• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Гондоли и самосвали

Започната от loshdancho, Понеделник, 01 Август, 2011, 17:14:08

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

Мерси баце,аз си го изпросих туй теме и да си мъцна болката.
Момци през далечната 2006г мойта особа имаше честта да се подвизава на една Дафинка XF95-400 мисля беше та за разлика от други марки и модели при който помпата се включва посредством копче нейде по таблото или влючване чрез скоростен лост ,при таз Дафинка помпата не се включваше отникъде.Както при повечето други марки и модели има едно лостче между вратата и седалката и след като включите помпата, оттам или вдигате или пускате легена,та таз Дафинка имаше само това лостче.
Та въпроса ми е според вас за времето през което съм се подвизавал на таз Дафинка на постоянно включена помпа ли съм маал или чрез въпросното лостче за нагоре ,надолу се е включвала някакси?
:( :( :(
Да мъцна и в момента въпросната Дафинка си я кара един пич кат мен и нищо и няма.

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ


loshdancho

По начина по който си го написал  ми идва на ум едно - самосвалната хидравлика е била от най-опростен тип.  Без разпределител и обратен клапан, като нагнетеното масло  след изключване на помпата се връща през нея в резервара.
Варианта да караш на включена помпа се усеща - почва трудно да включват скоростите и след време помпата заминава на боклука.
Само при зъбните помпи е възможно(На някой има обратен клапан) това  при буталните и роторните няма как да се върне маслото в резервара през помпата.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

Баце съгласен съм,само да добава по време на движение на скорост съм пробвал с лостчето,но легена на гондолата не се вдига,както казах и до днес помпата си е читава,но как се включва никой не знае питал съм и колегата,който в момента го кара и той каза,че спира изключва от скорост и бута само лостчето . ??? ??? 5 годинки чешам бръмбаро и си нямам идея как става номера.
Само да уточня не се бъзикам грам ако някой друг ми го разказваше щех да си помисля,че ме слъгва ,но е факт .

loshdancho

#4
 Това с включването  при спрял е лесно : ако се вземе въздух от паркинг спирачкта от точно определен шлаух , по който има въздух когато си на ръчна , след изключването на ръчната самото  сцепление и налягане държи шлиците на муфата включени.
Друг вариант е с магнитвентил  ,  който отваря  въздуха за лоста на самосвалната хидравлика само когато  свети лампата за ръчната.
Още един вариант  се сетих преди малко  ако распределителя е еднострано деиставащ: Лоста само привидно е с едно положение (няма му надписите) при движение на горе  се минава първо през положение за вдигане на легена после се включва помпата и легена се вдига . За  пускане : връщаш лоста  надолу и изключваш първо помпата а след това пускаш легена . Ако разпределителя е еднострано действащ (само с един маркуч за въздух),то при наличие на  командващ  въздух  в системата вдига легена  при изпускането на въздуха  спада легена . Единствения начин да задържиш  легена във въздуха при това положение е да спреш помпата по време на вдигане .
Малко мускули от GINAF

Mercedes

Terberg

Man
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

Баце мерси ,зацепих помпата се е включвала посредством лосчето,то имаше бая позиции но легена задържаше в максимално горно положение иначе не можеше да се спре да кажем посредата.
Баси мноо тъпо парче съм бил.

loshdancho

#6
Обикновено отстрани на лоста пише PUMP , KIPER  

Как се обръща  самосвал . Не знам колко трябва да се сляп за да не забележиш, че местото е под наклон .

Два клипа с  най добрия самосвал  за табан , да се види на какво е способен.



Причина за редакция: Коригиран линк!
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Trucker_Boy

Това с Татрата не е реално просто....  ;D
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

Цитат на: Trucker_Boy - Събота, 06 Август, 2011, 22:34:03
Това с Татрата не е реално просто....  ;D
Ма си скубе минимум с шейсе  ;)

loshdancho

Имах колега работил на мина "Чукурово" от него знам ,че напълно възможно и често срещано .Гайката ,която стяга лагерите на главината при този модел Татра се намира от вътрешната страна на главината и е възможно  при тежки  условия на експлоатация да се отвие но няма как да видиш  и след време  изпада цялата главина барабар с колелото барабана  абе всичко. Но това е Татра и дори съм чувал че хора са си намирали  главината  с гумата следващия курс  на табана, разтоварили и отишли за друг без да разберат, че карат на 3 (5) колела (сигурно са  били  пияни).
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

 :) Е и моя милост го изпреварваха гумети от българско ремарке ма не се чудих дълго мойте ли са. ;)

loshdancho

И това се случва понякога , за това винаги  при разтоварване  ремаркето и влекача в  права линия!
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Trucker_Boy

Разбира се ,че начинът на спиране има значения.
Жалко за човекът в Сканията, дали е имало щети после ?
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

loshdancho

#13
Цитат на: Trucker_Boy - Петък, 19 Август, 2011, 17:01:05
Разбира се ,че начинът на спиране има значения.
Жалко за човекът в Сканията, дали е имало щети после ?

В случая не .
Затова се спадат възглавниците на ремаркето при разтоварване  и се стои в или до кабината.

Аз имах по-брутален случай. Бях спрял за разтоварване  със скършена под ъгъл композиция и не бях в кабината а  
п......х до гумите на ремаркето ,влекача беше VOLVO и не блокираше ремаркето на  ръчна. В един момент  ремаркето почна да избутва диференциала и аз до като обиколя композицията  кабината беше се завъртяла  под гондолата (за късмет  не я удари) диференциала беше най-отпред на композицията  и на една педя от бетонна стена а гондолата се люлееше на метър в ляво и дясно за малко да я обърна.  

Това сигурно  не е масово. :D :D



Опасност при разтоварване


Един звяр от Русия. Интересно е техническото описание и упътване.


Гондола с подвижен (на ламели) под от Русия


Сравнителен тест  за напречна устойчивост http://www.kamioni.bg/rdetails/11/21/2/642
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Trucker_Boy

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

Trucker_Boy

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори