• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

На "двойка" или сам

Започната от МИНКО ИЛЧЕВ, Четвъртък, 13 Септември, 2012, 03:07:37

« назад - напред »

0 Потребители и 6 гости преглеждат тази тема.

МИНКО ИЛЧЕВ

     Малко съм карал на двойка и нямам желани за повече. За първи път когато се качих на камион, до Португалия. После и до Холандия. След това сам и инцидентни, за връзка с друг камион и т.н. Горе - долу, 30-40% са много приятни, останалите и за тройна заплата, не бих повторил.


     Предимствата на двойката са:
- Двама сте, каквото и да стане си помагате. Сам човек, е само за тоалетна и то в някакъв интервал от живота. Единия, ако знае език, достатъчно. Ако единия знае пътища - достатъчно, докато е буден.
- Минава се 50-70% повече път (в началото е предимство). По-бързо навлизане в нещата, при начинаещите.
- Ако курсовете са България - Европа, по-бързо прибиране, по-кратко отсъствие. Пример, говорих с колеги от софийска фирма, плащат 28 ст/на кабина. Предимно Словакия и Чехия. Курса за 3-4 дена и около 2'000 лв/месечно. Не е за подценяване.
     До тук с предимствата, недостатъци:
- Много трудно сработване и за мен почти невъзможно.
- "Минава се 50-70% повече път", вече недостатък, караш 9-10 часа и още толкова се друсаш.
- Не рядко, колегите се лъжат помежду си.
- Ако на колега не можеш да се "довериш" - много дълъг работен ден. Много голям проблем, да бъдеш буден по 21 часа. Колко ще издържиш?
- Вътрешно, ако се работи - много, много трудно.
- И още мнения: http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=892.0


     Сам е добре, но първо, ако можеш:
- Планираш маршрути, почивки, по твое усмотрение.
- И в буквален и преносен смисъл, имаш пространство. Има доста кабини, средна големина - за сам става, да не говорим за малките.
- Имаш някакво време, за телевизия, Интернет.
- Накратко, в живота не обичам да съм сам, но в кабината е по-добре сам.

     Някакъв компромисен, вариант е, два камиона частично или изцяло  по един маршрут. А, има такива пътуват на "тумби", по 7-8 камиона. И тогава е много "съобразяване".


     
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Boroman21

Съгласен на 101% процента с тебе колега за двойките .За мене карането на двойка си е същото както вкъщи с жената ;D

Boroman21


Roshko

Два месеца съм на двойка. Каране MAX! 25 часа на седмица, 26 000км за двата месеца - 3458лв/мес на човек, не на кабина. Стават недоразумения, но нищо фатално и непоправимо. В общи линии разбираме се и си помагаме. Не ми се прибира отпуск!  :D :D :D

Slav_305

Затова ли напоследък забелязвам много камиони с двойки- мъж и жена?  ;D
Иначе, дори и без ден каране, съм напълно съгласен с всички доводи. На двойка бих се качил, само докато съм новобранка, че да подхвана занаята. После- сам! Най- мразим да се съобразявам с някой!  :)
Play Golf, don't drive it!

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Четвъртък, 13 Септември, 2012, 18:09:19
Два месеца съм на двойка. Каране MAX! 25 часа на седмица, 26 000км за двата месеца - 3458лв/мес на човек, не на кабина. Стават недоразумения, но нищо фатално и непоправимо. В общи линии разбираме се и си помагаме. Не ми се прибира отпуск!  :D :D :D


     Вярно има и такива варианти. Доколкото знам, там само работите заедно, а не живеете. Ако правилно съм разбрал, общото каране е по-малко, от на един човек. Не разбрах по 25 часа на човек или общо? На подобна двойка, може да се замисли човек.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Roshko

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Четвъртък, 13 Септември, 2012, 19:41:59

     Вярно има и такива варианти. Доколкото знам, там само работите заедно, а не живеете. Ако правилно съм разбрал, общото каране е по-малко, от на един човек. Не разбрах по 25 часа на човек или общо? На подобна двойка, може да се замисли човек.

