една платформа върху теглещия бус и един бус на теглената платформа.Може да срещнете и един пътнически бус с три платформи една върху друга отзад