Сега аз не те разбирам. "Само работите, а не живеете заедно." Къде е по-различно? Не моа ти схвана мисълта.  :-[

Ти пък общо, не бъди брутален!  ;D ;D ;D На човек разбира се! Предишния колега тръгна отпус, сега съм с нов. Стартирах седмицата с 21 часа от предната. Заместника, да не кажа новия, че звучи някак си..., трудно издържа на бездействие и само вика дай да караме.   :D Вчера разтоварихме на Лиеж от Копенхаген /14 часа каране общо/, пратиха ни за Ротердам по средата на пътя спряхме за 14 часа пауза, после на Антверпен направихме 2 часа шопинг. Сега ще паузиме 22 часа пред товарния адрес. Утре /Петък/ товариме за Осло, разтоварване Понеделник наобяд, съответно в Греве ни чака пауза поне 45 часа... Като разтовариме отиваме на 45км и там мин. 20ч. пауза, а може да са и нови 45 и... те така... Нека ни е зле!  ;D ;D ;D

Boroman21

Ние с колегата като правим по 10 часа на калпак каране и после не ни стига времето за почивка , много е кофти но пък се усеща че се отхвърлят километри  ;D

Roshko

Цитат на: Slav_305 - Четвъртък, 13 Септември, 2012, 18:10:26
Най- мразим да се съобразявам с някой!  :)

Не знам има ли смисъл да те питам дали си семеен, имаш ли деца и т.н....  :D

Slav_305

Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Четвъртък, 13 Септември, 2012, 20:52:26
... 2 часа шопинг. Сега ще паузиме 22 часа пред товарния адрес... пауза поне 45 часа... Като разтовариме отиваме на 45км и там мин. 20ч. пауза, а може да са и нови 45 и... те така... Нека ни е зле!  ;D ;D ;D

Бря?  :o Вие въобще бачкате ли, или сте там да си почивате?  :P Че вземем, накрая, да дойда и аз при вас?  ;D

А, относно предния пост- не, не съм семеен, все още, нема и ремаркета.  ;D
Това "най- мразим да се съобразявам с някой" се отнася до работата. В семейните отношения- не е така. :)
Play Golf, don't drive it!

stoil nedev

Цитат на: Slav_305 - Петък, 14 Септември, 2012, 18:20:56
Бря?  :o Вие въобще бачкате ли, или сте там да си почивате?  :P Че вземем, накрая, да дойда и аз при вас?  ;D
Не всички в нашата хубава фирма работят така. ;)  Само по -вътрешните хора. :) Но и аз лошо няма да кажа за сега 8)
Стресни се, племе закъсняло!   Живейш ли, мреш ли, ти не знайш!  След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?       
                       Иван Вазов

Максимус

Най-добре е сам да си джиткаш, това орташката работа е егати филма.  ;D

комбайнер

В кабината си  на 100 % и тялом и духом. Тялом-друса, тясно, няма въздух и т.н., е може и повреди да има. ;D
Духом-пълниш си кратуната с полезна и безполезна информация. При празна кратуна следва пълнене, при липса на излишно място - замърсяване.
Жив късмет си е ако случиш на "мълчаливец" и на "не голям шофьор" ;D ;D ;D ;D ;D

Roshko

Цитат на: stoil nedev - Петък, 14 Септември, 2012, 19:25:44
...Само по -вътрешните хора. :)

Що бре? На теб какво ти има, та не си по-вътрешен?  :D :D :D

stoil nedev

Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Събота, 15 Септември, 2012, 07:14:04
Що бре? На теб какво ти има, та не си по-вътрешен?  :D :D :D
Ето как работя на двойка през този период ; Вестби-Порюс през Осло и обратно. Карах с германец после с 2-ма чехи . А след това карам само с румънци, всеки път различен тракторист или каруцар. А даже и със свестни! Пътуванията минават добре , само дето карането много но..... Казано честно май се  разбирам по-добре с други а не с българи. С най-голямо удоволствие бих карал заедно с чеха или швабата.  Иначе аз при свободен избор......на дабъл тийм/двойка/не бих карал. Макар че нещата са различни  - често при това.А и при нас е друго-квартири- смени на хора и обстановка и т.н.
Стресни се, племе закъсняло!   Живейш ли, мреш ли, ти не знайш!  След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?       
                       Иван Вазов

Roshko

Цитат на: stoil nedev - Събота, 15 Септември, 2012, 10:25:48
Ето как работя на двойка през този период ; Вестби-Порюс през Осло и обратно. Карах с германец после с 2-ма чехи . А след това карам само с румънци, всеки път различен тракторист или каруцар. А даже и със свестни! Пътуванията минават добре , само дето карането много но..... Казано честно май се  разбирам по-добре с други а не с българи. С най-голямо удоволствие бих карал заедно с чеха или швабата.  Иначе аз при свободен избор......на дабъл тийм/двойка/не бих карал. Макар че нещата са различни  - често при това.А и при нас е друго-квартири- смени на хора и обстановка и т.н.

Мхм, ми екстра!  ::) Остана само да намеря предназначение, на по-горната вметка, която се появява за втори път кът паразит, ма мислим да не си губим времето. Успех в начинанията! ;)

Roshko